Gå til innhold

Ned 25 kilo.... hjelp, det blir tøft.


Gjest KimPossible

Anbefalte innlegg

Gjest KimPossible

*puste ut*.... okei.

25 kilo.... det er søren meg mye... men jeg har klart å legge på meg så mye, så da. De SKAL vekk i gjen. og jeg er i god gang (med unntak av i går da..). Skal veie meg mandag morgen, er veldig spent.

Igår tenkte jeg; "æsj, jeg spiser da så lite kalorier nå, at det gjør ikke noe om jeg koser meg med sjokolade i kveld?" som tenkt, så også gjort. :)

Kose seg ja, liksom. Vips, så var hele sjokoladeplata borte, og der hadde jeg hivd i meg 800 fullstendig unødvendige kalorier. Var ikke godt engang!? (hurra?)

 

Vel.. starter på ny frisk igjen i dag, skal ikke la gårdagen ødelegge.

Men jeg må innrømme at tanken er tung..hvordan i all verdan skal jeg klare å få bort de kiloene?

Jeg går ikke på noe kurs, men har tenkt å bruke vektklubben for det den er verdt.

 

Det er kaldt ute i dag, men jeg ska uansett ut å gå tur nå. Blir deilig.

Så blir det å dra på treningssenteret i morgen og få brukt litt energi. <3

Spinning på mandag. Yes! Planen er i boks.

 

Ha en fortsatt fin helg, alle sammen!!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 465
  • Created
  • Siste svar

25 kg, ja... Er vel noe sånn jeg også bør bli kvitt, men er strengt tatt fornøyd om jeg klarer 20 kg, da er jeg litt under det jeg veide for 12 år siden. Det har gått jevnt og trutt oppover de siste årene, og spesielt de siste 5 årene, da jeg har fått to unger som har satt sine spor... :)

 

Når sjokoladesuget mitt får overtaket, så har jeg en sjokolade i skapet på kjøkkenet og den får jeg lov å ta 1 bit av. Den har lagt i skapet en stund nå! JIPPI! Men den personlige treneren på senteret jeg trener sier at man absolutt ikke bør kutte snop/sjokolade tvert. Men trappe kraftig ned og klare å begrense seg når skaden først er ute. Kutter man snopet tvert er sjansen for å sprekke og føle seg mislykka stor.

 

Det er skummelt å se antall kg vi skal ned på trykk, men kanskje det må til for at vi skal glare det? Jeg går heller ikke på kurs, men har også tenkt å bruke denne siden sammen med mitt nytegna medlemsskap på treningssenteret. Satser på at jeg ikke går lei, sånn som før, for jeg SKAL klare det!!!

 

Min motivasjon er 2 bryllup i sommer (til søskenene mine), 1 barnedåp og 14 dager i syden... Jeg blir 30 i sommer og har lyst å tilbringe 30-årene lettere enn 20-årene..

 

Kan vi klare det? -KLART VI KAN!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Ja, kommer til å være veldig fornøyd om jeg klarer 20 jeg også. har ikke veid 70 kilo på 10 år, eller noe sånt.

Fy filler'n så rart det kommer til å være, egentlig, når (NÅR!!!!) vi endelig klarer det. Gleder meg. :)

 

Har alltid gått lei de forskjellige prosjektene mine før jeg også, var vel for utålmodig til å vente på resultater. Men denne gangen skal jeg gjøre det riktig.

 

Motivasjonen min er bedre helse, 1 bryllup, ferien til sommeren, og til og med konserten jeg skal på i april. :-D

 

Ikke snakk om at dette går skeis! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg i helgen?

Jeg har bomma litt i dag. Fikk middagsgjester og hadde dessert å servere. Klarte ikke å motstå helt selv, så det ble litt dessert på meg og. Og i kveld skal vi på kveldsmat hos svigers og der blir det nok enda flere kalorier :) Men kan jo ikke slutte å gå på besøk heller, da.. Jaja.. Skal nå på trening igjen i morgen..

Og så har jeg bestil meg en treningsDVD fra e-bay. 30 day shred, noe. Har hørt mye bra om den, så håper å kunne ta et tak med den hver dag framover når jeg får den. Lov å håpe og ha en plan iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter
Hvordan går det med deg i helgen?

