Gå til innhold

Flere over 40 ?


Gjest mst67

Anbefalte innlegg

Gjest Smukkeline

Må bare minne dere på alle damer, at ikke bare har vi en slankere sommer i møte, men vi kommer også til å strutte av sunnhet!! Vi som spiser så sunt, passer på at kroppen vår får alt den trenger av næringsstoffer og trener oss sterke og smidige ;):)

 

Egentlig er det galskap at jeg ikke har tatt bedre vare på meg selv.. min belønning når jeg har nådd første delmål (80 kg) er å bestille meg fotpleie. Det er topp når sandalsesongen kommer!!

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 826
  • Created
  • Siste svar
Gjest Trintin
Heihei Trintin :) Velkommen hit sammen oss' date=' koselig at du slår følge sammen oss mot en lettere vår og sommer, ønsker deg masse lykke til :cool:[/quote']

 

Takk for velkomsten - og takk for info om smilyene :(

Trodde jeg bare kunne klikke på de under her jeg - hehe - men så enkelt var det ikke ;)

 

Merker at det er MYE vanskeligere å gå ned nå enn for 4 år siden - da hadde jeg jo målet å gå ned til 40 årsdagen min.... men nå burde det jo være mål nok å føle seg ok igjen i bikinien til sommeren?

Jeg må skjerpe meg i matveien - prøver å trimme 3-4 ganger i uka - en gang fotball og resten enten raske gåturer eller gå/gogge på tredemølla hjemme - men lurer på å kjøpe meg en slik zumbadvd - er det noen som har prøvd den her?

 

Nei, kanskje jobbe litt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Egentlig er det galskap at jeg ikke har tatt bedre vare på meg selv.. min belønning når jeg har nådd første delmål (80 kg) er å bestille meg fotpleie. Det er topp når sandalsesongen kommer!!

 

Smukkeline

 

Alltid en god ide å gi seg selv små belønninger underveis, Smukkeline - greit å ha noe å se frem til ;)

 

Ønsker alle en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Min plan var å belønne med selv med full pakke hos frisøren når jeg veide 66 og noe, men det ble til at jeg ikke klarte vente. Hår-situasjonen nærmet seg en skikkelig krise, og jeg tenkte som så at håret er en del av kroppen, og det må også pleies og tas vare på. Så nå er alle grå hår borte, og jeg føler meg mye freschere :)

 

Jeg synes det går litt lettere nå, og jeg klarer i langer perioder å ikke tenke vekt og matinntak. Blir så lett overfokusert på å gå ned i vekt, og siden dette er en livsstilsendring, må jeg jo bli vant til at det er slik som dette jeg skal leve i årene fremover (bortsett fra at jeg skal spise litt mer, og unne meg noe godt ved enkelte anledninger..).

 

I forhold til trim og trening, synes jeg dette har vært mer slit før enn det er nå. Det merkes utrolig godt at nesten 6 kilo er borte. Føler meg lett og sprek når jeg suser rundt i skisporet ;) Jeg merker at jeg har oppriktig lyst til å trimme, det føles godt, og trimmingen gir mersmak og overskudd.

 

Kjekt at flere blir med på tråden vår! Velkommen skal dere være!

 

Ha en fin dag, alle sammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig at flere kommer til :)

I dag har jeg ikke vært så flink som jeg burde, ble litt for mye til middag og en kvikk lunch etterpå :eek: ...men i morgen blir det nok en bra dag igjen, i dag kjeder vi oss inne, jeg er ikke i form enda, har ikke gått tur eller trimma på 1 uka, men håper jeg føler meg bedre i morgen så jeg i alle fall orker gå en tur, litt hekta på å gå tur jeg.. tenke, utforske, gå nye veier og attpåtil få trimma kroppen litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare minne dere på alle damer' date=' at ikke bare har vi en slankere sommer i møte, men vi kommer også til å strutte av sunnhet!! Vi som spiser så sunt, passer på at kroppen vår får alt den trenger av næringsstoffer og trener oss sterke og smidige

 

Egentlig er det galskap at jeg ikke har tatt bedre vare på meg selv.. min belønning når jeg har nådd første delmål (80 kg) er å bestille meg fotpleie. Det er topp når sandalsesongen kommer!!

