Gå til innhold

Ned 25 kilo.... hjelp, det blir tøft.


Gjest KimPossible

Anbefalte innlegg

Jente1989: Høres ut som du har hatt en helt vidunderlig helg! Tror vi er flere som har hatt en flott helg denne helgen :)

 

Nå har jeg akkurat hatt to timers trening. Orket ikke gå på step-timen i dag. Kjenner at sykdommen ikke helt har sluppet taket, så gikk i styrkesalen og tok 35 min ellipse, 15 min sånn sittesykkel. -vet ikke hva den heter... Og så rodde jeg 1000 meter, det tok i underkant av 5 minutter. + yogalates timen. 1056 kalorier svidd ;) *kry*

 

Merker veldig godt at kondisen er på vei opp, for det blir stadig vanskeligere å nå makspulsen. -Misforstå meg rett... Det går egentlig rimelig kjapt opp i høy puls, men i begynnelsen så var det nesten bare en puls og det var maks... Nå er den mye bedre fordelt, sånn at oppvarmingen ikke ligger på 180 lenger.. hehe... (Men på step-timen kan den fort gjøre det enda.. :S)

 

Nei, nå må jeg ha i meg litt mat etter treningen, og så skal jeg sy noen bestillinger, og bli ferdig med det...

 

Ha en fin dag, dere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 465
  • Created
  • Siste svar

Hei, hei.

 

Ja da har jeg vært på vekta etter nye 5 dager. Kjente at jeg ikke har gruet meg til denne veiinga da jeg egentlig var klar over at jeg hadde gått opp. (Har ikke snik veid meg). Tror jeg er mest nervøs når jeg selv mener at jeg har vært veldig flink, og ikke kunne ha gjort noe anneledes, også vises det ikke på innveiinga. Da mister jeg veldig fort motivasjonen.

 

Men denne gangen visste jeg at jeg har mye forbedringspontensiale. Har hatt så mye utskjeielser så nå er det skjerpings og full fokus igjen. Selv om jeg har spist mye drittmat, så har jeg jo som sagt holdt meg innenfor meny 2, med da sier det seg jo selv at noen av måltidene blir sløyfet med det høye kaloriinntaket av fos-maten, og da helst frukten, kvelds og mellommåltid. Kjenner at jeg er litt irritert på meg selv over at denne "sprekken" gikk over så mange dager, men var jo også realistisk da jeg gikk i gang med at ting ikke bestandig var like lett. Ikke så lett å snu alle uvanenene man har angående kostholdet med en gang. Noen tilbakefall vil det lett være. Men hvis man tar tak i tingene igjen før det går for lang tid, så er det vell ikke så ille.

 

Kjenner at det er godt å ha dere her. Føler at det hjelper meg å ta meg selv litt i nakken å gi meg et spark i baken. Så får jeg føttene ned på bakken igjen før ting skjærer seg fullstendig. Det setter jeg veldig stor pris på.

 

Så tilbake til resultatet. Jeg gikk ned 100g. Synes ikke det er fortjent i det hele og det store, men takker og bukker for nedgang etter disse dagene. Også nå når jeg har perioden min ;) Superglad

 

Jeg har en whiteboard på kontoret hvor jeg har en rutetabell med alle disse 90 dagene fra 2. jan til min 30 års dag. Den skal være med på gjøre det lettere å visualisere vektreduskjonen, tid, utskjeielser trim osv. Den viser at jeg nå har holdt på i 50% av tiden.

 

Resultatet til nå er:

2.jan: 84,2

7.jan: 83

12.jan: 82,2

17.jan: 81,8

22.jan: 81,6

27.jan: 81,4

1.feb: 81,1

6.feb: 81,1

11.feb: 80,2

16.feb: 80,1

Totalt til nedgang til nå 4,1 kg

 

Må ærlig innrømme at jeg trodde da jeg gikk i gang at jeg skulle ha gått ned litt mer til nå, men er superstolt over at jeg ikke har gått opp imellom noen veiinger.

