Gå til innhold

Påskemål 2010:-)


Gjest synøve

Anbefalte innlegg

Gjest Paloma05

Gikk ned 2,1 kilo! Har nå gått ned 3,7 kilo på 2 uker - er kjempefornøyd!! Mon tro mo jeg klarer 10 kilo til påske..hvis det fortsetter som nå, så skal det gå bra. Men det pleier vel å gå raskere i begynnelsen, så jeg vet ikke ..

 

RESULTATER:

UKE 1: -1,6

UKE 2: -2,1

PÅSKEMÅL: -10

GJENSTÅR TIL MÅLOPPNÅELSE: 6.3 KILO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Det går tregt her også. Sliter veldig med å holde fokus for tida, kommer liksom ikke ordentlig i siget. Men, som vi alle vet; det gjelder å trasse på og ikke gi opp!

 

Påskemål: ned 8 kg (0,65 i snitt)

Revidert påskemål: ned 11 kg

 

Resultat:

Uke 1: ned 5,7

Uke 2: ned 0,5

Uke 3: ned 0

Uke 4: ned 0,6

 

Rest til påske: 4,2 kg

 

 

Gratulerer med alle fine resultater.

Heia oss!!! :(:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurine82

Så flinke dere er ;0) Går litt tregt hos meg,gikk veldig bra di første ukene.Men nå er vekta litt stand by. Men midjen kryper,så er veldig fornøyd m d ;0)

 

4/1: 79,1

11/1:77,2 (-1,9)

18/1:74,4 (-2,8)

25/1:74,5 (+0,1)

01/2:74,4 (-0,1)

 

Midje;

4/1:108

11/1:108

18/1:106,5 (-1,5)

25/1:104 (-2,5)

01/1:99 (-5cm)

 

Påskemål -10kg: 4,9kg igjen til første mål ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Jeg gikk ned 900 g denne uka. Jubler for det.

 

Men:

 

Helsprekk de lux etter kurst i går. spiste hele kvelden og mye av natta.

Hadde heldigvis ikke sjokolade i huset, og begynte ikke på is, men rasjonene med brød, knekkebrød og pålegg for lang tid fremover gikk med. kanskje 8 knekkebrød med moltesyltetøy, ikke lettsyltetøy og 5-6-7 brødskiver. Husker ikke, ble nesten tvangsmessig spising. Pålegg dynga med majones. Enda jeg er ikke så glad i majones til vanlig.

Pluss ei pakke lettgrøt.

Og sjokolademelk, stort glass.

Sikkert noe annet også.

 

Følte ekstrem sult.

Hadde hatt en forferdelig dag, følte jeg ikke strakk til i det hele tatt i den forholdsvis nye jobben, gjorde feil, glemte viktige ting, og rakk overhodet det jeg skulle. måtte overlata altfor mye til nestemann på jobb.

Følte meg kritisert.

 

MEN: Hvorfor i huleste trenger jeg spise qv den grunn?? Hjelper ingenting, vet da det!

 

Mitt gamle spisemønster var 2 kjempemåltider om dagen. Frokost og middag. Dette gjør vel at jeg ikke føler meg ordentlig mett etter en 400 ckal middag.

Jada, jeg spiser mye grønnsaker til middagen, men blir raskt sulten igjen.

 

I dag kjenner jeg også lysten på et kjempemåltid, men har klart meg til nå. Kvelden er vanligvis ikke den verste sulttiden for meg, så klarer nok å holde meg til dietten.

 

Langt innlegg, trengte å få tømt meg.

 

På den ene siden, glad for vekttapet, men på den andre siden sint og skuffa over meg selv.

 

Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 900 g denne uka. Jubler for det.

 

Men:

 

Helsprekk de lux etter kurst i går. spiste hele kvelden og mye av natta.

Hadde heldigvis ikke sjokolade i huset' date=' og begynte ikke på is, men rasjonene med brød, knekkebrød og pålegg for lang tid fremover gikk med. kanskje 8 knekkebrød med moltesyltetøy, ikke lettsyltetøy og 5-6-7 brødskiver. Husker ikke, ble nesten tvangsmessig spising. Pålegg dynga med majones. Enda jeg er ikke så glad i majones til vanlig.

Pluss ei pakke lettgrøt.

Og sjokolademelk, stort glass.

Sikkert noe annet også.

 

Følte ekstrem sult.

