Gå til innhold

Flere over 40 ?


Gjest mst67

Anbefalte innlegg

Gjest maraton

Ialfall med 1 dag trintin.

Gratulere med dagen din.

 

Sitter å "kvinner" meg opp på en aldri så liten joggetur ute.

Varmt blir det ikke, får ta noe på hodet og hender.

 

Regner med at de andre på tråden har travle mai-dager?

 

Ønsker alle en fin dag, og får kanskje si helg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 826
  • Created
  • Siste svar
Gjest giraffe

Fikk en skikkelig nedtur på vekta på tirsdag da jeg plutselig veide 67 kilo igjen. Syntes selv jeg hadde gjort en god innsats for nedgang, både med tanke på mat og trim. Snikveide derfor onsdag morgen, og da var jeg plutselig 65,7! HURRA! Har for sikkerhets skyld sneket litt på vekta etter det også, og idag viste den 65,6. Snille, snille vekta mi (som nesten havnet ut vinduet tidlig tirsdag morgen...).

 

Nå er det ut på tur med mine gode venner stavene. Litt overskyet vær, men stavgang er god og effektiv trening, og det blir nok rundt en times tur.

 

Ha en strålende dag, alle sammen. Stå på videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da viste vekta 70,3 kg, så jeg håper å se 6-tallet neste uke, husker dere de klærne jeg kjøpte som jeg ikke skulle bruke før jeg så 6-tallet....? De ligger der enda og venter på å bli brukt, så jeg håper jeg kan ta dem på neste uke :)

 

* Gratulerer med dagen Trintin ;) (det er vel bursdager dere snakker om ?)

Har en bursdag å feire neste fredag vi, da blir jenta mi 8 år**

 

Nå er vi alle her friske og raske, og gleder oss til 17 mai! ....og så er det bare 3 uker til vi reiser til Bulgaria, har aldri reist uten mann og alle barna, så jeg er spent på hvordan det blir.........(reiser med hun på 5 og hun på 15)

 

**Ønsker alle en fin helg og en flott 17 mai** :cool:

 

Stå på videre damer, synes dere er sååå flinke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Har 1 brett reductil liggende. Nå har jeg tatt 1 stk i 3 dager. Må få litt hjelp til å få kontroll på kveldspising.

Hadde jo drømt om å veie litt mindre til Hellas tur.

Reiser grand-prix lørdag.

 

Jeg har 1. gang vært på ferie uten mann, men med barn.

 

Alle klarte seg bra ; D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

God ettermiddag!

 

Kjempeinnsats på vekta av både giraffe og mst - HURRA :)

 

Snikveiingen min er ikke akkurat oppløftende, men med konfirmasjon i helga og 2 bursdager denne uka så har det blitt altfor mye.... i dag har vi i tillegg vært på favorittrestauranten og spist deilig middag.... og lørdag er det familieselskap med pølser og kaker!!!

Vel, jeg er ikke så glad i pølser så lager en salat ved siden av ;)

 

Det er kaldt og grått her så dagen har gått med til husvask - da slipper jeg det i morgen - må handle litt med frøkna som har penger som brenner i lommeboka + bake litt!

 

Utrolig deilig med langhelg!

 

Har faktisk bare 5 arbeidsdager igjen i mai - reiser til Lofoten den 26. mai på treff med noen jenter jeg ble kjent med på VGs vektklubb for snart 4 år siden!!

Det er bare så superhyggelig - dette blir 3. treffet vi har - vi er en gjeng på 11 jenter/damer som holder kontakten og 1. året var vi i Trondheim - i fjor i Bergen og i år går altså turen til Lofoten....

 

Nei, jeg får legge på sengene og henge opp en ny vask med klær som er ferdig....

Ha en fortsatt finfin kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at dere fortsatt holder kontakten Trintin ;)

 

Da er vi ferdighandlet til 17 mai her, noen nye klær og sko, kaker og mat, og pepsi max selvfølgelig, så vi tenker kose oss hjem på ettermiddagen etter at vi har vært i sentrum og sett på togene, og vært en runde på tivoli, gleder meg :)

 

Håper dere alle får en super 17 mai** :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Høres ut som en god plan for dagen, mst ;)

 

Her bare regner det - håper det slutter før morgendagen - er så kjipt å stå ute og se barnetog - stå vakt på ringspillet - se niesa og kjæresten i russetoget + se frøkna danse i regnvær :)

 

Ellers gikk gårsdagens familieselskap finfint - var 22 stk - så det var full rulle fra 15 til 21.30.... da var jeg sliiiiten :)

 

Vi grillet ute under markisa - hehe!

