Gå til innhold

Flere over 40 ?


Gjest mst67

Anbefalte innlegg

Gjest giraffe

Egentlig inntraff katastrofen allerede i går, da jeg satte til livs en hel eske moccabønner (som jeg hadde vunnet på bingo på jobben), mens jeg koste meg med gjengen i Tangerudbakken.

 

Denne dagen gikk helt fint, men så fikk jeg altså en idè (og den var langt fra god!) om å smake på bittelitt av påskeharens innkjøpte godterier. Da skjedde det! Begrensningens kunst forsvant som dugg for solen, og jeg har satt til livs EN DIGER HAUG med smågodt. Så sitter jeg her da,- med mageknip, kvalmefornemmelser, dårlig samvittighet og 112 oppbrukte frimerker. Det er bare så tragisk, for jeg lærer jo aldri!! Jeg skulle jo bare smake litt og ikke fråtse meg halvt ihjel!

 

Jeg er så fullstendig oppgitt over meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 826
  • Created
  • Siste svar
Gjest giraffe

Jeg har regnet litt på hva jeg kan gjøre for å kompensere for den store katastrofesprekken, og har regnet ut at en 5 timers joggetur i 8 km i timen holder :eek:

 

 

SUKK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du giraffe.....jeg kjenner følelsen etter å ha gjort noe sånt, for det har jeg å gjort, er i en skikkelig sløv periode nå, men jeg trøster meg med at jeg starter opp igjen etter påska med slankingen, tenker ikke fråtse hver dag, men unne meg litt hvertfall. Du har jo vært så flink hele veien, så jeg er helt sikker på at du klarer å hente deg inn igjen, du får bestemme deg for å kose deg litt ekstra i påska du å, og ta de siste kiloene etter påske :)

 

Ha en fin lørdag damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom fra sofaen her...... håper det går bra med dere damer :)

Her i Trøndelag regner det i dag, og det er bra så snøen forsvinner....HUSK: *natt til søndag skal klokka stilles også, så nå blir det vår og sommer :)

 

**Ha en fin kveld**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Dagene går så utrolig fort når jeg jobber dag. Blir litt lite tid her inne.

Denne uken har jeg hatt en uke med lav-intensitet trening. Maten er vanskelig. Prøver å veie mat osv. Har de siste dagene prøvd å bare spise 1 brødskive pr 3 time. Jeg vil, JEG VIL ned i vekt. Er dritt lei av å være for tung.

Ser at det er flere som har gått på en smell med godis. Gikk på en kontrolert smell på mandag. Trodde den skulle bli kontrolert. Fikk påske-egg på jobben. Delte med sønn og mann. Har ikke kjøpt meg sjokolade siden jeg lovet meg selv at jeg skulle holde meg unna det. Jeg har spist litt sjokolade, men ikke kjøpt. Går for andre godiser istedet. Gelè gotteri inneholder ialfall ikke fett : //

Det var en kort oppsummering fra indre østland.

Ønsker alle en god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei maraton, koselig at du er her enda :) ...ja vi får kose oss litt ekstra nå, og start på ny frisk etter påske, vi SKAL da klare dette damer!!

*Håper vi alle er mere motiverte etter påske og kan motivere hverandre igjen sånn som vi gjorde i begynnelsen her, da var vi superflinke alle sammen, så jeg er sikker på at vi kan gjøre det igjen, tror ikke dere...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg er helt innstilt på å klare dette, så får det bare ta den tiden det trenger. Målet mitt hele tiden har vært ned 10 kilo før 17. mai, og det går jeg fremdeles for.

 

Skal slappe litt av nå i påsken, men skal fortsette å rapportere vekta her inne hver mandag. Kanskje kan det være litt skjerpende for meg, for jeg har så lett for å fråtse og overspise når jeg slakker tøylene litt. Det har siste dagers erfaring bitterlig lært meg! Har kommet litt over 2000 i dag, men det er likevel bare halvparten av det jeg dyttet innpå med igår (3850!! :eek: ).

 

Ha en fin lørdagskveld, damer! Håper dere alle fortsatt er med på å holde varme i tråden vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Orker ikke skrive og telle kalorier nå, har en pause fra det å, men er innstilt på å starte igjen etter påske!!

Ja, giraffe, håper alle kan være med på å holde tråden vår varm, og høyt opp på lista her :)

 

Snakkes.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kuttet ut dagboken, jeg.

