Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

En rask oppdatering her:-)

 

Det var ned 600 gram til 71,2 kg, er fornøyd med det, men skulle også ønske det gikk litt kjappere:-) Og ned 2 cm rundt livet. Var nok veldig oppblåst forrige fredag når jeg målte, men merker at magen har blitt litt mindre denne uken!!

 

400 gram ned viccy, er ikke dårlig, men en sunn nedgang. Skjønner godt at du vil at det skal gå fort, men husk at det tok litt tid å spise på seg fettet også.. Det er svært få som går ned 1 kg i uka her inne i snitt, synes du burde justere målet ditt til 500 gram, hvis ikke kommer du til å bli skuffet flere ganger. Og du gikk ned 2,1 kg første uka, og det er veldig mye. Kanskje du var litt dehydrert når du veide deg da, slik at du egentlig har gått ned mer i fett denne uka?

 

Nå MÅ jeg få levert i barnehagen! Skal bare, skal bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Bra det er flere som er aktive her!

 

Jeg vil ha en liste som oppdateres hver fredag, så nå begynner jeg.

 

Mine framsteg:

 

08.01.10 -2,1

15.01.10 -0,4 (totalt -2,5)

 

 

Gleder meg den den har blitt lang:-)

 

Jeg går en helg i møte med nok av utfordringer. På lørdag skal jeg i 35 års lag. Vet vi får servert 3 retter på tallerken, så da er det jo umulig å snike seg unna dessert. Må jo ikke spise opp alt, men synes det er uhøffelig og bare pirke i maten. Må legge inn treningsøkt på lørdag og søndag! Vet det blir mye vin på lørdag. Det unner jeg meg, har ikke brukt noen frimerker hele uken. Men jeg skal klare å avstå fra snacks, godteri ol. Det blir mat (inkl dessert) og vin. Stor nok utskeielse det!

 

Utrolig bra med 5,5 trimpoeng på en dag viana2. Flink du:-). Hvordan går det med motivasjonen nå?

 

Hadde jo et mål om å gå ned 3 kilo innen i morgen. Skal ut og jogge i kveld og ikke noe snop i dag, så da komme rjeg til å veie meg i morgen også. Synes jo jeg har kommet ganske nære målet, selv om jeg ikke er helt over målstreken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en kjempesmell igår, og skjønner ikke helt hvordan den skjedde.

 

Alt føltes normalt, helt til jeg skulle handle på ettermiddagen. Mannen hadde vært borte og vi skulle kose oss etter at ungene hadde lagt seg. Men ikke med usunn mat. Plutselig hadde jeg handlet sjokolade, smågodt, fløte og bacon. Når jeg kom hjem kastet jeg i meg smågodtet. Syntes ikke at det var godt engang, og angret etter første bit.. Men kunne lissom ikke kaste det. Så lagde jeg middag, kyllingfilet med sopp- og baconstuing med ekte fløte. Og toppet det hele med rødvin. Jada. Våknet idag med anger og gikk på vekta.. Fikk sjokk, og nå er motivasjonen tilbake.

 

Sitter her med superundertøy, skal på ski med ungene. Nå SKAL jeg bli trent, slank og sunn. Kan ikke sprekke på den måten mer. Skal endre livsstil. Må forresten ut og kjøpe nytt lørdagsgodteri til ungene siden det gikk med i dragsuget igår.

 

Jeg setter også opp ukesoversikt:

 

Uke 1: vekt 71,8

Uke 2: vekt 71,2 (-0,6) (totalt 0,6) (11,2 kg igjen)

 

Fortsatt god helg jenter, og lykke til ikveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig dette her!

 

Forrige fredag veide jeg 85,4 kilo (hadde gått ned fra 87,5). Veide meg på mandag og da veide jeg 84,7. Var jo superfornøyd og fortsette i samme spor resten av uken. I går veide jeg meg, har fast veiedag på fredager. Da veide jeg 85,0. Var ikke så veldig fornøyd spesielt med veiingen på mandag i bakhodet.

