Gå til innhold

A long way to go:147-60kg= 87 kg må bort


Gjest FruFleksnes

Anbefalte innlegg

Ikke bli hjemme Caroline, har gått av å komme seg vekk litt og føle at man lever.

Du får se på dette som en stor utfordring og belønne deg selv når du kommer hjem og ikke har sprekt og bare gjort riktige valg...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,7k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smukkeline

Er det noen som klarer det så er det - DEG!! Du som er så flink og stanhaftig!! Dra på påskeferie og nyt det :) Kos deg med familie, skiturer, strålende påskesol, appelsiner og at du har fri!

 

Jeg heier på deg - hele tiden!! Du er jo bare fantastisk flink!!

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Må si meg enig med flere andre under her -dette tror jeg du klarer utmerket! Det er jo ikke sikkert brownies og marsipaneggene frister så mye når det kommer til stykket. Og tenk på alt det lekre, sunne du kan lage i steden!!! Lekre fruktsalater med kesam vanilje, det er også noen knallgode oppskrifter på snillere kaker i Grete Roede boken. Jeg har tidligere fått en oppskrift på sunnere småboller med bare ca. 70 kcal per bolle fra en tidligere kursleder som du kan få kopi av hvis du vil.

 

Personlig synes jeg det er viktig å kunne unne meg litt av og til selv om jeg går på kurs. Det kommer jo tross alt et liv etter kurset og, og klarer en å unne seg bare littegranne et-eller-annet uten å sprekke er det min oppfatning at det må jo være greit. Vel skal vi ned i vekt, men livene våre trenger jo ikke stoppe av den grunn....

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med nok et flott ukesresultat!!!! Er som vanlig imponert.

Hvis du fortsetter i samme stil tror jeg nok at du vil nå delmålene dine med glans. Selv har jeg satt litt mindre ambisiøse mål for meg selv - sånn er det å være født pessimist! *ler* Men håper at etterhvert som jeg ser at det faktisk går nedover kommer jeg til å bli litt "tøffere i trynet" på egne vegne.

 

Grattis med nytt kjøleskap og! Det er rart hvordan de små tingene teller når man plukker ut sånt - jeg endte opp med mitt fordi grønnsakskuffen var delt i to, samt at det var flaskehylle til alle vann (og av og til en lettbrus) flaskene mine! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med et kjempeflott resultat igjen. Du er kjempe flink og gratulerer masse med nytt kjøleskap. Misunner deg plassen til alle grønnsakene hehe.

 

Ha forsatt en super uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det tror jeg på. Vet hva jeg skal se etter når vi skal ha nytt kjøleskap nå hehe.

Enklere å spise sunt når kjøleskapet er fult av det.

 

En ting jeg lurer på er du bare flink med maten, eller trener du mye også??

 

Synes det er vanskelig å få til mye trening når man jobber fult men får inn ca 11 trimpoeng hver uke. Lurer litt på hvordan dere andre gjør det

 

klem anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo bra for en som hater trim, det må jeg virkelig si. Greit å høre hvordan dere andre gjør det.

Trener på senter jeg da og går noen turer hjemme også med gubben. Det jeg sliter mest med er styrketrening så har kjøpt strikker så jeg kan prøve det programmet som står i sesongboken for vår.

 

anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg synes at 11/15 trimpoeng i uken er superbra! Jeg sliter med 5.... Så jeg er imponert ettersom ordene "hater trening" er involvert. Jeg hater nemlig også trening og har ikke ligget på mer enn rundt 5 trimpoeng i uken. Rett og slett fordi jeg sliter med å motivere meg til å gjøre stort mer (stort press på jobben er nok medvirkende årsak her).

Det kan forresten nevnes at jeg går til og fra jobb hver dag - ca. 20 minutter en vei. Men teller ikke det som trimpoeng ettersom jeg alltid har gjort det.

 

Meeeen..... Jeg har som mål å gå en tur om dagen i påsken! Har ikke helt bestemt meg om jeg begynner palmehelgen, mandagen eller onsdagen (min første fridag) enda, men det skal dokumenteres med bilder og blogges hver dag har jeg bestemt meg for (har blogg på blogspot). Blir nok veldig stolt om jeg klarer det!