Jeg har bomma litt i dag. Fikk middagsgjester og hadde dessert å servere. Klarte ikke å motstå helt selv' date=' så det ble litt dessert på meg og. Og i kveld skal vi på kveldsmat hos svigers og der blir det nok enda flere kalorier :) Men kan jo ikke slutte å gå på besøk heller, da.. Jaja.. Skal nå på trening igjen i morgen..

Og så har jeg bestil meg en treningsDVD fra e-bay. 30 day shred, noe. Har hørt mye bra om den, så håper å kunne ta et tak med den hver dag framover når jeg får den. Lov å håpe og ha en plan iallefall...[/quote']

 

jeg har dvden "mage, rumpe, lår", og den er kjempefin:) egne programmer til mage, rompe, lår, rygg, sirkeltrening, strikktrening. og for de litt vidrekomne-avansert magetrening. masse fine øvelser på den, er å anbefale!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Det har gått veldig bra i helgen, men så har jeg jo vært alene hjemme, så kunne bare konsentrere meg om planen min. :)

 

Kom nettop tilbake fra en times skitur, det var herlig!!! (men tungt)

 

Tror ikke jeg har hørt om den treningsvideoen, men jeg hadde winsor pilates dvd'er, men de kom selvsagt bort i et eller annet flyttelass. savner dem, var god trening. men du måtte trene mye styrke og utholdenhet i tillegg til den, følte jeg, for at det skulle ha noe effekt.

 

Mammo; Man kan ikke unngå besøk og en og annen utskeielse, tror jeg. Selvsagt kjennes det ergerlig, men ikke la det gå for mye innpå deg. Bare fortsett med riktig mat og trening ellers, så vil det nok ikke ha så mye å si i lengden. :)

 

Jaja, nå skal jeg lage dagens middag (fremdeles alene hjemme, det gjør det mye lettere).

 

Håper dere har hatt en bra helg, alle sammen, og lykke til med uka som kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en pilatesvideo, og en aerolatesvideo og en til, var det yoga? Men de er veldig rolige, og har lenge ønsket meg en video med mer futt i.. Får se hva den jeg venter på bringer. Mulig jeg får meg en kari jakkeson dvd også, hvis det går an å få tak i de lengre?

 

Så herlig å ha en helg for seg selv da!! Det skjer ikke ofte her, nei! Men på tirsdag skal ungene på overnatting hos bestemor, så da skal jeg ha kvelden for meg selv iallefall. Gubben skal på trening, og mor har huset for seg selv. Juhhu!! .. hehe..

 

Kom akkurat tilbake fra svigers. De serverte kongekrabbe! NAM!! Ser at jeg har en tendens til å få veldig mye mat om kvelden/sein ettermiddag.. Det er vel ikke helt bra det heller, er det vel? Men ser ut som at jeg sånn ca ligger på rett kcal i dag likevel, men det har jo blitt en litt rar fordeling på måltidene... Middag klokka ett, liksom.. hehe. jaja.. Nå skal jeg sette meg ned å sy en bæresele som jeg har utsatt lenge. Så skal jeg på en dans-aerobic time i morgen. Den blir spennende. Har ikke vært på det før :)

 

Lykke til med uken som kommer!! Førstemann til 8 trimpoeng denne uka? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veiedag i dag. Ikke så oppløftende... Opp 100 gram fra sist. Æsj! Men tror det kan ha med gårsdagens mat å gjøre. Pinnekjøtt til middag og kongekrabbekvelds med to store biter brytebrød er jo ikke akkurat lett-mat.. :) Men nå blir det bedre. -Trur eg...

 

Skal på dans-aerobic i dag. Gleder meg, selv om jeg er stiv og støl fra sist trening fortsatt, men.... Nå må jeg suse på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Vanskelig å ha helg når man blir bedt på deilige middager og sånt ja, gruer meg til første gang. Det er vel ikke "farlig" (sånn at man legger på seg) hvis man spiser kvelds, men kanskje ikke bra å spise for sent på kvelden? Vet ikke helt jeg. Kanskje ikke spise de siste 2 - 3 timene før man legger seg?