 

Smukkeline[/quote']

 

Enig i alt :) ....galskap at jeg ikke har tatt bedre vare på meg selv også, må nok passe bedre på i framtiden :( koselig at du slenger inn noen koselige ord Smukkeline, det liker vi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Er nok greit å ta håret en runde om man ikke kommer til målet riktig så raskt som man trodde giraffe :)

Er helt sikker på at du ble kjempefin :(

 

mst67 - i morgen er en ny dag - og nye muligheter - håper du snart er i form igjen da!

 

I kveld har vi vært på italiensk restaurant + sett på 4 frustrerte fyrer på teater - morro ;D

 

I morgen må jeg visst ta med frøkna til legesenteret - hun har klagd på vondt på venstresiden av magen i noen dager nå og det går visst ikke over?? Har fri imorgen så da slipper jeg å starte vasken så tidlig - hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i natten.......ja, det er heldigvis en ny dag igjen snart...OG helg, har bedd hjem en venninne i morra så vi får se...hehe...går vel bra tenker jeg, skal gå tur i morra igjen :)

 

Det er godt å unne seg noe underveis også giraffe, tenker det var godt å få fikset på frisyren ;) ...selv tar jeg solarium innimellom, godt å ha litt farge på kroppen.

 

Høres ut som du har hatt en flott kveld Trintin :(

 

Nei, nå må vel jeg å finne senga....natta damer, snakkes i morra :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

God morgen alle sammen ;)

Sola skinner fra skyfri himmel, men det er neste 20 kalde ute så med min tette nese og hals så blir det ikke noe utetrim i alle fall :)

 

Har fått time på legesenteret til frøkna kl 10.15 så hun sitter fornøyd i sofaen med mac'n på fanget og er glad hun slipper naturfag....

Kjører henne på skolen etter timen da - hun slipper ikke hele dagen :D

 

Håper sola tar litt kjapt for poden skulle ha skidag i dag - blir veldig kaldt med en hel dag ute nå selv om han er kledd godt!

 

Det blir sikkert hyggelig og går bra med venninne i kveld mst67 - kos deg :(

 

Nå er kjapp støvsugerrunde før legen??

 

Ha en flott fredag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Så mange flotte og "voksene" damer her inne.

I helgen får vi besøk av datter og svigersønn. Svigersønn har bursta!

Skal bake kake. Satser på ostekake ( den fæite) og den kaken jeg la ut oppskrift på her tidligere ;))

Kaldt vær, i dag tidlig var det 24 kalde.

I og med at jeg trente 2 timer i går så trener jeg litt med skurefilla i dag.

Tar det litt med ro så jeg ikke skal irritere magen for mye.

Det er ikke så dumt å ha litt trøbbel med magen ; ) jeg må spise små måltider med 3 timers pause mellom.

Så litt selvskryt, har ikke drukket light brus siden søndag OG jeg har faktisk mindre sug på noe å spise om kvelden.

 

Ønsker alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Hallo**

 

Så koselig med mange hyggelige damer her, og mange fine ord :)

 

Sola skinner her også, herlig...må vel få gjort litt husarbeid nå, slenge litt med vaskefilla her ;)

 

Lykke til til legen med jenta di Trintin :(

 

Og maraton, kjempeflink du da som klarer styre unna lightbrus..prøver å drikke mindre av det her å :D

 