Sikkert ikke lurt - blir jo bare som strutsen som stikker hodet i sanden.

Blir nok en lang joggetur på meg også, Giraffe :)

Skulle bare lage koselig palmehelg-kos på hytten i går...

Med koselige påskegodter i et nyinnkjøpt porselenspåskeegg :eek:

Men en del gelegodter blandt det som var i - sure saker & viskelær er blandt favorittene mine. Da kunne det kanskje vært verre :)

 

Jepp - så er det natten med en time mindre.

Vanligvis er jeg glar når den helgen kommer - men i kveld jobber datteren min til 23.15 og skal begynne i morgen kl 8 - og jeg må hente og kjøre henne, så da får vi liksom en time for lite i natt....

 

Hvordan er formen din, Mst? Bedre håper jeg! :)

Ser forresten at din landsdel er blandt vinnerene, værmessig, i følge varslet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare melde inn her, at jeg forplikter meg litt :)

 

Jeg har hentet datteren min på jobb nå. Hun har funnet ut at hun skal bli supersunn.

(er snart 16 år, ca 1,72 høy og smal. Men er en godtegris)

 

Hadde jobbet med en i kveld som gikk på lav-karbo-diett, og det ville hun prøve.

 

Hun vil ha jordbær og druer i påskeegget sitt - og spurte om jeg kunne lage salat som hun kan ha som lunsj i morgen.

 

Og så klapper hun meg på magen og lurer på om jeg vil være med :eek:

 

Greit - jeg skal være med på full skjerpings, men ikke veldig lav-karbo!

 

Jeg MÅ ha knekkebrød - og fullkornspasta - kanskje en potet innimellom!

 

Og hva skal jeg gjøre med påskegodtet som jeg har kjøpt inn??? :)

Nå har jeg laget salat og stekt en kyllingfilet som hun skal ha som niste på jobb i morgen + skjært opp gulrøtter og kålrabi.

 

Ja, ja. Så får vi se hvor lenge vi holder ut.

 

Da var det natt!

Skal snart stå opp.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Etter innlegget mitt i går, og etter at samboer hadde lagt seg, gikk jeg nok en gang bananas i påskegodtposen. Dette har gitt meg over 10 000 kalorier på 3 dager, og det er til å grøsse av!

 

Snikveide i dag, og fant ut at jeg ikke har gått ned, men heller ikke opp tror og håper jeg,- med mindre alle godteriene omdanner seg til fett i løpet av natten...

 

Nå må jeg klare å ha fokus på dagene som kommer, og ikke tabbe-dagene som har vært. Skal fortsatt ha godteri i påskeegget mitt, men det er på lørdag, og nå krysser jeg fingrene for at jeg må klare å styre skuta trygt frem til da.

 

Det skal bli godt med påskferie, men jeg vet av erfaring at feriene er en utfordring med tanke på hva jeg spiser. Vi satser på turer med litt grilling i påsken, og da er det jo masse sunt å få tak i. Det gjelder bare å velge det rette :)

 

Ha en fin dag, damer :) Nå er det fram med gå-staver, solbriller og sydvest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det søndag igjen, jeg har akkurat spist en tortillalefse m/tacofyll og masse salat til lunsj, såå godt :)

*Lurer på om det må bli 13-dagerskur for meg, at jeg begynner siste del av påska, har ikke gått så bra for meg dette, har tatt av 4,3 kilo og hadde jo håpet på mer til nå :)

Har spist sjokolade gjennom hele helga, kan ikke ha det i hus altså, går så bra når vi ikke har noe, men når vi har det i skapet klarer jeg ikke la det ligge....

 

Skal ut å lufte meg litt nå :) Ha en fin tur giraffe, og en fin søndag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så er det snart ny uke igjen da, må prøve å skjerpe meg disse dagene, og kose oss litt ekstra i helga...vanskelig med mange helligdager :)

 

Skal slenge meg ned litt på sofaen jeg nå :) ha en fin søndagskveld damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Hei alle sammen :)

 

Da har jeg lest dere allle!