Uff, så vanskelig, er vanligvis da jeg har mest lyst på noe å spise.

På dagtid går det greit, da trenger jeg nesten ikke å spise, men er vel det jeg har gjort feil.

Kari Jakkeson...Nei, vet ikke om de går an å få tak i lengre.

Har prøvd en video av Carmen Electra et par ganger faktisk, aerobisk dans. DET var trening det! Men følte meg litt teit da, så får se om jeg blir å skaffe den.

 

Kommer vel til å føles som om jeg ikke gjør annet enn å spise den første uka.

Jeg bruker cambridgekuren nå, den første uka (kanskje det blir 2), så jeg skal ha tid til å planlegge en meny, for å si det sånn. hehe. Og så for å kickstarte systemet litt da.

 

Har veiedag i dag jeg også. 2,5 kg borte vekk. Helt fantastisk. :)

 

Først til 8 trimpoeng? Den er grei ja! Haha, så gøy, konkurranse!

Ska på spinning i dag, det er gøy trening. får se om det blir noe mer i tilegg.

 

Stå på videre, og ha det gøy på trening i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.5 kg vekk!! WOW! Det er jo knallbra!! Gratulerer!!

Å spise kvelds skal man jo, men når inntaket blir 5-600 kcal istedet for 110... Og så blir jo magen litt full og tung av så mye mat. Ikke lurt dagen før veiing... *urk* Men,men.. Har hørt man ikke skal spise etter klokka 19 jeg, men aner ikke om det stemmer, og husker ikke hvorfor.. (glemsk? jeg?? hehe)

 

Nå har jeg vært og kjøpt med nytt treningstøy. Må nesten ha et par å velge mellom, når jeg skal trene minst tre ganger i uka. Rekker ikke å vaske og tørke på så kort tid..

 

Aner ikke hva jeg skal ha til middag i dag. Klarer ikke å følge menyene her inne, for har en litt kresen familie i matveien. Muligens litt kresen selv også, men sålenge vi har noe passe sunt til middag, og jeg passer på å ikke spise for mye, så tror jeg at det skal gå bra. De andre skal ha rester fra i går. Mulig det blir en suppe eller noe på meg..

 

Nyt spinninga!! :) Nå må jeg hente unger i bhg, og da blir det full rulle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Takk takk, er fornøyd jeg ja.

 

Blir vel litt vanskeligere når man har resten av familien å tenke på i matveien, ja. I allefall til middag.

Har bare sambo'n min å tenke på der jeg, og han er ikke så kresen. (men "sunn" mat er ikke mat for ham, så det kan bli et problem)

Har prøvd med sånn grov spaghetti (hva er det det heter, egentlig?? ja, fullkornpasta! eller? glemsk jeg og...høhø), men han synes det er bedre med vanlig. selvsagt.. Nei, han får værsågod å spise det jeg lager, det kommer ikke til å ta livet av ham. Da får han heller lage maten selv! hehehe.

Tror jeg har hørt at man ikke skal spise etter 19 eller 20 jeg og ja, men husker ikke hvorfor jeg heller. jaja

 

Synes det er vanskelig å lage noe av de oppskriftene her inne jeg og, men det er vel fordi jeg aldri har prøvd det før. Holder på å gå lei av den cambridgesuppa, kjenner jeg, så begynner å ha lyst til å prøve ut noe.

 

Vel vel, du får kose deg med full rulle da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på en dobbeltime. Først en time yogalates og så en time med step og styrketrening på bosuball. 5,3 treningspoeng!!! *juhhu* 8.5 treningspoeng er nådd!! Og enda har jeg to timer til jeg skal på denne uken. Neste uke blir nok ikke like aktiv, for da har jeg ikke fri om tirsdagen som i dag...

Jaja.. Gøy å prøve litt forskjellig nå i starten for å se hva jeg vil fortsette med framover...

 

Nå skal jeg finne fram stoffer og klippe klar en prøvebrudekjole til søstra mi. Den må være klar om to uker, for da skal hun prøve den.. *iiik* Jaja.. det går vel det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Kjempebra!!

Der vant du jo kjempelett. hehe. har ikke trent enda i dag, men det blir snart.

