Gå til innhold

Ned 25 kilo.... hjelp, det blir tøft.


Gjest KimPossible

Anbefalte innlegg

Veiedag!! I dag viste det ned 600 gram på vekta! Ikke så mye som man hadde håpet på, men det er da ned, i det minste. Har to magemål, et på det breieste og et på det smaleste. 3 cm ned på det breieste, og 4 cm inn på det smaleste. -Eller var det motsatt? Skrev det ikke ned, for det er bare sånn jeg noterer meg bak øret...

 

Jaja. Brette armene opp for nok en treningsøkt litt seinere i dag. Er så støl i nakken på venstre siden. Håper det gir seg snart, altså, for det er vondt å snu på hodet. Lite moro når man kjører bil...

 

Ser frem mot en travel uke ja, med en håpløs helg i vente. -Matmessig sett. Håper jeg klarer å lure mine kjære søsken til å lage noe sunt til middag i det minste. Og så tror jeg at jeg tar med meg mager leverpostei.. hehe.. Da er jeg reddet *ler*

 

Så kjekt at du gikk ned litt du også! Om ikke så mye, så alt tatt i betraktning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 465
  • Created
  • Siste svar
Gjest KimPossible

Da er dagens trening unnagjort. Var skikkelig godt å trene i dag. En time med spinning og 15 minutter på romaskin ga meg 4,4 treningspoeng. :-D

 

Alle monner drar, som det heter, når det gjelder vekt og cm. Cm er like viktige som vekta, om ikke mer, for min del. Kan hende jeg sier stopp når jeg kommer til 70 kg, hvis jeg er fornøyd da. Selv om målet er å ned på 65 kg, som er idealvekt etter hva legen sier. Jaja, det tar jeg da. Først skal jeg ned på 80. ;)

 

Vondt i nakken er ikke noe særlig nei. Skulle fått varmet musklene i nakken og skuldrene skikkelig, og fått tøyd ut. massasje hjelper litt det også. Har plagdes med nakken i mange år, så vet hvor vondt og upraktisk det kan være.

 

Nå skal jeg slappe av resten av kvelden, med god samvittighet. Hærlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

931 kalorier fikk jeg svidd av i dag!! 20 min ellipse og 1 time dansaerobic. Hadde pulsklokke på... 4,7 tp fikk jeg ;) *Stolt*

 

Måtte bare inn og hilse med det.. hehe.. har klubb, så det ble et minivisitt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente1989

Jeg stikker bare innom for å høre om jeg kan joine gruppen deres??

Jente på 20 år, studerer i USA fortiden.. Har allerede svidd av 9 kg, og har planer om 16 til ;) fotell litt om dere selv? treningsvaner? spisevaner?

 

Come on Girls :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Superbra, Mammo. ;)

 

Jo flere, jo bedre, bare bli med du, Jente1989. :(

 

Om meg da: Helt fersk i Grethe Roede-sammenheng, har prøvd så mye forskjellig oppgjennom årene for å gå ned i vekt, at jeg husker ikke alle engang.

Men etter å ha begynt med dette, er jeg fornøyd. Så langt i allefall. Har gått ned 2,6 kg, og har akkurat startet uke 3. :D

Jeg er ei jente på 28, trønder (og stolt av det! hehe) og jeg elsker dyr.

 

Jeg har nettop kommet meg etter en uke med overtrening, så det var godt å endelig være i form til trening igjen i går.

Satser på å trene 3 ganger i uka en stund. Spinning, romaskin, litt styrketrening, gå tur, gå på ski... sånne ting. Må holde på med noe jeg liker, hvis ikke går jeg bare lei. Greit å ha litt å velge mellom. :-)

 

Ellers så prøver jeg å få spist det jeg trenger på dette GR-systemet, men synes det kan være vanskelig å spise nok kalorier. Bør ha 1600, og så havner jeg som regel et sted mellom 900 og 1200. men i går var en suksess.

