Gå til innhold

Nå eller aldri


Gjest Octavia

Anbefalte innlegg

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Var på kurs i går. Resultatet var både og. Jeg har gått ned 6 cm, men samtidig 100g opp. Forstå det den som vil:)

 

Har byttet kursdag fra onsdag til mandag. Dette kurset har stavgang. Det var morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vekten stod i ro, så har jo du et kjemperesultat i cm. Du har vært kjempe flink i uken som gikk, og fortsett sånn og du vil få gode resultater videre og.

 

Dette klarer du fint, lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring skeie. Jeg har vel innsett at ting tar tid..

 

Har trent en time styrketrening i dag. Jeg er så heldig at jeg kan trene på jobben hver torsdag. Da er det felles styrketrening for alle ansatte som kan. Det er vanskelig å snike seg unna, ettersom mine kollegaer alltid spør "skal du trene i dag?" når jeg møter dem i gangen. Jeg og de skal ha en god unnskyldning for å ikke stille opp:)

 

Regnet også ut at jeg har samlet 54 trimpoeng på 3 uker. Det tilsvarer 1,5 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg bort til middag, har planen klar:

 

1) Drikke kun 1 glas vin

2) Fylle halvparten av tallerkenen med grønnsaker

3) Ta kun litt saus

4) Spise bare litt dessert

5) VIKTIGST!! ikke spise sjokolade til kaffen!!!

 

Jeg har sagt fra til dem vi skal til at jeg har lagt om kostholdet etter råd fra legen (og det er jo sant) slik at de ikke blir fornærmet når jeg forhåpentligvis sier neitakk til alt for mye usunn mat:)

 

Håper dette går bra. Nå har jeg laget denne avtalen med meg selv, og da bør jeg vel holde den også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gik stort sett greit med selskapet. Vi fikk Tikka masala, ikke lett å fjerne sausen der, men jeg forsynte meg godt av salaten.

 

Vertinnen var "grei" så hun satte frem druer og minigulrøtter i tillegg til sjokolade til kaffen.

 

Jeg klarte å ligge unna sjokoladen noe som er en stor seier for meg!!!

 

Alt i alt en veldig hyggelig kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på kurs igjen i dag. Har gått ned 0,8 kg denne uken og er veldig fornøyd med det. Utfordringer er at det ikke er ny kursdag for meg før om fire uker. Kurslederen skal reise bort og når hun kommer tilbake er jeg på seminar. Det blir tøft å klare seg selv, men jeg håper jeg klarer det.

 

Mitt delmål før jul: ned 10 kg

Har gått ned 3 kg til nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tar jeg en fridag, dvs jeg gidder ikke skrive ned hva jeg spiser og jeg følger derfor ikke så nøye med på antall kalorier. Tror ikke det blir så galt ettersom vi har planlgt reker til middag, på en vanlig onsdag :(

 

Nå har jeg vært flink i fire uker og jeg tror det er viktig å koble av en gang i mellom, så i dag holder jeg fri. Det eneste jeg ikke gjør er å kaste meg over sjokoladen. Det går ikke uansett for da skeier jeg helt ut i flere dager etterpå, men en dag uten fokus tror jeg er greit.

 

Jeg regner med å være tilbake på vanlig måte i morgen.

 

Delmål før jul: ned 10 kg

Har gått ned 3 kg til nå

Langtidsmål: ned 35 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er imponert over all aktiviteten du bedriver, du skal se at du klarer Oslo maraton til neste år!

 

Jeg er 32 år, har vært medlem her siden januar i 2006, og har i løpet av den tiden tatt av 20 kilo. Nå skal det sies at jeg har tatt av mye mer, men det har sneket seg på, og så har jeg tatt av igjen, osv. Jeg har alltid vært veldig aktiv og flink i begynnelsen, men så har jeg droppet å trene i lange perioder. Det gledelige er likevel at nå går det kortere perioder mellom hver "hvileperiode", og jeg kommer meg mye lettere ut på tur nå enn før. Det verste av alt er at det finnes ingen unnsyldning for ikke å trene, og så blir jeg i så godt humør av det!

eg håper jeg klarer å løpe så bra som du gjør, kanskje vi da kan ta halvmaraton i Oslo neste år!!??!!!