 

Hvis jeg går like mye ned de siste 50% som første så vil jeg havne på 76 kg til min bursdag, så ned til 75 kg til da får være målet mitt. Men mitt første mål nå er å se 7 tallet først på min neste veiing.

 

Ellers høres det ut som dere alle har hatt en fantastisk helg, men kanskje litt utfordrene matmessig. Men nå er det ny uke med ny fokus.

 

Så romantisk med blomster Jente1989. Så du har en Valentine hjemme i Norge som venter på deg?

 

Stå på videre. Etter oppoverbakker går det nedover :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yanthi: Gratulerer med litt nedgang -som er bedre enn ingen nedgang, eller oppgang. Og så skal du se det går bedre på neste innveiing, når tanta har reist hjem igjen.. ;)

Stå på videre. Viktig å holde fokus på fortsettelsen, selv om man har hatt en sprekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KimPossible: Så leit! Men bare å brette opp ermene og kvitte seg med de ekstra grammene med en gang, og det klarer du! Det er jeg sikker på! *nikker*

 

Jeg har kjøpt meg "gutta på kur" cd-en i dag, og skal legge den over på i-poden min så jeg kan ha den med på trening. Ofte er det ikke musikk i styrkesalen, og det er ganske irriterende, så må begynne å ta med musikk selv tenkte jeg. Den var ganske bra, faktisk! Tror nok den kan duge bra som treningsmotivasjon, ja!

 

Nå er jeg ganske letta. Har hatt en sybestililng hengende lenge, og endelig er den ferdig og klar til å sendes. Kjedelig når prosjekter drar ut, men nå kan jeg endelig begynne på noe nytt..

 

Nå skal jeg benke meg og se på OL. Håpe at skiskyttergutta kan gi oss noe å glede oss over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff KimPossible. Så synd! Det er jo aldri artig å gå opp i vekt ;) Men det var mye, så det høres ut som du har mye vann i kroppen. Spist noe salt mat det siste døgnet?

Nå får du bare hente frem motivasjonen og godfølelsen. Husker du f.eks. hvordan du følte det når du prøvde tunikaen som du kjøpte for en liten stund tilbake som nå sitter løs :)

 

Du må også huske på at du antageligvis har en mye mer aktiv hverdag nå som du er i jobb. Spiser du nok? Kroppen tar litt tid til å venne seg til disse forandringene.

 

Men alt i alt, så høres det ut som du vet hvorfor du hadde oppgang denne uken. Så du får bare stå på så er det snudd til neste veiing.

 

Ønsker deg masse lykke til. Heier på deg.

 

Vil også takke dere for gode tilbakemeldinger når jeg har både gode og dårlige dager. Hjelper utrolig masse. Det er gull verdt. Som sagt så er man igjennom mange sindstilstander i en vektreduksjonsfase. Da er det kjempeflott å ha noen som vet hva man går igjennom og som man får støtte fra og som man også kan være til støtte for.

 

Sier det igjen. Setter kjempestor pris på dere alle som er innom tråden.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Takk for støtten. ;)

Jeg vet godt hvorfor jeg har lagt på meg så mye denne uka, og det er kun fordi jeg ikke har hatt energi til å trene, og ikke tid til å tenke på mat i det hele tatt. der ser man hvor fort gjort det er å bare legge på seg, fordi man ikke tar seg tid til å tenke på hva man putter i seg. skal få snudd det, jeg har ikke gitt opp, jeg må bare ha litt tid til å omstille meg i forhold til jobben, den har tatt det meste av kreftene, siden jeg ikke er vant med å jobbe.

 

Jeg skal ned, men har ingen fast plan på NÅR jeg skal være nede i idealvekt. det blir når det blir, jobber sakte men sikkert mot det målet. :) Er uansett glad for at jeg har gått ned 2 kg siden start.

litt mere aktiv er jeg vel nå som jeg jobber, men er en forholdsvis stillesittende kontorjobb, er mest sekretær nå i starten.

mmm, nei, nå er jeg trett, skal sette meg og se tv.

 

Kos dere med OL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått 3.1 Tp i dag også! 625 kalorier forbrunnet. Nå er jeg i siget!! 5 min roing og 1 time yogalates. Veldig fornøyd med det!