 

vel vel. finner vel ut mer om hverandre etterhvert her.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen til oss, jente1989! ;)

 

Jeg er 29 år og har mann og to barn på snart 3 og 5.

Jeg er også helt fersk her. Iallefall nesten. Holdt ut noen måneder en gang for et par år siden, men nå er jeg altså igang igjen og registrerte min andre veiing i går. (Tre med utgangspunktet) Så er vel i min tredje "slankeuke" nå. Jeg gikk opp 100 gram første uken, og ned 600 gram andre uken. Spent på hva som kommer til mandagen igjen... Litt tidlig å begynne å glede seg enda, kanskje? :(

 

Trener 3-4 ganger i uken i sal. MÅ ha noen som står og pisker til videre arbeid. Finnes ikke selvmotivasjon til å holde på alene. Sammen med saltimene går jeg en del på ellipsemaskin i styrkerommet. I sal så har jeg til nå gått på yogalates med bosu.-ball, skanetix m liten ball, dansaerobic og spinning. Tror det blir disse timene jeg kommer til å følge. Og muligens step-styrke..

 

Jeg sliter også med å få i meg nok mat nå når jeg skal spise sunt. Når jeg ikke skal spise sunt, da har jeg nok ingen problemer med å fylle opp dagskvoten... Havner ofte på 1300 kalorier, mens jeg burde hatt 1600.. Men nå har jeg kjøpt meg nøtter, og det høyner jo kaloriene betraktelig...

 

I dag har jeg treningsfri, men skal ta en runde med situps og rokkering her på stuegulvet før jeg henter ungene i bhg..

 

 

Du har jo kommet kjempelangt, jente1989! Har du holdt på lenge? Sist jeg gikk ned, gikk jeg ned ca 9 kg, og der ble jeg værende i 6 uker før jeg bare gav opp.. Det skjedde jo ikke noe likevel.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente1989

Hyggelig å bli tatt så godt imot!

Jeg har gått med 9 kg på siden october.. Jeg bare bestemte meg at nå var det nok, nå eller aldri, skal si jenta fikk fart på sakene jeg... Jeg personilg har prøvd å gå ned i vekt mange, mange ganger! Men jeg har nå bestemt meg for en livvsendring, ikke en periode der jeg skal gå ned på kort tid... Jeg føler selv jeg har komet godt i gang.. Jeg er en treningsnarkonan uten like, ikke bra... Jeg elsker å trene, så må ta meg selv, å prøve å roe litt ned.. Hadde det vært for min del, hadde jeg trent 7 ganger i uka, men prøver å holde det til 5 :)

Jeg har også ett annet problem å det er å spise nok kalorier.. Det blir alt for lite, men prøver å gjøre en endering der også :)

 

Tro det eller ei, det er fullt mulig å slanke seg i USA :)

Jeg vil gjerne begynne å skrive inn min vekt hver uke også, så vidt jeg forsto var det på mandager?

 

takk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Jeg har også det "problemet", at jeg lett kan bli treningsnarkoman, så jeg har tatt tak i min egen nakke og sagt aj jeg får bare trene 3-4 ganger i uka.

 

Er akkurat på farten til 3T for en økt med romaskin og sykkel, så får jeg se hva ellers det blir der. Da jeg våknet i dag følte jeg meg slapp og tenkte "neeei, jeg orker ikke dra på 3T i dag..." men så gikk det 5 minutter, og jeg følte meg fin. Er bare litt trøtt før jeg faktisk kommer meg opp og får plaska litt vann i ansiktet. :-P

 

Hva studerer du i USA da, Jente1989? Har alltid hatt lyst til å reise til USA, men har ikke blitt noe av enda. Men en dag skal jeg dit. Leie en Ford Mustang og kjøre Route 66. Hehe. Får vel nøye meg med turen til Østerrike til sommeren. :)

 

Vel vel, da stikker jeg på trening. Ha en fin dag da, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også utført dagens trening. Denne uken ble det 7.6 treningspoeng på meg. Nå er det treningspause til mandag. Krysser fingrene for at nakken er bra igjen til dess. Var veldig tung i kroppen i dag, så det ble bare 10 min ellipse, og en veldig rolig yogalates time... Men det er bedre enn ingenting! Det er trøsten min i dag... Nakken har hemmet meg ganske mye i dag, så tror det er lurt å ta det med ro nå..