 

Håper du får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Looser,

 

Takk for hyggelig melding. Treningen er det som hjelper meg mest i forbindelse med vektnedgangen. Søtsuget er vesentlig mindre de dagene jeg har trent:)

 

Jeg har forsøkt å få en fast plan på treningen. Noe jeg klarer og som ikke virker uoverskuelig. Jeg skal ned så mange kilo at jeg må ha noe som holder meg i gjenge.

 

I dag har jeg styrketrent på jobben igjen. Dette er et fantastisk tilbud hvor vi trener store muskelgrupper (armer og ben) og mage og rygg i en hel time! Jeg er alltid totalt utslitt etter denne timen, men jeg merker at jeg blir bedre for hver gang:)

 

Halvmaraton til neste år høres ambisiøst ut, men det kan jo være vi kan klare det!

 

Ha en forstatt god uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har startet høstferien med et besøk i Risenga svømmehall. Jeg fikk svømt 1000m og gutta fikk hoppet, stupt, prøvd vannskliene og bølgebassenget. En absolutt vellykket ettermiddag.

 

Sitter nå og hygger meg med et glass vin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Heldig du er da som har tatt høstferie! Har dere en hel uke eller? På skolen vår (og i omegn) har de gjort om høstferien, så i år er det kun to dager :) Vi har brukt å ta fri fra jobben for å være sammen med ungene på hytta den uka, men i år blir det bare langhelg.

 

Jeg har samme erfaring som deg! De dagene jeg trimmer er absolutt mine beste dager :) Trimmen motiverer til topp innsats!

 

 

God ferie :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Hei' date='

 

Vi har en hel uke, så vi planlegger å reise på hytta på fjellet på søndag. Vi må bare ha en dag til å pakke og å planlegge maten. Det skal bli deilig med en tur på fjellet:)[/quote']

 

 

Vi har ikke ferie for midt i oktober. Merkelig opplegg i år hos oss synes jeg, både lengde og tidspunkt. Men, men, godt med noen dager fri i oktober også da :(

 

Vi har nå fått hytta god og varm. Jeg har unnagjort trimturen oppover fjellet her, helt suverent godt. Ble litt mørkt da, men berget med på hodelykta.

 

Kos deg med vinen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det høres litt lite ut med kun to dager høstferie. Vi har jo en hel uke, men det kan være vanskelig i forhold til barna hvis vi ikke kan ta ferie, men i år har både mannen min og jeg prioritert høstferien.

 

Den som ikke er fullt så fornøyd er eldstemann på 14, han synes ikke en uke på hytta er toppen av lykke, men det går seg nok til.

 

Kos deg i helgen og lykke til videre med trimmingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg brutt en barriere! Jeg har jogget 30 minutter i strekk uten å stoppe. Det tror jeg ikke jeg har klart siden barneskolen.

 

For meg er det en stooooor milepæl. Startet med å jogge i juni. På det tidspunktet var jeg utslitt etter 1 minutt. Nå klarer jeg 30!!!

 

Er egentlig litt stolt av meg selv i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
I dag har jeg brutt en barriere! Jeg har jogget 30 minutter i strekk uten å stoppe. Det tror jeg ikke jeg har klart siden barneskolen.

 

For meg er det en stooooor milepæl. Startet med å jogge i juni. På det tidspunktet var jeg utslitt etter 1 minutt. Nå klarer jeg 30!!!

 

Er egentlig litt stolt av meg selv i dag)

 

 

Ai, ai, ai, supert Octavia!!! We love milestones!!!!! :) :)

 

Har planer om ny joggetur på tirsdag jeg. Da skal jeg kjøre frøkena på kurs og har tenkt å bruke den tiden kurset varer kun på meg selv! Ego, men det er lov har jeg bestemt! Vell, skal selvsagt se an dagsform før jeg legger ut på den runden (litt lenger enn de jeg bruker pr i dag) så jeg ikke går på en smell.

 

I dag er det fjellet som gjelder for min del. Har to småtopper som skal bestiges :( Her er det meldt ruskevær i helga, men lue og vanter er med, og klærne er klare, så skal nok berge åkke som. Meldt snø på mandag... :eek:. Flotte farger nå, så sånne fjellturer skulle vært utdelt på blå resept, balsam for sjelen!

 

 

Vannskål for 30 joggeminutter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tronderpi1

 

Takk for oppmuntring. Jeg skåler tilbake:)

 

Ha en god tur på fjellet i dag!