¤¤Ønsker dere alle en superfin dag og en god helg¤¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har vært på slalomski i hele dag, og er virkelig " most" i lårmusklene. Hardt å være aleinemor på fjellet med superflink 7-åring ( gutt ) som vil opp i de største trekkene, som selvfølgelig IKKE er lov å kjøre for barn aleine ( og det skulle bare mangle... ) På en skala fra en til ti ??? Melkesyren i lårene mine de siste turene var... ja, jeg sier ikke mer. Men må innrømme at vinkvoten er overskredet, og jeg skeiet ut med en pølse på fjellet. Har tatt av 7,6 kg siden 11.01.og er egentlig superfornøyd med det. Er spent på vekten på mandag.. men ifølge " mat og trim"- kalenderen for i dag, så har jeg forbrent MYE mer enn jeg har spist !! God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Så flinke dere er - yuhu :)

 

Her er tante rød på vei så formen er så som så, men får prøve å holde stabil vekt over helga i alle fall ;)

 

Får middagsbesøk i kveld og holder på med en 4-rettes kina, ikke av det magreste, men det får gå - ikke hver dag akkurat!

 

Ha en finfin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg har vært innom her og snakket med dere, men føler at det er viktig for meg nå. Jeg er akkurat ferdig med et internettkurs, og skal nå klare meg på egenhånd. Har gått ned over 3 kilo på 8 uker, og det er nok en riktig vektreduksjon for meg. Da er det bare igjen 8 kilo før jeg er helt i mål. Sukk. Men det som er kjempefint er at jeg har kommet godt i gang med trening, og ting blir mye lettere når en er i bedre form. Artig å følge med på hva dere andre tenker og sliter med og gleder dere over. Ha en fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg har vært innom her og snakket med dere' date=' men føler at det er viktig for meg nå. Jeg er akkurat ferdig med et internettkurs, og skal nå klare meg på egenhånd. Har gått ned over 3 kilo på 8 uker, og det er nok en riktig vektreduksjon for meg. Da er det bare igjen 8 kilo før jeg er helt i mål. Sukk. Men det som er kjempefint er at jeg har kommet godt i gang med trening, og ting blir mye lettere når en er i bedre form. Artig å følge med på hva dere andre tenker og sliter med og gleder dere over. Ha en fortsatt god helg.[/quote']

 

Hei på deg :) ja det er viktig at du følger opp nå når du er så godt i gang, har igjen 8-9 kilo før jeg er "fornøyd" jeg å, så nå må vi stå på mot sommer'n.

Ønsker deg masse lykke til videre, dette klarer vi ;)

 

Trintin: kos deg masse med kinamat i kveld, man må jo kose seg litt i helgene :(

 

**Ønsker alle en fin kveld**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen

Handlet sjokolade til ferien på tilbud i går.

Vet av erfaring at det går noen plater i en uke på fjellet med to familier' date=' så jeg kjøpte noen plater.... (alternativet er å kjøpe påfyll på fjellbutikken til dobbel pris)

Moren til en kolega var bak meg i køen - og da jeg la oppå sjokoladeplatene mine på handlebåndet, sa hun så tørt på "fin-bergensk": "ja, ja.... noen spiser slik og noen spiser slik..." og så l hun oppå en pakke med knekkebrød :eek:

Følte meg litt dum da ;)

 

Ellers.... de hjemmelagde knekkebrødene ble kjempegode! Det skal jeg lage mer av!

 

[/quote']

 

 

Lurer på hvordan det går med deg som er på fjellet Merto :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en uke siden sist jeg var innpå her - og masse å lese på siden.

 

Var veldig, veldig kjekt å se at du har kommet innpå her, Trintin :(

Selvfølgelig er det veldig greit å ha deg her inne, òg!

Og velkommen til dere andre nye som er kommet til!

 

Jeg må si at det var veldig hyggelig lesning!

Mange flinke standhaftige damer - flotte resultater - positiv og optimistisk stemning!

 

Jeg har hatt en kjempefin vinterferie på Filefjell!

Fått trimmet både i langrennsporet, i slalomløypene og med snømåking - og jevnet litt ut med masse god mat & drikke. (Og en vinterferie uten kvikk lunsj går jo ikke an.... ;)

 

Jeg har en travel uke foran meg der jeg er opptatt hver kveld + skal på hyttetur til helgen igjen :eek: - men kommer nok innom innimellom slagene.