Blir lett styrketrening og gynmastikk her hjemme. kan hende det blir en skitur iløpet av kvelden, men det får tiden vise. :)

 

Du har nok å holde på med fremover da ja, skjønner jeg.

Har vært og investert i litt nytt treningstøy i dag. Sykkelbukse (lønner seg VIRKELIG når man holder på med spinning, setene er ikke gode i lengden) og en ordentlig treningsbukse, for det har jeg ikke. får kjøpe inn litt etter litt, sånne klær (og sko) er dyre. Men helt sikkert verdt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått fiksa pulsklokka mi. Eller, bytta batterier i den. Men må le litt av meg selv, for aner ikke hvordan jeg skrur den av... *ler* Ikke var det lett å bytte batterier heller, for skruene var jo helt håpløst faste. Klarte bare å ta ut tre skruer, og måtte vri av lokket med den fjerde skruen i. Har såklart klart å ødelegge gjengene i den skruen, så den får jeg nok aldri opp.. Menmen.. Den funker nå!

 

Testa den nettopp nå, og 6.5 min med rockeringen min gav 38 kalorier brent og 4 gram fett! Ikke dårlig! Hadde tenkt å ta 10 min, men kjenner at jeg ikke er helt ferdigherdet + at jeg hadde altfor mye klær på, så det ble litt kronglete..

 

Sant det var litt moro å kjøpe treningstøy? Litt rart, for er ikke den avdelingen jeg befarer oftest.. hehe..

 

Nei, får vel gjøre noe fornuftig... -som å rydde huset..

Personalmøte og spinning i kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Hehe, såne el-duppedingser har jeg ikke peiling på i det heletatt jeg, så jeg har ikke skaffet meg pulsklokke.

 

Jo, det var ikke så verst å shoppe ordentlige treningsklær. Føltes som at jeg forplkita meg mer til treningen på det viset. Må skaffe meg noen skikkelige sko, men da må jeg vente til neste lønning, tror jeg.

 

Og så har jeg droppet cambridgekuren da. Ble så lei av å spise såkalt kyllingsuppe 3 ganger om dagen. Så nå har jeg begynt med Grete Roede oppskrifter, og følger dem. Håper virkelig det fungerer, både på formen og på formene. hehe

Skal ha middagspølse og rotmos i dag, må lage noe enkelt, skal på pulsspinn klokka 5.

 

Nå skal jeg støvsuge og vaske golv, i allefall.

 

Ha en fortsatt fin dag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Spinning, 45 minutter, pluss 10 minutter før timen begynte.

Var tungt i dag, kjenner jeg er sliten. :-(

 

Men, er sikkert mye bedre i morgen.

Og jeg synes jeg var flink jeg, var ikke sikker på om jeg orket spinning i dag, men jeg gjorde det likevel.

 

Litt solarium for å motvirke vintermørket (og blåblek hud... hehe). Jeg liker vinteren, det er ikke det, men det er så veldig mørkt hele tiden. Uansett, det går mot vår!!! :-D

 

Nå skal jeg slappe av resten av kvelden sammen med sambo'n, har nesten ikke sett ham på en uke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg også kommet hjem fra spinning 45 min + 5 min før. Puh! Det var tungt!! Men må inrømme at det ikke var den kjekkeste treningsformen. Men jeg kom meg nå gjennom det :D

 

Og jeg må si jeg er fornøyd med meg selv, som har vært på jobb som lærer i 2 klasse, så hatt ungene og laget middag, så tre timer med personalmøte og kurs i bruk av tvang (jobber deltid på bolig) hvor de serverte pizzabakeren!! Jeg rørte ikke en smule!! Jeg som ELSKER ferdigpizza... *stolt* Og så rett derfra på spinningtimen.

 

Ser at jeg har spist for lite i dag, så nå skal jeg finne meg en skive og tror jeg skal våge meg til å ha speilegg på. Ble skikkelig fysen på det nå... hehe... må se hvor mange kalorier det innbringer og eventuelt åpne nøtteposen jeg kjøpte en dag..

