Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Da blir minsten og jeg lagt inn på sykehuset:-(

Er bare hjemom og pakker bag.

 

Kikker nok innom fra mobilen hvis det blir kjedelige stunder, men blir ikke akkurat fokus på slanking for min del. Finnes viktigere ting akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Håper det ikke er veldig alvorlig for minsten, dere er ihvertfall i de beste hender på sykehuset. Du har andre ting å tenke på nå, men det blir hyggelig å ha deg tilbake her inne!

 

MayaHaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei viccy, saa trist aa hoere om minstemann. Haaper alt gaar bra med dere. Det er noen dager siden du har skrevet inn her. Jeg haaper ikke grunnen er at minsten er alvorlig syk (selv om det er alvorlig nok aa bli lagt inn paa sykehuset).

 

Jeg og mine har det veldig bra i Thailand, men det foles ikke riktig aa skrive masse om det naa. Jeg proever aa sjekke inn her imorgen ogsaa, og haaper paa en liten oppdatering fra deg. I mellomtiden, god bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innlegg, dere er snille.

 

Med minsten går det ikke så alt for fort framover. Hun har en infeksjon og sliter voldsomt med pusten og litt annet. Ikke noe moro å se lille kroppen ligger der og få mat i sonde og trenge pustehjelp. Stakkars liten!

 

Vi blir nok på sykehuset litt til.

 

Akkurat nå er jeg hjemom en liten tur. Deilig å dusje i sin egen dusj og få litt tid med størstemann utenfor sykehuset. Vi er så utrolig heldige som har familie og venner som stiller opp og hjelper til med alt mulig. Kom hjem til nymåket gårdsplass, all skitentøyet var vasket og ryddet på plass:-)

 

Må jo også si at man blir rimelig ydmyk av å bli kjent med familier som har alvorlig kronisk syke barn.... Det er ingen selvfølge at de vi er glade i er friske og får leve......

 

Kanskje litt dystert dette og hander i allefall ikke om slanking, men det var nå det jeg tenkte på akkurat nå!

 

Kos deg i Thailand, Mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten, det er vel skrekken til alle foreldrene; aa se sine smaa saa hjelpesloese og syke. Foeler med deg. Jeg tenker faktisk altfor ofte paa: tenk hvis..., har veldig angst for at det skal skje ungene mine noe. Og er fryktelig takknemlig for at begge er friske, og at mannen og jeg er friske. Derfor er det ogsaa blitt ekstra viktig for meg aa vaere normalvektig og sunn.

 

Det er i saanne situasjoner at man trenger venner og familie, flott aa hoere at dere har et godt nettverk:-)

 

Haaper paa fortsatt bedring for minsten, og slankefokuset maa vente til sykdom og ferie er over:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake igjen.

 

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. I stad satt jeg og tenkte hardt for å finne ut hvilken dag det er i dag. Lever jo i sin egen lille boble på sykehuset. Da jeg endelig kom fram til at det er torsdag i dag var det bare å innse at i morgen er det veiing! Tror ikke akkurat jeg gleder meg.... Men det skal ikke være for ille. Merker i allefall ikke på klærne at jeg skal ha gått opp noe særlig.

 

Har vært veldig nøye på ikke og skeie ut. Og tro meg det har ikke vært lett. Stort sett alle som har vært på besøk har med noe godis. Men jeg har klart meg ganske så bra.

 

Håper det går bra med alle andre! Og at du koser deg i Thailand Mai:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har dratt på treningog jeg sitter alene hjemme. Har sååå lyst på noe godt. Gikk akkurat og kikket i fryseren og der lå det Sandwich is. Det er jo min favoritt! Jeg klarte å lukke døren, men sitter nå i sofaen og lurer veldig på hva jeg skal gjøre......

 

Noen som er her inne og leser? Veldig hyggelig hvis noen vil henge seg på og skrive litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Var innom en tur og kikka :P

 

Tenk at hvis du hele livet skal gå igjennom alle ukedagene og nekte deg en is, vil du det ? :P Har jeg vært flink og lyst på noe godt så tenker jeg at det faktisk ikke er verdens undergang. Jeg skal jo leve med denne løsningen! Hvilket betyr, at tro det eller ei, så kommer jeg til å spise noen sjokolader en gang i blant utenom helgen! : )

 

Hadde samme følelsen igår med en pose mnm... Den var i hodet mitt mens jeg studerte. Fikk jo ikke fokus lenger, måtte ha litt da =) Idag har jeg ikke lyst på igjen.