 

Håper det har vært en bedre dag på jobb i dag KimPossible! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Så flott at du er ordentlig i gang med trening igjen mammo. Da er formen tilbake etter sykdom kan jeg tenke meg?

 

Har samlet 4,1 TP i dag og er kjempefornøyd med innsatsen. Det trengtes da jeg ikke gjorde noen verdens ting i går.

 

Ellers er det intet nytt å rapportere fra denne kanten.

 

Håper at du har hatt en finere dag i dag KimPossible en den du hadde i går? Skjønner godt at man blir sliten og lei når det butter litt imot.

 

Ellers får dere kose dere videre i kveld.

 

Snart er det heia Marit og Petter!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra innsats yanthi!! *klapper*

 

Formen er faktisk ikke helt på topp enda. Hoster og harker en del, men blir ikke sliten bare av å tenke på å trene, så da tar jeg et tak. Men tyner meg ikke maks, hele tiden enda.

 

Skal finne fram rokkeringen nå og ta en ti minutters økt med den til sprinten :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Titter en liten tur innom her jeg:-)

Dere virker veldig bevisste og selv om det er litt oppgang eller stilleståing i vekten, så står dere på videre! Det er kjempe bra og tror det er det som er veien til å lykkes i dette:-)

 

Dette klarer dere!

 

Masse lykke til tanker fra marteiFarta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Marteifarta! Så kjekt å høre et livstegn fra andre enn oss "faste" her inne. Alltid godt med litt oppbacking fra flere hold. Kjenner det er en god tone her, enten det går godt eller dårlig, så har virkelig god støtte i denne tråden.

 

Endelig er denne maraton-dagen over. Gikk hjemmefra halv åtte og kom hjem nå, litt over halv elleve. Sliten. OG halsen min verker. Er fortsatt ikke bra, heller værre, og det irriterer meg noe grenseløst! Skal bli SÅ deilig i morgen klokken 13, når jeg kan sende elevene hjem til vinterferie!!! Er sliten nå.. Av skolearbeidet. HAr vært litt mye i det siste.. Skulle egentlig vært ferdig halv elleve i morgen, men må trø til som vikar, og da ryker treninga mi. Men får ta noen ekstra tak på lørdag istedet..

 

Nei, får tasse i seng. Har pådratt meg øyebetennelse i tillegg, så er litt sliten i blikket i dag. + sprengrødt øye... Uff.. En dag med gruff... Ikke har jeg fått i meg nok mat og drikke heller.

Nei, i morgen blir en bedre dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Først av alt. Tusen takk Marte for at du har vært inne her å skrevet noen ord til oss på denne tråden. Setter stor pris på det. Alltid godt med gode ord både i medgang og motgang.

 

I dag har vært en tullete dag for min del. Det ble pludselig bestemt at vi måtte dra til byen. Da var jeg allerede lunsj-sulten, og fikk verken tid til og spise eller fikse noe med meg. Ble starbucks på denne byturen også, men det går greit når man vet de sunnere alternativene de har der. Men det gikk for lenge mellom frokost og lunsj. Det samme skjedde mellom lunsj og middag. Var ikke heime før kl var 20. var ikke klar over at tiden hadde gått så fort, så da ble det kinamat levert hjem da ingen middag var forberedt før byturen. Det er sant som det sies: HVIS MAN FEILER MED PLANLEGGING, SÅ PLANLEGGER MAN Å FEILE. Ingen trening og ikke de aller beste valgene av mat i dag. Men, men. Sitter nå her å spiser all fruktrasjonen på en gang da den heller ikke er spist. Har bare kommet opp i 1300 kcal til nå i dag (siden det har gått så lang tid mellom måltidene), og er stappmett. Vurderte å ta noe sundt men kaloririkt slik at jeg fikk rundt 1500 kcal, men vet ikke om det er så lurt å stappe seg nå rett før leggetid.

Ny dag i morgen. Får gjøre ting bedre da.