 

Mitt delmål 1 var å gå ned 3 kilo til jeg skulle i bursdagsfest i dag. Så til morgenen i dag gikk jeg på vekten for at jeg kanskje kunne være bittelitt nærmere målet. Og hva sto vekten på da?? 84,3!!!! 700 gr ned fra i går.

 

Er det mulig å variere så mye fra dag til dag? Jeg hadde vært ute og spist på torsdagskvelden. Spiste sunt (laks, ovnsstekte poteter og grønnsaker. Ingen dessert og bare vann til drikke), men kan det har vært så mye salt i det at det er derfor vekten var høy??

 

Ja, ja spiller egentlig ingen rolle. Neste ordentlig veiing er om 6 dager og da får jeg resultetet!

 

Det som er moro er at jeg har klart delmål 1:-) Har gått ned 3,2 kilo til i dag! Jippi for meg:-)

 

Mai01, spist er spist! Hjelper jo hvis du får trent i helgen. Er jo slik som kommertil å skje innimellom, min middag i kveld kommer ikke til å bli lettere. Det er på bursdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme driver jeg og opplever. Så jeg forholder meg kun til fredagene siden jeg ikke klarer å holde meg unna vekta resten av uka. Jeg heller skjønner ikke bestandig så mye av vekta, men merker jo at alt i alt går den nedover.

 

Kanskje jeg må spise i meg det jeg sa om at 1 kg ned i uka er for mye:D

 

Ha det hyggelig på fest! Jeg er alene hjemme, mens mannen er ute med gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Mai01. Bra det ikke bare er meg. Blir veldig spennende framover nå. Jeg tror vi kommer til å ha stabil nedgang:-)

 

Jeg gleder meg masse til i kveld. Er alene hjemme nå. Er så deilig å ha tid alene til å ordne seg. Har blitt litt skjemt bort i dag.

 

Mannen har dratt for å kjøre barna til barnevakten. Jeg kom akkurat hjem fra trening da han skulle dra. Han hadde fylt opp badekaret til meg, tent lys og så sto pcen der. Han sa jeg skulle trykke på play når jeg hadde lagt meg oppi.

Så der lå jeg og koste meg med denne

Koselig!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha det hyggelig på fest! Jeg er alene hjemme' date=' mens mannen er ute med gutta.[/quote']

 

Koselig å være alene hjemme innimellom også! Det synes i allefall jeg. Ha en super lørdagskveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har dratt for å kjøre barna til barnevakten. Jeg kom akkurat hjem fra trening da han skulle dra. Han hadde fylt opp badekaret til meg' date=' tent lys og så sto pcen der. Han sa jeg skulle trykke på play når jeg hadde lagt meg oppi.

Så der lå jeg og koste meg med denne

Koselig![/quote']

 

Så utrolig søt og oppmerksom mannen din virker.

Jeg er veldig fornøyd med mannen min, men han overrasker meg ikke med slike ting. Hvis han har med blomster hjem, så er det fordi han har fått de på jobben:-)Men han gjør masse annet som viser at han er glad i meg og livet vårt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var den store utskeielsen over.

 

Hadde det utrolig moro! Verdens beste venner, god mat og god drikke.

 

Har lagt inn på vektklubben og fant ut at jeg drakk 1300 kcal i går!!!!! Greit å få se det slik........

 

Må løpe nå, skal på skitur for å forbrenne noen av gårsdagens 3000 kcal:-)

 

Skriver mer i kveld, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Viccy! Du har jo gått ned masse!!

Det er ganske sjokkerende hvor mange kalorier det er i god drikke ja... men om det ikke skjer hver helg så går det jo bra når man lever sunt ellers.

Jeg lå også i badekaret i går. Det er så utrolig deilig. Det er viktig med litt kvalitetstid for seg selv.

