Gå til innhold

Hilsen fra en ny gammel traver:)


Gjest soffe76

Anbefalte innlegg

15 pakker med margarin. Stabla oppå hverandre.. Det er ganske masse det.. Og egentlgi er jeg ganske så stolt! Selv om jeg har fremdeles en lang vei å gå, og jeg kommer ikke til å nå julemålet. Men på nesten to uker har jeg gått ned 1 kg, og det er uten at jeg har fått beveget meg no særlig! Så det skal man jo ikke kimse av.

Får en utfordring til helga merker jeg.. Vi skal på hytte tur med gode venner, og god mat, og vin... Men jeg har bestemt meg for å kose meg litt, håpe på null i oppvekt, og få dytta inn litt tur i flott landskap. Bare det er ikke er for møkka vær da.. Da må man finne på noe annet.. Kos skal det hvertfall bli! :D

Ha en fabelaktig helg og kos dere masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

15 pakker margarin er myyyye. Vi er flinke.

 

Det vil si at jeg hadde -0,4kg på vekta denne uken også, men er ikke helt fornøyd. Har vært så flink, ingen utskeielser og trimme/vært i aktivitet (11 trimpoeng). Må nå jobbe ekstra for å nå julemålet.

 

Men jeg gir meg ikke, må bare belage meg på at jeg nå er blitt eldre og kiloene sitter fastere enn tidligere da jeg ofte fikk god utdelling på aktivitetsnivået mitt.

 

Jeg skal og på hyttetur til helgen, og vet at det blir mye kos. Har spart alle kosemerker til rødvin (ja jeg tar et par både fredag/lørdag). Satser på en fin aktivitetsøkt på lørdagen selv om det er meldt storm i fjellet.

 

Kjenner at jeg ikke er i toppslag, har fått litt hoste som sitter - satser på at jeg klarer å få det unna med en del C-vitaminer (og jeg skal jammen meg prøve oppskriften til soffe).

 

Ha en god helg alle sammen - stå på!

___________________________________________

Startvekt; 103,4 kg

Vektreduksjon til nå; -9,5 kg

Langsiktig mål er -25 kg (og -12,5 til jul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke det ene, så er det det andre...

Hadde noen sykefri dager i forrige uke, og i helga begynte jeg å bli småkvalm igjen... Litt sånn konstant sjøjuk på en måte.. Menmen..

Det kjipe er at jeg ikke får trimma, for når jeg prøver føles det som jeg skal kaste opp, og det vil jeg jo ikke. Men tar jeg livet med ro, så merker jeg ingen ting.. weird dette her.

Jaja.. Ellers er det egentlgi ganske ok å være meg:)

Hadde knallvær på søndagen og vi var ute og gikk litt. Tempoet er ikke allverdens når man går med ei på nesten tre, som helst skal gå sjøl. MEn det var kjempekos!

Og hytte turen ble avsluyttet med vafler...

Ja.. det har blitt mye "rar" mat i helga. Alt for mye av det gode. og god mat er gjerne feit... Men vi prøver å bruke de første dagene på å styre det inn igjen disse dagene, så får vi se hvor vi ender opp på vekta i morgen, og håpe på at det ikek blir _for_ ille. :D

Det er jo kalkulerte valg jeg gjør, og da må jeg stå for det, og jeg syns det er helt greit. For som jeg har nevnt tidligere så er dette noe jeg skal leve med, ikke en slankekur. Og da gjør man valg av og til som kanskje ikke virker helt "riktige". Men sånn er det:)

Og jeg hadde det kjempe ålreit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk vi på en smell gitt...

0,6 opp. MEN det har vært "kalkulert", det er bevisste valg jeg selv har tatt, så da må jeg stå for det.

Det kan jo bare bli bedre! :D

 

ha en videre flott uke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Bare du går to skritt frem og ett tilbake, så går det fortsatt fremover til sammen :D Jeg føler jeg har tatt et skritt frem og to tilbake... Det er ikke like moro :) Men jobber stadig med saken...

 

Håper du får en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge vi har kontroll og vet hva vi holder på med, så går det fremover. Ting som er kalkulert inn, vises jo igjen - da er det bare å stå på og gå videre...

Det er lang vei til målet, men vi gir ikke opp:)

 

Jeg har ikke fått trimmet så mye den siste uken, da jeg har pådratt med en lei hoste og er veldig tungpustet (nei, ikke feber og influensa). Det ble alikevel hyttetur med en god biff stroganof + salat + ris som jeg spiste det jeg ville av. Klarte å holde med unna sjokoladeskålen (som kom frem før middag...), og tok meg et par glass med rødvin. Storkoste meg. Desverre ingen tur på lørdagen pga tidlig avreise og skikkelig surt vær.