 

Så synd Mammo at du enda sliter med sykdom, og øyenbetennelse i tillegg :o

Du får heldigvis en velfortjent pust i bakken i morgen. Har du fått 30 day shred dvden? Hadde vært artig om vi startet opp med den samtidig og kan "treningskonkurrere" litt?!?

 

Hvordan går det med deg KimPossible? Enda en del omstilling med tanke på jobb, kosthold og trening? Du får bare stå på så godt du kan. Håper det går bedre med helsa.

 

Ønsker også litt oppdatering fra US :)

 

Nå er det til sengs med meg her i UK :)

 

Natta klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått 30 days shred DVD-en ja. Skulle jo ha begynt på den for lenge siden, men det var så tungt med all sykdommen i hus, så jeg har ikke fått tatt den i bruk enda, nei. Men kanskje jeg skulle gjort det snart.. Er hjemme fra jobb i dag. Sov dårlig i natt og hadde ørlite feber på morrakvisten, i tillegg til at stemmen er spak og ja... Kjipt å måtte være borte så mye, men som lærer kan man ikke gå på jobb med 40% maskinkapasitet, og stemmeløs når det skal være karneval...

 

Har akkurat stått opp nå, faktisk.. Så spørs hvodan det blir med matinntaket i dag, når det blir frokost til lunsj...

 

Skjønner at det er vanskelig å beregne matinntak når man plutselig ska noe man ikke har planlagt. I går fikk jeg jo i meg for lite mat igjen, enda jeg visste at dagen ble hektisk. Skal jeg skylde på svigermor som serverte betasusppe, som hadde altfor få kalorier i?? hehe... nei. Det er jeg som har ansvar for hva jeg spiser, så får vel ta det på meg selv..

 

Nei, får vel starte dagen her. Kanskje jeg skulle tatt en titt på den DVDen i dag, se hvordan den er før jeg eventuelt setter i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Hei folkens.

Denne uka har bare løpt fra meg, har liksom ikke hatt tid til å kjikke innom her noe særlig. Får jo nesten abstinens!! hehe.

 

Er på farten nå også, så jeg har ikke tid til å skrive så mye, men jeg vil bare si at det er lov å feile, og å være syk, bare man ikke gir opp, og fortsetter der man slapp, når man er frisk igjen/har fått orden. så stå på jenter, dere er flinke, uansett!

 

Jeg har ikke trent siden mandag, men skal til å dra på studioet nå, og så tatt en time eller litt mer med styrketrening, og noe kardio. :o

Gleder meg faktisk, og har mye mer energi i dag enn jeg har hatt på hele uka, føles det som.

frykter veiedagen igjen på mandag, men holder på å få orden i hverdagen igjen nå, begynner å få ryddet opp i hodet etter all den nye infoen som skulle inn, så jeg skal ta med sammen nå, til og med i helga, bortsett fra et kakestykke når jeg skal i 6årsdag. :) (hipp hipp hurra)

 

Håper dere får en knallbra helg.

*klem*

 

forresten, Mammo, det du sa om å se igjennom treningsdvd'en før du starter, er veldig lurt. da vet du hva du har å gå til, og vet litt mer hva du skal gjøre i hver øvelse.

Nå stikker jeg og trener *applaus...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 3,6 tp på meg i dag. 13 totalt denne uken. Kanskje jeg får noen desimaler til i kveld, med rokkeringen, men det blir jo smårusk..

 

Sydde meg en kjole for en tid til bake, men den ble litt snau rundt magen. I dag har jeg gjort kjolen helt ferdig, for nå kan jeg sprade rundt i den uten å skjemmes!! :o

 

Nå kjenner jeg også at det skal bli godt å få ungene i seng... Sliten... Vært på farten i hele dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste dagene tenkt litt over hva som egentlig gikk "galt" sist torsdag da det ble en bytur som ikke var planlagt. Har pøvd å analysert litt hvorfor de valgene som ble tatt med tanke på kinamatlevering o.l. slik at jeg kan ta bedre valg en annen gang ved en lignende situasjon.

