Gå til innhold

Påskemål 2010:-)


Gjest synøve

Anbefalte innlegg

Gjest Komplekser

Gikk ned mye på egen hånd i fjor, men fra november/desember har jeg gått opp ca 5 kg. Takket være real overspising og kilovis med sjokolade. Følte meg skikkelig uvel i jula, fikk ikke på meg de klærne jeg brukte "da jeg var flink."

Har meldt meg på kurs nå, skal med 10-12 kilo. Det var ikke akkurat motivasjon som fikk meg til å melde meg på, snarere sinne og skuffelse over meg selv. Er i gang igjen, men syns det er tungt.

Erfaringsvis føler en seg bedre etter 1-2 uker, så jeg skal holde ut, på ren stahet og vilje!!!

 

Lykke til med oss alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar
Gjest klaredet

Hei!

Da startet jeg på mitt 3. kurs og med nye kursbøker og en nesten bare nybegynnere i gruppen (savner en del av de som var med før jul...) så det blir nesten som å begynne på nytt.

 

Men heldigvis så viste vekta at jeg har klart meg gjennom jula ganske godt. Jula er nå bak oss og det er bare å brette opp armene...

 

Blir spennede å se hvor stor nedgang jeg kan klare til neste uke.

 

Ha en fortsatt fin uke..

__________________________________________

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009)

Vektreduksjon til nå; -13,2 kg (12.01.2010)

Langsiktig mål er -25 kg (og -8 til påske...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært på vekta ble bare 200g ned men 5 cm også:-)bedre enn ingen ting, ihverfall riktig vei. så det er bare og stå på videre.

 

etter nyttår: 87,2

 

14/1- 87 (ned 0,2)og -5 cm.

Ha en fotsatt fin dag alle sammen:-)

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soupnazi

Veide meg i går, den viste det samme. Har en dårlig vekte som man må skru på hjulet og sånn, så ser ikke gram osv. Mulig jeg må kjøpe en ny så jeg får motivert meg til å se også gram man går ned. Nå syns jeg den er på det samme hele tiden. Eller hva?

Det positive er at det var minus 2 cm :-D Juhu! Så tror egentlig vekta er feil jeg.. hihi.

Ser mange flere her inne nu, så moro! Stå på! har uansett endret kostholdet drastisk, og bare DET er fremskritt :D

Tudelidu, vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Purple

Hei - vil gjerne slenge meg med dere! er 1968 model, 170cm høy - og 84,6 kg!! Begynte på internett kurs mandag 11 januar, og er godt i gang med min første uke.

Har dessverre en kronisk sykdom (lupus) som gjør at jeg må bruke kortison fast, og dette gjør jo ikke akkurat saken bedre, eser ut og er full i væske! Har også lavt stoffskifte og bruker levaxin, men har funnet en dose som passer for meg.

 

pga sykdommen min blir det dårlig med trening i perioder, kan ikke gå tur engang, så det jeg må jobbe med er først og fremst måltidene...

Har som mål -5 kg på disse 8 ukene kurset varer !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lupus!

Ja da har du sannelig litt ekstra og stri med,

men her er det hvertfall inspirasjon å finne.

Velkommen hit og lykke til!!:D

 

Synøve: litt er helt klart bedre enn ingenting, og 200 i uka blir over 10 kg i året det!

 

Soupnazi: tror jeg ville spandert på meg en ny vekt ja. Man må se grammene vet du ..........

 

 

Ha en sunn og fin helg alle sammen!!!:D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Føler meg ubeskrivelig oppblåst av alle grønnsakene og all fiberen. buksene strammer som aldri før. Men alt er en overgang. Sa grisen når den ble flådd ;-)

Hjelper å lese litt her og vite at en ikke er alene om dette.

Hadde formulert meg litt dårlig i forrige innlegg, jeg har ikke som mål å gå ned 10-12 kilo før påske, men innen sommeren, da...!!! Innen påske skal jeg være fornøyd med 6-7 kilo.

Syns det er litt vanskelig med alle måltidene med turnusarbeid. Var på arbeid i natt, våknet 15.00. Blir altfor tett mellom måltidene i dag da. Hva gjør andre?

I dag velger jeg å få med hovedmåltidene, men redusere kaloriinnholdet litt i alle.

Dessuten frister det ikke med trim når kroppen er tung, oppblåst, søvnig og daff. Vet at det ville hjelpe å ta en liten gåtur, men så er det denne dørstokkmila da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 300 gram denne uka, og det er helt topp:)

Jobber jo med å stabilisere vekten. Prøvde ut med ganske høgt kaloriinntak i helga ( fredag -lørdag ) over 2500, og ned til mellom 1300 -1600 resten av hele uka. Og da ser jeg at slik kan man jo faktisk leve.

