Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Nå har jeg tilbrakt hele ettermiddagen med mine supre venninner. Koselig og inspirerende.

 

Vi fikk kjempe god og sunn middag. Til dessert spiste jeg er stykke marsipankake og en bit kransekake. Var godt, men jeg blir kjempe dårlig i magen. Virket rett og slett som om jeg ikke tålte alt fettet, eller dessert rett etter middag. Noen andre som har opplevd det etter å ha levd på slankost så kort tid? Fristet ikke til gjentakelse for å si det slik!

 

Jeg er veldig klar for en sprek uke. Har planlagt joggetur med ei venninne i morgen. Det blir bra!

 

Spennende med tur nå på vinteren Mai01. Det er jo litt av et mål og jobbe mot. Synes jo du veier veldig lite jeg,da. Her jeg sitter med mine 85 kilo.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Høres ut som du har hatt en herlig ettermiddag viccy! Jeg opplevde noe lignende i går, var med gode venner, og spiste sikkert mer enn jeg burde, og tyngre mat enn jeg har gjort den siste uka. Og ble veldig rar i magen, kanskje magen venner seg til mindre mengde mat ganske raskt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Da var denne uken over og ny slankeuke starter i morgen. Gleder meg!

 

Så fin nedgang både i kg og cm Viccy!

Her hadde jeg på fredagen gått ned 0,9 siden før jul så er fornøyd med den!

I helga har jeg vært masse ute i friskluft med akebrettet og dratt sønnen ekstra mye for litt bonus trening :P

 

Ellers har det gått passe greit, kanskje et glass vin for mye på vennemiddag på lørdag men tror det går helt greit. Til deg med sjokolade fondanten skjønner godt at du smakte. Poenget er jo bare å klare det alle de andre dagene i uken, om en koser seg litt i helga eller på andre spesielle dager er det jo ikke det som er farlig det er alle de andre dagene det, ikke sant?

 

Lykke til i uken som kommer jenter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig! Ukedagene er viktigst. Det er vanskelig med et rigid system i helgene, spesielt når det skjer sosiale ting. Man ønsker jo å kunne kose seg og ikke være sær. Men det er da det gjelder å begrese seg selv, og det er vanskelig nok det! Men jeg ønsker ihvertfall et liv der jeg klarer å smake på desserter o.a jeg blir tilbudt, men å ikke fråtse. Og så servere sunne ting selv. Jeg hadde også fruktsalat til dessert på lørdag. Veldig godt! Og med god samvittighet. Masse vitaminer :P

 

Godt utført første uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er uka over, og vi er klare for en ny uke. Er spent på neste veiedag på fredag! Synes vi har fått en bra start alle sammen, og klart oss bra i helgen:-)

 

Imponert over deg som har gått ned i jula!

 

Og viccy; husk at jeg er 10 cm lavere enn deg, og sannsynligvis en helt annen benbygning.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uker med nye muligheter.

 

Jeg er kjempe motivert om dagen. Deilig kornblanding til frokost med frukt ved siden av og jeg er klar til en bra dag!

 

lilli: Kjempe bra! Nedgang siden før jul er jo kjempe bra:-)

 

Det gikk opp et lite lys for meg i går. Som jeg har skrevet er ikke mannen min overvektig. Vi spiser de samme måltidene, men han har vært noe flinkere til å trene enn meg. Mitt store problem er (nei, jeg mener var) godterispising. Spiste sjokolade, potetgull osv på kvelden. Masse snop når jeg var alene. Jeg har liksom alltid tenkt at mannen min spiser mye godteri også. Vi kan ofte ha noe framme, men i går gjorde jeg en stor oppdagelse. Han dro for å leie en film på kvelden og spurte om han skulle kjøpe med noe godt. Vi hadde ikke hatt noe i huset hele helgen. Han kom hjem med film og en smash (den lille, ikke slik stor plate). Han spurte om jeg vill har en bit, men jeg sa nei takk. Han satt og spiste og koste seg med sjokoladen. Da vi skulle legge oss bærte vi ting på kjøkkenet og da jeg skulla kaste papiret etter sjokoladen merket jeg at den ikke var tom. Han hadde spist 2/3 av sjokoladen og resten skulle kastes. De er jo ikke store de sjokoladene, jeg haded gjort den unna på 2 min. Spurte han om jeg skulle kaste resten. Jada, han hadde ikke lyst på mer.....!!!!!