 

Kom rett og slett fram til at alt bunner ut i dårlig planlegging. Vi hadde lite mat i kjøleskapet den dagen og heller ingen frukt. Da blir det lett å ta feile valg. Dagen etter ble det handlet inn masse sunn mat og frukt. Brukte mye av den dagen til og tilrettelegge mat, slik som og kutte opp grønnsaker og frukt. Så de siste dagene har det vært super raskt og enkelt både å ta seg fruktsalat og lage middag.

 

Får se om man klarer å innarbeide denne rutinen til gode vaner.

 

Ellers så har de siste 5 dagene siden sist veiing gått superfort så i dag var det atter en gang veiing. Den viste 79,5 kg (jippi endelig er 7 tallet først!!) dvs 600g ned. Går sakte, men rette veien. Samboern min har ordnet en liten animasjon av bilder som er tatt av meg 1. september (88,2 kg), 27. januar (81,4 kg) og i dag 21. februar (79,5 kg). Hvor jeg har de samme klærne på og prøvd så godt det lar seg gjøre å stå på samme plass. Utrolig artig og motiverende og se fremgangen/nedgangen. Det er jo ikke like lett å se fremgangen fra dag til dag, så anbefaler virkelig å gjøre det på denne måten, slik at det er lettere å se nedgangen visuelt. Selv på de to siste bildene med bare 1,9 kg i differanse var det lett å se forandringene :o Dette er den 2 dagen på min 8. uke, så det blir jo spennende å se hvor mye jeg har gått ned ved slutten av min 8. uke. Det tilsvarer vell ett GR kurs?

 

Til nå denne uken har jeg 8,4 TP, så jeg må virkelig gjøre en god innsats i dag, slik at jeg kommer over 10 TP.

 

Ellers må jeg si at jeg er mektig imponert over dere begge, Mammo og KimPossible.

 

Mammo for å klart å kommet opp i 13 TP i en uke som formen har vært skrall, og KimPossible for å ha energi til å trene med tanke på de forandringene som er med å komme ut i arbeidslivet igjen.

 

Dette ser veldig lovende ut :)

 

Mammo: Fikk du sett gjennom treningsdvd'en? Er du klar til å begynne med den 1 gang per dag i 30 dager? Bare si ifra når formen din er god nok til å trene de 20 min for dag. Jeg er med!!! Liker litt konkurranse. Da er det lettere å komme seg ut av sofaen å gjøre en innsats :) Synest det er veldig bra med den kjolen du sydde som passer så bra nå. Hærlig ikke sant?

 

Stå på KimPossible. Ser ut som at du nå har rutinene så og si på plass med jobb, kosthold og trening. Bare en vei fremover, og det er nedover :)

 

Er spent på morgedagen og deres resultalter.

 

Klem fra London

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente1989

Hei jenter :)

 

Jeg er ganske så travel om dagen, beklager nok en gang! Her går livet som vanelig! Jeg var på vekta her om dagen, jeg har ikke gått ned noe mer, har lissom stoppa opp helt! Men jeg kjører det samme programmet som før! Men det merkelige av alt, er at jeg føler meg mindre! Er det noen som kan ha noen forslag om hva det kan være?? Jeg har en liten teori på dette; Jeg trener med vekter 5 ganger i uken, kan det være at de veier mer? Jeg løfter ikke vekter for å få større muskler, men fordi jeg alltid har hørt det at man må "pumpe jern" for å få opp forbrenningen!

 

Denne fredagen bestemte jeg meg for å dra på fest! Jeg blei utrolig imponert over meg selv, jeg drakk bare 2 driker, ingen pizza, ikke potetgull! Men blei likevel en veldig lang kveld, hjemme kl 6 am, og var på treningen 12.30 dagen etter :o

 

Yanthi: Det med bilder tror jeg kan være veldig lurt, i tillegg veldig motiverende! Jeg tror jeg skal henge meg på med den ideen der!!

 

Må si jeg er imponert over motivasjonen deres, jenter :)

 

Klem fra US

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

I dag har vært en mye bedre matdag enn de foregående dagene. Er spent på morgendagens veiing.