 

Ønsker dere ALLE en riktig god nasjonaldag i morgen så snakkes vi :)

 

Klem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Hvor er dere????

 

Dagen etter den store dagen og NÅ skinner sola ;)

 

Vel, det regnet i alle fall ikke i går for vår del og det var jo bra!

 

Først var det tog og leker på skolen med poden - deretter avsted til kultursenteret hvor frøknas dansekompani skulle opptre kl 15 - vel hjemme ca 16 var det godt å gi magen plass igen :)

 

Greit med kort uke nok en gang - mange fridager i mai :)

 

Håper dere alle har hatt noen fine fridager og at dere snart kikker innom igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

i går. 12 km i veldig kupert terreng, halvparten av turen foregikk i regn.

Ble en bra treningsøkt.

Jeg har stadig problemer med å nå målet mitt med å få kontroll over maten.

Jeg får til trening rimlig greit.

Intervall og langkjøing.

 

ser at dere er skikkelgi flinke.

Kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Bra treningsøkt det, maraton :D

 

jeg spilte kamp i går, men fikk en smell i bakhodet så jeg så både stjerner og måner - hehe - våknet med hodepine i morges, men det har lettet heldigvis :)

 

Sliter med å få kontroll med maten jeg også - det hjelper liksom ikke på med konfirmasjon og feiring av 2 bursdager + 17. mai - og neste uke er det på tur til Lofoten....

HJELP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Endelig ser det ut til at sommeren har kommet her på østlandet! Har akkurat kommet hjem etter lang og deilig tur, og siden jeg tenker å sykle til jobben også, blir det mange trimpoeng på meg i dag :)

 

Mandagsveiing viste 65,8 kilo, så da er jeg fremdeles nesten et par kilo unna målet. Tenker jeg er fornøyd på 64 og noe, og jeg håper veldig på det til tirsdag (som er min egentlige veiedag nå).

 

Vi skal ha konfirmasjon til helga, og da skal jeg selvfølgelig kose meg skikkelig! Merker faktisk at magemålet mitt har blitt litt mindre, så jeg orker ikke fullt så mye som før, og det er jo greit.

 

Nå må dere stå på damer, og mst, jeg er så spent på om du klarer å krype under 70 neste gang! Det var jo du som startet opp her, og du må ikke gi deg! Det er sååå motiverende å se 60-tallet! Kjempemasse lykke til til alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Flott treningsinnsats, giraffe - og flott med riktig tall på vekta :)

 

Lykke til med konfirmasjon til helga - klart du skal kose deg!

 

Det er varmt, men overskya hos meg i dag - må prøve på en trimtur i løpet av kvelden - skal handle for mine gamle besteforeldre i ettermiddag og litt for mine foreldre som kommer hjem i morgen kveld!

 

Hei og H :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Det er dessverre altfor lenge siden jeg var her. Driver med litt pakking til ferien.

Det har vært veldig varmt noen dager, og mye regne. Ble lite med trening.

Håper å få til en løpetur i dag, slik at det blir skal bli 2 økter denne uka.

 

Trintin, håper at smellen du fikk i hodet ikke merkes mer. Kan være skummelt slike ting.

 

Mai måned nærmer seg slutten.

Vekt og mat.. prøver å holde meg i skinnet. Prøver å ta en brødskive når jeg småspiser, men det er fort gjort å velge noe annet,,,

 

Ønsker dere en flott pinsehelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å sjekker vettu....hehe....har bodd på hotell denne uka, kom hjem i går, de har jobbet med leilighetene her vi bor, skiftet vannrør, så vi var uten vann hele uka, og det går ike for oss som har ei lita jente med en sjelden hudsykdom, derfor sendte de oss på hotell i sentrum, og vi har hatt en SUPER uke :) mye god mat og herlige dager...hehe...men tror ike vekta har gått opp egentlig, har ikke veid meg enda, men ønsker å se 6-tallet nå, må innrømme det :D

 

Skal feire 8-års dag i morra, gleder meg...så er det bare 12 dager til Bulgariaturen, gleder meg til det å, så det er mye å glede seg til framover, endelig inne i en god og herlig periode....(har vært mye negativt de siste mnd skjønner dere... :) ) men nå ser det lysere ut!!