Inspirerende det du fortalte om mannen din som ikke spiste hele Smashen. Jeg tenkte på det i går da jeg spiste sjokolade. Jeg var fornøyd etter halve, så stoppet da. Jeg spiste resten seinere på kvelden da... men kanskje jeg kan klare å kaste resten neste gang! :)

 

Gratulerer me fin nedgang Viccy! Vekta kan svinge veldig fra dag til dag ja, så det er best å ikke veie seg for ofte... lettere sagt enn gjort ja! :)

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt mer tid for hun som skulle hente meg er forsinket.

 

Oddsen:først og fremst tusen takk! Jeg er helt enig i det med alene tid. Jeg trenger det! Det tror jeg egentlig de fleste gjør. Utrolig bra det med sjokoladen, selv om du spiste resten etterpå:-) Da har du jo et bevisst forhold til det. Noe av problemet for meg er at jeg bare har dyttet i meg det som står forran meg. Uten å reflektere over det en gang. Men det er tydeligvis du over:-)

God søndag til deg også.

 

Mai01: Det viktigste er jo å vite at mannen er glad i deg! Vi har vært gift i 10 år, har 2 barn og har vært gjennom perioder med veldig alvorlig sykdom. Så tro meg, det er aller flest hverdager;-) Men slike små ting gjør mye, synes jeg! Den ekstra oppmerksomheten man ikke venter. Den sangen er egentlig veldig anderledes enn annen musikk jeg hører på, men ELSKER den sangen. Er så jordnær og hverdagslig. Når ting kan være kaos, alt for mye å gjøre, stress på jobb osv, Så kommer jeg hjem og legger meg i armkroken til mannen min, da vet jeg at jeg har den mannen jeg aller helst vi ha! Den finast eg veit:-)

 

I går og til morgenen i dag var jeg veldig fornøyd med gårsdagen. Spiste ikke noe godteri eller annet som ble satt fram. Drakk 5 glass rødvin, 1 gin tonic og 2 cosmopolitan og spiste den maten som ble servert. Helt nydelig! Ser ut som om det var voldsomt med dirkke...... 1 drink før vi dro. GT til velkomstdrink, rødvin til maten og 1 drink igjen etterpå. Når jeg la det inn i dag fikk jeg sjokk!!!! Kommer nok til å droppe drinkene neste gang. Bare ta rødvin.

 

Kvelden var en slik kveld som virkelig gir meg påfyll. Vi er så utrolig glad i vennene våre og det gir meg masse energi og snakke med det og bare kose oss. Så var vi flinke og gikk hjem, så en 30 minutters tur kl 4 i natt forbrant for noen kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at ved slike kvelder er det veldig viktig at man tar seg litt "fri" fra slanking. Som du skriver, er det flest hverdager, og det er her valgene man tar teller mest:-) For meg er det også viktig å kunne ha en kveld med venner og kose meg med mat og drikke. Vi skal ha nesten 20 stykker på sushi neste lørdag, og jeg skal kose meg med mat og drikke, slik du gjorde!!

 

Herlig å høre at man etter så lang tid fremdeles ønsker å glede hverandre. Vi har ikke vært sammen like lenge, men jeg kjenner følelsen av armkroken og at det føles så rett. Det tok litt tid før jeg fant drømmeprinsen, men verdt å vente på:)

 

Vi har hatt en ordentlig familiehelg med masse uteaktiviteter og kos. Nå sitter vi og ser på TV før hverdagen begynner imorgen:-) Jeg er fornøyd med innsatsen min i helgen (utenom fredag kveld, da..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt en kjempe koselig familiehelg. Vært masse ute og barna har storkost seg.

 

Denne uken er stapp full av jobb. Overtid med kveldsmøter et par dager. Men det skal gå:-)

 

Synes jeg er i veldig positivt driv. Og ikke spise godteri er aboslutt ikke tøft. Jeg har tydeligvis kommer meg gjennom avrusingen. Har ikke sug etter det mer. Kostholdet går egentlig også greit og treningen blir bare mer og mer moro. Så nå synes jeg bare det er topp og leve på "slankekur". Er vel det som er hele poenget, at det ikke er noen kur;-) Kommer nok tyngre dager, men nyter dette mens det varer.

