Gå til innhold

Callach`s reise!!!


Gjest Callach

Anbefalte innlegg

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar
Gjest hartaberta

Så du har vært i "harta og kjøpt fyrtikk"? Hehe, ja da er det ikke rart du tok den :-)

Bodde i Oslo i 3,5 år, men flytta nordover igjen i 2000. Savna ho mamma:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hartaberta

at jeg merker utrolig god effekt av sibutraminen, falt for fristelsen og kjøpte en pk kokosboller på tirsdag. Men jeg har ikke lyst på!! Helt utrolig. Kan jo være at jeg faktisk er motivert til å la de stå i skapet, men før jul spiste jeg opptil en halv STOR sjokolade hver dag.... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

Har lest i gjennom hele tråden, og jeg kjenner meg så innmari godt igjen av mye av det dere skriver. Jeg har begynt på kurs i dag, og veier 103,5 kg. Jeg er litt usikker på hva trivselsvekta mi er..Sist jeg kan huske at jeg var kjempefornøyd veide jeg 68 kg(etter et GR-kurs)..men siden den tid har jeg både blitt 5 år eldre og fått to barn! Siste for snart 9 mnd siden ..Så jeg tenker at trivselsvekta nok har endret seg litt. Tror jeg setter 75 som trivselsvekt i første omgang. Det vil si at jeg vil ned 28.5 kg.

 

Er det ok om jeg henger meg på dere? Godt å ha noen å dele gleder og sorger med - motgang og medgang:-)

 

Litt om meg:

-23 år

-bor i oslo

-2 skjønne barn:)

-for tiden i barselpermisjon

-endelig kommet inn på medisin, begynner i august. (Det er nok den største motivasjonen jeg har..å føle meg vel når jeg begynner der!)

 

Vekt:

Kg: 103.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo flere jo bedre.....

 

flink du er som har kommet inn på medisin, og skal begynne på det med to småbarn.... imponerende...

 

 

 

 

jeg har egentlig vært flink denne uken... maten har vært sunn og til rett tid.. men jeg er så heldig at første uken på roede metode denne ganngen er i pms uken min :-( og da har jeg ikke sjans til å la være å smake på litt utenom... sukk....

 

 

Hartaberta: hvordan er det med matlysten da... vanskelig å få i deg mat med de tbl??? jeg skal jo spise som en helt sånn egentlig... har resept på reductil liggende, og lurer på å få litt hjelp fra de likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hartaberta
Hartaberta: hvordan er det med matlysten da... vanskelig å få i deg mat med de tbl??? jeg skal jo spise som en helt sånn egentlig... har resept på reductil liggende' date=' og lurer på å få litt hjelp fra de likevel....[/quote']

 

Matlysten er grei, og de første dagene ble jeg veldi fort sulten igjen og litt ør.

Men blodsukkeret er mer stabilt enn noensinne, og ørheten er borte.

trenger ikke lenger småspise mens jeg lager middag, og er ikke i skapet og ser etter noe på kveldene. Søte ting blir fort FOR søtt..

Og best av alt, ingen bi-virkninger. Hadde nesten forventa søvnproblemer og høyt blodtrykk siden legen la så vekt på det, men kjenner ingenting :-)

 

Og i går fkk jeg på meg en bukse som ikke har passa siden lillegutt ble født for 9 måneder siden i dag!

 

vil ikke forherlige det, må fortsatt gøre en innsats med mat og trim.

 

Hvis du bestemmer deg for å hente ut resepten, så tilbyr de deg sikkert sibutramin på apoteket. De koster bare 185,- iforhold til reductil som koster 400,-

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

Jeg skal til legen på tirsdag for å sjekke vekt og alt som hører med. Tenkte at jeg skal virkelig gjøre det ordentlig denne gangen, med all den hjelpen jeg kan få! Derfor bestilte jeg en legetime..da får jeg svar på blodprøver jeg har tatt..om forbrenning og ting og tang..er bmi på over 30, og jeg er ganske sikker på at hun kommer til å tilby meg reductil eller noe i den duren..

 

Skal, skal ikke ??? Har nettopp begynt på kurs, hadde vært deilig med litt ekstra hjelp!..men er redd for bivirkninger..er det verdt det? skal jeg prøve uten først? ...heller nok mest mot å ta det hun skriver ut til meg..

 

noen synspunkter?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hartaberta
Jeg skal til legen på tirsdag for å sjekke vekt og alt som hører med. Tenkte at jeg skal virkelig gjøre det ordentlig denne gangen' date=' med all den hjelpen jeg kan få! Derfor bestilte jeg en legetime..da får jeg svar på blodprøver jeg har tatt..om forbrenning og ting og tang..er bmi på over 30, og jeg er ganske sikker på at hun kommer til å tilby meg reductil eller noe i den duren..

 

Skal, skal ikke ??? Har nettopp begynt på kurs, hadde vært deilig med litt ekstra hjelp!..men er redd for bivirkninger..er det verdt det? skal jeg prøve uten først? ...heller nok mest mot å ta det hun skriver ut til meg..

 

noen synspunkter?? :)[/quote']

 

Jeg har gått på Sibutramin(samme som Reductil bare billigere) i halvannen uke nå, og ikke hatt noen bivirkninger annet enn litt ørhet de første dagene.