 

Bra jobba KimPossible! Denne uken slår du meg på treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Blir nok godt for nakken din å ha en pause fra trening ja. Man skal jo ikke trene hvis man er syk eller skadet. Men vet selv hvor vanskelig det er å la være..

Og, som du sier Mammo, litt trening er bedre enn ingen trening. :)

 

Det virker nesten som om denne uka flyr avgårde, det var jo søndag i går!!! (føles det som, da.. hehe)

Begynner å få mer taket på måltidene nå, så jeg får i meg nok mat. (tørket aprikos og paranøtter hjelper på. godt er det også. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg syns denne uken har gått ulidelig seint jeg! Men det er kanksje fordi jeg jobba i går. Har som regel fri tirsdager, nemlig. Men i går var jeg ekstravikar...

 

I morgen har jeg en laaaaang dag foran meg. 5 timer med undervisning og bare to pauser på ti minutter, hvor jeg må finne fram ting og tang til neste time ++ Så har jeg to timer med planlegging av neste uke, pluss forberede foreldremøte til kvelden igjen. Rett etter foreldremøte er det på kor.. Så er ikke hjemme igjen før halv elleve i morgen! Må passe på å ha med nok mat og frukt så jeg holder ut hele dagen...

 

Nei, må slutte og klage meg.. beklager.. Nå går jeg for å spise... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente1989

Endelig feridig med dagens treningsøkt 2,5 timer i dag, jege rveldig fornøyd, løping, ellipse, stairs master, vekter og en kort pilates time! Tror egentlig pilates timene er veldig forskjellig fra norge og US (ordi vi bruker ingen ball) Ikke at jeg har vært en stor fan av det fra før, men her synes jeg timene er bra, de er kun fokusert på nedre magemuskler.

 

Jeg studerer engelsk, for videre utdanning :) Route 66 ja, det er nok drømmen her også.. Bruker noen av dere pulsklokke mens dere trener?

 

Jeg gikk på ett grete roede kurs for 3 år siden tror jeg, det fungerte veldig bra for meg, tror jeg gikk ned 6 kg den gang.. men jeg veide aldri maten eller trimpoeng, det var ikke noe for meg.. Men veit dere hvor mange kalorier dere svir av på en normal økt?

 

Jeg tror jeg skal legge min veiedag til lørdager, det er enklest med tanke på å veie seg om morgenen, for da kan jeg gjøre det på treningssenteret.

 

Nå er kl ti over ni på kvelden, sitter å nyter en deilig appelsin før jeg hopper i køya.

 

Godnattklem from over there :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

TRavel dame du, Mammo.

Har gått hjemme over ett år nå jeg, har endelig fått ordnet med attføring, så jeg kommer meg ut i en praksisjobb eller noe snart. Blir godt å få noe å gjøre om dagene, det er så altfor lett å bare sette seg i sofaen på dagene og spise. Og så går dagene så tregt, stort sett.. er godt når de går fort. :)

De siste 10 kiloene jeg har lagt på meg har nok kommet dette hjemmeværende året. Jaja. Jeg er spent på neste veiedag allerede jeg.

Føler meg mye kvikkere etter å ha begynt med annen mat og treninga.

 

Bortsett fra i dag, er helt ødelagt i ryggen og nakken og høyrearma (må syte litt jeg også da.. hehe), har skikkelig vondt. Blir nok en rolig dag. Har tynt i meg frokost nå, selv om jeg er kvalm p.g.a smerter. Jepp, det var dagens syting...

 

Jeg bruker ikke pulsklokke, er ikke så opptatt av sånne tekniske duppeditter (skjønner ikke hvordan bruke dem... *rødme*)

Jeg bare kjenner på hvordan kroppen har det under treninga.