 

Det er lov å kose seg, nå er jo en is ikke den største utskeielsen heller, men dette velger du selv! Er du strikt og flink så er jo det imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått helt bom stille i 2 uker og er strålende fornøyd med det!

 

Jeg som ikke har trent og som ikke har hatt tilgang til egen mat og som har fått masse godis i gave. Stolt av meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og vi er tilbake fra skitur med størstemann. Farmor har passet minstemann og vi har kost oss ute i deilig vintervær. Er jo ikke all verden av trening, så jeg skal jogge med ei venninne i kveld.

 

Jeg inne i et godt driv nå. Utrolig deilig å kjenne at kroppen har blitt litt mindre og ikke minst litt fastere. Har gått ned 9 cm rundt livet og det synes godt. Men enda et stykke igjen!

 

God søndag til alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Viccy! Du kan være stolt av deg selv ja, som ikke har gått opp i en vanskelig tid. 9cm er jo dritmye!! Gratulerer!

 

Jeg står også stille, men har ingen god unnskyldning. Er ikke flink med maten og sjokoladen... Men fokuserer nå mest på treningen.

 

Har spist sjokolade idag også, så da er det vel på tide å komme seg ut en tur! :P

Ha en fin søndag du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten sniktitt innom.. Nå har vi bare en hel dag igjen før vi reiser hjem. Det har vært en fantastisk deilig ferie og jeg føler meg som et nytt menneske. Er veldig spent på neste veiing fordi jeg har vært flink!! Målebåndet viser nedgang. Nå må jeg gå. Kortene her varer bare 30 minutter og jeg har brukt en evighet på å komme inn. Er tilbake onsdag! Ps! Veldig bra med stillstand i en sånn situasjon viccy:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg, Mai. Kan tenke meg dere har kost dere:-) Hvis du har gått ned på ferie er jeg mektig imponert!

Gleder meg til du er tilbake og aktiv her.

 

Koselig at Oddsen følger med:-) Kjedelig at du står stille nå, men det går sikkert fort over med litt mindre sjokolade.

 

Jeg er i siget om dagen. Jeg har klart og ikke snikveie, men følger at jeg har gjort et hopp nedover. Merker det på klærne. Jeg begynner å innse nå at jeg har hatt alt for små bukser tidligere. Har vært skikkelig muffin-top som har resultert i at jeg bare har brukt vide tunikaer osv.

 

Nå sitter klærne helt anderledes. Og 9 cm rundt livet synes godt!Øverste del av magen begynner å bli ganske bra nå, men jeg har skikkelig bilring med litt hengemage nederst og ordentlig håndak bak:-( Dette skal bort!

 

Er så glad for at jeg kom i gang godt etter jul og merker at jeg er mye mer fornøyd med meg selv nå. Er så deilig å føle seg fin! -og tenk jeg som ikke er halvveis enda;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løp tur i går, la inn intervaller og avsluttet med 45 minutter styrke. Var så bra!

 

Som jeg har skrevet før har jeg inngått et veddemål på å løpe sentrumsløpet i slutten av april. Jeg prøver å motivere meg til å trene enda mer, selv om 3-4 ganger i uka er godkjent:-)

 

Noen som har innspill, mer eller mindre kvalifisert til hvor mye det hjelper meg med løpingen å gå ned i vekt. Altså hvis man er i samme for men veier 75 kilo i stedenfor 85 kilo. Hvor mye hjelper det?

Og ikke minst hvor mye hjelper det på løpeformen å trene styrke?

 

Del gjerne erfaringer og kunnskap med meg:-)

 

En ting til jeg har tenkt på når jeg har lest andre tråder. Er så mang som snakker om at målene må være langsiktige og at det må være realistisk slik at man ikke blir skuffet. Jeg er helt enig i at langsiktige mål må være realistiske. Men jeg synes også det er viktig å ha noe og strekke seg etter, ikke bare "safe" mål. Man må tørre og si at her skal jeg trene skikkelig hardt og målet mitt er suksess:-)

 

