Gå til innhold

Påskemål 2010:-)


Gjest synøve

Anbefalte innlegg

Hei

 

Da er vi igang igjen;)) godt nyttår til alle sammen. dette skal vi nå klare alle sammen. Vårt år er 2010:-))

Jeg har meldt meg på internettkurs som starter torsdag 7 januar, så min veiedag blir torsdager. Skal bli spennende og se på vekta til torsadg;)

Lykke til alle sammen.

Ha en fin dag videre:-)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Hei, så godt at dere fortsatt er her!

Og så fint at du har startet "påskemål-tråd", Synøve, jeg er med!!

 

Snakk om å dette skikkelig av lasset da. Her er det krise nå. Ha gått opp masse igjen. At det går an!....... Kom meg liksom aldri skikkelig i gang igjen etter sommeren jeg, og så ble det så mye sykdom og styr i flere generasjoner her at jeg mista fullstendig alt som heter fokus. Fyterakkern!

 

Men nå er det på'n igjen, bare å ta fram alt som heter pågangsmot, kunnskap og erfaring, dra på skylappene og kjøre i vei. Starter med noen "ekstremdager" og en rensekur for å komme ordentlig i gang, og så blir det ingen utskeielser før til påske, hvertfall.

 

Jeg fortsetter med veiedag på tirsdager, synes det er greit.

 

 

Nå er vi i gang, jenter!

Bli med her, jo flere jo bedre!

Hurra for oss!

Go girls!!! :D:p:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Jeg prøver igjen!

 

Tolv heluker til jeg tar påskeferie. Setter målet til minus 5 kg :D

 

Har også tur til Praha på timeplanen rett etter påske og det hadde hvert godt og følt seg litt mer smashing innen avreise!

 

Veiedag blir fortsatt mandag for min del.

 

 

Lykke til alle sammen og takk for oppmuntringa dere gir; både direkte og indirekte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

 

Jeg deiser til med et ambisiøst påskemål til meg å være: 6,5 kilo.

Det er fordi vekta i morges var hårreisende og ga meg et realt knyttneveslag. Jeg slår tilbake!

 

Det er ikke bare vekta generelt som skal ned, men må sørge for å få kontroll over magefettet. Mageomkretsen har økt mens vekta ikke har økt (i en periode før jul) og dette må korrigeres.

 

Startvekt 87,1 kg (7.1.09)

Påskemål 80,0 kg

Vekt uke 01: 86,5 kg, ned 0,6 kg totalt

Mage/hoftemål: 113 cm

Rest påskemål 6,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-)

Har vært dårlig med motivasjon i høst. Totalt ned 4 kg og så opp igjen 3 kg i desember... Kjipt! Noe håper jeg er juleflesk som går fort av igjen ;ø

Men nå kommer motivasjonen susende. Har hatt en glitrende førstedag i dag - sitter hjemme i sofaen og summerer opp 1340 kcal i dag, og er god og mett! God følelse. Godt å være tilbake på jobb. Mange fristelser når det ferie.

 

Lykke til alle sammen! Godt å ha dere her :-)

 

Uke 1: 85,5 kg, 92 cm

 

 

Påskemål: 78 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det vist fler i samme båt. Har meldt meg på internett kurs som starter mandag 11. jan. Foreløpig har jeg ikke tørt å gå på vekta, tror jeg blir veldig skuffa :). Har i hele høst tenkt "NÅ må jeg bare", men det passer jo aldri!!??

Nettsidene til Grete Roede lover jo 10 kg minus til påske - litt optimistisk men det hadde jo vært herlig. Usikker på hvilket mål som er realistisk til påsken men mellom 5 og 10 minus SKAL det være - håper jeg da..

Kanskje jeg skal sjustarte litt før mandag? eller skeie helt ut?

 

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Her er det mye fint pågangsmot. Jeg har dratt på 5-6 kilo det siste halvåret. Nå er det på tide å ta tak igjen :). Vekt i morges var 76 kilo og jeg setter et mål om 5 kilo til påske. Det burde være overkommelig og jeg innrømmer at jeg håper jeg er i mål før det.

 

Ha ei fin og sunn uke alle sammen! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet

Jeg henger meg på jeg også.

 

Skal starte på mitt tredje kurs neste uke, og må sette meg et nytt mål.

 

Hadde som mål å gå ned 12 kg til jul og klarte -14 kg totalt. Nå er jeg ikke like motivert, men har heldigvis meldt meg på kurs og prøver å stikke innom her for å få inspirasjon. Har lagt på meg 2 kg i julen og jeg får se hva vekten ender på når jeg starter på kurs igjen.

 

Påskemålet mitt var tenkt -10 kg, men jeg tror jeg reduserer det til -8 kg. Har jo tatt av en del til nå og vet av erfaring at hvert kilo blir vanskeligere nå.