Jeg hadde det Winsor pilates-dvd-settet en gang (er kommet bort), og der var det heller ikke bruk av ball. Var bra trening, ble sterk i magen i allefall. :)

 

Hvor mange kalorier svir jeg av på en økt, ja... godt spørsmål.

Kommer jo an på hva treninga er, og hvor tungt man tar i.

I går, med 40 min sykkel og 10 min roing, svidde jeg vel av ca 400 kalorier? Det meste jeg har forbrent på trening på en dag, er vel rundt 950, faktisk.

Da gikk jeg på ski en time, og senere på dagen rodde jeg i 20 minutter, før jeg var med på pulsSpinn i 45 minutter. Da var jeg helt skutt etterpå. :-P

 

Blir nok en sofa-dag for meg i dag. Stikker vel på biblioteket en tur og titter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

 

Flyttet denne meldingen fra KimPossible sin andre tråd. Så ikke før etter at meldingen var postet at det var din personlige dagbok. Sorry for det!

 

Kjenner meg mye igjen i det du har fortalt så langt om deg selv, å ønsker veldig å henge meg med på tråden din om det er greit, så kan vi kanskje motivere hverandre til å nå 65 kg målet. Jeg startet 2. jan med å registrere på vektklubben mat og trim. Startvekten var på 84,2 å den 27. jan var jeg 81,4 som er fordelt på 163 cm. Men for ett år siden var jeg oppe i hele 92 kg og da var det nok forfall :) Det har gått litt i rykk og napp med vektreduksjonen. Noen perioder har jeg vært veldig flink og lange perioder hvor jeg har falt tilbake til mine gamle synder. Men nå er det et nytt tiår, å jeg skal gjøre alt for at dette tiåret blir et supert tiår. Hovedmålet mitt er å komme innenfor normalvekt på BMI-standaren. Dvs 66 kg. Forhåpentligvis vil ringevirkningene til vektnedgangen føre til bedre fysisk og mental helse samt etablering av gode rutiner for hverdager, kosedager og trening.

 

Håper dere alle får en fin fredagskveld.

 

Riktig god helg fra London!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste jeg har forbrent på en treningsøkt er 931 kalorier. Det var en økt med dansaerobic og 35 min ellipse, tror jeg det var..

 

I dag har jeg spist smash og litt chips.. Og masse frukt.. Følte for at i helgen skal jeg få lov å "ta litt av". Og så bare leve normalt igjen etter det.

 

Ellers så har vi prøvd brudekjolen i dag, og den satt veldig bra. Må faktisk syes inn litt akkurat under bysten, ellers lite å endre på! Deilig! :) Så i morgen skal jeg forbrenne kalorier på stoff og stil mens vi tråkler etter brudestoffer :) (Min søster som skal gifte seg)

 

Veide meg før vi dro i dag, så får se hva vekta sier på mandag. Kanskje jeg bør utsette veiingen til tirsdag denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Hei Yanthi, det går helt fint. :)

Bare sleng deg med det, bare hyggelig med mer selskap.

 

Jeg gjør som deg Mammo, og skeier ut i helga jeg også. har egentlig gjort det hver helg, men det er kanskje fordi jeg ikke er helt klar for å gi slipp på godterier enda. Men bare det å holde det til helgene er et STORT fremskritt for meg.

Men er jo spent på hvordan det virker inn på vekttapet da, får se på mandag. Kanskje må jeg stramme inn enda litt mer.

Men fram til da, skal jeg kose meg og slappe av. :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente1989

Tusen takk for tilbakemeldinger på antall kalorier som dere forbrenner på en vanelig økt! Jeg personlig pleier å på mellom 900 - 1000 på en vanelig økt.. men nå har jeg pulsklokke, så det er sikkert litt mer korekt.. Dere koser dere i helgene ja, det er viktig det, ellers klarer man ikke holde ut i lengden, for dette er jo en levestil, ikke en hurtigkur..