Skjønner selvfølgelig at det er anderledes ved vektnedgang enn feks en eksamen, jobbe mot et mål på jobb osv., dette kan ikke gjøres på kort tid. Men man behøver ikke bli skuffet slik at det blir noe negativt om en ikke når et delmål. Det er fult mulig å bruke det til å bli enda mer motovert;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt litt ut fra vektklubben men driv fortsatt å slanker meg så godt jeg kan:))

Moro att du har meldt deg på sentrumsløpet Viccy, det er ett bra mål å sikte mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake med full motivasjon. Nå skal det bli andre boller:-)

 

Vi har hatt en utrolig ferie som har vært balsam for sjelen. Vi har gjort masse uten å ha noen planer, og tatt alt som det kom. Det har gått kjempebra med ungene, og vi har vært mye mer mobile enn vi trodde. Har kost meg på stranda og i vannet. Har vært masse på spa, og gjorde vel det meste på menyen:-) Følte meg veldig fin og fresh der nede. Merket at det var nedgang siden forrige gang jeg var i syden (hadde mindre svetteutslett mellom beina denne gangen, alle fremskritt må registreres!!). At jeg måtte la halve sommergarderoben bli hjemme, og at den ene ungen spurte: Mamma, hvorfor har du så stor mage? fikk meg litt ned på jorda, men jeg lot ikke det ødelegge følelsen å se kroppen komme tilbake i form igjen.

 

Så var det tid for hjemreise, og uten nærmere detaljer, tidenes verste flytur. 16 timer på fly gjør noe med huden, selvfølelsen og matinntaket. Jeg regelrett telte minuttene hjem, og følte meg gjennområtten. Er ikke noe fan av fly, men dette ble en heftig og slitsom hjemreise. Det jeg gledet meg mest til når jeg kom hjem var å veie meg. Tidenes nedtur: stillstand. Jeg ble helt satt ut, og utrolig skuffet. Og jeg som var helt sikker på at nå var jeg under 70 kg. Har brukt dagen til å pakke ut og vaske klær, og ryste av meg skuffelsen. Det positive er at den nye vekta virker mer stabil.. Hat dobbeltsjekket begge vektene idag, og den gamle varierer med 800 gram, mens den nye er stabil.

 

Nå skal jeg straks legge meg, og imorgen begynner jeg med blanke ark. Nå skal jeg bli like flink som deg, viccy. Veldig lurt med sentrumsløpet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid til å skrive noe særlig, må sove nå!

 

Vil bare si velkommen tilbake, Mai. Og å stå stille i vekt etter 2 uker på ferie, det er bra!!!! Hvem erdet som går ned på ferie da?

-men skjønner at du er skuffet når du har ventet noe annet.

 

Hyggelig at andre skriver litt også! Jeg skal skrive mer i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamella og Viana2, heng dere på:-)

 

Jeg var ikke så flink i går. Spiste 2 brødskiver med sjokoladepålegg sammen med minsten til lunch. Men så trente jeg på kvelden, da. Så alt for ille kan det ikke ha blitt.

 

Veiing i morgen. Veldig usikker på hvordan det går. Har faktisk ikke veid denne uken og det er jo et mirakel i seg selv;-)

 

Hørtes ut som en slitsom hjemreise, Mai. Håper du har en fin dag i dag og er i gang med hverdangen:-)

 

Så gøy og føle seg fin i sommertøy:-) Du har jo gått ned enormt mye og ha allt grunn til å føle deg fin!

 

Til helgen har vi ingen planer og det betyr ingen utskeielser!!! Bare trene og være flink med maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hyggelig hvis flere henger seg på. Jeg merker at det er motiverende å være her inne, får litt ekstra dårlig samvittighet hvis jeg skeier ut. Dette er mitt fristed, det er kun mannen som vet at jeg er her inne og skriver. Men gode venninner kan kanskje skjønne at det er meg hvis de leser hele tråden:-)

 

Idag er en bedre dag. Fikk sove VELDIG godt i natt, men merker litt jetlagen i kroppen.

 

Imorgen er veiedag, og jeg er spent:-). Håper på et lite mirakel, og at jeg er under 70 kg imorgen. Skal forresten til treningsstudio imorgen og høre litt mer om tilbud og priser. Det er ihvertfall et skritt i riktig retning.

 

Skal også rydde ferdig i sminke- og krembeholdningen min idag. Pluss bestille det jeg ikke har kjøpte på Gardermoen av kremer og slikt på Strawberrynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...