 

Har som mål å fortsette med minimum 1 gang i uken på treningstudio + noe kveldsturer. Videre skal jeg drikke mer vann!

 

Vel, da er jeg igang...

 

Vi snakkes:)

___________________________________________

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009)

Vektreduksjon til nå; -14,1 kg (21.12.2009) -12,1 kg (04.01.2010)

Langsiktig mål er -25 kg (og -8 til påske...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere!

Er ny på diskusjonsforum men håper jeg kan låne litt motivasjon av dere utover. Akkurat nå er stå-påviljen på topp etter en jul med mye mat og godis, men også litt trim - men jeg vet av erfaring at den synker litt etterhvert.

 

Har tidligere vært med på flere GR-kurs. Mitt siste ble avsluttet i slutten av oktober i fjor. Gikk ned nesten 6 kg der og så en til på egenhånd -men i jula har det tatt en smule av gitt. Har vurdert å melde meg på nytt kurs men med full jobb, ei jente på 11 mnd, samboer og hund så ønsker jeg heller å sette av kveldene til trening enn kurs. Har også tenkt på internetkurs og ønsker meg gjerne tilbakemeldinger fra dere som begynner på kurs nå! Fungerer det?

 

Ellers kan jeg jo nevne at jeg veier 89,4 kg og målet mitt er skrekkelig langt unna (25 kg kanskje). Er ikke så flink til å fokusere på at "veien er målet" så jeg må trene litt på det gitt!

 

Påsken er første store mål! Satser på å klare minst 5 kg til da - og aller helst en del mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soupnazi

Såå flott å se at det ikke er bare meg med påskemål. Skal følge med her og håper vi kan klare å motivere hverandre. Jeg er ganske flink til å miste fokus, og vips, så glemte jeg både mat, trim og alt... :) Vurderer internett kurs, men usikker på om det er noe for meg. Glemmer lett, og da blir kurspengene bortkastet. Usikker på om jeg vil følge et eget kurs også. Noen tips angående kurs kontra internett? Glemmer man hele kurset etterhvert?

 

Min startvekt er usikker, skal prøve å huske å veie meg i dag.. Der kom det igjen - jeg begynte med dette i går, men glemte å veie meg. :)

Eier ikke kustus på meg selv. Burde hatt en personlig veileder som følger meg daglig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg blir gjerne med her. Mitt mål er ned 6 kg før til påske. Jeg har gått to kurs i høst. Gikk ned 10 kg totalt. Har gått opp litt i julen, men jeg håper å komme ned på førjulsvekten innen jeg starter på nytt kurs mandag 11. januar.

 

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soupnazi

Jeg vurderer internettkurs. Men funker det? Eller bør jeg begynne på kurs med andre folk? Usikker.

Og hvordan funker dette med epler og slikt. Skjønner ikke så mye av dette. Har nu skrevet inn vekt og sånt. Skal jeg veie meg en fast dag og legge inn?

Hurra, gleder meg til påske! Delmål; 10 kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja motivasjon og fokus er to viktige aspekter som vi nok alle er opptatt av. Mye kan sies fram og tilbake om dette, men jeg tenker kanskje at nå når vi først har kommet oss i gang og blitt med på dette er det nok ikke så verst med motivasjonen (i denne omgang) så da blir det kanskje FOKUS vi må jobbe mest med nå.

 

Min erfaring er at det går bra så lenge man holder seg fullstendig etter opplegger sitt. Da er PLANLEGGING og STRUKTUR veldig viktig. Så for jeg avviker fra dette ser det ut til at jeg faller av lasset omtrent hver gang. Dvs at alle "utskeielser" må være planlagte og kortvarige, for da går det bra, men jeg må bestemme meg på forhånd hva jeg skal få lov til, og holde meg til det. Hvis det blir langvarig, går det galt. Som i sommer, da jeg skulle tillate meg å slappe helt av i 4 uker og hodet mitt plutselig trodde at sommerferien varte helt fra pinse til skolestart. At det går an!?............. :eek:

 

I gode perioder klarer jeg å holde fokus ved det jeg selv har kalt "skylappmetoden". Da er det bare å gå rett fram med det man har planlagt uten å tenke på eller vurdere andre muligheter. Men hva som gjør at jeg klarer dette i noen perioder, og så fullstendig ser ut til å ha glemt alt om det neste omgang?............. :confused: ja, om jeg hadde funnet ut av det skulle jeg vært så glad!

 

Uansett:

her er vi dere, og nå skal det bli FULLT FOKUS!!!!

Ikke sant!?...........:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer internettkurs. Men funker det? Eller bør jeg begynne på kurs med andre folk? Usikker.

Og hvordan funker dette med epler og slikt. Skjønner ikke så mye av dette. Har nu skrevet inn vekt og sånt. Skal jeg veie meg en fast dag og legge inn?