 

Har ikke hørt at man må pumpe jern for å få opp forbrenningen, men det betyr ikke at det ikke er rett.. hehe.. Jeg trener en del styrke -men som regel med egen kroppsvekt. Og så har jeg en del kondisjon. Tror egentlig jeg ligger ca 50-50..

 

Yanthi; Gratulerer med å se 7-tallet først! Det er leeeeeenge til jeg ser det, desverre... Hvis jeg noen gang gjør det.. Er tredje forsøket mitt på å få se 7-tallet først, dette, uten å ha lykkes før, så er ganske spent på om det går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg veldig positivt overraska!!! Har veid meg litt sånn av ren nyskjerrighet denne uka, og hadde gått opp en del før helga, så jeg så litt svart på dagens resultater, men så i dag, så hadde jeg jammen meg gått ned likevel!! Så jeg kan hviske farvel til nye 800 gram!!! *lykke*

 

Spent på hva dere andre sjekker inn med i dag! :o *krysser fingrene for dere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Mammo.

 

Kjempeflott! Du har hatt en gjennomsnittlig nedgang pr dag på rundt 112 gram :o Stå på så når du målene som du har satt deg. Dette er en mye bedre gjennomsnittlig vektnedgang enn det jeg har.

 

Fikk motet meg opp til å trimme litt i går selv om lysten ikke var til stede, så endte til slutt på 11,4 TP. Fornøyd med det. Har jo klart målet mitt som er min 10 pr uke.

 

Har gått greit matmessig, selv om det er forbedringspotensial. Ligger i gjennomsnittlig inntak pr dag på 1580 kcal, hvor det minste var på 1481kcal og det meste på 1711kcal. Men alle dagene ligger innenfor meny 2. Gikk vell litt flere frimerker enn det som er tillatt i helga, men, men. Om jeg fortsetter med denne vektreduksjonen som jeg har til nå, så vil jeg ha nådd målet mitt til august. Som samboern min sa. Det spiller vell ingen rolle om det er 1 eller 31 august målet blir nådd, så lenge man klarer å ha det fint underveis. Veien blir til når man går.

 

I dag skal jeg inn til Kensington å sitte hårmodell, så jeg må pakke med meg lunsj, mellommåltid og kvelds samt fruktrasjonen. Blir sen middag i dag da jeg ikke er hjemme før 18:30, så skal lage den klar nå slik at samboern bare har å varme det opp før jeg kommer hjem. Trim blir det dårlig tid til i dag.

 

Ellers ønsker jeg dere alle en fin dag og en flott uke.

 

Klem fra London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

112 gram til dagen ja... hehe... Ikke så værst det ;)

Så artig å sitte hårmodell da! Ble du fornøyd? Tør ikke det jeg.. Livredd for at de klipper pannelugg på meg *ler* Får sånne festlige "djevelhorn" når jeg har pannelugg...

 

Har starta dagen med 10 min rokkering. Nå skal jeg ta meg en dusj, og så skal jeg ringe legen. Blir ikke kvitt denne forferdelig vonde halsen, så tror en lege skal få se på den. Håper jeg kan få noe som tar det litt kjapt! Har en plan om å trene litt i formiddag, men får se hvor lenge jeg evt blir sittende på venterommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg ivrig på treningsfronten, gitt! Har jobba meg fram til 6,7 treningspoeng bare i dag!!! *klapper for meg selv* Det var jammen ikke værst! Tror nok det er rekorden min..

 

Var en tur til legen, men det var ikke så mye hjelp å få. Virusinfeksjon i luftveiene. Usj. Så må visst bare vente på at det gir seg selv. ;)

Og når jeg likevel var på farten så har jeg fått gjort litt ærender også. Blandt annet handlet inn mat til foreldrene mine kommer til helgen. Og vi skal ha så sunn mat!!! hehe...

 

Har kjøpt inn hel laks, kylling, og koteletter. I tillegg blir det nok en del salat og reker... Hadde halvannen pose fra obs fyllt med frukt og grønt! Det som ikke var like sunt var de 8 flaskene med cola, men de er ment for min far som er helt ram på cola...

 

Jaja.. det var litt fra meg i dag.... Går det greit med dere andre og, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...