 

Sushi høres jo veldig godt ut:-) Nam-nam! Skal du lage til så mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer meg aldri i seng.. Nå håper jeg innlegget går igjennom, skrev et langt svar istad som plutselig bare forsvant med en error side.

 

Jeg er fornøyd med dagen:-) Har hatt middagsgjest, og lagde fiskesuppe på lettmelk med varmt, grovt brød. Ble faktisk veldig god med masse fisk, reker og grønnsaker + en halv chili som gjorde susen. Lagde også en Grete Roede kake. De fungerer bra så lenge de serveres rykende varme. Ellers kan de bli litt tørre. Etter at gjesten gikk, så har vi kost oss med film!

 

Nyt dagene hvor det flyter:-) For meg kommer det alltid en liten nedtur innimellom hvor motivasjonen synker og vekten står stille. Men plutselig går den litt ned, og jeg er back-on-track!! For tiden er jeg veldig motivert, heldigvis. Eneste er at jeg ikke får trent, men det er kun min skyld.

 

Jeg lager ikke sushi til 20 stykker, nei:-) Mannen min er "hobbykokk", så han pleier å lage maten når vi har gjester. Og jeg er sjef for borddekking, dessert, evnt kaker og rydding (bestille vaskehjelp). Det er 2. gangen vi har så mange på sushi, og forrige gang lot vi gjestene lage maten selv! Det ble en kjempesuksess, og en flott måte å bryte isen på mellom gjestene. Vi hadde kokt risen på forhånd og klargjort alle råvarene. Så lagde vi forskjellige stasjoner som sushi, sashami, maki og tempura. Vi delte gjestene inn i grupper, samt at vi hadde en ryddegruppe som fikk lov til å slappe av mens resten lagde maten. Fungerte kjempebra, og ble veldig lite stress for meg som vertinne. Det var også svært få av vennene våre som hadde laget sushi, så de syntes det var morsomt og spennende å se hvor enkelt det egentlig er! Så denne gjengen får også utdelt forkle når de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter,

 

Jeg var tidlig oppe i dag, og det var så gøy å lese om sushi-lagingen at jeg ble helt inspirert. Jeg har også vært med på liknende som en japansk venn av meg arrangerte, og han byttet ut rå fisk med tunfisk (for dem som ikke liker rå fisk).

 

Jeg er enig med deg Viccy, at mat og snop ikke er så stort problem om dagen, men jeg er ikke så flink med trening enda. Men så tenker jeg litt som så at dersom dette skal være en varig endring, så er det lurt å ta det litt trinnvis. Jeg har lagt om kostholdet fullstendig, så får mer trening være et mål etterhvert (men jeg er i gang med rockeringen da) :-)

 

MayaHaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også veldig inspirert av å lese om sushien. Hørtes ut som super fest!

 

Jeg har spist det mange ganger, men aldri lagd selv. Har du tips/oppskrifter å dele? Hørtes ut som en bra fredagsmiddag til meg og mannen.

 

Fiskesuppe hørtes også godt ut. Var det posesuppe? Jeg bruker ofte det, men så har jeg masse ekstra oppi så blir det veldig godt.

 

Så koselig at du kommer innom her MayaHaa:-) Høres jo ut som om du er veldig bra i gang.

 

Jeg skal trene i kveld, men blir nok litt mindre denne uken enn forrige pga alt for tett program på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler nå at jeg begynner å få taket på maten. Det går veldig greit, og jeg begrenser meg bra med det usunne. Idag var det kaker etter lunsj, så jeg følte at jeg måtte spise et lite stykke, men der stoppet jeg. Lunsj var bacon-pai, men tok kun et lite stykke og masse salat uten dressing. Kalorimessig ble det helt greit. Det er treninga som gjenstår. Men siden vi drar om en uka, så har jeg ikke vært så motivert denne uka til å begynne et nytt og bedre liv på den fronten.