 

Men var på GR kurs i går, og er strålende fornøyd med -1,1 kg. Nå har jeg passert 10kg og fikk eple!

Det er nå utfordringene står i kø - frem til jul er det flere bursdager/selskaper med familien + diverse julemiddager med jobben/venner. Må komme inn i trimmen igjen (bare hosten gir seg nå) og må ikke slappe av fordi jeg snart er halvveis.

 

Men er som sagt fornøyd med at de første 10 er borte, og har bestemt meg for å shoppe ny kjole til jul (men tror jeg venter til enda et kg er vekke....).

 

Ha en fortsatt god uke..

 

___________________________________________

Startvekt; 103,4 kg

Vektreduksjon til nå; -10,6 kg

Langsiktig mål er -25 kg (og -12,5 til jul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skal på hotelltur:D Jeg skal på venninnetur til Oslo og gleder meg vannvittig masse!!! Det blir så kos! Juleshoppe og bare kose meg mens mann og barn er igjen hjemme. Men så var det dette med mat da... Må trikse og mikse litt der gitt, og ikke være "så hard" på flaska tenker jeg.

Blir bra detta! Har ikke lyst til å ha gått opp en gang til.... Og jeg skal jo hjem igjen i morra. *ta seg sammen* og koooooooooooooose seg!!!!!

 

Ha en elefantastisk flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Soffe og kos deg masse:) Vi trenger alle avbrekk fra hverdagen og spesiellt i disse regntunge dagene.

 

Hos oss skal vi ha vennefest med lutefisk på lørdag (årlig tradisjon), og regner med litt kalkulert utskeielse. Men gleder meg veldig til å treffe venner og sitte til langt på kveld med koselig prat.

 

Har derfor bestemt meg for å gå rett på spinning på Elixa etter jobben i dag, og håper at jeg klarer å gjennomfører det selv med en litt lei hoste (vil liksom ikke helt slippe taket). Planen er også å få en liten tur ut før gjestene kommer i morgen. Søndag er jeg litt usikker på hvordan blir mht trim, men allt jeg får tid til er en bonus.

 

Har en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en kjempeflott helg, men er nok litt usikker på hvordan den vil slå ut på vekten.

 

Var på en time spinning rett etter jobb på fredag, og det gikk ganske greit med pusten.

 

Lørdag var det travelt med å klarkjør til lutefiskaften med venner, men jeg fikk tid til en handletur også.

Vi leverte ungene litt tidlig på lørdag og da vi skulle handle et par småting til kvelden, så foreslo mannen min at jeg skulle se om jeg ikke fant meg en finjakke. Ja han har faktisk sett at jeg har tatt av litt og at det meste av klærne mine nå er noen nummer for stor. Vel, handling ble det. Siden det var han som foreslo innkjøpet, så var det han som betalte. Det ble da en fin ny jakke, bukse, tunika og en rød fin julekjole. Vanligvis kjøper jeg todelte sett, men jeg slo til med rød julekjole (liker rødt veldig godt, men går mye i svart...).

Det som var mest 'sjokkerene' var at jeg kunne handle i en vanlig butikk, dvs ikke må gå i spesialbutikk for store størrelse. Det er utrolig lenge siden jeg kunne handle i en vanlig butikk og det kjentes herlig ut.

 

Vel, i morgen er det GR kurs og veiedag - tror ikke jeg har tatt av så mye den siste uken, men er ikke så bekymret denne gangen. Har jo hatt en fin helg med god mat og drikke, og nå er jeg tilbake i normalen.

 

Ha en fin uke

_____________________

Startvekt; 103,4 kg

Vektreduksjon til nå; -10,6 kg

Langsiktig mål er -25 kg (og -12,5 til jul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg endelig få trene litt igjen.... Ikke sjuk lenger! HURRA!

Eller... ikke hva jeg vet.. men jeg trenger å komme av gårde på no trening å få ut litt agresjon merker jeg.. Er ikke så lett å jobbe med totalt ignorante og tiltaksløse ledere... Jaja.. nok om det:)

 

Helgen var bra. JEg storkosa meg på jentetur, og antakelig drakk bittelittmer enn jeg burde, men i motsetning til før, skippa vi nattmaten :) Hipp Hurra. Litt stolt av den, for midt i Oslo er det mange fristelser altså..

 

I går hadde vi besøk av gode venner og vi storkosa oss! Spiste frossen frukt og hjemmelaget pizza.

