Gå til innhold

God tid på bikinifin?


Katza

Anbefalte innlegg

Helt enig, russetiden er til for å nytes! Jeg var russ i fjor, hadde det kanongøy!

Tenk på alle russeknutene du ikke kan ta viss du fokuserer på slanking? Nei, dropp slankinga og kos deg! Du er bare russ en gang i livet :(

 

Jaaa, jeg håper også at jeg kommer inn i gamle klær, da blir det kjekt å reise til syden! Masse, masse fine klær !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 739
  • Created
  • Siste svar

Jepp jepp! Russetiden skal nok nytes til det fulle og hele, så får det heller gå som det går;) Satse på å holde ting ved like med aktivitet inni mellom, dessuten gjør jeg stort sett ikke annet enn å danse på fest, så da forbrenner man jo litt i tillegg til at det er morro!:( Hehe!

 

Nå har jeg akkurat kom hjem fra trening, ble 30 min på elipse-maskin og 45 min med styrke etterpå, deilig! I morgen har jeg veiedag, men er veldig skeptisk, har ikke lyst til å gå på vekta i det hele tatt! Har nemlig mensen, og da har jeg en tendens til å vere 2-3 kilo tyngre enn vanlig og forferdelig opplåst.. kjempe gøy.. Men, da blir det vel gode resultater neste uke i steden for, satser jeg på da;)

 

Hvordan har helgen deres vært? Klar for en ny uke?:)

 

(Blir forresten uten internett hjemme i noen dager, så kanskje dere ikke hører så mye fra meg, men skal nok klare å komme meg på på skolen osv..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for ny uke ja=) Helgen var.. vel, egentlig ikke helg, lørdag og søndag er bare ukedager for meg xP

Så flink du har vært med trening i dag da,sn123.

Er så sjokkert over at jeg har blitt så flink til å trene, jeg.. forrige uke endte jeg på nesten 15 trimpoeng. Før var jeg SÅ stolt av meg selv om jeg klarte 5 eller 6:p

Men skulle ønske jeg visste hva jeg spiste.. Klarer ikke (og orker ikke) holde styr på kcal..

Sånn som i dag, spiste en liten porsjon pasta bolognese til frokost (rester fra i går)

to brødskiver med litt nugatti, et lite glass med oppskjært pære og vaniljeyoghurt over, en brødskive med baguettsalat og til middag når kjæresten kommer hjem fra jobb skal vi lage en pose med paella og to naanbrød..

Og jeg synes egentlig det virker ekstreeemt mye, men jeg kan ikke beregne ting.. Og jeg har ikke peiling på hva som er mye og hva som er lite og det nytter ikke spørre typen fordi han synes jeg spiser for lite uansett:p

 

Og btw.. hvor ofte tror dere jeg kan gå på mcdonalds uten at det ødelegger hele opplegget? =p Jeg savner Cheeseburgere og Quarterpoundere:( Savnsavnsavn!

 

(Du må holde oss oppdatert på russetiden din da, jeg savner min så mye at det gjør vondt:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så herlig å trene, elsker følelsen av å våkne opp å være så støl, at det er såvidt du kommer deg ut av senga!

 

Jeg er heller ikke disiplinert nok til å veie alt jeg spiser, men jeg gjorde det i to uker og da lå jeg mellom 1300-1600 kcals hver dag, så satser på at selv om jeg ikke veier maten nå, så ligger jeg nokså likt!

 

Russetiden ja, hadde ikke vært feil å hatt den om igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å registrere litt nå, endte på ca 1600 i går..

Men tror ikke alt er helt korrekt, spist litt vaniljeyoghurt nå, tine sin Sans, på boksen står det 97 pr 100 g. Jeg registrerte 150 g her og fikk 96 kcal på det:P Surrete..

I kveld skal jeg på kino å se Avatar igjen=D Eneste som er kjipt er at jeg ANER ikke hva det popcornet inneholder:p

Må nesten kjøpe en liten popcorn på kino.. Blir feil uten og jeg går nesten aaldri på kino:p

De er jo dynket i smør, så nytter jo ikke å lese bakå en vanlig popcornpakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, så rart.. fant du akkurat samme yoghurt som den du spiste da?

 

Ellers er jeg enig, på kino må det spises popcorn;)

 

Idag har jeg prøvd alle sommerklærne mine, eller ikke alle! Men gleder meg til de passer perfekt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hører liksom med til kino og spise litt popcorn..

Siden jeg ikke går på kino hver uke så føler jeg at den misnte bøtta med popcorn burde være lov=)

 

Og ja, det var akkuratt samme. Tine sin Sans yoghurt med vanilje...