 

Håper dere har det fint alle sammen, blir glad når jeg ser dere har vært her å skrevet, og giraffe, du har jo nesten nådd målet du, kjempebra! Flinke dere andre også, men turer ol. har ikke vært så flink med trimmen jeg da....men må ta tak i det igjen, vet at det føles godt å få rørt seg.

 

Ønsker dere en flott dag, snakkes igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

mst, bra at ting ser ut til å gå i riktig retning.

Spennende med Bulgaria tur. Selv er jeg i Hellas om 1 uke. Så jeg er tilbake før du reiser!

 

Det ble en joggetur på meg, tapte litt over 500 kallis på 1 time 10 min

Fornøyd : D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

hallois damer :)

 

Så bra dere fikk hotellopphold siden de renoverer, mst - kan jo ikke bo slik med ungene!

Blir sikkert deilig i Bulgaria...

 

Nærmer seg ferie for flere ser jeg.... jeg reiser på onsdag formiddag til Lofoten - kommer hjem sent søndag kveld så da rekker jeg ikke innom før neste uke :)

 

Flott joggetur, maraton - blir sikkert deilig i Hellas også :)

 

Har vært deilig vær her noen dager - litt sol og litt regn, men har da fått prøvd shorts og bikinitopp - om enn ikke så lenge!!

I dag gikk jeg tur med nabovenninne når kl var 09.30 og utpå ettermiddagen tok jeg med poden på sykkeltur - det ble 8,5km og det var bra nok - kjenner det i stumpen - hehe!

 

I morgen må jeg pakke litt og har lovt å hente frøkna og noen venninner som skal på Tusenfryd - noen av jentene har dansetrening kl 16 så da henter jeg de før de andre tar buss og tog hjem litt senere... de er 12 stk som skal avgårde!

Tenker jeg skal få besøkt foreldrene mine også - bare hentet dem på G.moen på fredag kveld og kjørte dem hjem - de har vært litt opptatt med besteforeldrene mine etter at de kom hjem...

Tirsdag er det jobb fra tidlig til sent - må kjøre lønninger før jeg reiser slik at det er klart til utbetaling neste mandag!

 

Tviler på om jeg rekker innom, men kommer helt klart innom når jeg er hjemme igjen :D

 

Ha det fint så snakkes vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livasp

Hei, alle sammen!

Long time, no seen. Det er helsemessige årsaker til at jeg ikke har latt høre fra meg, men i dag MÅTTE jeg. Her er en kort briefing:

Vekta har rusla sakte, men sikkert, nedover, med en stopp rundt 81. Ikke rart; der lå jeg lenge, før jeg nådde toppen på 88 rett før jul. Jeg har spist den maten jeg har hatt lyst på, men med mindre pasta/ris/poteter enn jeg pleier + at jeg har fulgt kaloritabellen. Innimellom har jeg hatt et overforbruk av "frimerker" (glad i vin ;-)), men har forsøkt å holde meg under 2000 disse dagene (Jeg bruker GR meny 2, dvs 1600 kcal). Vekta har gått saktere nedover denne gangen enn den gjorde da jeg gikk kurs, men det stresser meg ikke, kjenner jeg. Jeg har god tid :-D

Vurderer å ta et kurs mot slutten, og så melde meg på "Hold vekten". All erfaring sier at jeg trenger det!!!

Er 14 poeng opp på trimpoengtre nr 2, noe jeg er stolt av, helseforholdene tatt i betraktning. Det jeg skulle ønske meg annerledes, var å kunne variere litt. Jeg har tatt de aller flest poengene v.hj.a gåturer. Var litt innom Pilates og styrke før helsa stakk kjepper i hjulene for videre eskapader på den fronten. Men jeg ser jo at vekta går den rette vegen, og da får jeg vel være fornøyd.

Skal jeg summere alt dette, viser vekta i dag 79,2, livvidden er 90. Det vil si, at siden 22.februar har jeg gått ned hhv 8,5 kg og 8 cm, samt fått en glad kropp! :-D

Glad hilsen fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Det merkes utrolig godt at nesten 10 kilo har forlatt denne kroppen også. Nå kan jeg løpe og jogge uten å føle at jeg har rumpa nedpå knehasene. Muskler har det blitt, og jeg er mye fastere i fisken enn det jeg var! Hvis grekerne og vulkanene har vett til å holde seg i ro, sitter jeg i grekenland om 3 uker. Det skal bli sååå deilig!