 

Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

Så flink du er Caroline. Krever en del å jobbe seg opp mot et stadie der trening gir glede igjen. Er jo selvsagt leit at du ikke allerede nå tilbringer timesvis i badedrakta, men følelsen av å vise seg "avkledd" når man ikke føler seg vel kjenner jeg virkelig igjen :) Men en ting er i alle fall sikkert; med den innsatsen du legger ned for å oppnå en figur du kan leve med og være stolt av, kan jeg ikke se at det skal ta så alt for lang tid til du igjen plasker som fisken i vannt :)

 

Håper du har en fin dag!

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig imponert over deg!!!

Du skal se at du blir den neste "leeplay" som virkelig gjør det store steget her:)

 

Jeg får jo ikke de store resultatene på vekta, men jeg trener 3-5 ganger i uka .Pluss en del turgåing. Har som oftest mellom 10 og 18 trimpoeng.

Jeg trener alltid med pulsklokke. Man må slite mer for å oppnå poeng, men jeg synes det er knallmotiverende. Jeg presser meg nok mer for å få pulsen opp i riktig sone.

 

Merker enormt forskjell på formen fra i høst. Nå jogger jeg til og med litt i intervaller. Og jeg merker at jeg har mer styrke i kroppen.

Det blir en " god sirkel" - jeg gleder meg til å ha tid til å trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Så utrolig bra, Caroline :) Du er bare suveren!!! Du kommer til å nå målet ditt fortere enn jeg trodde var mulig... helt magisk hvordan du rett og slett minker som bare det :)

 

Moro at du opplever at klærne blir større og større - det er skikkelig motivasjon det :)

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg igjen i å finne igjen trene gleden, og veldig godt at det ikke er et ork hver gang man skal trene men at det har blitt en del av den daglige rutinen.

 

Jeg prøver å trene mye de ukene som er rolige, de ukene som er hektiske tar jeg litt hardere treningsøkter slik at jeg kommer meg opp i tp.

 

så bra at du kan finne fram masse tøy du har hengt bort, er ikke det en deilig følelse? Har selv gradert kleskapet mitt så kommer lengre og lengre inn i buksene osv. Er veldig deilig å kvitte seg med klær fordi de har blitt for store og ha en del klær man ikke har brukt på lenge som man brått passer igjen er som en helt ny garderobe hehe

 

Stå på videre Caroline du er kjempe flink og utrolig motiverende å lese om din vei nedover tror du klarer delmålene din med glans. Gleder meg til jeg har når 20 kg ned er bare 3,4 kg igjen.

 

klem anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... æ så bare overskrifta på posten din... å æ må bare si... Æ e i akkurat samme krisa..!!

Vekta mi viste 147kg på nyttår iår... å æ fikk sjokk.. snart 150kg!!! oh no! :)

æ har ikke meldt mæ på noe kurs igjen.. førr æ har gjordt det så alt for mange ganga.. æ gikk på mitt første kurs som 15åring... (vekt 114kg) ... Å raste ned til 99.. som e det laveste æ noen sinne har vært... (untatt som baby ) :) .. Men ja.. det har gått opp og ned .. jojo mæ her og jojo mæ der.. i alle år.. Å nu har æ nådd toppen!! å aldri ska æ tilbake...

Så nu har æ funnet ut at ny livsstil e tingen.. slanking e ut...

Sundt kosthold, med lov å kos sæ en gang i blant.. og mosjon! Skal være min nøkkel til ett bedre liv! =)

Har klart å gå ned 7kg... på disse 3 mnd'ene.. på egen hånd.. veeeldig sakte.. Men kjenner motivasjonen falmer.. Her æ holde på aleina.. Men har jo desverre ikke råd til noe kurs..

Så lurer på å benytte dagboka her inne .. Å bare snakke med folk på forumene.. Så kanskje motivasjonen kommer tilbake! =)

Lykke til videre til dæ! Du har vært kjempe flink!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Caroline!

Du er så positiv i dine uttalelser til oss alle sammen, at jeg blir i godt humør av å lese innleggene dine :)

OG du er virkelig kjempeflink i forhold til din egen vektnedgang. Jeg er helt sikker på at du greier "drømmemålet" ditt :) :)

Og til deg Xenia... jeg tror at dersom du virkelig har bestemt deg for at du skal legge om livsstilen, så kan du dra stor nytte av forumet her.

Vi er en flott gjeng som er i samme båt og snakker om de samme opp og nedturene. Det er faktisk ikke mange andre steder i verden, du kan øse ut tanker om denne prosessen.

Her forstår ALLE hva det snakkes om når det gjelder den kampen vi fører mot eller med -alt etter hvordan du ser det-, den kroppen man har.

Velkommen i klubben og lykke til med din nye livsstil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...