 

Og nå har jeg registrert i to dager oeg jeg er allerede drittlei xP

Fant brått ut at det er fastelaven snart:o Boller og krem.. åh, kaloribomber, men det er jo så koselig å bake boller OG spise dem, tradisjoner,tradisjoner..

Jeg får spise grønnsaker hele dagen så jeg nesten ikek fåri meg kalorier også bare spise RETT før det er boller så jeg ikke orker å spise så mange!

 

Nå kommer kjæresten hjem fra jobben med hamburger:D Nomnom!

Det er jo ikke fantastisk mat, men jeg ender fortsatt bare på 1300-1400 kcal i dag, så det kan vel ikke være SÅ ille.

Dessuten tror jeg ikke esso-burgere er så ille som man kanskje tenker seg, det er ikke unaturlig mye fett i kjøttet, det er bare vanlig kjøttdeig, burgeren er proppa med salat, som ikke inneholder noe usunt også er det ost, kaloririkt, men sunt, riktig fett og alt.Det er vel egentlig bare litt dressing og lyst brød som gjør det usunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, rart når det er samme ting, men ulik kaloriinnhold!

 

Jeg tror ikke det går an å si at esso burger ikke direkte er usundt, den er nok veldig usunn! Det er masse lyst brød, og det er jo ikke akkurat lite dressing du får på en sånn hamburger da:p

 

Men tror viss du dropper osten og dressinga så er det nok okey, (men da er den jo ikke god lengre heller) :(

 

Men hvordan registrerte du hamburgeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn er den ikke, men det er ikke spaggetti bolognese heller, så jeg vil heller kategoriesere en essoburger som.. "litt-mat".

Hvis du tenker i forhold til pizza så er det jo nesten helsekost:p

Eller burgerene på mcdonalds.. DE er fæle de.

 

Det heter jo alt med måte, og litt dressing kan man alltids tillate seg, det er jo ikke mer enn 3-4 spiseskjeer dressing, det utgjør ikke mange kaloriene.

Har fått vite at en 150 g hamburger inneholder 300 kcal, så det er ikke krise synes jeg. Ikke forferdelig en-gang-i-uka-mat så lenge man (som sagt) spiser med måte og ikke lever på sånn mat.

 

Jeg bare registrerer det som så mye kjøttkake som burgeren utgjør:p Så jeg setter kjøtt til det havner på 300 kcal.

 

Men i dag har jeg et problem da, jeg har loooovet, lovet, lovet kjæresten min å lage pannakaker til han siden 2 måneder før han kom hjem fra millitæret og det er nå..nesten fire måneder siden:p

Så han vil gjerne ha det i dag, for nå er det jo helg (for oss, onsdag er lørdag.. fri fra jobb=p) men det inneholder jo liksom nesten 200 kcal pr pannekake, og verken han eller jeg liker sunne alternativer.. Jeg pleier jo heller å ville spise litt mindre av den usunne varianten enn å spise mye av den litt sunnere varianten, fordi.. det smaker aldri godt:P

Også er det jo sukker på pannekakene.. OG vi skulle liksom kjøpe en Haagen-Dazs-is i daaag, skrekk og gru=P

 

Det er i alle fall ingen tvil om at jeg må komme på festen til helgen uten noe å drikke x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 300kcal i en 150gr hamburger, er det inkl brødet og dressingen? :P for i såfall er det jo null krise og spise en hamburger til middag av og til!

 

oii, 200 kcal i hver pannekake, sick!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg ble sjokkert selv da jeg fant det ut. Så så lenge man holder seg til hamburgeren og dropper pommes fritsen og brusen, er det ingen krise og unne seg en esso-burger i ny og ne=)

 

Og pannekaker er helt motsatt.. trodde ikke det var SÅ ille..

MEN jeg er flink, jeg hadde bestemt meg for at en dag i måneden kunne jeg få skeie ut litt, og det skulle jeg gjøre i går. Det ble pannekaker og Haagen-dazs-is.. Og alikevel så endte jeg på 1500 kcal^^

Selvkontroll, woho=p Spiste bare fire pannekaker, og bare to med sukker på.

Og satte isen tilbake i frysen etter jeg hadde spist halve.

Hih=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda, men jeg spiste ellers bare kalorifattig mat, også holdt jeg meg på fire pannekaker og spiste bare litt is.

Har ikke noe problemer med å la vær å spise noe annet, skulle ønske jeg kunne det, men tviler på at det er spesielt bra for kroppen..

 

Men skal inrømme at jeg ikke var så flink i går da, kom på 2500 kcal, hvis ikke mer..

Fikk ikke trent mer en en halvtime heller så det var jo litt synd..

