Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dette virker jo som det går veldig så bra Vicky :D

I din historie må jeg si jeg kjenner meg veldig igjen i. Går og selv og lurer meg selv ved at jeg spiser så sunt, men lurer i meg disse teite kaloriene utenom familiemiddagene o.s.v. Har vel en 15 kilo jeg MÅ ned og vet at som deg er trening nøkkelen her.

 

Vil gjerne være med om du ønsker noen flere på laget!

 

Litt om meg:

30 år, et barn, mann, jobb på kontor ( med andre ord stillesittende arbeid, uansett vor mye jeg alltid går i trapper på jobben..). Trener på Elixia 2-3 ganger i uken ( mål vil være 4 ganger fra nå av). Veldig glad i danse klasser men må nok bli flinkere til mer styrke og kanskje spinning for å få opp forbrenningen mer og få strammet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

lilli: Jaaaa, heng deg på!! Moro med flere:-). Vi er jo litt i samme situasjon. Jeg er litt eldre og har et barn mer, da. Sitter stort sett stille på jobb jeg også.

 

Trening, trening, trening! Det er det som skal få oss ned i vekt.

 

Tror jeg har skrevet det tidligere, men når man ikke spiser tomme kcal (og ikke minst ikke drikker de) så kan man jo spise veldig mye mat. Har akkurat lagt meg kveldsmat. 2 havreknekkebrød, egg og majones. Kjempe godt! Og da har jeg spart frukten min slik at det blir et glass smoothies også. Sulten er jeg i allefall ikke.

 

Tutta 78: Synes du er flink som har kuttet så mye i pepsi max. Det gjør nok ikke noe om du tar noen glass av det innimellom. I allefall ikke i forhold til kcal tellingen.

 

Jeg har målt nå: begredelige 93 rundt livet..... Her er det bare å brette opp armene og trene mer og spise mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Motiverende å lese om dere som er så motiverte. Håper det er greit att jeg følger med i tråden.

 

Jeg har innersvingen rockering Viccy. Den er JÆVLIG vond de første ukene altså. Og jeg ble SVART på hoftene, gud det var smertefult. Men jeg trosset og fortsatte og etter ett par mnd gikk det greit. Nå er du forberedt hehe. Gleder meg til å høre om dine første opplevelser om den,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fortsetter jeg i samme gode spor. Knekkebrød med leverpostei og appelsinjuice til frokost. Salat og grovbrød til lunch!

 

Jeg er skikkelig spent på veiing på fredag. Blir spennende å se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe koselig at du hiver deg med:-)

 

Jeg er egentlig mest spent på om jeg får den til å gå rundt..... Merker du forskjell på magen da?

 

Hehe, det var vel det jeg slet litt med, derav svarthet og vondter, att den bare piska meg istedet for att jeg fikk noe swhung over den.... Hadde jo svartmerker på lår og legger og så ikke ut. Men alt blir bedre.

 

Gikk inn 16 cm i livet før det kom 6 tilbake ca og fikk midje så jeg har tro på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, viccy! Stå på! Jeg har flere typer knekkebrød i skapet, det er godt! Er spent på dine vegne mtp veiing på fredag, jeg hr mandag, så er enda lenger å vente nå da, men er spennende å følge med på dere andre også, ekstra motiverende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fredagen blir spennende. Hadde vært moro med en god start:-)

 

I dag er jeg alene med ungene. Det ble fiskemiddag på oss. Veldig deilig! Og så tok jeg meg selv i nakken og ryddet og ordnet huset når de var i seng. Så nå sitter jeg her i en helt ryddig stue med levende lys på bordet og skal jobbe litt. Er deilig og gjøre noen ting bare for seg selv..... Så mye bedre dette føles enn å sitte i et roterom.

Tenker at alt dette egentlig henger sammen. Og holde seg i form og trene handler jo om å ta var på seg selv. Gjøre det som er godt for kroppen og gjøre ting for å føle seg vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagen blir spennende. Jeg har helt sikkert gått ned, men spennende å se hvor mye. Håper det i allefall er mer enn 1 kilo! Er jo første uken det er enklest å se størst forskjell. I allefall når man kommer fra julefeiring og godis og fet mat hver dag.

 

Det ligger så utrolig mye psykologi i denne slankingen. Inni hodet mitt er jeg nå på vei ned..... Synes jeg ser det på meg og har innstilt meg på at nå skal jeg bli mindre.

 

Har endel backup klær i skapet som jeg har brukt når jeg har vært på mitt største. Når de nå er for små så skal de vekk, bort, kastes!!!! Jeg skal aldri bli så stor igjen! Jeg skal nå veie 70-og-noe resten av livet. Er et stykke ned, men når jeg nå skal under 80 kilo skal jeg aldri over igjen. Det er noe jeg har lovet meg selv. Det er ikke sundt for meg, det gjør ikke noe godt for selvfølelsen min og det er ikke pent! Så da er den saken avgjort:-)

 

Dagen i dag er godt i gang. Knekkebrød til frokost og grønnsakssuppe til lunch. Deilig:-) Må si jeg ikke har så mye søtsug. Hos meg er det mye mer psykisk at jeg er vant til å putte noe i munnen. Spiser på refleks. Eller dvs spiste på refleks. De dagene er over nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går jo kjempebra, viccy! Jeg har også spist masse på refleks, er svært bevisst det nå, så har ikke så mye sug lenger egentlig, men det hjelper veldig å ta seg en gulerot nå og da, føler at jeg liksom mumser litt da også :)

 

Tenker som deg at jeg må jo ha gått ned, og det er første uka, så jeg vil gjerne ha gått ned masse. Blir spennende å se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant akkurat oppskrifter på kyllingnacos, det hørtes godt ut, og så er kyllingkjøttdeig inni sånne grove tortillas med masse grønt inni veldig godt :) Da kan du ha alt i div skåler, og så tar man det man vil ha inni, da er det lett å ta mer grønt om man vil, samtidig så er jo kyllingkjøttdeig ganske sunt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørte godt ut Tutta. Kanskje jeg skal prøve det:-)

 

Fikk akkurat melding fra Posten om at rockeringen min har kommet. Så da skal jeg prøve den i kveld. Veldig spent på om jeg får det til. Noen gode tips? Bare et par minutter hvis jeg klarer, ikke sant?