Så nå som jeg har tatt av skylappene mine ser jeg klart hvorfor jeg er overvektig og ikke han.

 

Stå på videre jenter. Dette skal vi klare sammen!

Her er en link til motivasjon:-)

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=566352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan få seg noen overraskelser over sitt eget kosthold. Min eks nekta å dele godteri med meg for han ville ikke kaste sjokoladen i seg, og det måtte han hvis han skulle få noe sammen med meg... Når jeg gafler sjokolade i meg, så pleier mannen min å spørre forundret: "rekker du å smake på den?" Og det er faktisk noe i det å bare nyte sjokoladen, og la den smelte i munnen.. (Nei, jeg tok ikke hintet etter at eks'en masa om hvordan jeg spiser sjokolade, men nå er det andre boller!!)

 

Jeg er alene hjemme idag, og har et dilemma. Hva skal jeg gjøre etter at ungene har lagt seg? Male (fornuftig) eller legge meg i boblekaret med ukeblad og ta en ordentlig oppshining med skrubb og høvel :P (nytelse)??

 

La opp slankeplan igår, og hvis jeg går ned gjennomsnittlig 600 gram i uka, så er jeg ferdig til juni. Og det vil si at det er ikke så mange utskeielser som kan skje før sommeren ryker -igjen... Ble veldig motivert av det. Orker ikke en bikinisesong til uten å føle meg vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde du i går Mai01??

 

Jeg har spist god frokost i dag og merker utrolig nok at søtsuget er helt borte!! Deilig. Tenker ikke på det mer og ikke noe problem hvis jeg ser noe står framme.

 

Jeg er skikkelig støl i dag etter en veldig god treningsøkt i går. Godt å kjenne. Jeg er egentlig veldig glad i å løpe og en kollega har spurt om jeg vil være med å løpe Sentrumsløpet i april. Så jeg lurer på å henge meg på den utfordringen slik at jeg er sikker på at jeg "må" trene mye. Hadde vært moro!

 

3 dager igjen til veiing. Er spent. Kan kanskje ikke forvente noe særlig siden jeg gikk ned så mye første uken. Blir spennende å se:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la meg i karet igår, og det var totalt nydelig. Skjønte at det var jammen på tide etter at det knitra i støv når jeg tente stearinlysa på badet! Det var en avslappet og fornøyd kone som ventet mannen når han kom hjem. Det skal jeg gjøre oftere. Må bli flinkere til å droppe pc og tv på kveldene...

 

Hadde et selvgransende studie av kroppen før jeg hoppet i badet. Ser at ting har satt litt spor. Begynnende åreknuter på det ene beinet, og slapp hud på rompe, lår og mage. Men det ser ut som om kroppen har taklet vektnedgangen hittils ganske bra. Tror ikke at jeg får noe stort problem med overflødig hud, heldigvis.

 

Har forresten bestemt meg for å kaste alle kremene mine, har mye ymse. Skal investere i et merke når vi reiser på tur. Er det noen som har noen forslag?

 

Idag har jeg ihvertfall gått en tur på 20 minutter rask gange:-) Og vært flink med spisingen!

 

Jeg hadde tatt imot utfordringen med Sentrumsløpet. Da MÅ du trene for at ikke du skal tape ansikt helt!! Fikk en lignende utfordring vedrørende Birken for noen år siden, jeg har aldri vært i så god form!! (utgangspunktet var dårlig). Dessverre holdt jeg det ikke vedlike etter rittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en veldig deilig kveld. Som du sier er det veldig lurt å ta slike kvelder. Godt med avveksling fra tv og pc:-)

 

Jeg er redd for at jeg kommer til å ha litt overflødig hud på magen. Får se hvordan det går.