 

Så hyggelig at dere likte sushi-konseptet vårt:-)

 

Jeg må ærlig innrømme at det er mannen som har kontroll på oppskriftene, men han tar det stort sett fra hodet. Vet at han bruker mer sukker og eddik enn det som står på pakka på sushi-risen. Vi bruker mest salma-laks, kamskjell, tunfisk og scampi. Ellers så har Haugen-gruppen som importerer blue dragon til Norge laget et bra nybegynner oppskriftshefte som finnes alle fullsortimentsbutikker. Mannen kjøper også ingredienser i innvandrerbutikker ved anledning, og spør om tips:-) Tror ikke nivået vårt er det samme som japanske venner, men det fungerer for oss!!

 

Fiskesuppa er min oppskrift. Jeg koker lettmelk (fløte og hvitvin er selvfølgelig best) og vann i masse rekeskall, siler vekk rekeskallet og dermed så har jeg en velsmakende kraft. Tilsetter grønnsaker, koker, og tilsetter fisk og reker til slutt. Lar sjømaten bare trekke i suppa. Kjempegodt med fersk chili og urter. Suppe er undervurdert spør du meg!

 

Ikveld skal jeg male. Er alene hjemme, og har egentlig lyst til å bade i karet igjen, men malingen må bli ferdig til vi får gjester på lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånn det er å ha badekar gleder jeg meg til å få det i hus hehe. Blir vel mannen som blir å bruke det mest, ejg er ikke så glad i det.

 

Jeg tryne ned trappa på fredag og pådro meg brist i hodta og en vond arm som gudkjelov ikke var brukket. Så det har blitt lite trening nå. men klarte meg da gjennom 40 min på sykkelen på mandag. Skal sykle i kveld også og så blir det vannaerobic i morra. Men håndballen må jeg nok stå over.

 

Hadde gått ned 1 kg fra forrige uke så er veldig fornøyd med det, og ned i cm alle målepunkter. Men syns liksom ikke det merkes på klær jeg da. Det er så kjedelig. Må nok ned 4-5 kg til før det merkes på klærne skjønner jeg. Nå er jeg på 86 kg. det er der det stoppa seg i fjor, nå begynner de harde kiloene, de som sitter skikkelig fast og som må svies av med smerte. Blæh... Men nå er jeg klar..

 

Stå på alle sammen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så glad når jeg kommer inn her i tråden og det ligger noe her.

Hyggelig at vi følger og støtter hverandre!

 

Jeg tror jammen meg jeg skal lage sushi på fredag. Tusen takk for gode tips, også ang suppe. Du må være flink å male Mai01. Jeg skal jobbe i kveld, ikke så morsomt det heller.

 

Veldig bra nedgang Viana2. Hørtes fryktelig vondt ut med de skadene. God bedring! Jeg synes jeg merker det på klærne. Spesialt magen og over ryggen. Men det er de stedene jeg absolutt har hatt mest og ta av. Vi veier ca det samm, jeg veide 85 på fredag. Jeg har ikke sett 70 tallet på vekten på over 10 år, kanskje tom. 15. Det er jo helt tragisk. Har ligget rundt 82.82 mange ganger og så røket opp mot 87-88. Huff og huff! Those days are gone!!!! Nå skal jeg klare å bryte den magiske grensen og veie 70 og noe:-) Gleder meg til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hyggelig å ha funnet noen likesinnede her inne:-) Merker at jeg har blitt avhengige av dere. Kan på en måte ikke skuffe dere ved ikke å være flink. Har ingen venninner IRL som jeg kan slanke meg sammen med. Det er et par stykker som kanskje burde ha gått ned et par kilo, men de skjuler seg bak "trivselskilo, barnefødsler og alder". Og det er bare tull, det er ikke noe fysiologisk som sier at man skal veie mer som 30 år enn 20 år. Det er heller ikke umulig å slanke seg fordi man har fått familie!! Sunn mat skader ingen.