Hurra' date=' gleder meg til påske! Delmål; 10 kilo[/quote']

Hei Soupnazi!

 

Internettkurs har jeg ikke prøvd, men ser at det er andre her inne som går på det. Har gått to vanlige kurs jeg, og det fungerte fint. Var veldig heldig med kursleder og det har nok en del å si.

 

Det ser ut som om de fleste har en fast veiedag i uka, hvilke dager varierer, man må finne ut hva som er best i forhold til helga osv. Om du legger inn vekta her inne hver uke vil du få opp en kurve, som da forhåpentligvis peker nedover (he, he))

 

Min kursleder anbefalte at vi bare skulle veie oss denne ene dagen og ikke overfukusere på badevekta, men jeg har inntrykk av at de fleste "snikveier" seg oftere enn det. Vi har jo også hatt noen spennede meningsutvekslinger om dette her inne. Det er jo litt av vitsen, å høre andres erfaringer og kanskje lære noe nytt.

 

Når det gjelder eplene er det slik at du kan legge inn aktiviteter under "mat og trim". Den regner ut "trimpoeng" og man får epler etter hvert. (husker ikke hvor mange tp pr. eple i farta jeg nå?)

 

Både det med kurver og epler ol kan nok være motiverende for mange, jeg synes f eks det er artig, mens andre ikke bryr seg så mye om det. Uansett ville jeg nok anbefale og hvertfall prøve det.

 

Så er det bare å stå på!

Dette VIL og SKAL vi klare!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul er jul og det er jul en gang i året og alt det der. Så det ble noen kg opp for meg også i jula, var jo forberedt på det.

2 kg opp ble resultatet i dag og det kan jeg leve med:) Jeg slenger meg med påskemåltråden fordi jeg synes disse trådene er motiverende, konkret og målbart. Mitt påskemål er 5 kg ned :)

Start 25.feb 2009: 115 kg

Start påskemål 6.01 76.5 kg

MÅL PÅSKEN 2010: 71.5 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soupnazi

for svar. Ble litt klokere :) Prøvde forøvrig å registrere ting her, men det funket ikke. Kanskje noe med at siden er ny ser jeg, og oppdatering ikke gikk knirkefritt.

Jeg har i går veid meg, hurra, og startvekta er 101 kg :). Påskemål vil derfor være 80 :) Litt drastisk, men skal prøve. Noe å strekke seg etter uansett.

Jeg har bestemt meg for å veie meg hver tirsdag, engang i uka, tror det er best. Vurderer også kurs, men meget usikker på kursleder. Såe jeg tror ikke jeg orker....

Skal uansett holde fokus, fokus, fokus. Nå er jeg jo ikke alene! Dere er jo her.

Må holde meg her inne så jeg ikke mister fokus, igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soupnazi
for svar. Ble litt klokere :) Prøvde forøvrig å registrere ting her' date=' men det funket ikke. Kanskje noe med at siden er ny ser jeg, og oppdatering ikke gikk knirkefritt.

Jeg har i går veid meg, hurra, og startvekta er 101 kg :). Påskemål vil derfor være 80 :) Litt drastisk, men skal prøve. Noe å strekke seg etter uansett.

Jeg har bestemt meg for å veie meg hver tirsdag, engang i uka, tror det er best. Vurderer også kurs, men meget usikker på kursleder. Såe jeg tror ikke jeg orker....

Skal uansett holde fokus, fokus, fokus. Nå er jeg jo ikke alene! Dere er jo her.

Må holde meg her inne så jeg ikke mister fokus, igjen....[/quote']

Forøvrig har jeg en drøss med epler. Skal det være slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta og satt meg mine mål..det var ikke morsomt og gå på vekta for her hadde jeg gått opp igjen det jeg strevde med før jul:((

men er nå veldig motivert og håper på mye motivasjon fra alle her inne:-)

jeg skal ned 15 kilo...

håper på halvparten til påske..

 

Da jeg startet var det 97 kilo klarte komme meg på 75 men nå har jeg altså gått alt for mye opp igjen. så står nå på 87,2 ikke bra..

 

7/1 87,2

 

Så da er vi gang jenter:-))trenger masse motivasjon:-)

ha en fin dag alle sammen

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skikkelig problemer jeg også og kastet meg på tlf til GR, men der var datamennesket til lunch. Klarte å lagre til slutt. Ble helt stressa da det så ut til at alle de lagrede favorittene mine var blitt borte, men fant dem også etter litt utforsking. Men jeg tror man må følge litt ekstra med der altså for det er da vitterlig ikke 110 kcl i 100 g eple?! (65 i følge statens matvaretabell) Går seg nok til etter hvert, men litt skummelt med noe nytt for oss "datakløner" (da snakker jeg bare for meg selv altså (he, he)) :confused::confused::confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...