Gå til innhold

Påskemål 2010:-)


Gjest synøve

Anbefalte innlegg

Ble nedgan på meg denne uken, ned 1,5 ;)

jeg føler kroppen min er igang nå, er super motivert og vet jeg skal klare det.

Vi har bestilt tur til sommeren så da må jeg ha kommet ned ganske mye, tror ikke jeg klarer å vere ferdigslanka men godt på veg tror jeg jeg skal klare .

Gratulerer med nedgangen folkens og lykke til neste uke , dette klarer vi :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

...men egentlig fornøyd med det. Ned 2,2 kg sist uke, så det holder for to uker. Er vant til rykk og napp etterhvert. Litt vanskelig å motivere seg når kveldene er så lange og mørke. Det beste er å ha det litt travelt :-)

Noen som har et bra tips til hvordan motstå fristelser på foreningskvelder, jentefest osv?

 

Nå: 82,2 kg, 88 cm

Påskemål: 78 kg, 85 cm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men egentlig fornøyd med det. Ned 2' date='2 kg sist uke, så det holder for to uker. Er vant til rykk og napp etterhvert. Litt vanskelig å motivere seg når kveldene er så lange og mørke. Det beste er å ha det litt travelt :-)

Noen som har et bra tips til hvordan motstå fristelser på foreningskvelder, jentefest osv?

 

Nå: 82,2 kg, 88 cm

Påskemål: 78 kg, 85 cm?[/quote']

 

 

Helt enig BBB, 2,2 kg er bra nok for 2 uker :-)

 

Når det gjelder diverse tilstelninger med fristelser prøver jeg å passe på at det finnes fristelser som jeg også kan nyte. Man kan ikke være helt asketisk i slike sammenhenger, men man kan forsøke å begrense skadene.

Så lenge jeg forsøker å begrense karbo-inntaket kan jeg sørge for at jeg har muligheten til å velge f.eks peanøtter framfor potetgull, is framfor kake/vafler eller vin (+vann!) framfor øl. Dersom det kun er totalt kaloriinnhold som er fokus for deg er popcorn et bra alternativ for både potetgull og peanøtter, og fruktgele istedet for sjokolade.

Poenget er at jeg tar meg til selskapet det som passer for meg, selvfølgelig nok til at alle kan ta av det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Veiedag, ned 300 g.

Håpet på mer, men nytter ikke tenke på det. Det går jo rette vegen, og neste uke får jeg kanskje et resultat jeg er kjempefornøyd med.

 

Mål til påske: Ned 6,4 kilo. Håper jeg slipper endre det opprinnelige målet, jeg skal stå på og gjøre mitt beste.

Det må dere også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har vært flinke og gå ned i vekt:-)og til de som sto stille, det kommer;)) jeg skal på imorgen, er spent ikke vært så veldig flink men har fått trent masse så håper ihvertfall at det ikke har gått opp;)

 

ha en fin dag alle sammen.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet

Hei på dere!

Da var det 3. kurskveld i går, og ny veiedag.

Resultat for min del var -0,7 og det er jeg fornøyd med.

 

12/1 -0,1 (totalt -13,2kg)

19/1 -0,6 (totalt - 13,8 kg)

26/1 -0,7 (totalt - 14,5 kg)

 

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009)

Langsiktig mål er -25 kg (og -8kg til påske...)

***********************************

Smil til verden og verden smiler til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig! En ny uke med over en kilo ned, nærmere bestemt 1,4! :)

Trodde ikke dette var mulig, jeg pleier bestandig bare å gå ned noen hekto og kanskje en halvkilo. Jeg skrudd ned dagsinntaket litt i fht tidligere beregninger og har trenet mere enn det som ligger i beregningene. Det kan selvfølgelig være en årsak. I tillegg har jeg hatt et par sunne men kaloririke lørdager, og det er kanskje ikke så dumt å variere litt.

 

Håper stimen holder en stund til... Har ikke bestemt dagens trim enda og ute er det møkkavær, hmmm tenke tenke.

 

Lykke til alle sammen.

 

Startvekt 87,1 kg (7.1.09)

Påskemål 80,0 kg

Vekt uke 04: 83,1 kg, ned 1,4 kg denne uke - 4,0 kilo totalt

Mage/hoftemål: 111 cm, -2

Rest påskemål 3,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at så mange fortsetter nedover :). For meg ble det dessverre oppgang denne uka, opp 600 g, så nå er jeg nesten tilbake der jeg var for to uker siden :). Jaja, jeg vet i alle fall at det er fordi jeg har spist litt for mye og trent mindre enn jeg pleier. Jobber mye, sover lite og da blir jeg så veldig sulten og fysen! Fra og med i dag er planen å hente meg inn på matsida og velge feks grønnsakssupper i steden for kornblanding i mengder når jeg blir sulten og så får vi se om jeg kan redde denne uka :).

