Gå til innhold

A long way to go:147-60kg= 87 kg må bort


Gjest FruFleksnes

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,7k
  • Created
  • Siste svar

Hei du!

Jeg er også ny her, skal ikke ned fullt så mange kilo som deg, men likevel nok! (40 kg.)

Må si jeg er skikkelig imponert over at du allerede har tatt av nesten 10 kg. i år! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske resultater, Fleksnes! Det må da være utrolig motiverende med en sånn nedgang. Og det å kjenne det på klærne etter en måned. Jeg heier på deg, og har stor respekt for det arbeidet du har foran deg. Jeg håper du får helsemessig uttelling raskt.

 

Det er litt andre problemstillinger inne på dette forumet enn der jeg vanligvis bor (10-20 kilo), og jeg liker å følge litt med her inne. Det er mange kilo som forsvinner i uka!

 

Håper det er greit at jeg følger med på tråden din, for jeg gleder meg til å følge deg videre.

 

Når det gjelder smugveiing: det er vanlig, men bør vel unngås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra resultater...

Jeg har selv greid å komme under 130 kilo for første gang på lenge...

Det er jeg stolt over...

Denne gangen skal jeg greie det!

 

Artig å følge med andre som sliter like tungt som en selv...

Vi skal greie å gå ned mye i løpet av dette året....

 

STÅ PÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 2,1 kilo og har 8 igjen. Det går i en halvkilo i uka. Jeg har greid å innbille meg at det å leke med ungene er jevngodt med trening, og at det er normalt å spise en pakke kjeks mens man lager middag. Har tro på at jeg skal greie å trene og spise fornuftig også når vekta er der jeg ønsker (65 kilo, tror jeg). Veiedag i morgen...

 

Lykke til videre til deg også, ned60!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fleksnes!

Velkommen hit til forumet! Forumet har vært en god hjelp og støttespiller for meg i det 1,5 året jeg har holdt på med dette prosjektet.

Her er vi mange i samme båt, med råd, tips, motivasjon og trøst. Vi som skal såpass mye ned møter ikke alltid like stor forståelse over alt, men her inne vet vi hva du går gjennom :P

 

Du har jo hatt en kjempestart! Håper du finner motivasjon i det til å stå på videre! Et sunt kosthold og trim vil uansett føre til bedre helse, hva enn vekten måtte finne på å ta seg til....

 

Hjertelig lykke til med uka :P

 

PS jeg veier meg hver dag, men jeg har bare EN "offisiell" veiing, og det er mandag morgen. De andre veiingene teller ikke og jeg klarer å ikke henge meg opp i dem, så da mener jeg selv det ikke er noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Må si jer imponert over deg! 12,4 kg på 5 uker er jo KJEMPE bra!!

Selv har jeg alltid vært litt overvektig (10-15 kg for mye), men har det siste året endelig greid å komme meg ned på "idealvekten", og holdt meg der! Nå jobber jeg med å få den kroppen jeg vil ha, idealkiloene er desverre litt feil plassert :D

 

Jeg gleder meg til å følge deg videre, og forhåpentligvis se enda mer fremgang!

 

Dersom du har lyst til å begynne å trene, anbefaler jeg forresten svømming. Da bruker du veldig mange muskler i kroppen, samtidig som du belaster ledd o.l. minimalt, noe som jo er gunstig hvis man er overvektig!

 

Masse lykke til videre, jeg kommer til å følge med på hva du gjør! :(

 

 

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane06

Har lest igjennom tråden din og må si at jeg er imponert. Utrolig at du har klart sparke deg selv i gang slik og fått så utrolige gode resultater i den situasjonen du var i. Kjempebra!!! Dette med helseaspektet er så viktig å legge vekt på. Det er ikke tallene på vekta som teller, det er formen du er i. Jeg møtte ei dame som jeg studerte sammen med for 15 år siden her for noen få uker siden. Hun er slank, har alltid vært slank, men hun fortalte at hun hadde så høyt kolestrol at hun måtte begynne med medisiner. Så vi snakket en del om kosthold osv, og det viser seg at hun har rett og slett ikke peiling på hva hun bør spise. Bare flaks at hun ikke hadde fått andre problemer med hjerte sa legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet skjemmer ingen, men må innrømme at jeg også trodde du var en mann!

Jeg er også en godt voksen dame, som har levd et langt liv med Grete Roede. Har til og med vært kursleder noen år for lenge siden. Men vektproblemene forsvant jo ikke av den grunn :o Og etter en lang sykdomsperiode har det bare rullet på.....

Hva synes du om å ta kurset på nettet? Jeg startet 20. januar med mitt andre kurs. Kurset før jul gikk jeg ned bare rundt 4 kg. Jeg strever noe voldsomt med å få uttelling på vekta- det går saaaakte.

Men jeg er supermotivert og har kommet i kjempegode treningsvaner. Har økt intensiteten mye etter jul og det gir resultater både på kondis og målebåndet. Jeg har gått ned 2,8 kg siden 20. januar- det er ikke så verst til meg å være. Ellers så følger jeg opplegget til punkt å prikke,men prøver å holde meg lavt på karbodelen.

Jeg er litt i tvil om jeg skal fortsette på kurs eller om jeg bare skal støtte meg til forumet. Med den farta jeg går ned så kommer jeg jo til å bruke både vinter, vår, sommer og vinter for å komme dit jeg skal- nemlig ned 40 kg til! Det blir jo en del penger av det! Men så er jeg jo litt redd for å gi slipp også! Hva tenker du om "videre satsing" som det heter på idrettsspråket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane06

Hei, ser det du skriver til Caroline.

Iom at du kan så mye, og har så mye erfaring så kanskje du får bedre utbytte av å benytte deg av forumet her, og heller bruke pengene på å tilrettelegge for bedre treningsutbytte?

 

Kanskje iform av en slik scanner som jeg har? Den gir veldige god pekpinn på den endringen som skjer i kroppen når det tilsynelatende ser ut til at vekta står stille. Det er (ihvertfall for meg) ekstra motiverende når jeg ser at andelen muskler har økt og fettvevet har blitt redusert.

 

Jeg håper selv å bruke formuet her inne daglig, rett og slett fordi ved å ha en mer formell oversikt over hva jeg spiser er det lettere for meg å ha kontroll på den pulsformen min diett bør ha. Dersom du går sakte ned i vekt, kanskje det også kan være noe for deg? Hvis du vil lese mer om de prinsippene kan du i såfall ta en titt på http://www.pulsdietten.no/ men jeg ser at de lanserer en ny variant av denne siden om 9 dager - men du kan jo lese mer der senere om du vil. For meg som har så lavt stoffskifte er ihvertfall den måten å sette sammen kostholdet på ganske utslagsgivende. Og jeg innbiller meg at for andre hvor det går litt i "stå" over tid så kan den kanskje være like verdifull for dem.

 

Uansett - lykke til og god helg.

 

Kanskje vi kan støtte og hjelpe hverandre litt underveis iom at jeg også er av de som det går så tregt for?

 

Klem Adriane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...