Denne helga skal jeg holde lavt kaloriintak + neste uke for å se om det blir litt flere gram til neste uke.

Start 25.feb 2009: 115 kg

Start påskemål 6.01 76.5 kg

15.01: 76.2kkg

MÅL PÅSKEN 2010: 71.5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

Jeg veier 103.5 kg, var på første kursmøte i dag. Kjempefornøyd med de andre deltagerene og kurslederen!!:D Litt usikker på hva trivselsvekta mi er, men ønsker i første omgang å gå ned til 75 kg. Dvs at jeg må ned 28.5 kg..og det SKAL jeg klare! Kanskje med litt hjelp og motivasjon fra dere? :-)

 

Er gjerne med på å sette et påskemål .. men når begynner påska egentlig? litt vesentlig for hvor mange kilo jeg skal sette som mål .. hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Palmesøndag i år er 28.03.

Da har vi 10 uker på oss. (27.03)

 

Startvekt 01.01.09: 85 kilo.

Minimumsvekt medio november:68 kilo.

Vekt nå: 73 kilo.

 

Mål: 61-63 kilo.

Påskemål: 66 kilo.

 

Og så er jeg bare 1,61 meter over bakken og sist i 40-åra.

 

Har ALDRi sagt vekta til noen, hverken maksvekta eller nåværende vekt.

Dere sier det ikke til noen dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

okei, da setter jeg meg et STORT mål --> 10 kg til påske! :-)

 

15.01: 103.5 kg.

Gjenstår før påskemålert er nådd: 10 kg.

 

Gleder meg til veiing neste uke! Da er jeg forhåpentligvis minst 1 kilo nærmere målet. Håper jeg klarer å holde meg på 1kilo+ i uka..!synes de grammene er så lite motiverende...*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det fungerer greit å spise ca hver 3. time i våken tilstand. Dvs at man også gjør dette på nattvakt og da vil det jo jevne seg ut. Ellers er det hvertfall sånn for min del, at om man surrer litt med måltider eller kaloriinntak (innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig) èn dag, spiller det ikke så stor rolle, men blir det to eller fler, ja da skjærer det seg.

 

I forhold til det å sette seg mål er det litt forskjellig hva folk liker ser jeg. Noen setter seg høye mål for å ha noe å strekke seg etter. For min del er det best å legge lista lavt, for så å klare målet mitt. Man trenger litt mestringsfølelse i dette gamet mener nå jeg. Jeg har lært at en kg kroppsfett er ca 8000 kcl, dvs at man må ha et underskudd på over 1000 pr dag for å gå ned en kg i uka, og det er MYE om man skal ta det bare på maten, derfor er det viktig å bevege på seg også.

 

 

Stå på jenter,

og ut på tur!!.......... (he,he):D:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurine82

Jeg slenger meg på her,hvis d er greit ;0)

Jeg er en jente på 27år og etter 3 barn har d blitt noen ekstra kg gitt,spesielt rundt magen ;0( Men nå har jg bestemt meg for at nok er nok,har fått altfor høyt blodtrykk også ikke bra ;0(

Jeg går ikke kurs bare teller kcal og trener mer,ellers spiser jg ganske vanlig bare oftere og ikke alt d snopet ;0)

 

Jeg er 1,62 høy ;0)

 

4/1: 79,1

11/1:77,2

18/1:74,4

 

Midje: 108 (-1,5)

 

Så er veldig fornøyd m resultatet så langt.Jeg setter meg ett mål på 65kg til påske,og håper jg klarer ligge på rundt 1 kg i uka ;0)

Dette skal vi klare jenter,stå på og lykke til ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

Tronderpi1: Så flink du har vært! Håper jeg klarer det samme. Har veiing på fredag :s

 

Gurine82: Heng deg på!! Jo flere, jo bedre! Så flink du har vært som har klart å gå ned så mye på egenhånd. 5 kilo nesten!!:-) Vi har omtrent samme mål, håper på 10 kg til påske. Det skal vi klare!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg er så glad i dag! (Ser dere for dere Ivo Caprinos harepus nå...? )

2,2 kg og - 3 cm i livet denne uke. Minus altså! Endelig et lite vektskred. Ingenting er så motiverende som det!

 

Nye tall:

Vekt 82,8

midje: 88 cm

Påskemål: 78 kg

 

Stå på alle sammen. Det går an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er visst ikke bare et regnestykke nei, for det ville sett sånn ut denne uka:

Spist 8100 kcl, dagsbehov 2300 x 7= 16100, underskudd: 8000.