 

Jeg bruker Pevonia i alt av kremer. Kjøper det hos hudpleieren jeg går oss. Tidligere har jeg vært veldig glad i Helena Rubenstein. Da handlet jeg alt på strawberrynet.

 

I dag har vi hatt fisk til middag. Det har vi ikke ofte nok, så var flinke i dag:-)

 

Jeg skal ha smoothies til kveldsmat og gleder meg til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Pevonia i alt av kremer. Kjøper det hos hudpleieren jeg går oss. Tidligere har jeg vært veldig glad i Helena Rubenstein. Da handlet jeg alt på strawberrynet.

 

Sjekket ut Strawberrynet, og det var billigere enn Gardermoen (ihvertfall på de få produktene jeg husker prisen på). Men måtte du betale toll? Har brent meg på netthandel tidligere som ikke ble så billig allikevel..

 

Skal vurdere Helena Rubenstein:-) Har vært innom et par parfymerier og spurt om anbefalinger basert på huden min, og får forskjellige svar hele tiden. Får bare prøve noe og se om jeg liker det..

 

Bra med fisk, der burde vi også bli flinkere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler alt av sminke der. Du kan krysse av for at du vil ha det sendt som gave. Som regel går det greit da, hvis ikke står dette på nettsidene deres:

 

"Spm. Må jeg betale skatt/toll?

 

A. Det kommer an på destinasjonen. For øyeblikket sender vi til mer enn 200 land over hele verden. De fleste land (spesielt USA, Australia og Sør-Korea) tillater fri netthandel og vil ikke beskatte eller fortolle små pakker som sendes inn til landet.

 

Vi vil forsøke å hjelpe og dekke toll i tilfeller hvor toll må betales, men vi understreker at dette gjøres av godvilje og ikke på et pliktig grunnlag. Hvis du må betale toll, vennligst hent pakken, betal det utestående og send en e-post, faks eller et brev med kvitteringen til oss og vi vil betale deg tilbake.

 

E-post info@StrawberryNET.com

Faks +852 2811 5138

eller post til:

 

StrawberryNET.Com

Customer Services Department

Strawberry Fields,

No.4, A Kung Ngam Village Road,

Shau Kei Wan,

Hong Kong.

 

VIKTIG: Vennligst skriv på bestillingsnummeret ditt på ALLE forsendelser for å sikre rask service.

Merk deg også at alle krav om tilbakebetaling må sendes til oss innen 3 måneder fra bestillingsdatoen."

 

Jeg har bare gjort dette en gang og da gikk det kjempe greit.

De har jo gratis frakt og varene kommer raskt!

 

Jer er superfornøyd med de:-)

 

I dag skal jeg på skitur. Ikke ofte jeg gjør det, men har ei venninne som er litt ivrig og da har jeg latt meg overtale. Blir spennende.

 

I går danset jeg zumba hjemme. Følte meg som verdens største kløne, men var jo ingen som så meg;-) Brukte bare youtube. Brukte lang tid på å finne noen ordentlig videoer, men hvis man søker på zumba kellogs så kommer det bra timer man kan bruke etterhverandre.

 

Ha en fin dag alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag morges trente jeg styrke i 40 minutter hjemme:-) Måtte tvinge meg igang, men fy og deilig det er nå!! Skremmende hvor dårlig form jeg er i, men nå skal jeg være igang. Kroppen må bli mer trent for å se bedre ut, og jeg må få mer energi i dagliglivet.

 

Skal sjekke ut zumba'en!!

 

Og takk for tips angående Strawberrynet.