 

Ha en riktig fin og sunn uke alle! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det stillstand dessverre. Veldig irriterende, men ikke annet å regne med ettersom jeg mistet litt fokus i helga. :eek:

 

Påskemål: ned 8 kg (0,65 i snitt)

Revidert påskemål: ned 11 kg

 

Resultat:

Uke 1: ned 5,7

Uke 2: ned 0,5

Uke 3: ned 0

 

Rest til påske: 4,8 kg

 

 

 

Stå på videre folkens!!!!:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Mye bra nedgang!!

 

mål: ned 6 kg til 15.mars

igjen: 5,1 kg

 

mandag 11.01.10 - 63.3

mandag 18.01.10 - 62,4

 

ned 0,9 kg :)

 

7 uker igjen til Brasil.....

 

Trener hver dag for å prøve å gå ned maksimalt med et forholdsvis normalt kosthold, men det er faktisk deilig å være så mye i aktivitet når man først har kommet igang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang til dere som har klart det:-)flinke. har vært på vekta idag og den har stått stille siste uke..men har ikke vært så flink med maten så må skjerpe meg skikkelig..

ha en fin dag alle sammen.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Mye bra nedgang!!

 

mål: ned 6 kg til 15.mars

igjen: 5' date='1 kg

 

mandag 11.01.10 - 63.3

mandag 18.01.10 - 62,4

 

ned 0,9 kg :)

 

7 uker igjen til Brasil.....

 

Trener hver dag for å prøve å gå ned maksimalt med et forholdsvis normalt kosthold, men det er faktisk deilig å være så mye i aktivitet når man først har kommet igang!!![/quote']

 

 

Oj!

Brasil er et skikkelig mål :-) Det er alltid godt å kjenne at man er over den siste kneika - Bra innsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang til dere som har klart det:-)flinke. har vært på vekta idag og den har stått stille siste uke..men har ikke vært så flink med maten så må skjerpe meg skikkelig..

ha en fin dag alle sammen.

klem

 

Hei synøve,

Det er kjedelig når det står stille men vi kan ikke gi opp! Jeg merker utrolig stor forskjell på fokusen min når jeg velger å føre matdagbok og når jeg ikke gjør det! Du vet det selvfølgelig selv, men kanskje et lite velment kakk i leggen for å komme i gang kan hjelpe? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag' date=' ned 300 g.

Håpet på mer, men nytter ikke tenke på det. Det går jo rette vegen, og neste uke får jeg kanskje et resultat jeg er kjempefornøyd med.

 

Mål til påske: Ned 6,4 kilo. Håper jeg slipper endre det opprinnelige målet, jeg skal stå på og gjøre mitt beste.

Det må dere også;-)[/quote']

 

 

Hei! ned er ned, enten det er 100 g eller 1200 gram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig BBB' date=' 2,2 kg er bra nok for 2 uker :-)

 

Når det gjelder diverse tilstelninger med fristelser prøver jeg å passe på at det finnes fristelser som jeg også kan nyte. Man kan ikke være helt asketisk i slike sammenhenger, men man kan forsøke å begrense skadene.

Så lenge jeg forsøker å begrense karbo-inntaket kan jeg sørge for at jeg har muligheten til å velge f.eks peanøtter framfor potetgull, is framfor kake/vafler eller vin (+vann!) framfor øl. Dersom det kun er totalt kaloriinnhold som er fokus for deg er popcorn et bra alternativ for både potetgull og peanøtter, og fruktgele istedet for sjokolade.

Poenget er at jeg tar meg til selskapet det som passer for meg, selvfølgelig nok til at alle kan ta av det. Lykke til![/quote']

 

 

Takk for tips, Lenapena!

Ja, poenget er vel å kunne ta litt, og gjøre smarte valg, isteden for å tenke "fader, nå sprakk jeg" og så dytte innpå alt som frister...

Sybes det er litt vanskeligere å holde fokus nå som jeg har holdt på ett år. Men har tross alt gått ned nesten 25 kg. 10 kg til, så er jeg i mål :-) Og det er jo overkommelig!

 

Lykke til med ny uke, Lenapena!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er med på påskemål, drømmen er minus 10 kg, men klarer ikke alt innen påske....

Begynte en uke før nyttår, men det går så trått denne gang!!! Fatter ikke hva jeg gjør galt..... Ned litt en uke, opp til der jeg startet neste uke osv, har tatt av ca 2 kg siden jeg startet!!! :-(

Kcal inntaket er ok og trim ok, men....

Jeg gir meg ikke!!

Noen som kan anbefalen en renselseskur??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg vært på vekta etter å ha unngått den i lengre tid. Det er absolutt ingen vei tilbake, jeg må ned i vekt/stramme opp/ta vare på helsa. Jeg er også sjokoholiker, og vet at det er to ting som kan redde meg: 1. spise mindre sjokolade 2. trimme mer (når jeg trimmer spiser jeg i hvert fall ikke :-)

 

Jeg har bestemt meg for veing på onsdag kveld, og begynte nå den 27.1.