 

Ble så motivert av det Viana skrev om at hun hadde gått ned masse i livet. Dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått rockeringen, og jeg fikk det til!!!!! Altså jeg klarte det ikke så veldig lenge, men fikk litt dreisen på den. Så jeg er helt sikker på at jeg skal få det til. Brukte den så lite som de anbefaler til å begynne med, men prøvde ca 1 minutt hver vei.

 

Dere som har blitt veldig blå, har dere bare brukt den 1-2 minutter til å begynne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fikk til rockinga! Jeg får til bare en vei jeg....:) Rocka 5 minutter i starten, holder på ca 20 nå, har aldri blitt blå. Blir spennende å se om den gir resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at rockeringen har kommet og at det går så bra:)

 

Lurer på om rockeringferdighetene fra barndommen fortsatter der hos meg nå og, kanskje henge meg på rockering trenden etterhvert jeg også. Imponert over deg Tutta 78 som klarer tjue minutter!! (Litt pauser innimellom da eller??)

 

Uka går jo så fort og heromdagen når jeg skrev her inne første gang trodde jeg at jeg skulle få mye nett tid ,men den gang ei. Men når tiden går fort g¨r vel slankingen kanskje også fortere.. Får håpe det. I dag har jeg klart å otstå min første fristilsen. Jeg simpelten elsker skolebrød og i dag kom en på besøk hit med nybakte skolebrød. Mitt står fortsatt på kjøkkenet, jeg klarte det!! Men gud så lyst jeg har på.. Får be mannen om å kaste det tror jeg etterpå når han kommer hjem. Har jo ikke godt av det noen av oss :)

 

Noen av dere andre som har treningsmuligheter på jobben? Vi har treningsrom og vurderer å benytte meg av det i lunsjen en dag i uken eller noe, ville jo vært veldig effektivt og ekstra mye tid med familien på kvelden..

 

Jeg skal veies i morgen tidlig, blir spennende. Lykke til med der andre flinkingene og fredagsveiingen også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet til en annen datamaskin enn den jeg forskte først. Mulig den andre hadde for gamle programmer eller noe, eller at det stad lå nede hos grete roede fordi de er i ferd med å legge inn den nye siden ikke vet jeg. Får håpe det ordner seg slik at vi kan bruke de fine sidene igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått rockeringen' date=' og jeg fikk det til!!!!! Altså jeg klarte det ikke så veldig lenge, men fikk litt dreisen på den. Så jeg er helt sikker på at jeg skal få det til. Brukte den så lite som de anbefaler til å begynne med, men prøvde ca 1 minutt hver vei.

 

Dere som har blitt veldig blå, har dere bare brukt den 1-2 minutter til å begynne med?[/quote']

 

 

Jeg brukte min rockering bare 1-2 minutt de første dagene. Store blåmerker har jeg fått i sidene alikevel. En stund var det kjempevondt siden jeg var så blå, men nå er det ikke vondt lenger (men ser fortsatt helt mørbanka ut i sidene...) Lykke til med rockingen, det er en kjempefin treningsform;-)

 

Vennlig hilsen Tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morosomt med mange innlegg.

 

Jeg får fortsatt ikke registrert mat eller trim. Står "feil på siden" nede til venstre. Håper det er i orden i morgen.

 

Det var enklest å rocke til venstre, men klarte det litt mot høyre også. Så det er nok bare å trene:-). Dere som bruke rockering, har dere på dere vanlig klær? Jeg hadde jeans og genser i dag og følte egentlig at det blir litt klumpete.

Du burde prøve lilli! Som jeg har skrevet tidligere har jeg aldri klart å rocke tidligere. Det var enklere med denne, men jeg må trene litt! -og det er vel strengt tatt hele poenget!

 

Jeg har hatt besøk i dag. Det ble minipizzaer på pitabrød. Med skinke, lettost og tomat, squash og ananas. Veldig deilig!

 

Lilli: Du har vært kjempe flink! Det var jo litt av en fristelse å bli utsatt for. Og du besto med glans. Gratulerer:-)

 

Jeg kan trene på jobben. Gjør det ytters sjeldent. Burde absolutt bli flinkere til det.... Tror jeg skal sette meg mål om en gang i uken. Det burde jo være overkommenlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at rockeringen har kommet og at det går så bra:)

Imponert over deg Tutta 78 som klarer tjue minutter!! (Litt pauser innimellom da eller??)

 

QUOTE]

 

Hehe, nei, rocker i 20 minutter sammenhengende ja, kunne sikkert stått lenger også, men etter 20 minutter syns jeg det blir litt tamt. Pleier å rocke mens jeg ser noe på tv :) Venninna mi rocker lenge om gangen hun også, lenger enn meg tror jeg, det er ikke vanskelig når man først har kommet i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viccy; jeg passer på å ha klær som ikke er klumpete når jeg rocker, og har gjerne en lang singlett utenpå buksa, for jeg syns toppen sklir opp lett uten, og da blir det litt ekkelt. Det du kan gjøre dersom det er vondt i starten, er å ta på et ekstra lag med klær kanskje, det har fungert noen dager det har vært litt vondere. Har tatt 2 singletter f.eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...