 

Det ble forresten ingen maling igår. Eldstemann datt ned fra bokhylla (??) og slo seg ganske kraftig, og vekte da minstemann. Hvorfor klatre etter leggetid er et mysterium, godt at mannen har boltret fast alle møblene på barnerommene.. Innen begge to hadde sovnet igjen var det leggetid for en trøtt mamma. Men idag er ihvertfall mannen hjemme, så da MÅ vi gjøre det!!

 

Jeg er imponert over deg viana2 som er igang med trening etter det fallet. Hadde egentlig tenkt til å trene idag tidlig, men var så trøtt når klokka ringte, så den skrudde jeg av. Får litt dårlig samvittighet når jeg leser om deg, og blir motivert til å skjerpe meg på den fronten. Er bare i så dårlig form at det er et mareritt å komme igang.

 

Ja, det er merkelig det med klær og kiloene. Tar også litt lid før jeg merker det, men så en dag så er beltet inn et hakk:D. Synes også jeg bruker de samme klærna over mange kilo, men de går fra trange-sitte pent-for store-Fretex. Til å ha gått ned 16 kg, så er det ikke så veldig mange klær jeg har gitt bort, skal også sies at jeg har kjøpt altfor lite klær også de siste årene..

 

To dager igjen til ny veiing, er spent:-) Snikveiing viser bra nedgang, håper det holder seg der og at målene viser det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes skummelt ut med et slikt fall, bra det gikk bra til slutt:-)

 

Det er absolutt ikke umulig å slanke seg med familie. Er jo det som er så genialt med dette. Man spiser det samme som alle andre i familien. Jeg veier ingenting og det har jeg heller ikke ønske om. Det som er en utfordring er å finne nok til til å trene. Jeg trener ordentlig annenhver dag og det er jeg egentlig godt fornøyd med. Innimellom familie, jobb og en mann som også har nok av egne aktiviteter (og da må jeg være hjemme med barna) er det umulig å få til mer.

 

Jeg merker at noen av buksene mine har blitt store. De skal rett til Fretex når de ikke er pene mer. Jeg skal jo aldri bruke de igjen!!!!

 

Jeg er også spent på veiingen. Snikveier jeg også, men det er så ustabilt at jeg blir gal! Begynner å lure på om det er vekten som er ustabil...... Er jo rart at det kan variere med 1 kilo fra en morgen til en annen?? Eller opplever dere også det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over at du får til annenhver dag med trening en hektisk hverdag, superflink er du!!

 

Snikveiing gjør meg også litt frustrert, derfor er det kun fredagene som gjelder. Denne uka har det sett slik ut: 71,2 (fredag)-72,2-71,8-71,8-71,2-70,2. Har erfart tidligere at selv om jeg ser 70,2 kg idag, så kan den være 70,8 imorgen og 71,0 fredag uten at jeg skjønner helt hvorfor. Men når man ser fredagene mine etter hverandre ser man en pen kurve som peker nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det krever ganske mye planlegging for å få til trening så ofte.

 

Godt det ikke bare er meg som har så varierende vekt. Hvis det er vanlig så gidder jeg ikke investere i ny vekt!

 

I dag har det vært helt kaos med jobb og henting og kjøring osv. Så nå har jeg akkurat spist ferdig middag. Viltgryte på akkurat 400 kcal. Er vel godkjent som en nødløsning?? :-)

 

I dag er ikke treningsdag, men nå skal jeg ta 20 minutter med rockeringen:-)

 

God kveld til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ikke veie eg for ofte ja, for det blir man bare frustrert av. Det er normalt at vekten svinger, noen ganger så mye som 2 kg leste jeg nylig. På Puls tror jeg de anbefalte å vente 2 uker før man veier seg... Lettere sagt enn gjort :D

 

Dere er flinke! jeg får ikke skrevet så mye, men jeg følger med på dere :) Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...