Gå til innhold

Callach`s reise!!!


Gjest Callach

Anbefalte innlegg

En halv boks cottage cheese med natreen sukker over. epler i biter over det, og masse kanel.. mmmmmmm ca 150 kcal. eple går i fruktpotten... og kanel er jo sunt... så må spise enda mer lunsj egentlig... blir en full skål...

 

(lurer på om cottage cheese går under melk.. for da har jeg jo egentlig ikke spist lunsj enda :-/ )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Jeg drikker ikke melk ,så jeg bruker alltid melkerasjonen på Cottage Cheese eller yoghurt. Det går fint. Masse proteiner:D

Det er kommet en ny yoghurt som heter Skyr, litt dyr ,men veeeldig god og sunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om jeg har "tråkket i middagen" i dag...

 

har spist grøt til middag... leste på pakken.... 120kcal pr 100 gr grøt. spiste 400gr (meeeer enn nok), og regnet det til 480kcal...

 

så registrerer jeg middag her på siden min, og får opp 1440kcal???? WTF?!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om jeg har "tråkket i middagen" i dag...

 

har spist grøt til middag... leste på pakken.... 120kcal pr 100 gr grøt. spiste 400gr (meeeer enn nok)' date=' og regnet det til 480kcal...

 

så registrerer jeg middag her på siden min, og får opp 1440kcal???? WTF?!!??[/quote']

 

Det kan jo hende at 120 kalorier pr 100 gram tørr grøt? Jeg skulle registrere nudler i går og fikk ca samme tall som deg *dåne* Men det er jo helt absurd at en pakke nudler skal ha nesten 1500 kalorier.. Så fant ut at det må være tørrvekta de mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at 120 kalorier pr 100 gram tørr grøt? Jeg skulle registrere nudler i går og fikk ca samme tall som deg *dåne* Men det er jo helt absurd at en pakke nudler skal ha nesten 1500 kalorier.. Så fant ut at det må være tørrvekta de mener...

 

 

det stod på pakken at pr 100gr grøt ,med h-melk var 120kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Det var rart. Tror jeg hadde lagt inn egen matvare jeg da... For atte den grøten som er registrert her inne kan ha vært tørrvarianten. Det gjelder iallefall enkelte rissorter også. De er lagt inn på siden her med kalorier på 100g tørr, altså ikke kokt. Litt forskjell på 100 gram ris tørr og 100 gram ris som er kokt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risgrøt i boka etter denne oppskriften ;

1 dl grøris

2 dl vann

5 dl lettmelk

3/4 ts salt

1 ts lettmargarin

1 ts kanel

1 ts sukker

Dette er to porsjoner.

Hver porsjon inneholder 300 kcal

Hvis du er på meny 3 eller 4 kan du spise 1,5 porsjon. Så jeg tror ikke du har gjort så mye feil, men kanskje lurt å bruke lettmelk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra kurs leder at jeg ikke skulle bekymre meg.. hadde gjort det riktig.. jeg lager aldri mat med h-melk.. holder meg til lettmelk. drikker bare ekstra lett...

 

 

Veeeeiiiiiedaaaag.....

 

og jeg er happy med en nedgang på 1.9kg.... masse motivasjon for videre livsstilsendring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJEMPERESULTAT PÅ DEG-GRATULERER :D

 

Veiedag og kursstart for meg i morgen ' date=' jeg er råspent![/quote']

 

 

masse lykke til i dag... håper på like bra og enda bedre enn jeg fikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo oppstart på internettkurs i dag. Så skulle jeg nå veie meg på den her nye fine vekta mi. som jeg fikk i julegave....etter å ha programert og studert gikk jeg spent på......tror du ikke den viser nesten 2 kg mer enn den gamle( som jeg har kasta):D

Jeg fikk lyst å sparke den i veggen!!!!!!!!!

 

Men det hjelper jo så lite.....etter å ha tenkt meg ordentlig om, så har jeg bestemt meg for å være "voksen" og godta at nå starter jeg i dag og så tar jeg det herfra.

 

Men dermed ser det jo ut på tallene som om jeg har gått opp istedet for ned...

uhhhh ....kjedelig. Jeg vet jo at jeg har fjernet "juletillegget" for det sjekket jeg jo før jeg kasta den gamle vekta.

Puh -livet er ikke for amatører!

Vekt i dag: 114,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veide meg først, og så viser vekten på kurset mer....

 

det viktigste er å tenke på det som er vekk.. ikke så mye på det som er... kjipt, men sett en strek over det, og sett alle kluter til... :-)

 

 

roede metode livstilsendring funker hvert fall på en god måte på kroppen.. jeg veide 6kg mindre enn jeg gjør nå i mai... og er allikevel noen cm mindre på kroppen.... rart... men deilig oxo.... da vet jeg at jeg gjør det på en god måte...

 

dagens middag.... laksepakker med chilli... roede oppskrift... litt sterk, men veldig godt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvom det kanskje er litt slitsomt å holde på med livsstilsendring, så kjenner jeg godt på kroppen at det hjelper å holde seg helt etter menyen...

 

i dag har jeg vasket og ryddet i mange timer. Slappet av og kost meg når jeg har spist måltidene mine... Og nå har jeg hatt meg 30 min spinning...