Hadde hatt en forferdelig dag, følte jeg ikke strakk til i det hele tatt i den forholdsvis nye jobben, gjorde feil, glemte viktige ting, og rakk overhodet det jeg skulle. måtte overlata altfor mye til nestemann på jobb.

Følte meg kritisert.

 

MEN: Hvorfor i huleste trenger jeg spise qv den grunn?? Hjelper ingenting, vet da det!

 

Mitt gamle spisemønster var 2 kjempemåltider om dagen. Frokost og middag. Dette gjør vel at jeg ikke føler meg ordentlig mett etter en 400 ckal middag.

Jada, jeg spiser mye grønnsaker til middagen, men blir raskt sulten igjen.

 

I dag kjenner jeg også lysten på et kjempemåltid, men har klart meg til nå. Kvelden er vanligvis ikke den verste sulttiden for meg, så klarer nok å holde meg til dietten.

 

Langt innlegg, trengte å få tømt meg.

 

På den ene siden, glad for vekttapet, men på den andre siden sint og skuffa over meg selv.

 

Sukk.[/quote']

 

 

Hei gjort er gjort og spist er spist. Mitt råd er å se fremover. Dette er en sprekk en kveld, tror ikke det er den store katastrofen. Det viktige re å ikke fortsette sprekken. Start på ny frisk og gå videre.

 

Kjenner godt følelse av å spise for å kompensere for andre dårlge følelser. Har slitt med dårlig selvtillit på jobben, men min erfaring etter mange år i arbeidsliver er at det er meg selv som er min verste kritiker. Alle kan gjøre feil og ingen kan levere en perfekt arbeidsinnsats 365 dager i året. Jeg er sikker på at de andre ikke er så kritiske til det du gjør feil som det du selv er.

 

Bare fortsett videre så går det sikkert bra i ukene fremover.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' da har jeg vært på vekta etter å ha unngått den i lengre tid. Det er absolutt ingen vei tilbake, jeg må ned i vekt/stramme opp/ta vare på helsa. Jeg er også sjokoholiker, og vet at det er to ting som kan redde meg: 1. spise mindre sjokolade 2. trimme mer (når jeg trimmer spiser jeg i hvert fall ikke :-)

 

Jeg har bestemt meg for veing på onsdag kveld, og begynte nå den 27.1.

Vekta viste 88.6 og jeg fikk et lite sjokk. Mitt mål er å nå 83 kg innen påske. Dvs. at jeg skal gå ned 5,6 kg på 8 uker. Hvis jeg i det hele tatt holder ut så lenge og klarer dette målet skal jeg være vanvittig fornøyd. Men jeg vil under 80 kg på sikt, og drømmer om å nå 75 kg.

 

Jaja, det skjer ikke noe før en begynner, og nå er jeg i gang:

 

27.01. Start 88,6

03.02. Uke 1 (Mål 87,9) Vekt 87,2 Ned 1,4 kg - En god start

10.02. Uke 2 (Mål 86,9)

17.02. Uke 3 (Mål 86)

24.02. Uke 4 (Mål 85,5)

03.03. Uke 5 (Mål 85) - Hurra, hurra, hurra hvis jeg klarer dette :-)

10.03. Uke 6 (Mål 84,5)

17.03. Uke 7 (Mål 84)

24.03. Uke 8 (Mål 83,5)

31.03. Uke 9 (Mål 83) Og så er det påske!

Må legge en strategi for at ikke alle kiloene kommer på igjen i påskutskeielser!!

06.04. Uke 10 (Mål 83 kg) Da er vi på Mallorca :-)[/quote']

Første uke unnagjort, og jeg er godt fornøyd. En del utskeielser i helga, men denne gang var det kontrollert. Har trimmet hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Purple

07/1: 84,6

11/1: 84,2 - 0,4 kg

18/1: 83,6 - 0,6 kg

25/1: 82,8 - 0,8kg

01/2: 82,0 - 0,8 kg TILSAMMEN MINUS 2,6KG!!

 

Er veldig fornøyd, det går sakte men sikkert ned. Har 1600 kcal å følge.

Er økt inntaket litt (ubesvisst + litt feil mat) man - torsdag, alt fra 100 kcal over til 200kcal over anbefalt kcalgrense !! Men, har jo trimmet hver dag da, så regner med det går ut i null!!

har "kun" 2,5kg til påskemålet mitt - og det bør vel gå greit?? Håper selvsagt på mere, men tør ikke sette for høye mål, har lært etter hvert.

 

God helg til dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre denne uka, men jeg kjenner at jeg vingler i tankegangen.