 

Ser at der smelles både her og der - vel slik er livet er jeg redd! MEN, jeg synes det er viktig å huske at dette tar tid - jeg prøver å tenke at nå har jeg brukt endel år på å spise meg opp i vekt og da kan jeg ikke forvente at alle kiloene skal forsvinne med en gang (selv om vil det!!) - vi må tråkke nye stier i hodet vårt som gjør at hver dag blir litt enklere å gå :)

 

Dårlig samvittighet er ikke noe nødvendig - når en først knasker på godisen så får vi i alle fall prøve å nyte den??? :)

 

Men, helt enig med mst - vi får bare ta en omstart etter påske og i mellomtiden drive med forsiktig skadebegrensning?

 

Kan vi være enige i at vi ikke skal ha dårlig samvittighet?

 

Jeg hadde ellers en knallfin dag i går - startet ikke så bra da jeg så det plaskregna ute, men vi hadde en super skitur med innlagde hindre og mye morro.... deilig med badstu, svømmebasseng og boblebad også! De andre jentene gikk på cafe mens jeg tok en pause hjemme! Fra kl 19 var vi hjemme hos forloveren og lagde middag og koste oss - jeg dro hjem kl 00.30 og er ikke helt sikker på hvor lenge de andre holdt på!

Jeg kjørte, så formen i dag har vært fin til tross for lite søvn!

 

Gikk en lang rask tur med en venninne på formiddagen og det var deilig!

 

Resten av familien er på Åråsen - vi er litt fotballgale her i familien og akkurat i dag skulle jeg gjerne vært der!

 

Ha en fortsatt fin søndagskveld og god påske!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Synes det ikke er lenge siden jeg flytta på klokk sist jeg.

Vi er forresten på biljakt,, dyrt, dyrt, vanskelig. Uansett så er det "bortkasta penger".

Jeg har også tatt en pause med å notere på dagboka. Det blir for mye stress.

I helgen har vi hatt rydde/vaske - pynte helg.

I morgen er det trening, se på bil, reise på jobb.

I kveld skal jeg se på den 6. sans. Synes det er spennede.

Ha en flott uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Trintin, dersom du heier på LSK regner jeg med at du har en flott dag i dag ; DD

Snikveide meg i dag. Lurer på om jeg snart må be om reductil igjen,,, nei nå vil jeg klare det uten hjelpemiddler. Skal til lege i morgen.

Leste i en nettavis at man må trene 1 time HVER dag dersom det skal gi resultat på vekta, det er ganske mye trening. Da har man ikke hus og hjem, jobb og familie ( i tilfeldig rekkefølge) å ta seg av.

Skal ialfall trene litt over 1 time i dag.

Synes dere er råflinke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det mandag igjen...og påske, så da blir det jo ikke en vanlig mandag :)

men jeg må jo bare prøve å skjerpe meg litt, ellers så er de 4 kiloene på igjen snart....har jo ikke trimmet på et par uker jeg, sliter med dårlig form og feber som kommer og går her....

Lurer på om jeg trenger litt "ekstra" hjelp snart....hmm?

 

Ønsker dere hvertfall en superfin dag :) når drar dere bort på påskeferie da damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Joda, maraton - her er det LSK for alle penga så akkurat i går gledet vi oss - og ungene var fornøyde med kampen - leeeenge siden sist med 6-0 hjemme gitt :)

 

1 time trening hver dag - det hørtes mye ut, men så strides jo de lærde om dette som så mye annet....

Tror det viktigste er at man beveger kroppen sin - finner en form for trim som passer en selv og sitt eget tidskjema, men jo mer jo bedre er det vel??

 

I dag har jeg og poden vært på et senter og møtt min tante til lunch - hun er på besøk hos mine besteforeldre 10 min unna oss - vi skravla i 2 1/2 time.... poden ble en smule utålmodig kan man si - hehe - men det gikk fint :)

 

Vi blir hjemme hele påsken så jeg kikker innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Kjører på med hele lista i dag:

 

04.01. 73,7

11.01. 72,9

18.01. 71,8

25.01. 71,2

01.02. 70,6

08.02. 69,6

15.02. 69,2

22.02. 68,7

01.03. 67,9

08.03. 67,2

15.03. 66,7

22.03. 66,8 + 100 gr.

29.03. 66,9 + 100 gr.

 

Resultatet er som forventet, og det må jeg gjøre noe med! Må ihvertfall sørge for å ikke gå mer opp, heller holde meg stabil hvis jeg ikke makter å superskjerpe meg... Jeg ble så glad da 66-tallet kom, og vil jo ikke at det skal forsvinne igjen!!