Jeg pleier å veie meg hver andre og tredje uke, i dag valgte jeg å veie meg etter 3 uker, og vekta viser 86, så lite har jeg ikke veid på år og dag. Det var da en vektnedgang på 3 kg på tre uker, så må vel være fornøyd med det!! Og ikke nok med det men når jeg annkom US veide jeg 99, så har gpdt ned 13 kg.. morro :)

 

Jeg kjører ganske hardt program, har verken spist godteri eller brus på 3 mnd :) Målet er å se sånn brukbart ut når jeg kommer hjem og min bror skal gifte seg denne sommeren :)

 

God helg from US

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må først og fremst få takke for at jeg får være med i denne hyggelige tråden. Setter stor pris på det.

 

Må si jeg er misunnelig på deg mammo som er så flink til å sy at du faktisk kan sy en kjole til din søsters store dag. Beundrer deg. Jeg holder bare på med småprosjekter som å sy litt hundeklær til min lille Jack Russel. Det har vært noen kalde dager, så hun trenger genser/jakke når vi er ute på tur.

 

Er enig i at man skal kunne kose seg litt i helgene. Men for min del har det jo ikke vært forskjell på hverdag/fest/helg, da jeg har spist det jeg har hatt lyst på uansett. Helgekosmaten har liksom blitt hverdagsmat og fastfood mat levert på døren er jo så enkelt. Spesielt på de dagene hvor formen ikke er helt på topp og energinivået er på et lavmål. Da har det vært lett å ty til telefonen å få ferdigmat rett hjem.

 

Ellers så må jeg få si at jeg synest dere alle er superflink til å trimme. Det skal dere ha! Jeg prøver å gå en times tur med Mila (hunden) hver dag. Men det er ikke hver dag formen strekker til. Ellers har jeg et par treningsdvder som blir benyttet.

 

Skal ta en treningsøkt i dag med cardio ball.

 

Mammo: Du får si i fra når du begynner med 30 day shred. Har skaffet med den jeg også, men har ikke kommet meg i gang. Hadde jo vært gøy å tatt de 30 dagene sammens med deg.

 

Må jo også få skryte av deg jente1989. Du må jo ha noen vanvittig tøffe treningsøkter da du forbrenner så mye per gang. Det er jo helt rått. Lenge til jeg kommer opp på ditt nivå. Ellers så er 3 kg på like mange uker et kjempebra resultat. Og 13 kg ned må jo merkes godt!!!

 

Ellers koste jeg meg med M&M's, popkorn og cola zero i går, så da var helgegodisen spist for denne gang. Har brukt 1 frimerke for mye denne uka.

Så i kveld skal jeg kose meg med en kopp te å mgp.

 

Ha en fortsatt flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Jente1989! Knallbra nedgang!! 13 kg totalt er jo helt supert!! Håper jeg kommer så langt jeg også!

 

Nå har vi vært og handlet flotte stoffer til hvite kjoler... Kjempestas!! :) Jeg begynte å sy for ca 2.5 år siden. Men har siden da sydd kjempemasse...

 

Nå er det superchips og light-brus toø mgp om et par strakser.. Men klarer heldigvis å ikke spise hele posen selv.. hehe.. Her har det også vært liten forskjell på hverdag og fest. Sjokolade og brus gjerne hver dag, kake flere ganger i uka osv osv... Men nå er det slutt på det. Har vært kjempeflink og takke nei, og skal fortsette med det! :)

 

God helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente1989

Tusen takk! Er veldig stolt av meg selv, at jeg har klart å gå ned så mange kilo, helt av meg selv, i det mest kaloririke landet i verden :(

I dag er det lekser som står for tur! Men førsk er det ut, i dag skal jeg ta en rolig dag, skal bare gå.. :)

 

Håper alle har hatt en fantastisk søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over og i morgen tidlig er det veiing.

Jeg startet jo som nevnt tidligere, den 2.januar.

Da var det nøyaktig 90 dager til min 30 års dag (en av motivasjonsfaktorene),

så jeg har lagt opp til 9 "10 dagers uker" frem til da.