Jeg VIL ha tilbake fullt fokus!!!!!!!!!! :eek:

 

Påskemål: ned 8 kg (0,65 i snitt)

Revidert påskemål: ned 11 kg

 

Resultat:

Uke 1: ned 5,7

Uke 2: ned 0,5

Uke 3: ned 0

Uke 4: ned 0,6

Uke 5: ned 0,8

 

Rest til påske: 3,4 kg

 

 

Stå på jenter.

7 uker til påske, ja,

og da skal vi kose oss,

FORDI VI FORTJENER DET!!!!!!!:(:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er spent på vekta imorgen... ble enig med kursledern min og ikke gå på vekta.men tror jeg bare må:( klarer vel ikke la være. er spent på om det er norn forandring. har trent bra nå siste uke og føler matinntaket er bra. så vi får se.

 

ha en fin dag alle sammen.

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er fortsatt med, selv om det ikke ble rapport sist uke. Allt for travelt, allt for mye stress hjemme og på jobb - og dermed er ikke humøret på topp og mister litt fokus.

Men tilbake nå, og på kurs igjen i går - og er veldig fornøyd med endelig å ha nådd -15kg (har enda mye igjen, men er på veg....) - 06 kg på to uker er ok men total sprekk i helgen.

 

Kommer nok ikke til å nå målet mitt, så -5kg må nok bli et litt mer realistisk mål til påsken. Har pr i dag -2kg ift begynnelsen av januar.

 

Påskemål - 8kg

12/1 -0,1

19/1 -0,6

26/1 -0,7

2/2 -0kg (var ikke på kurs)

9/2 -0,6

 

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009) -15,1 kg pr id ag.

Langsiktig mål er -25 kg

***********************************

Smil til verden og verden smiler til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Purple

07/1: 84,6

11/1: 84,2 - 0,4 kg

18/1: 83,6 - 0,6 kg

25/1: 82,8 - 0,8kg

01/2: 82,0 - 0,8 kg

08/2: 81,9 - 0,1 kg tilsammen minus 2,7 kg!

 

Det var ikke mye å rope hurra for, bare 100 g ned, men vet jo hvorfor... Igår hadde jeg en helsprekk - den første siden jeg starta 11 januar, men..

 

Minde har kommet med en pose med knasesjokolader i , fytti grisen så gode! Klarte ikke å stoppe,bare trøkkte i meg - og vips 150 g!! Huff...

Rydda, støvsuga og vaska hele huset i går, + rask gåtur på 45 min, så jeg håper noe er forbrent, hehe... (snik veide meg i dag, 814 kg - og plutselig 0,9 kg siden mandag!! Men, helga er ikke over enda... ;))

Bakte 3 brett med boller i går+krydderkake - spiste en bolle, resten er fryst + at sønnen min fikk med seg 1 pose.

 

Siden det både er valentin, fastelaven og morsdag i mårå, lagde jeg 2 av bretta med hjerteboller, såg det på god morgen norge i går. Kjevla ut deigen, og brukte pepperkakehjerte form å trykkte ut.. Viktig at deigen ikke blir kjevla så flat - dette er jo gjærbakst...

God helg, og lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PCen er på reparasjon, så har ikke fått rapportert de to siste veiingene..men det har gått knallbra! SKAL klare 10 ned til påske, og det blir så deilig!:-)))

 

resultat:

Uke 1: -1,6

Uke 2: -2,1

Uke 3: -0,4

Uke 4: -2,8

 

Totalt: -6,9!!:-)))

Påskemål: -10 kg

Gjenstår til påskemål er nådd: 3,1 kg!! Mindre enn halvparten igjen, og det er ennå lenge til påske:-) etter det blir det å sette seg et nytt delmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært to skrøpelige uker, hhv 6,7 og 8,4 trimpoeng, og ingen streng kaloritelling akkurat.

 

Jobbmiddager i kø, privatmiddager på bæstefarbesøk i kø og ymse jobb- og private problemer som stjeler fokus.

 

Veide meg på onsdag men hadde ikke tid til å registrere - opp 1,7 kilo på to uker... Ny veiedag om tre dager, håper og tror jeg har reparert litt av skadene til da. Trimmingen er på vei opp, og på onsdag reiser jeg ut på jobb igjen. Det pleier å fungere fint på jobb med faste rutiner.

 

I'll be back !

 

Gratulerer til alle dere som har vært så flinke i mellomtiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...