 

Nå har jeg kjøpt meg rockering som skal stramme opp mageflesket som det fremdeles er så altfor mye av. På esken står det "Stram opp midjen og ha det gøy!" Ja, da gjenstår det bare å se...

 

Ha en fin mandagskveld (som forøvrig er den letteste dagen å slanke seg på, har jeg erfart..) :) Nå skal jeg fortsette å veve på duken min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dette ser ille ut jeg da giraffe, de 200 opp klarer du å få bort fort tenker jeg, og blir det noe mer opp i påska så går det av igjen.

*Sier som ei skrev her nedover siden, "har brukt år på å dra på disse ekstra kiloene, så vi må nok bruke litt tid på å få de av igjen" :) så sant så sant!

 

Ha en fin ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda' date=' maraton - her er det LSK for alle penga så akkurat i går gledet vi oss - og ungene var fornøyde med kampen - leeeenge siden sist med 6-0 hjemme gitt :)

 

1 time trening hver dag - det hørtes mye ut, men så strides jo de lærde om dette som så mye annet....

Tror det viktigste er at man beveger kroppen sin - finner en form for trim som passer en selv og sitt eget tidskjema, men jo mer jo bedre er det vel??

 

I dag har jeg og poden vært på et senter og møtt min tante til lunch - hun er på besøk hos mine besteforeldre 10 min unna oss - vi skravla i 2 1/2 time.... poden ble en smule utålmodig kan man si - hehe - men det gikk fint :)

 

Vi blir hjemme hele påsken så jeg kikker innom :)[/quote']

 

**da har jeg deg å skravle med da Trintin...hehe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Ser at vi over 40 henger i "stroppen".

Er det noen som har prøvd akupunktur mot "overspising".

Leste i bladet Bedre Helse om en dame som hadde blitt bedre av allergi med å kutte ut enkelte matvarer. Har en liten teori at også dette med å mangle kontroll over matinntak også har med maten og gjøre. Feil mat, gir feil signal til hjernen.

Hmm, noen som har erfaring eller teorier på dette?

Så var legebesøket over.

EU-sjekk som min lege kalte det : DD

2 år siden sist.

Jeg spurte ikke om reductil, jeg må klare dette selv, event med alternativ behandling.

Spurte om donor-kort, så nå skal jeg fylle ut det. Faktisk så hadde ingen spurt legen min om det tidligere!

Fikk astma medisin, har litt problemer når jeg jogger. Har fått litt skadet lunger etter at jeg røyka (ga meg for 10 år siden).

Ellers så hørte lunger og hjerte bra ut.

Diverse blodprøver får jeg resultat av senere. Krysser fingre!

Regner med at jeg får litt lite ro til å sitte ned her ved data`n i dagene som kommer. Datter og svigersønn møter meg etter jobb i morgen. De blir til lørdag, vi skal bort lørdag kveld. På torsdag skal vi reise å se på brukt barnevogn, fredag feire bursta.

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd akupunktur for overspising, nei.

Prøvde det en gang mot røyking, med lite resultat... :)

Tror egentlig at det sitter mellom ørene - både når man skal kvitte seg med røyk og med overspising.

At man må bestemme seg for å tenke sunt - og ha positive tanker rundt det..

Jeg klarte å kutte røyken for 4 år siden - nå må jeg bare være like flink med maten.

 

Ellers så var det en kjekk dag å heie på Brann i går også - selv om de ikke vant like mye som LSK :) Desto mer spennende! :eek:

 

Vi reiser på hytten i morgen ganske rett etter jobb, så da vil jeg bare ønske dere kjekke damer en riktig så god påske!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :)

 

*Sitter her å smaker litt av påskeeggene vi....veldig stille ute nå, mange som er reist bort virker det som. Jenta mi på 15 reiste til Trysil i dag med en venninne og hennes familie. Vi tar en dagstur til campingvogna en av dagene, griller litt, blir koselig :)

 

Satt her å søkte i går etter dietter, føler jeg må få litt fortgang på dette, da trenger jeg litt ekstra hjelp, skader sikkert ikke å prøve, tenkte jo på 13-dagers kurene, men fant en suppekur som skal brukes i 7 dager, prøver med den jeg.

Hadde besøk av svigermor i dag, hun hadde brukt denne suppekuren, og gått av 10 kilo, så jeg prøver jeg å, men venter til søndag, siden vi er bedt bort på middag på lørdag :)

 

Nå er det snart barne tv her, så vi får sette oss foran tv'n, ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...