 

God skitur! Det er veldig bra trening:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1.5 kg siden denne uken. men eg er ikke så motivert som jeg skulle ønske. Klarte ikke motstå3 konfekt i går, gafler G-35 med syltetøy inni når jeg smører br-skiver på jobb, og bare MÅ smake på kaka. Tar en bit ekstra og tenker att jeg skal jo trene i morra så da går det bra*klaske i panna*.

Inn 3 cm også, men motivasjon den er gone..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra nedgang Viana:-) Gratulerer! Så kjedelig at du sliter med motivasjonen. Prøv å tenk på hva som er grunnen til at du vil ned i vekt. Er det for å føle deg bedre, være i bedre form, men fysisk aktiv osv. Sikkert mange grunner. Prøv å hold ut. De gode vanene er snart hverdagen:-)

 

Kjempe flink du har vært Mai01. Deilig og trene hjemme!

 

Nydelig skitur på 1,5 time i -10 deilig. Jeg har vært veldig flink denne uken, men føler allikevel ikke at vekten går nedover. Føler meg egentlig veldig oppblåst i magen. Vet ikke hvorfor. Spennende på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig skitur på 1' date='5 time i -10 deilig. Jeg har vært veldig flink denne uken, men føler allikevel ikke at vekten går nedover. Føler meg egentlig veldig oppblåst i magen. Vet ikke hvorfor. Spennende på fredag![/quote']

 

Så utrolig bra, det ble noen kcal, det:D. Når det gjelder vekten og oppblåshet, så merket jeg både mensen og eggløsning på vekten. Nedgangen min kom i hopp som jeg ikke alltid forsto. At en uke kunne jeg gå ned 1 kg og neste 300 gram uten at jeg hadde gjort noe annerledes. Jeg veier meg hver dag, klarer ikke å la være, men kun fredagene teller. Jeg unngår også å bli deppa om vekten er opp 200 gram en dag, stort sett så er det nedgang på fredagene hvis jeg har vært flink den uka. Er VELDIG spent på imorgen, snikveiing idag viste grei nedgang:-)

 

Det er også viktig å måle seg (jeg måler arm, byste, liv, hofter, lår og legg hver fredag). Har lagt alt inn i et excel-skjema og laget tabeller og figurer. Veldig motiverende å se kroppen krympe i cm-omfang, og gjennomsnittlig er 4 cm mindre lik 1 kg ned!!

 

Var støl idag når jeg våknet. Og egentlig trente jeg ikke sååå mye igår. Skal trene annenhver dag, så krysser fingrene for at jeg klarer å dra meg igang imorgen også.

 

Forresten, tusen takk, Mayahaa:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, så har jeg hatt veiedag. Ned 400 gr og 2, 5 totalt.

 

Fornuftige meg tenker at jeg er veldig fornøyd ned 2, 5 kilo totalt. Det går opp og ned og denne uken ble det ikke så mye. Jeg er veldig fornøyd ned trening og mat denne uken, så dette går riktig vei.

 

Ikke så fornuftige meg er skuffet over så lite nedgang. Har trent skikkelig hardt denne uken og vært elin med maten. Da vil jeg ned 1 kilo i uke!

 

men nå er det bare å stå på videre. Jeg skal ut og jogge i dag, så det gir nok en god start på ny uke ned vekt nedgang.

 

Takk for hilsen mayahaa.

 

Spent på deg mai01!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil man jo helst gå ned en kg i uka men det er dessverre ikke sånn det fungerer har jeg erfart gitt.. Om du har trent veldig mye så kanskje du må øke mat-inntaket også men det regner jeg med du gjør.

Jeg gratulerer deg med 400 g ned jeg. Det er nedgang som du har jobbet for:)

 

Jeg spiste en porsjon for mye på kurs i gårm steike det var god mat der, buffe! Og dessert...tralalala.....

Men fikk 5.5 trimpoeng i går kveld og sånn blir det hver torsdag med vannaerobic og håndball så det er jeg fornøyd med.

 

God helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...