Vekta viste 88.6 og jeg fikk et lite sjokk. Mitt mål er å nå 83 kg innen påske. Dvs. at jeg skal gå ned 5,6 kg på 8 uker. Hvis jeg i det hele tatt holder ut så lenge og klarer dette målet skal jeg være vanvittig fornøyd. Men jeg vil under 80 kg på sikt, og drømmer om å nå 75 kg.

 

Jaja, det skjer ikke noe før en begynner, og nå er jeg i gang:

 

27.01. Start 88,6

03.02. Uke 1 (Mål 87,9) Vekt 87,2 Ned 1,4 kg - En god start

10.02. Uke 2 (Mål 86,9) Vekt 87,5 (Jaja, det går opp og ned...)

17.02. Uke 3 (Mål 86) Vekt 85,7 (Hurra, hentet meg inn igjen og mere til!)

24.02. Uke 4 (Mål 85,5)

03.03. Uke 5 (Mål 85) Vekt 84,6 - Hurra, hurra, hurra hvis jeg klarer dette :-)

Belønning ved 85 kg = Ny BH (Hvis jeg kan gå ned en strl, ellers noe annet)

10.03. Uke 6 (Mål 84,5) Vekt 84,4

17.03. Uke 7 (Mål 84)

24.03. Uke 8 (Mål 83,5)

31.03. Uke 9 (Mål 83) Og så er det påske!

Må legge en strategi for at ikke alle kiloene kommer på igjen i påskutskeielser!!

06.04. Uke 10 (Mål 83 kg) Da er vi på Mallorca :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

kan jeg slenge meg på her?

 

jeg skal ned til 60kg til påsken, er i dag 66.5kg så det må være mulig å gå ned til 60kg innen påsken, er 153cm, jeg har veie dag på mandager så dette blir spennende.

trener 10min på trimsykklen min vær dag + at jeg går 10min til og fra bussen vær eneste uke dag(mandag - fredag)

 

gruer meg masse til veiing på mandag! for nå er jeg i gang med veiing av mat igjen!

men spennende er det!

får ta å måle midjen og låra i morgen jeg!

 

håper alle får en fin helg!

 

det endelig målet mitt er 50kg!! og det håper jeg å klare før året er omme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Vil bare minne om at i dag er det nøyaktig 8 uker til palmesøndag. Jeg må ned ca 800 g pr uke for å nå målet.

 

Jeg syns ikke jeg satte meg for høyt mål opprinnelig, men vekta har hekta seg opp ser det ut til.

 

Og så er jeg ikke glad i å trimme da, er glad hver uke jeg klarer tvinge meg til mine 5 trimpoeng.

 

Lykke til videre med dere alle.

Hvor mye gjennomsnittelig vekttap pr uke må dere ha for å nå målet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening gjør susen! Er blitt treningsnarkoman jeg nå. Og jeg merker veldig effekten det har på humøret mitt, jeg har det kjempebra for tiden! Så tips til alle: kom dere ut og vær aktiv, enten en joggetur i snøen, trening på treningssenter, rask gåtur, svømming, sykling, hva som helst; vær aktiv minst 1 time om dagen, hver dag! Og dere vil merke bedring :(

 

mål: ned 6 kg til 15.mars

igjen: 3,9 kg

 

mandag 11.01.10 - 63.3 kg

mandag 18.01.10 - 62,4 kg

mandag 01.02.10 - 61,2 kg

 

ned 2,1 kg

 

 

6 uker igjen til Brasil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går tregt her også, trener og spiser sunnt synes jeg da men...har igjen ca 5 til påskemål dvs 0,7 i uka... blir vel litt vanskelig men står på og håper ihvertfall på noen til;)

ha en fin dag alle sammen.

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA for tronderpi1 og Celephais! Og hurra for oss andre også, som har valgt et sunnere liv. Noen ganger går det tregt med nedgangen, noen ganger går det oppover, men uansett går det *framover* :(. Heia Synøve:)!

 

Her går det tregt - ned 300 små gram denne uka. Men det er litt nedover. Og dessuten er det *framover*. Jeg spiser vel litt i meste laget, men trimmer bra. På søndag kjente jeg for første gang på lenge at det var deilig å løpe og få brukt kroppen. Tenkte på det at selv om den trimminga kanskje ikke synes på vekta alltid, så kommer jo skrulla i bedre form uansett. Det gir minst to fordeler. 1) Kroppen får helsegevinst, 2) Det gjør det lettere å komme seg ut igjen slik at jeg kan fortsette å bedre kondisen.

 

Rest påskemål er forresten 3.8 kilo

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...