 

Jeg sitter nå og planlegger mat til en ukes fjellferie for en familie på 5. Hvorav fire hannkjønn! Har kjøpt boken Sunt - ikke sant av Jeanette Roede. Utrolig mange fine oppskrifter der. Spesielt lunsjretter, noe jeg ellers sliter med å få spist når vi har ferie.

 

Synes absolutt ikke du skal ha dårlig samvittighet for å bruke tid på deg selv, når du har det bra har resten av familien også bra. Det er slik jeg tenker når jeg også prioriterer meg selv:)

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været er ikke på topp på fjellet i dag, men jeg fikk tatt meg en 50 minutters stavgangtur mellom hyttene mens solen fortsatt var fremme i formiddag. Det er deilig med litt frisk luft!

 

Etter det har vi vært en tur på Geilo. Jeg fant en flott Bergans Soft skjell jakke. Prøvde først en i str L. Den passet akkurat i bredde, men var for lang på ermene. Prøvde deretter str. M den passet i lengden, men var litt trang. Jeg endte opp med M, så nå er det bare å fortsette nedover.

 

Det er derimot ikke helt enkelt. Jeg står bom stille. Jeg har bare gått ned 3 kg til nå, men jeg har krympet 7 cm i midjen så det er noe som skjer. Hadde bare vært fint hvis det var mulig å se det på vekten, men det er vel bare å smøre seg med tålmodighet.

 

Ellers synes jeg jeg har vært flink til å planlegge denne ferien. Det blir lett mye snop og annet usunt, men nå har jeg planlagt både spennende lunsjer og middager for at jeg ikke skal spsie for mye av det jeg ikke skal. Jeg fant mange gode oppskrifter i kokebøkene til Jeanette Roede.

 

Dere må ha en forstatt god uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg for første gang virkelig fysen på noe. Jeg kunne spist hva som helt, men jeg klarte meg med å spise 5 melkerullbiter. Det er utrolig hvordan den trangen til noe søtt plutselig dukker opp.

 

Jeg er på høstferie og jeg tror det er en sammenheng der. Det er så mye lettere med hverdager, men på alle andre områder er det deilig med ferie.

 

Jeg hadde planlagt å gå mange lange fjellturer, men jeg har ikke vært helt i form så turene har ikke blitt lange og utfordrende.

 

Jeg merker at når jeg er hjemme og trener jevnt er det lettere å styre inntaket av usunnheter. Jeg har ikke den utrolige trangen etter noe søtt etter å ha svømt 1000m eller trent styrke i en time.

 

Jeg er heldigvis nesten ferdig med uke to av mine fire uker uten kurs. Jeg gleder meg til å komme på kurs igjen mandag 19. oktober. Har det best når jeg går på kurs:)

 

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg veid meg og målt. Jeg har i følge min egen vekt gått ned 1 kg. (Vet ikke hvordan det slår ut på kurslederens vekt, men den skal jeg først veie meg på den 19. oktober.

 

Jeg har gått ned 1,5 cm i midjen og har nå minket tilsammen 8,5 cm rundt livet. Jeg begynner å merke det på buksene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Jeg har gått ned 1' date='5 cm i midjen og har nå minket tilsammen 8,5 cm rundt livet. Jeg begynner å merke det på buksene:)[/quote']

 

 

Er det ikke supert når en jenner det på klærne?!!!!!

 

Fortsett sånn så er klærne snart for store :(

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert over alle dere som skriver så mye bra i trådene. Selv sliter jeg med å rekke alt og da blir denne tråden nedprioritert, men jeg leser og hygger meg med alt dere skriver.

 

Den siste uken har vært tøff. Mye å gjøre på jobben, møter og kongferanser og mye å følge opp på hjemmebane. Jeg drukner i lekseoppfølging, foreldremøter, foreldrefester, elevkvelder, vennegrupper osv, men slik er det vel for de fleste som har 3 barn i skolen.

 

Når det blir mye å gjøre glemmer jeg å spise. Ender opp med å spise for lite. Sliter derfor med å få i meg nok og riktig mat! Det synes ikke på vekten heller for kroppen stopper jo bare helt opp.

 

Det positive er at jeg klarer å holde fast i treningen min. Jeg trener fortsatt fire ganger i uken og er veldig fornøyd med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...