 

dette er ikke noe jeg hadde vurdert før engang... de få dagene jeg har en fridag har jeg pleid å ligge som et slakt på sofaen.....

 

dagens middag fra boken.. kyllingboller i karri.. gleder meg...

 

klem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå nå er DU kommet på rett spor :D Det er flott!

 

Jeg følger boka og menyen på 1900 kcal, men jeg synes det er mye mat. Jeg har aldri vært noen storspiser. Men merker at jeg er litt mer sulten de dagene jeg har en skikkelig treningsøkt.

Nå skal jeg ned å trene en times tid- det skal bli godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laga noe superenkelt til midag i dag sjøl. En Findus pose med blomkål, kikerter og poteter, det var ferdig krydret med karri og hadde også blad spinat.

Kutta opp sånn frossenblok med torsk og hadde oppi, serverte med Nanbrød. Det var kjempesnadder, og endte opp på ca 400 kcal :D

 

Men uansett... knall bra nedgang!! Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet ut at selv om trimskoene ikke roper på meg, så er det bare å få det gjort.. så nå har jeg gått en 30min tur i raskt tempo etter at jeg leverte gullet i bhg...

 

har som mål å ha 30 min hver dag.. kanksje jeg ikke blir så mettet da.. får prøve å øke på litt etterhvert...

 

sitter her å knasker på kålrabi for å få i meg noe grønnsaksgr....

 

ha en fin dag alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for at jeg fikk trimmen unna tidlig i dag.. for jeg er i daffemodus nå.., skal på jobb i kveld, og føler for å slappe av før en tung arbeisuke.. ingen fri før neste fredag.. sukk.....

 

trøtt i dag...

 

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som det er blitt en aldri så liten holdningsendring til trimmen!? Det er flott, det blir bare mer og mer godt dess bedre formen blir!

Skjønner at det er stritt å få til alt , men trimmen er viktig.

Hadde meg en skikkelig økt i går, nå skal jeg ta en økt i dag også, men er litt støl så må nok ta det litt roligere. Men alt monner! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

Da er jeg ferdig med første veiing: -1,6 kilo. Jeg kjenner egentlig at jeg er litt skuffa..jeg tenkte liksom at første uka skal man gå ned så mye, kanskje opp i mot 3 kilo..men samtidig så vet jeg det er dumt å tenke sånn, for 1.6 kilo er jo bra.. ble bare biiiittelitt skuffet, hadde håpet på mer..

 

MEN !! Har gått ned 15 cm totalt, på en uke..det må jeg vel være fornøyd med?!:-) Regnet ut at jeg har et energibehov på 2600 ..ble satt på meny 2, syns dette var litt rart...i følge boka burde jeg ha meny 3...men er fornøyd med å spise mindre egentlig! Spise mindre, gå ned mer.. hehe

 

RESULTATER:

UKE 0: 103.6 kilo

UKE 1: 102 kilo, -15 cm, 8.5 trimpoeng

 

MÅL FOR UKA:

- Planlegge dagens måltider på morningen.

- Minst 2 styrketreninger

- 8 trimpoeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært deilig å kunne gå gjennom denne helgen, og ha klart å holde meg på rette stien... nøt en melkerull i går.. og det gikk helt greit å stoppe etter den.. spiste en kjærlighet på fredagskvelden og fikk et par stenger med french fries fra sønnen min.,, han er flink å dele, og vil ikke si nei når han er så stolt.. men var bare snakk om en 3-4 stenger liksom.. tar ikke det så tungt...

 

har vært helt ok flink med trim denne uken... skal ha meg en økt i morgen oxo, og da har jeg en 10 tp denne uken...

 

har funnet roen jeg denne uken.... det har vært lett, og jeg ser lyst på livet med roede livsstil.... vet det kan komme tyngre tider, men nå nekter jeg å tenke på det...

 

merker at det har sjedd noe med cm'ene denne uka, og håper på noen gram oxo.. hadde vært deilig....

 

ha en fin fin søndag alle sammen...

 

klem fra Callach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt en fin helg- bare litt vin, det er liksom det mine utskeielser går i.

 

Hadde en super treningsøkt på fredag og i dag har jeg gått lang tur. I går var hviledag.

 

Men tenk hvor heldig vi er som kan bevege oss så mye vi vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og den starter egentig like bra som den forrige sluttet.. hehe

 

hatt meg 30 min på sykkelen nå, og skal snart avgårde på jobb....

 

fikk mensen i dag.. juhuuu.. hehe.. på dag 39.. forrige syklus var på 38 dager.. så dette liker jeg.. måtte den bare bli litt kortere, så hadde alt vært perfekt...

 

nå skal jeg kose meg med to skiver med røkt laks, før jeg stikker...

 

ha en fin dag alle sammen.-..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05
og gruer meg.... hehe.... bør ikke ha lagt på meg.. da mister jeg all motivasjon...

 

veldig spent på veiing i dag.... nesten sommerfugler i magen.. hehe

 

 

Nå er jeg kjempespent på hvordan det har gått!!! :-)

 

Jeg har vært flink hele uka..men feelingen er litt opp og ned.. når jeg er mett føler jeg at jeg har lagt på meg og gruer meg til veiing..når jeg ikke er mett så føler jeg at jeg har gått ned masse, og gleder meg til veiing.. blir gal, kan det ikke bare bli fredag snart?! ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...