Nå er 1/3 tilbakelagt og dagene har gått raskt, men er veldig utålmodig angående vektreduksjonen.

Det går jo liksom ikke så fort som man hadde ønsket :( Men, men. Får bare "stå han av"!

Jeg veier meg hver 5. dag i denne perioden frem til runddagen.

Vet ikke hvorfor, men det har nå bare blitt slik. Har ikke målband,

så det er bare vekt som blir registrert hos meg.

 

Denne uken har det blitt 14,8 trimpoeng. Kjempebra til å være meg, så er veldig fornøyd.

Mitt mål har vært å klare i alle fall de 7 trimpoeng i uka som GR anbefaler, å det målet har jeg klart å overholde.

 

Er spendt på veiingen i morgen da jeg har økt kaloriintaket rundt 200-300 de siste fem dagene.

Tidligere lå jeg mellom 1150 og 1300 pr dag.

Har lest i etterkant her på forumet at man ikke bør spise under 1300,

så nå prøver jeg å ligge mellom 1300 og 1600. Vet ikke enda om det er for lite.

Må jo bare prøve meg frem. Kanskje noen av dere vet bedre?

I alle fall spendt om det er opp eller ned på vekta i forhold til de endringene jeg har gjort.

 

Rapporterer inn i morgen etter veiing.

Sees da!

 

 

2.jan: 84,2

7.jan: 83

12.jan: 82,2

17.jan: 81,8

22.jan: 81,6

27.jan: 81,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da va veiinga over og resultatet falt på 81,1 kg

Må ærlig innrømme at jeg ikke er helt fornøyd med resultatet.

Har "snikveid" meg 3 av disse 5 siste dagene, (noe det skal bli slutt på nå!!!), hvor jeg var nede på 80,9 dagen etter forige veiedag. Så jeg er litt trist at jeg ikke er like lett om ikke lettere i dag. Spesielt når man føler at man har vært skikkelig flink med både trening og kosthold.

 

Men, men. Som man sa i "gamle dager": Smuler er også brød.

Får bare være like flink i denne uka, så går det vell nedover.

 

Total vektnedgang i januar: - 3,1 kg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Uff... Sitter her og er litt lei av meg selv. Jeg visste jo at jeg ikke burde skeie ut så mye som jeg gjorde nå i helga. Og resultatet på vekta er jo deretter også da.

 

88,6 kg i dag. Lagt på meg 0,2kg. Vet hva jeg har å gjøre fremover nå. Ikke skeie ut i helgene på ei stund. Oppturen her, er at jeg har gått ned enda 2,5 cm rundt livet. :(

 

Så i januar har jeg gått ned 1,4 kg.... Æsj, det var lite. Greit, det heter jo at 0,5 - 1,0 kg i uka er det man bør gå ned i uka. ikke mer, da kommer kiloene lettere tilbake, eller noe sånt. Og jeg startet 11 januar. Hm.

 

Men nei, jeg er nødt til å være litt strengere ei stund nå, for å få det som jeg vil.

Trening i gjen i kveld, da skal jeg få ut frustrasjonen på spinningsykkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsov oss i dag, så jeg rakk ikke å veie meg i dag. Skal gjøre det i morgen tidlig istedet. Håper jeg husker det da..

 

I tillegg til en fullpakka timeplan resten av dagen må vi klare å skvise inn et legebesøk med minsten som har fått øyebetennelse... Må få behandling ellers får han jo ikke gå i bhg... Måtte hente han tidlig i dag. Man kan bli stresset av mindre. Og har hørt at stress ikke er bra når man skal gå ned i vekt. Stemmer det?

 

Ser ut som at denne uken har vært litt slem mot oss alle, men vi får bare stå på videre. Ikke tenke mer på det som er bak oss, og bare fokusere på neste jobb.

 

Jeg skal også trene i kveld, men det blir en kort økt, for vi skal i barselbesøk + at gubben må på jobb igjen kl 19, så det er ikke rare tiden jeg har til rådighet.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...