Men jeg hadde jo bestemt meg for å gi meg lov til å skjeie litt ut en gang i måneden, og det skulle jeg jo egentlig gjøre i forrigårs så. .Får satse på at det ikke går ut over vekta så alt for mye...

 

Har bestemt meg for å bytte veiedag til mandag, det blir lettere å registrere ting da, blir mer oversiktelig.

Så nå må jeg holde meg og være nysjerrig og nervøs i noen dager til:p

Heldigvis gir det meg en gyllen mulighet til å rette opp i gårsdagen, får tre dager til på meg.

Så jeg går litt imot Grete Roede og spiser litt mindre enn det jeg skal og trener mer, jeg tror ikke et sekund på at 1000 kcal en dag kan gjøre noe som helst skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjeia ut i går..Fy på meg!

Jeg hadde bestemt meg for å dra på festen til vennene mine og ikke drikke, men det ble for dumt, hele poenget for dem er fyllefest (nesten litt trist, men sånn er det..) og de fleste som kommer på disse festene blir bare grinete på de som ikke drikker.

Så først bestemte jeg meg for å ikke dra, men da følte jeg meg så utrolig usosial og kjip og dritt, og jeg er usosial nok med den jobben jeg har, og jeg må nesten ta vare på de vennene som IKKE har flyttet til andre siden av norge.

Så jeg bestemte meg for å ta med EN vinflaske.

 

MEN jeg fikk fikk fire øl av kameraten min, og de hadde satt opp en egen bar, jeg fikk vel i meg.. 3 drinker eller noe, og smakte mye på de andre drinkene som folk slang sammen selv.

Hadde glemt helt å spise hele dagen, så jeg var så sulten så jeg spiste masse popcorn, litt chips med dipp og tilogmed tre store cookies..

(Drakk så klart ALT annet enn flaska jeg tok med xD)

 

På veien hjem stoppet jeg og kjæresten innom esso og kjøpte 190 g hamburgere, fordi vi ORKET ikke lage middag klokken tre på natta.

Og nå skal jeg ikke lage noen unnskyldninger for meg selv og si at det er greit og spist er spist som jeg har pleid å gjøre i mange år, fordi det er noe av det jeg skal forandre på.

Jeg dreit meg ut, fy meg, men jeg skal ikke være sint på meg selv heller, det kunne vært mye værre og jeg skal ikke gi opp og bare daffe i dag, jeg skal trene og ikke storspise fordi jeg har allerede feilet denne helgen.

 

Så det så, jeg har nesten 15 trimpoeng denne uken allerede, og mer skal det bli for å rettferdiggjøre skadene litt:)

 

(Og dette er også en del av det "nye" jeg prøver på denne gangen. Jeg skal være ærlig, både med dere og med meg selv, ikke finne på unnskyldninger, ikke la vær å si at jeg har svake øyeblikk fordi jeg føler at alle synes jeg er håpløs fordi jeg har bommet litt. Og ikke bare fullstendig ignorere de gangene jeg gjør feil, fordi.. jeg kan faktisk ikke gjøre alt riktig hele tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig enkelt å skeie ut! Hele denne helga har vært utskeiing!

Fredag: Kebabrull med ost, og is med smilsaus til dessert

Lørdag: Popcorn og kindermaxi på kino, brownies og is etterpå

Søndag: Is!

 

Okei, dette er ikke bra! Men veldig lite vi kan gjøre med det!

 

Flink du er Katza som er ærlig om det, prøver med dette å følge ditt eksempel!

Jeg vil så gjerne gå ned masse i vekt, men det er så hardt! Akkurat i dag er jeg litt der: "jeg gir faen i vekta, kan jeg ikke bare spise akkurat det jeg vil og kose meg?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er utrolig enkelt å overbevise seg om at "det er kanskje ikke SÅ viktig for meg.."

Man har lyst til å skeie helt ut også trenger man bare et par sekunder på å overbevise seg selv om at.. "det er ikke verdt det", "jeg går vel ned litt uansett", "jeg må vel få lov til å unne meg dette" osvosv.. Man må bare oppdra seg selv=P

 

Men nå har jeg regnet litt, (heldigvis så har jeg faktisk registrert alt jeg har spist denne uka=p)

Og man må forbrenne 7000 kcal for å gå ned en kg, så vidt jeg husker..

Regner med det kan være at man spiser 1000 kcal mindre enn det man skal eller at man trener vekk 7000 kcal, eller en kombinasjon.

Såå.. spiser jeg 1000 kcal i dag så.. har jeg (om jeg fordeler alt av trening og mat likt på hver dag) spist (eller trent bort) 700 kcal under mitt daglige energiforbruk hver dag denne uken. 5000 til sammen.. så jeg burde ha gått ned noe i morgen i alle fall. Håper jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wtf.. vekta viste OPP 1,4 kg.. yiiiiiiikes.