Jeg syns det er en god motivasjon, og det hjelper på småspisingen.

 

Får du bivirkninger går det jo an å slutte på de :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at flere kaster seg på her!

 

Nå er det fullt trøkk fra min side- trim og sunn mat! Jeg tror det er den beste løsningen.

Jeg har prøvd reductil , men det var ikke noe for meg. Blodtrykket mitt gikk opp og vekta gikk ikke noe fortere ned. Så det var bortkasta penger. Men vi er jo forskjellige, så kanskje du er heldig og får en god effekt, det vet du jo ikke uten å ha prøvd.

 

Jeg hadde et kjemperesultat på målebåndet fra oktober og til jul- ned 55 cm! Nå gleder jeg meg til å ta de neste 55 :) Vekta er ikke så snill med meg, men jeg trøster meg med at det ikke står på ryggen hvor mange kilo jeg veier :)

Jeg merker at jeg er blitt sprekere også, nå greier jeg å småjogge på tredemølla

så nå blir det intervalltrening på meg. Tror det er veldig viktig for motivasjonen at man gir seg selv litt skryt av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har vi gått 3,5 timer i skauen... hehe... har fått fylt tp'ene for denne uken, og det gjør noe med motivasjonen når en kommer litt i gang... trimmet litt i går også.. var ute å aket med gullet en god stund.. tøffe oppoverbakker....

 

maten har kommet seg masse... så nå håper jeg på en liten nedgang på neste veiedag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

3,5 time her jo helt fantastisk bra:) Du får nok sikkert flotte resultater på neste veiing!:-)

 

Tok med 3-åringen min ut på aking i helgen jeg også..og oppoverbakkene førte jeg inn som trimpoeng! :-) i dag har jeg gått til barnehagen istedet for å bruke bilen..en i vogn og en på akebrett bak - ble 1,6 trimpoeng det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo som sagt pcos, o mye som følger med det.... Også meeeeget uregelmessig mens.... men etter jeg begynte på kurs, har jeg fått en slags syklus..... jeeeeeiiii... håper det følger med eggløsning, sånn at vi kan ha en sjans til å bli gravid på egenhånd denne gang...

 

kjenner at tankene er lettere ift mat og trim denne morgenen også... har planer om en god stund på trimsykkel i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

Det går rette veien da! :-) Fortsett som du gjør, så blir det nok orden på saker og ting..både syklus og eggløsning :-) Du har en spennende tid i vente, skjønner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer om å klare å bli gravid på egenhånd samtidig som jeg drømmer om en bedre kropp... harmonerer jo bra sammen det ønsket egentlig...

 

har en gutt på 2 år som er prøverørsbarn..... verdens herligste... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest tråden og føler at jeg "passer inn" med dere her. Så da hiver jeg meg også med hvis det er greit.

Litt om meg:

Er fra Tromsø, men bor i vestnorge, 32 år og fødte en nydelig gutt for snart 10mnd siden. Har nettopp begynt på igjen på jobb etter permisjon.

Begynte 11.01.2010 på maxi-kurs.

Startvekt 105

Mål 72-75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hartaberta

Og det kan man vel kalle en god begynnelse.

-2,5 kg på 11 dager :-)

 

Så spørs det når neste veiing kommer 8. februar, etter 2 uker i syden om resultatet er like bra.... *skriver opp joggesko på pakke-lista..*

Målet er å legge igjen et par kilo på Gran Canaria :-)

 

Callach, graviditet er jo super motivasjon!

Jeg var 120 kg på det tyngste da sønnen min kom, det vil si for 9 måneder siden.

Og vil ikke være det neste gang, det var et slit med bekkenløsning og å ikke kunne gå mer enn 10 meter i gangen.

Vil ha en til iløpet av et par år, men før det skal jeg ned i vekt!

Har faktisk ikke vært under 100 kg siden ca 1997 når jeg tenker etter..

Så nå er det på tide!

 

Så bra at dere blir med paloma05 og cadilla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo helt supert.... ser det at jeg rett og slett må finne frem resepten min,,, hehe

 

jeg har fått til målet mitt i dag... ikke noe snop, og 30min på trimsykkel... deilig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott resultat!Dette greier du fint!

En gåtur i sanda krever noen kalorier!

Dessuten skal man leve mens man lever. Man kan ikke slutte å reise på tur selv om man slanker seg...

 

God tur til varmen- det blir nok deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært!

Jeg hadde også en god veieopplevelse på kurs i går -1,6kg på 1 uke. Da er det bare å fortsette denne uken og få inn mer trim. Så deilig å endelig være igang.

Feiret med fars hjemmelagde plukkfisk i går (mmmm yndlingsretten min).

 

11.01.2010 - 105

18.01.2010 - 103,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer til å bli skikkelig skuffet om vekten ikke har gått ned i dag...

 

Skal gå en tur direkte etter jobb i dag... før jeg henter gullet i bhg... så er det gjort liksom.... tirsdagene pleier ikke jeg å få trimmet pga r-m kurset... så det vil jeg ha inn...

 

lykke til til meg i kveld.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...