Tror ikke skaden denne gang skal være så stor, men jeg vet at jeg "sliter" litt dersom jeg drikker. Så da er det bare å holde an og styre litt. Så blir det forhåpentligvis ikke oppgang til neste gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til skjønner jeg ikke hva jeg maser med... Ja, jeg kalkulert kosa meg i helgen fordi jeg var på jentetur og alt det der.. og jeg gikk opp forrige uke.. Fredag: vin og tapas, og ett par andre alkohol"doser", lørdag: ost og kjeks og brus, søndag: litt vin og hjemmelaga pizza. Ikke rart jeg var litt bekymra da vel? :)

Men.. TJUHUU!!! Jeg har gått ned 1,3 :) Og er sååååååååååå fornøyd! Er nok en bra ting at jeg har stålkontroll i ukedagene. Og jeg tror kanskje kroppen min ikke er glad i prosessert sukker. For det har jeg ikke fått no særlig i meg i det siste. Uansett så er jeg kjempe fornøyd!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til skjønner jeg ikke hva jeg maser med... Ja' date=' jeg kalkulert kosa meg i helgen fordi jeg var på jentetur og alt det der.. og jeg gikk opp forrige uke.. Fredag: vin og tapas, og ett par andre alkohol"doser", lørdag: ost og kjeks og brus, søndag: litt vin og hjemmelaga pizza. Ikke rart jeg var litt bekymra da vel? :)

Men.. TJUHUU!!! Jeg har gått ned 1,3 :) Og er sååååååååååå fornøyd! Er nok en bra ting at jeg har stålkontroll i ukedagene. Og jeg tror kanskje kroppen min ikke er glad i prosessert sukker. For det har jeg ikke fått no særlig i meg i det siste. Uansett så er jeg kjempe fornøyd!! :)[/quote']

 

Så flott soffe76 - ser ut til at du har kontroll tross allt. Det er jo bra, for vi skal jo leve normalt og ta de utfordringene som kommer.

 

Jeg var og på vekta i går, og kjempespent på resultatet. Hadde skeia ut litt i helga, men noe ligger jo i bakhode når vi nå endrer livsstil. Vel, jeg er kjempefornøyd, det bl -1kg og jeg er veldig nærme julemålet mitt....

 

Da er det ny uke, og jeg skal ut på møter hver eneste kveld..... Trimmen må vente til helga:)

 

___________________________________________

Startvekt; 103,4 kg

Vektreduksjon til nå; -11,6 kg

Langsiktig mål er -25 kg (og -12,5 til jul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Ville bare si at jeg har ikke glemt dere, det er bare veldig travelt for tiden, så skrive innlegg her og fulgt med å sånn blir litt vanskelig.

Men jeg storkoser meg, og er fast bestemt på¨at jula skal gå bra uten de store utskeielser. Litt er lov:)

 

Sitter her og ser ut av vinduet på jobb og det gnistrer i snøen og solstrålene slår inn på pulten! Utrolig vakkert... Nysnø er ganske flott altså.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke skryte på meg en kjempenedgang. Men med litt usunn mat og julemat er jeg rett og slett grisefornøyd med nedgang på 0,3.

Akkurat nå for tiden er jeg egentlgi fornøyd med alt som ikke er oppgang.

Julebord, julelunsj, travle dafger, glemmer å spise, gjør det lettvint osv... Men det funker! :)

Jeg koser meg og akkurat nå føles det godt.

Og nå er det 2. desember og jeg har fremdeles ikke smakt på julemarsipan, men den rett rundt hjørnet:-) For det har jeg bestemt meg for siden jeg har vært så flink med snop til nå. Nå er det juletinger og tanger og man skal kose seg... MED MÅTE! :)

Ha en fabelaktig uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan skrive under på at det er travle tider og da er det fort å glemme seg litt. Enten putter man ting i munnen som en ikke kommer på (for det står jo bare der..) eller så har en det så travelt at en glemmer å spise helt til kroppen sier fra (og da hiver man innpå).

 

Men, litt fokus innimellom skal jeg prøve å ha og håper at det drøyer litt til med julematen. Men i kveld er det jentekveld med julemat og heldigvis er det hjemme hos meg og da blir Tapas... Stor bolle med salat og en del småretter som ikke er av de feteste laget. Blir ikke så mye vin siden det er jobb i morgen, så da skal jeg klare meg.

 

Har vært veldig flink denne uken, ser ut til at jeg er i en oppkjøringsfase med tanke på å ha litt å gå på. Var på GR kurs i går og er strålende fornøyd med -1,7 kg ned. Forstår det ikke helt da jeg ikke har fått trimmet så mye som ønskelig, men tar allt med meg.

 

Nå må jeg springe videre her på jobben:) Ha en fortsatt fin uke!