Ny bikinitopp er kjøpt, men å finne en bukse som dekker det den skal, viser seg å være en utfordring. Enten er den bitteliten foran (og det kan jeg jo ikke ha,- jeg er jo over 40!), eller så er den for liten bak, og viser en lite sjarmerende rørleggersprekk... hmmm, jeg skal lete videre i bikinijungelen...

 

Denne helga har kakene og snittene sloss om plassen i magen, og jeg må nok si meg fornøyd med stillstand i morgen på veiedag. Skal prøve å holde meg godt under de 1600 hellige i dag :D

 

Kjekt å se at så mange damer er på plass her igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Det ble ned 600 gram denne uka, og det er jeg selvfølgelig superfornøyd med. Jeg har vært ute med målebåndet også, og det ga meg gledelige overraskelser. Slik så/ser det ut:

 

Januar 2010:

 

vekt: 75

bryst: 101

midje: 92

stuss: 107

lår: 65

overarm: 35

 

Mai 2010:

 

vekt: 65,2 (-9,8)

bryst: 90 (-11)

midje: 76 (-16)

stuss: 101 (-6)

lår: 57 (-8)

overarm: 31 (-4)

 

Målet nå er å se 64-tallet neste uke... spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

på vekta er gåent.

Har vel på følelse at det fortsatt ikke går ned, men jeg trener!

Fikk til 35 min jogging, 4 km, 1 av dem på skogs-sti. Fornøyd, rakk å snakke med en nabo også :)

 

Begynner å få litt "reisefeber"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur maraton, kos deg masse :)

 

Så flinke dere er damer!!! 10 kilo merkes jo så godt :)

 

Må komme igang med turene mine igjen snart, har vært dårlig igjen med feber ol. men er på bedringens vei igjen.....går tregt med kiloene her enda, så jeg venter og venter på at det skal "løsne" snart.......

 

**Ønsker dere alle en superfin helg** :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Hallo damer :)

 

Flott nedgang på livasp og på giraffe altså - hurra!!!

Håper formen er bra igjen, livasp??

 

Håper formen er bra igjen mst?? Vel installert i eget hjem også håper jeg?

 

Maraton er du avgårde på ferie enda?? Hukommelse er oppskrytt vet du :)

 

Jeg er hjemme etter en fantastisk tur til Lofoten - nydelig vær, flotte og majestetiske omgivelser, fjelltur, strandvandring, nattlige turer (blir jo ikke mørkt!!), rib-tur, shopping, sightseeing, mye god mat og snop (hysj) - vin, prat og latter fra onsdag ettermiddag til søndag kveld....

 

Må ta meg sammen nå kjenner jeg - er ikke så mange uker til den skikkelige ferien begynner og da vil jeg helst kunne vise meg ute i bikini :(

 

 

Fikk dessverre trøbbel med både ankler og knær etter litt for bratte fjellturer, så i dag har det ikke blitt noe trim, men satser på at det blir bedre snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Da har jeg rundet det magiske tallet, og jeg har gått ned over 10 kilo. Det merkes godt, både fysisk og psykisk. Jeg er så mye, mye mer fornøyd nå!

 

Vekta viste 64,7 kilo, og det er snart på tide å gå inn for bare å holde vekta, og det er jo ikke bare, bare...

 

Lofoten er fantastisk, Trintin! Selv er jeg oppvokst i nord, og en drøm er at jeg og samboer skal ha en skikkelig tur nordover med bil (uten barn i baksetet) en eller annen gang. Naturen er jo så majestetisk, og samboeren min har aldri vært nord for Sinsenkrysset (nå overdrev jeg litt..).

 

Lykke til videre alle damer, nå er faktisk bikinisesongen her,- i hvertfall her på Østlandet.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Så utrolig flink du harvært giraffe :D

 

HURRA og stor SALUTT :) :)

 

Her var det veldig stille om dagen - skal vel ikke akkurat si så mye for jeg har ikke vært mest aktiv selv den siste tiden heller, men har vært travelt opptatt med jobb og div annet på kvelden!

 

Håper det dukker opp noen igjen snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...