 

Har forresten skaffet meg strikketøy som hjelp til å unngå småspisingen.

(Fanakofte til sønnen) Problemet er bare at jeg blir så ivrig at jeg ikke kan ta meg tid til trimturer :)

Heldigvis så krever hunden sitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt nysgjerrig... ;)

Maraton - du skriver at du har vært medlem hos VK lenge.

Hadde du samme nicket der? Var du aktiv på forumet?

Kanskje vi har "snakket" sammen før?

 

Som Trintin skrev så kjenner vi hverandre fra før - ble kjent på forumet til VK for flere år siden, og holder kontakten :)

Har møttes et par ganger - og har nesten daglig kontakt via et annet sted :(

 

Er det flere her inne som har vært med på VK og forumet der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Merto, så koselig å ha deg tilbake... :)

 

Vi har akkurat kommet hjem fra Barnas skidag i Granåsen, var veldig koselig :(

 

Nå skal jeg slappe av litt, gå på jobb og ta en gåtur utpå kvelden....

 

Lurer på, hva er VK?

 

Ha en fin dag :D

 

 

.....ny uke igjen i morra, gleder meg, fungerer best da, jeg og mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Vi feiret bursta til svigersønn. Ble kaker. Som avtalt med meg selv lagde jeg "lett kaken" og en kake med nøttebunn. Vi hadde hjemmelaget pizza. Ble litt stress på lørdag så spisingen gikk litt over stokk og stein. Prøver jo pga magetøbbel å spise med 3 timers mellomrom. Så jeg får bokstavilig talt svi for det nå: //

I morgen er det jobb igjen. Jobber kvelden til uka. Lettere å holde 3 timers regelen da. Men først skal vi snart ta skiene fatt. Har hatt middag allerede. Restemiddag, naturris, gulrøtter og erter stekt i ovnen. Kyllingfilet, go og mager grillpølser og mager bacon. Litt av en blanding. Kom greit ut av det energimessing

Kallenavnet jeg brukte på VG`s vektklubb var yess/ yess... dersom jeg ikke husker feil. Var ikke kjempaktiv, var medlem 2 perioder. Slankenett brukte jeg yess. Har nok vært medlem lengere her inne nå enn jeg var på VG.

Ønsker dere en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Da var jeg som snarest innom etter å ha ligget mer eller mindre hele dagen ;)

Hodet mitt er virkelig ikke på lag i dag!

 

Takk for velkomsthilsen, Merto :)

 

mst67 - VK er forkortelsen for VGs vektklubb på nett - og tror jeg husker å ha sett nicket til yess/yess, maraton, men har vel ikke pratet med deg der?

 

Barnas dag på Granåsen hørtes kos ut ja, mst67 :(

 

Middag er inntatt så nå blir det godstolen resten av kvelden...

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innom en tur før jeg finner sofa'n ;) ...har vasket kopper og vasket gulv og ryddet her nå, måtte en tur i kjelleren og rydde og koste gulvet også, så nå er jeg svett skal jeg si dere, må nok ta en dusj før sofa'n...hehe....

 

Gleder meg til ny uke, synes det blir mye rot i helgene, med mat og trim....

 

Ønsker dere en fin uke, og måtte vi alle få til en så bra uke at vi er stolte av oss selv når helga kommer :)

 

Snakkes i morra damer :(

 

Ps: takk for svar Trintin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Ser ut til at vi fortsatt trenger denne markeringen, spes innen idretten.

Ellers så er ikke magen helt god i dag, men jeg får prøve både trening og jobb igjen.

Trintin, du har nok rett, vi snakket ikke så mye sammen tror jeg, det får vi ta igjen nå. Tror forresten det var en eller annen der som hadde nicet maraton. Her inne så var yess opptatt. Jeg skifta derfor over til maraton fordi: Målet er å løpe maratong OG "slanking" er som et maraton. Målet er langt der fremme, og det vil gjøre vondt av og til.

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...