 

Lykke til de neste dagene! Jeg har treningsfri frem til lørdag nå. Kanskje jeg klarer å smette inn 5-10 minutter med rokkeringen, hvis jeg er heldig. Er rimelig hektisk fram til lørdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Jeg synes du har vært kjempeflink, jeg. Imponert. :-)

 

Jeg er skikkelig gåen nå, må vel bare innse at jeg har overtrent, jeg har en tendens til å overdrive trening, for jeg blir så ivrig. Har trent 4 dager på rad nå, så jeg skal ha treningsfri et par dager jeg også.

 

Har problemer med å få i meg nok kalorier jeg også. Spiste et par pepperkaker etter kveldsmaten, men er ennå ikke oppe på det jeg bør. kanskje derfor jeg er litt sliten også. for mye trening og for lite mat.

 

Vel, nå er det natta, og skal slappe av et par dager (i allefall med treninga), og få levert et par cv'er og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vilje av stål om dagen! I går klarte jeg å bare se og lukte på en drøss med kaker på festen jeg var i. Og i dag har jeg stått over kaken i lunsjen på lærerrommet!! *stolt*

 

Men nå må jeg komme i gang med resten av dagen. Må hjem og lage middag til resten av familien før jeg skal på den andre jobben min kl 15... Litt stress å gå dobbelt, men må man så må man. Har heldigvis kort dag på skolen i dag, så kan gå hjem nå..

 

Stå på videre!! OG husk at hvile er kjempeviktig for kroppen, for at den skal hente seg inn igjen etter treningen, og du får bedre utbytte av all svetten du legger ned! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

*applaus*, du er kjempeflink. :D

 

Jeg er helt skutt, så det blir nok treningspause frem til mandag, i allefall.

Har visst overtrent skikkelig. Ikke bra, men nå vet jeg iallefall at det skal jeg ikke gjøre mer.

Er bare redd for at det stopper nedgangen på vekta. Men det er min egen feil i så fall.

Så nå tar jeg helg, og prøver å restituere meg, som det så fint heter.

 

God Helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå gjennomført dagens treningsøkt, og har samlet 17,4 treningspoeng denne uken!!!!! WOW!! Jeg har vært kjempeflink jo!!! Det har du også! Nå kan vi nyte helgen og vite at vi fortjener det!

 

Neste uke får jeg bare trent to ganger, pga diverse kveldsaktiviteter + tur til Bergen fra fredag til søndag. Men kanskje jeg svinger rokkeringen en liten tur. Hjelper jo det også! ;)

 

Noen av instruktørene jeg har er veldig flink til å minne oss på at vi ikke skal gjøre det vi vil, men det vi bør. Vi får ikke lov å gjøre de vanskelige variantene av øvelsene før vi har vært der minst ti ganger. Og det minner de oss om hele tiden. "Ikke gjør det du vil, men det du bør!"

 

Jeg er litt støl i nakken. Anstrenger/spenner nakken når jeg trener og så får jeg vondt etterpå. I dag så belønna jeg meg selv med 11 minutter i solarium. Å!! Det var deilig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få klage litt over den voldsomme gangsperren jeg fikk etter gårsdagen.. Kjempestøl i rygg og sidemusklene!!! -Men det er vel egentlig bare et godt tegn, at jeg har brukt musklene riktig? hehe... Glad jeg ikke skal trene i dag.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Du må nå ha gjort noe riktig ja, siden du ble stiv og støl. Er da du kjenner at du har brukt kroppen.

Skal ha første trening siden onsdag i kveld jeg. Spinningtime. tror det blir godt.

 

Og så er det veiedag i dag. var nesten sikker på at jeg hadde lagt på meg litt, etter denne fullstendig håpløse helga. Spist smågodt . MYE smågodt. og ingen trening på 4 dager... men, overraskelse: jeg har likevel gått ned 100g!

Woohoo!!! og har fått bort 2,5 cm rindt midja! Så da skal jeg være fornøyd. :-)

 

Nå er det en ny uke, med nye muligheter. Jeg skal spise riktig, jeg skal trene riktig (kun 3 ganger i uka!) og jeg skal nyte det! ;)

 

Dette skal bli en riktig hææærlig uke, ikke sant? hehe

Og selv om du blir travel og ikke får så god tid til å trene, så må du huske at alt er bedre enn ingenting! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...