Gå til innhold

Nå eller aldri


Gjest Octavia

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en dame på på 45 år som akkurat har startet på kurs. Jeg hadde første kurskveld på onsdag og det virket veldig bra. Jeg har gått på kurs tidligere, men det er flere år siden. Veier 100,1 kg (trodde aldri jeg skulle komme opp i tresifret) og målet er 65 kg. Tror det kan ta et år, men nå har jeg bestemt meg. Jeg vil starte og fortsette med et sunnere liv.

 

Kurset jeg går på er et Grete Roede Aktiv så det blir spinning på alle møtene. Det gleder jeg meg til, men jeg har de siste to dagene forsøkt å oppgradere min treningsgarderobe.

 

Hvorfor har ikke sportsbutikkene treningstøy til dem som virkelig trenger det?!!!

 

Alt er for lite! Jeg fant heldigvis et merke (Röhnisch) hos XXL slik at jeg fikk kjøpt bukse og t- skjorte. Dette var tøy tilpasset store kropper og jeg trengte kun størrelse M+. Det føltes bra selvom det er selvbedrag. Med kun 162 cm fyller jeg med 100 kg mer enn nok i bredden.

 

Neste punkt på programmet var en trenings BH. Jeg fant ikke noen i sportsforretningene. Jeg forsøkte alle på Sandvika Storsenter!! Men i undertøysforretningen var de hjelpsomme og jeg fant en som både passet og var enkel å ta på. Følte at jeg hadde gjennomført en treningsøkt etter all prøvingen:)

 

Jeg ser frem til å fortsette med kurset og er egentlig ganske stolt av at jeg har klart å løpe noen dager i uken hele sommeren. Jeg klarer nå å jogge 2 X 15 minutter med kun 2 min gange mellom. Det går ikke fort, men det går!!

 

Håper å høre fra noen dere og tar gjerne i mot gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Flink du er! Jeg tror ikke jeg orker å jogge så lenge om gangen, men håper jeg klarer det før vinteren kommer da!!

 

Og jeg er helt enig med deg, det er kjempevanskelig å finne treningsklær når man er 163 cm og 100 kg+. Og som du sier, det er jo vi som virkelig trenger å trene! Tenk så mye mer oppmuntrende det hadde vært å kunne føle seg noenlunde når man skal legge ut på treningstur så alle naboer og venner kan se deg... Slik føler i hvert fall jeg det!

 

Men du har jo nå funnet det du lette etter, og fikk ei lita "treningsøkt" med på kjøpet:-) så da er det jo bare å stå på videre! Lykke til med kurset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig tilbakemelding!

 

Det med å begynne å jogge var bare noe jeg bestemte meg for tidligere i sommer.( Har vel brukt ca 5 år på den beslutningen.) Jeg har aldri likt å løpe, men alle superslanke personer rundt meg jogger og jeg bestemte meg for å prøve.

 

Mannnen min har en bok Grethe Waitz har skrevet om hvordan komme i form til Maraton. Jeg planlegger ikke Maraton, men i boken fant jeg et treningsprogram for absolutt nybegynnere. Starter med 1 minutt jogging av gangen. Det har fungert veldig fint for meg, men jeg gleder meg til den dagen jeg bare løper av gårde uten å føle meg som en hvalross med pusteproblemer.

 

Jeg var ute og jogget i går i det nye treningstøyet. Det hjalp veldig på selvtilliten å føle seg vel så det kan absolutt anbefales å investere i noe nytt. Følte som du beskrev det at naboer og venner nå kunne se et litt mere stilig utgave av meg selv.

 

Det er en ting jeg ikke finner ut av . Hvordan får jeg smileikoner inn i meldingenen mine? Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

 

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på tur på Tanumplatået. Fantastisk utsikt ved Tanum kirke og fin tur i flott høstvær. Kan absolutt anbefales for alle som bor i Bærum og omegn.

 

Håper det hjelper på kiloene:)

 

Hører gjerne fra andre som er i samme situasjon som meg. Jeg skal ned 35 kilo og har nettopp startet på kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i dag på Baker Hansen og spiste lunsj. Valgte en salat som så helt uskyldig ut. Den viste seg å inneholde både fetaost og soltørkedetomater samt en anseelig mengde oljebasert dressing. Forsøkte å regne på det når jeg kom hjem og kom frem til at salaten som i første omgang virket sunn antagelig inneholdt omkring 400 kcal. Lærdom: jeg må tenke meg om før jeg velger salat.