 

___________________________________________

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009)

Vektreduksjon til nå; -13,3 kg

Langsiktig mål er -25 kg (og -12,5 til jul og det har jeg klart...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøyer meg i støvet...

Fy søren så flink du er! Tror kroppen syns det er ganske ok en sjelden gang i blandt å få ta det litt med ro jeg.

Gratulerer med å ha nådd målet ditt! Knall bra!

Jeg gjør ikke det, men jeg hadde satt ambisjonenene litt høyere enn hva jeg egentlgi var villig til å legge i arbeid. så jeg peiler meg inn på vekttap på 0,3 - 0,6 i snitt pr uke, og ramler det inn mer enn det er det bare bonus.

For nå har jeg rett og slett bestemt meg for bare å ta det med ro i jula og virkelig leve opp til mengdebegrensningsprinsippet.

Jeg vet jo hva alt smaker, og heller nyte hver lille bit jeg tar. Sørge for å få i seg alle mellommåltidene og rett og slett slappe av. I det siste har det stått på som bare det her på både godt og vondt, mye vondt og grublende, men det ble jeg ferdig med i går, og nå sover jeg godt igjen:-) Hadde rett og slett en kjempe utladning i går etter møte som jeg hadde grua meg sånn til, som gikk over all forventning! Jeg er så helt vannvittig letta nå, at nå skal jeg bare fokusere på det positive fremover:)

Dersom dere ikke hører fra meg, ha en fantastisk flott helg!!! Og jeg rapporterer tilbake neste onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg kan skrive under på at det er travle tider og da er det fort å glemme seg litt. Enten putter man ting i munnen som en ikke kommer på (for det står jo bare der..) eller så har en det så travelt at en glemmer å spise helt til kroppen sier fra (og da hiver man innpå).

 

Men, litt fokus innimellom skal jeg prøve å ha og håper at det drøyer litt til med julematen. Men i kveld er det jentekveld med julemat og heldigvis er det hjemme hos meg og da blir Tapas... Stor bolle med salat og en del småretter som ikke er av de feteste laget. Blir ikke så mye vin siden det er jobb i morgen, så da skal jeg klare meg.

 

Har vært veldig flink denne uken, ser ut til at jeg er i en oppkjøringsfase med tanke på å ha litt å gå på. Var på GR kurs i går og er strålende fornøyd med -1,7 kg ned. Forstår det ikke helt da jeg ikke har fått trimmet så mye som ønskelig, men tar allt med meg.

 

Nå må jeg springe videre her på jobben:) Ha en fortsatt fin uke!

 

___________________________________________

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009)

Vektreduksjon til nå; -13,3 kg

Langsiktig mål er -25 kg (og -12,5 til jul og det har jeg klart...)[/quote']

 

 

Guri malla for ett flott resultat :) Kjempebra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste GR kurskveld før jul og jeg har lagt på meg 0,2 kg....

 

Det er greit nok - har skeia ut med kake i selskap i helgen, ikke noe trim hele uken, spekesild til middag på mandag (veldig salt) og toppet det hele med to pizza stk rett før veiing (jobbet overtid før kurs).

 

Målet nå er å holde vekten og helst 1 kg ned før neste GR kurs starter 12. januar (ja jeg har meldt meg på....).

 

Prøve å skjerpe meg og holde fokus før den juleferingen tar til, og det viktigste vil være å få til litt trim og fingrene av fate fra alle gotteskålene som står rundt på jobben (skulle ikke være lov....).

 

Føler med deg Soffe, nå må du bare legge ting bak deg og prøve å fokusere (lettere sagt en gjort).

 

Ha en fortsatt fin og travel førjulstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg ikke klarer helt å holde fokus i disse dager.

 

Travelt på jobb, travelt i heimen og travelt på fritiden. Da blir det lett at jeg putter i munnen uten å tenke meg om, og det er fristelser over allt.

 

Fikk trent på mandag (styrke) og det er jeg fornøyd med, men på matfronten har jeg ikke vært flink.

 

I går var det pinnekjøtt og riskrem til lunch sammen med avdelingen på jobben (ingen andre alternativer, en å prøve å lure meg unna...).

Sjokolade og konfekt står rundt over allt på jobben, og jeg som elsker sjokolade.... Ikke lett å holde fingrene av fatet, så ja, jeg har tatt noen biter (men prøver å ikke få det store kikke og stappe i meg allt...).

 

Har jo vært så flink til nå, og målet skal være å ikke ha lagt på meg når jeg er tilbake på GR kurs på nyåret.

 

Dette blir hardt, men jeg skal klare det.....

 

Må nok komme meg på spinning i dag eller morgen, helgen blir en ny stor fristelse med julebord og familiesammenkomst.

 

Fortsatt god førjulstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...