Trent bort 3200 kcl

Underskudd tilsammen 11200, ALTSÅ CA 1,3 kg

 

Jeg derimot, har gått ned bare 0,5, ergo holder kroppen på 0,8 kg.

Utrolig at det går an i grunn og veldig irriterende, men den tror vel at den må lagre etter de magre tidene forrige uke hvor jeg spiste bare 4000 på hele uka. Burde nok satt opp inntaket litt mer denne uka, men man får jo litt "kalori-vegring" av og til. (he, he)

Ja, ja; man lærer vel så lenge man lever, forhåpentligvis. :confused:

 

Påskemål: ned 8 kg (0,65 i snitt)

Revidert påskemål: ned 11 kg

 

Resultat:

Uke 1: ned 5,7

Uke 2: ned 0,5

 

Rest til påske: 4,8 kg

 

 

Det er 10 uker til påske så dette må jeg vel kunne klare!?

 

Gratulerer med fine resultater, pågangsmot og viljestyrke alle sammen.

 

 

YES WE CAN!!!!!:):P:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekstra HURRA for tronderpi1 :)! Nå får du igjen for godt arbeid!

 

Så flott at så mange har gått ned denne gangen - flinke jenter :)! kess, en halvkilo etter slik en heidundrandes nedgang du hadde forrige uke er faktisk veldig bra.

 

Her var det ned 800 g denne gangen, men jeg sto opp litt seint så mulig at det påvirka resultatet litt. Uansett, jeg er selvfølegig kjempefornøyd! Nå er det 3.5 kilo igjen til påskemålet. Bør kunne gå hvis jeg er flink og kroppen spiller på lag!

 

Ha en riktig sunn uke alle!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er visst ikke bare et regnestykke nei' date=' for det ville sett sånn ut denne uka:

Spist 8100 kcl, dagsbehov 2300 x 7= 16100, underskudd: 8000.

Trent bort 3200 kcl

Underskudd tilsammen 11200, ALTSÅ CA 1,3 kg

 

Jeg derimot, har gått ned bare 0,5, ergo holder kroppen på 0,8 kg.

Utrolig at det går an i grunn og veldig irriterende, men den tror vel at den må lagre etter de magre tidene forrige uke hvor jeg spiste bare 4000 på hele uka. Burde nok satt opp inntaket litt mer denne uka, men man får jo litt "kalori-vegring" av og til. (he, he)

Ja, ja; man lærer vel så lenge man lever, forhåpentligvis. :confused:

 

Påskemål: ned 8 kg (0,65 i snitt)

Revidert påskemål: ned 11 kg

 

Resultat:

Uke 1: ned 5,7

Uke 2: ned 0,5

 

Rest til påske: 4,8 kg

 

 

Det er 10 uker til påske så dette må jeg vel kunne klare!?

 

Gratulerer med fine resultater, pågangsmot og viljestyrke alle sammen.

 

 

YES WE CAN!!!!!:):P:p[/quote']

 

Min erfaring er at kroppen er mer enn et regnestykke.... At det går ned i rykk og napp uansett, men hvis vi hadde regnet på det over lang tid, hadde det sikkert stemt gjennomsnittlig. Jeg ser du gikk ned 5,7 kg på en uke - det er jo "matematisk umulig", så det er vell bare sånn vi må finne oss i....

Selv har jeg ikke "fortjent" minus 2,2 kg denne uken, og regner med jeg går ned mindre enn forventet neste uke... ;-)

4000 kcal i uken høres grusomt lavt ut for meg. Hvordan påvirker det forbrenningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så bra for forbrenningen å ligge veldig lavt nei, men for en uke og som en utrensingskur og en kickstart tror (og håper) jeg ikke det gjør så mye. Og at det går litt i rykk og napp, ja det er helt sikkert, men bare man slipper langvarige vektplatåer så får det gå. Mitt verste i fjor vinter varte i 6 uker og jeg holdt på å bli gal! :eek:

 

Og snart er det helg og jeg skal få meg et par glass vin for første gang siden nyttår. Tralala..................... :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

hiver meg på jeg også, startet egentlig på igjen forige mandag men har blitt stillestans denne uken. Klarte å gå opp litt i jula så det er en ny start for meg nå.

Har veldig lyst å ha et mål på 10 kilo til påske , men tror ikke jeg klarer det,

jeg prøver så ser vi :)

Denne uken er godt igang, lykke til folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...