 

Kom ellers helt ufrivilig til å gå/løpe i 15 min i dag. (Var litt for sent ute til en avtale). Må jo se på det som en ren trimbonus selvom jeg var ganske svett når jeg kom frem.

 

Dagens positive opplevelse har foreløpig vært min faste tirsdagssvømmetur med en venninne. Vi svømte 1000m på 35 minutter og klarte på denne måten å forbrenne 636 kalorier. :)

 

Skal på min andre kurskveld i morgen og jeg er spendt på resultatet. Håper ikke dagens salat ødelegger for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt å legge inn en signatur. Må bare se om det virker.

 

Jeg har fortsatt ikke funnet ut av hvordan jeg får inn noe annet tegn enn det vanlige smilefjeset. Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på mitt andre møte. Har gått ned 1,7 kg og er veldig fornøyd med det. Etter veiingen var det 45 min med spinning. Utrolig hardt, men veldig deilig etterpå.

 

Tusen takk til tronderpi1 som viste meg hvordan jeg får smileys. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på styrketrening i dag. Det er slitsomt, men veldig sunt har jeg hørt. Satser nå på Svømming, Spinning og Styrketrening hver uke. Håper jeg klarer å følge det opp.

 

Takk til frstor for positiv tilbakemelding:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen med å jogge! Utrolig deilig å kunne si det. For bare noen få måneder siden var dette ren utopi, og i dag har jeg for første gang jogget 20 min i trekk uten å stoppe. Jeg følger Grethe Waitz løpsopplegg for nybegynnere. Dagens tur var 5 min. gange, 20 min jogg, 2 min gange 10 min. jogg 3 min gange. Dette ga meg 2,5 trimpoeng.

 

Jeg er nå i uke 9 av et 12 ukers program og det kan absolutt anbefales . Løpeprogrammet starter lett og jeg med mine 100 kg har ikke fått noen problemer med overbelastning. Jeg fant programmet i boken "Løp din første Maraton".

 

Maraton er ikke mitt mål, men derimot å kunne lære å padle til våren. Jeg har satt hele familien opp på venteliste i den lokale kajakklubben og målet mitt er å ha en "ny" kropp til våren som passer i en kajakk:)

 

Dere må ha en riktig god lørdag:)

 

Veier nå 98,4 kg

Samlet nedgang 1,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på tur i nydelig vær fra Rykkin til Bærums Verk via Gommerud tilbake. Fin tur med flotr utsiktspunkt. Vi kunne se 50 km helt til Jeløya på den andre siden av Oslofjorden!

 

Turen ga meg i tillegg 2,5 trimpoeng så dette har vært en fin dag frem til nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 0,6 kg denne uken. Jeg er fornøyd med alt over 0,5 kg per uke så dette har vært en bra uke.:)

 

Det som ikke er så bra er at jeg er syk, så noe spinning i dag ble det ikke. Sitter hjemme og drikker Kamillete og håper jeg blir frisk til i morgen.

 

Veier nå: 97,8 kg

Samlet nedgang: 2,3 kg

Resterende kilo jeg skal ned: 32,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen skeie. Hyggelig at det er noen som følger med:)

 

Har du en egen tråd følger jeg gjerne med på din:)

 

 

Ja, jeg laget egen tråd, da jeg meldte meg inn. Den heter røykeslutt uten vektøkning.

 

Det var bra at du er blitt frisk igjen.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute og jogget. I dag var det bare vannvittig slitsomt, men med en stor porsjon viljestyrke kom jeg meg gjennon hele turen. Den besto av tilsammen 30 minutter jogging og 10 minutters rask gange.

 

Sitter og svetter i sofaen med et stort glass vann og er egentlig ganske fornøyd med meg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått en kveldstur langs Lysakerelven sammen med mannen min. Virkelig god trim med ulendt terreng og mye opp og ned.

 

Vi fant den Kjentmannsposten vi var på utkikk etter. Alltid fint med et mål for turen.

 

Sitter nå i sofaen og nyter et glass vin med god samvittighet:)

 

Ha en fortsatt god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på tøff skogtur i dag. Utrolig flott vær og jeg samlet opp hele 5,5 trimpoeng. Skal nå i gang med å lage Lammefrikkasse etter Grete Roedes oppskrift. Har ikke prøvd denne før, men regner med at den smaker like bra som alle de andre rettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...