Gå til innhold

Nå eller aldri


Gjest Octavia

Anbefalte innlegg

Har startet julens gåturer. Gikk frem og tilbake til kirkegården. 2TP. Nydelig nysne og julemusikk i ørene. En god start på juleferiringen:)

 

Har som mål å gå en skikkelig tur hverdag i julen!

 

Ha en riktig god jul alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Julen er en hyggelig og vanskelig tid. Jeg merker at jeg ikke klarer å la være å spise mye av alt det jeg ikke skal ha. Føler meg stor og dvask. Det positive er at jeg klarer å gå en tur hver dag. I dag blir den frisk, minus 16 grader!

 

Ønsker dere alle et riktig godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Forsøker å kjøre samma opplegget som deg jeg. Koser meg med det jula tilbyr, men forsøker å få til litt trim også :) Godt når en først kommer seg ut da! Vi har endelig fått nok snø slik at vi kan gå på ski - og det liker vi ;)

 

Håper du får en fin nyttårsaften, Octavia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle skrive litt om hvordan det går, men jeg vet ikke riktig. Jeg synes det er vanskelig å trimme i øyeblikket og det blir lite jogging når det er så kaldt. Nå har vi 22 blå og det er for kaldt for meg.

 

Det positive denne uken er at jeg har startet på Yoga. Vi har et tilbud på jobben hver tirsdag. Utrolig deilig. Jeg gikk på Yoga for et år siden, men da syntes jeg det var tungt og vanskelig. I går fungerte det bra og jeg tror at det at jeg har trent mere det siste året har hjulpet.

 

Jeg kommer også til å fortsette med styrketrening på jobben hver torsdag. Bare ikke denne uken, skal til legen i morgen for å fjerne en føflekk.

 

Starter på kurs igjen på mandag, og det er også med trim (sirkeltrening) så dette blir jo ikke helt galt.:) Jeg gleder meg til kursstart.

 

I dag blir det kylling til middag. Det er deilig med noe som ikke er julemat.

 

Det er mye å gjøre på jobben i øyeblikket men jeg øver meg på å ikke la det gå utover spisevanene. Jeg har kommet inn i tralten igjen og har nå med meg to matpakker, yoghurt og salat på jobben hver dag. Det holde snopsuget i sjakk. Jeg har veddet med mannen min og min yngste sønn. Jeg har bestemt meg for å ikke spise godteri på et år, de er overbevist om at jeg ikke kommer til å klare det, så da må jeg jo klare det.:)

 

Sitter nå i sofaen, med PC'en på fanget og titter inn i peisen. Det er deilig å være inne når det er kaldt ute.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det går lenge mellom hver gang jeg skriver nå. Det er så mye annet å forholde seg til her i oppstarten av året.

 

Jeg startet på kurs igjen denne uken: opp 1,4 kg i julen :D

 

Ikke helt fornøyd med det, men nå er jeg i gang igjen og det føles bra. Gleder meg over nye kursbøker og prøver ut nye oppskrifter. Er akkurat ferdig med å bake Blåbærmuffins etter Grete Roedes oppskrift. De står og kjøler seg på kjøkkenet og hele familien venter i spenning på at de skal bli kalde nok til og spises:)

 

Har ikke trent så mye denne uken, men starter opp for fullt igjen neste uke. Da blir det sirkeltrening på mandag, yoga på tirsdag, styrketrening torsdag og svømming fredag. Det skal bli deilig å komme igang igjen.

 

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mye å gjøre for tiden så derfor lite besøk her inne. I dag har det vært vennegruppe i 3. klasse, disko i 7. klasse og foreldremøte i 9. klasse. Noen ganger sier jeg som min venninne: "kan ikke den skolen gi oss tid til å være hjemme sammen våre egne barn". :D

 

Til tross for mye å gjøre gikk det bra i forrige uke. Jeg gikk ned 1,4 kg nøyaktig det samme som jeg gikk opp i julen så nå er jeg tilbake til start igjen. Har gått ned 10.5 kg totalt. Målet er 5 nye kilo til påske og 4.5 til til sommeren.

 

Jeg har startet fint denne uken. Styrketrening i går og Yoga i dag så egentlig går det ganske bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en god start på uken. Har blitt skikkelig forkjølet. Ikke noe kurs i går og ingen trening i dag. Jeg får forsøke å være flink med maten. Vekten står stille og jeg føler meg uggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Ikke en god start på uken. Har blitt skikkelig forkjølet. Ikke noe kurs i går og ingen trening i dag. Jeg får forsøke å være flink med maten. Vekten står stille og jeg føler meg uggen.

 

 

Det føles nok ekstra uggent iom at du ikke får til å følge planen din vil jeg tro! Jeg får det iallefall fort sånn. Sykdom får en ikke gjort noe med, dessverre. Hvil deg og bli frisk du, så er jeg sikker på at du er tilbake for fullt ;)

 

God bedring :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 600 g på to uker. Ikke så mye, men det er ned og da er jeg fornøyd.:(

 

Har kommet igang med treningen igjen. Sirkeltrening i går og styrketrening på torsdag. Satser også på å få gått en skitur til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Skitur i dag 4 timer og 20 minutter i fantastisk vintervær. Ga utrolig mange trimpoeng. Har skeiet ut litt denne uken så jeg er spendt på vekten i morgen.

 

Høres ut som en flott tur!

 

Jeg og har fått brukt skia en del i helga, tross forkjølelse. Klarte å få klabb under skia i går, og da er jeg ikke så trivelig å ha med på tur tror jeg :P Håper på kjempevær i vinterferien. Skal ha en uke fri og håper på masse skigåing.

 

God, ny uke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja turen var flott. Jeg gleder meg også til vinterferien. Satser på å reise på fjellet. Det skal bli deilig med litt ferie.

 

Er ikke fullt så fornøyd med veiingen denne uke. Ned 100g. Det går i snegletempo i øyeblikket, men jeg får trøste meg med at det går ned og ikke opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Octavia

Det er lenge siden jeg har skrevet noe nå. Det har vært en litt tung vinter og jeg har hatt mye å tenke på den siste tiden. Det siste kurset jeg gikk på endte opp som et hold vekten kurs. Totalt sett gikk jeg ikke ned noe, men jeg har heller ikke gått opp så det er jo bra. Jeg merket at jeg mistet motivasjonen og trengte en pause.

 

Nå er jeg i gang igjen. Startet på nytt kurs med ny kursleder i går. Grunnen til skifte av kursleder går litt på motivasjon, men vel så mye på at dette kurset går på torsdager. Torsdag er etter min mening en mye bedre veiedag enn mandag.

 

Jeg merker at motivasjonen er på vei tilbake og at jeg nå ønsker å fortsette nedover. Målet mitt er å gå ned 5 kg på dette kurset. Da kommer jeg under 85 kg.

 

Været er nydelig utenfor og jeg planlegger en joggetur i løpet av helgen.

 

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Octavia

Takk for hilsen Trønderpi:)

 

Her er motivasjonen på god vei tilbake. Gikk ned 1,5 kg forrige uke og veier nå minder enn jeg gjorde før jeg la på meg for noen uker siden. Skal nå fortsette trenden nedover og satser på kontroll over matinntaket og mye trening.

 

Overvant dørstokkmila i dag. Ute var det sludd og vind, men jeg karret meg ut av sofaen og jogget 4X10 minutter. Er nå veldig fornøyd med meg selv:)

 

Ellers så går det i yoga og styrketrening. Satser også på å starte med å sykle til jobben igjen. Det skal bli deilig.

 

Ha en god uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...