Krise.. Jeg mistenker at muligens det er noen hormonelle årsaker bak, selvom det er litt.. feil tid (skal ikke gå for mye inn i detaljer her)

så uten å klikke i vinkel.. *ta seg sammen* jeg får bare fortsette, jeg kan ikke ha lagt på meg 1,4 kg fett på en uke, det kan ikke være mulig.

Ja, jeg burde ha spist mindre, men det tillsier fortsatt egentlig vektnedgang, i alel fall ikke oppgang så.. *bitte tenna sammen*

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt om jeg spiste mye salt, men som sagt.. jeg mestenker noe hormonelle jente-greier=p

Ikke at jeg skal gå alt for mye i detalj på det der, men fikk brått vondt i magen en uke for tidlig, trening og lite mat har jo en tendens til å tulle med oss når det kommer til sykluser og alt det tullet der=p

 

Så.. får håpe det bare er det, hvis ikke så har jeg lagt på meg nesten en og en halv kilo OG jeg er syk=P

Og nå har jeg gitt opp å registrere mat, det er gøy i ca en uke og så blir jeg dritt lei=P

 

Tror jeg spiste for mye i går.. Merker jeg nesten blir litt irritert over alle som "sliter med å spise SÅ MYE!!".. synes det er vanskelig jeg, selv om jeg bare spiser 2 måltider om dagen (ikke at jeg gjør det til vanlig, men når det skjer.. huff) =p

 

Men uansett, det er vel ikke bare jeg som veier meg om dagen? Hvordan går det? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett alt dette gitt!

 

Veier du deg midt på dagen? Gå på vekta om mårningen før du har spist, mye kjekkere!

 

Går vel greitt, forventer ingen nedgang imorgen for å si det sånn ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, går på vekta etter jeg har vært på do og før jeg har spist=P Må jo bli så nøyaktig som mulig.

Hvorfor forventer du ikke å gå ned?

 

Håper jeg går ned neste mandag.. men på en måte så tror jeg ikke det, føler meg ikke flink=P Jeg trener jo, men synes matveien går gale veien, men det følte jeg jo sist gang jeg gikk ned en kilo og så.. Får se=p

Egentlig så vil jeg heller veie meg på søndag denne uka, fordi det er fastelavn..

Det er en gang i året jeg spiser boller med krem på, og jeg vil ikek veie meg dagen etter det=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO! Endelig tilbake! Phew.. Har hatt problemer med internett hjemme, og det har tatt evigheter!! Men nå er jeg her! Har virkelig savnet å rapportere litt her..:( Vel den siste tiden har gått greit, eller greit er en overdrivelse.. Det har blitt full fest og mye alkohol, en god del utskeielser, feite middager og lite trening.. Men på mandag skjerpa jeg meg igjen! Så nå har jeg trent hver dag og spist sunt denne uka=) Har bestemt meg for å ha veiedager på fredager jeg også, tror det kan vere lurt, for da blir man kanskje enda mer motivert til å holde seg sunn i helgen (helg er min store fiende) :D Så i morgen hopper jeg på vekten, og jeg har null forventninger, men hva kan jeg si, det er min egen feil.. Og det bare jeg som kan gjøre noe med det:)

 

Nå skal jeg snart på 2 timer med håndballtrening, det skal bli godt!! I tillegg har jeg trent 1,5 time med håndball på skolen i dag også, så i dag er det full fres;)

 

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

welcome back sn123, kjekt me litt fest da :(

 

Nei Katza tror rett og slett ikke jeg har godt ned pga kun to treningsøkter denne uka, + jeg har ikke vært så flink med maten, håper bare ikke jeg har godt opp for mye ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whey, velkommen tilbake=)

 

Forventer vel strengt tatt ikke å gå ned noe særlig selv.. Sikkert gått opp igjen, det hadde vært fantastisk..

Slitsomt dette her=p Nei, jeg får vel løfte meg selv opp av sofaen og trene.

Synes det er litt synd at jeg ikke har noen å trene sammen med, jeg får bare trent yoga, dans, rockering og gåturer, alle jeg kjenner som trener noe som helst betaler jo tusenvis for å gå på treningssentre, hvilket jeg på ingen måte har råd til.

 

Så.. da går jeg å drar frem yogamatta i stua mi.. heeelt alene:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fest er kjekt, så på det sosiale plan har jeg fått stort utbytte! hehe! det er synd slanking og fest ikke er den beste kombinasjonen, men la gå=)

Ser ikke ut som vi er så positive til ny veiing noen av oss.. Men man er jo alltid litt ekstra kritisk til seg selv, det er i alle fall jeg.. Vi får håpe på det beste!=)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...