Gå til innhold

Termin i oktober


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma

Fortsatt ingen store forandringer her, jeg lever som før. Regner med jeg stort sett spiser det vi trenger da. ;)

 

Jeg sover fryktelig dårlig for tiden. I natt feks lå jeg våken fra tre til seks. Utrolig slitsomt! Det er vel en blanding av vondt i bekkenet, at jeg må opp å gå på do og at når jeg først våkner begynner tankene å surre så mye at jeg ikke klarer å sove igjen. Er ikke så greit på jobben, så det er stort sett det tankene dreier seg om. Skal til legen i dag, og håper på noe sykemld, om ikke annet så iallefall for en pause. Har ny lege, så vet ikke hva jeg kan vente meg...

 

Holder dattera mi også hjemme i dag, hun er ikke særlig i form. Snørrete og null matlyst. Så i dag skal vi bare ha en kose&hygge-dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 258
  • Created
  • Siste svar

Status:

 

1: 28+6 Vekt: 93,3

2: 29+6 Vekt: 93,6

3: 30+6 Vekt: 93,7

4: 31+6 Vekt: 93,6

5: 32+6 Vekt: 94,1

6: 33+6 Vekt: 94,8

7: 34+6 Vekt: 95,3

8: 35+6 Vekt: 95,1

9: 37+2 Vekt: 96,7

 

Nå er jeg lei! Stor og tung, og fysiske utskeielser er nesten umulig. Har lett for å bli ukritisk til hva jeg spiser, synes jo jeg "fortjener" å kose meg. Lengter sånn etter å bli ferdig med fødsel, for nå er jeg innenfor "grensa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Status:

 

1: 28+6 Vekt: 93' date='3

2: 29+6 Vekt: 93,6

3: 30+6 Vekt: 93,7

4: 31+6 Vekt: 93,6

5: 32+6 Vekt: 94,1

6: 33+6 Vekt: 94,8

7: 34+6 Vekt: 95,3

8: 35+6 Vekt: 95,1

9: 37+2 Vekt: 96,7

 

Nå er jeg lei! Stor og tung, og fysiske utskeielser er nesten umulig. Har lett for å bli ukritisk til hva jeg spiser, synes jo jeg "fortjener" å kose meg. Lengter sånn etter å bli ferdig med fødsel, for nå er jeg innenfor "grensa".[/quote']

 

Skjønner deg godt jeg! Tenk - nå er du snart i mål!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Før gravid: 93,0 kg

10 mai : Uke 4+3 : 93,5 kg

24 mai : Uke 6+3 : 93,6 kg - Opp 0,6 kg

08 juni : Uke 8+4 : 94,0 kg - Opp 0,1 kg

15 juni : Uke 9+4 : 93,7 kg - Ned 0,3 kg

24 juni : Uke 10+6: 93,5 kg -Opp 0,5 kg

21 juli : Uke 14+6: 95,0 kg - Opp 2,0 kg

12 aug: Uke 17+6: 96,4 kg - Opp 3,4 kg

29 aug: Uke 20+2: 97,3 kg - Opp 4,3 kg

14 sep: Uke 22+4: 98,2 kg - Opp 5,2 kg

21 sep: Uke 23+4: 98,3 kg - Opp 5,3 kg

28 sep: Uke 24+4: 98,8 kg - Opp 5,8 kg

12 okt : Uke 26+4: 99,3 kg - Opp 6,3 kg

19 okt : Uke 27+4: 99,3 kg - Opp 6,3 kg

30 okt : Uke 29+1: 100,3 kg - Opp 7,3 kg :(

 

Der kom jeg over gitt... Vanskelig å unngå! Håper bare ikke det blir så vanvittig mye over! Har vært noe mer utskeielser siste uka - så jeg må iallefall passe på og stramme inn før jeg tar helt av!

Ellers har jeg blitt sykemeldt - og er veldig letta over det. Legen var veldig forståelsesfull over situasjonen - og jeg ble muntlig lovd sykemelding tiden ut. Så nå skal jeg kose meg og få orden på ting og tang før det nye nurket kommer i hus! :D

 

God helg jenter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Titter bare innom, ser det er lite aktivitet på tråden. Vi får hive oss rundt og bli mer aktive når vi kommer inn i nye rutiner med bebisene. Det er 3 dager igjen til termin, så nå føler jeg meg overmoden. Har prøvd diverse, som akupunktur, for å sette fødselen i gang, men snuppa kommer når hun er klar.

 

Håper alt er bra med dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEr er alt bra.. :) Iallefall med babyer og barn;)

 

HEG har vært innom her ett par dager altså.. HAr bare snik tittet litt. OG har ikke orket legge inn noe selv. Det går skikkelig dårlig med den vektnedgangen min altså.. æsj og fysj.. JEg tror jeg har gått opp igjen 5 kilo jeg nå.. MEn jeg sliter skikelig. For jeg er så sulten og søtsugen, og har i meg gudhjelpemeg alt mulig..

 

Klarer virkelig ikke ta meg sammen.. MEn kaster innpå alt jeg kommer over.. Det er helt ekstremt.. Uff.. det er så fælt og jeg skulle ønske jeg kunne ta meg sammen.. Men det går ikke..

 

JEg føler meg så dritt og orker egentlig ikke ha det sånn..

Trøtt av nattamming er jeg også.. SÅ energien er ikke på topp til å trimme på dagen heller..

 

Nå har vi hatt febersyk jente hjemme i noen dager også.. Stakkar..

 

NEi.. HAR dere noen tips.. JEG prøver spise mye mat med godt innhold sånn at det skal mette litt.. Men det blir ikke nok.. for jeg blir sånn desperat sulten-sugen litt utpå.. OG klarer ikke stoppe før jeg har stappet innpå en pk med kjeks, sjoklade brød med sjokade osv... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snurpa!

 

Godt å høre at det går bra med bebissene:)

 

Trist at du sliter sånn. Husk at du kommer helt ut av balanse når du ikke får sove ordentlig, da må man gjerne ha jernvilje for å motstå fristelser:o

 

Men jeg sender deg noen oppmuntrende klemmer og noen tips;)

For det første; ikke ha kjeks og snop i hus. Får du kaffebesøk, trenger du ikke ha noe søtt til. Det går ann å servere oppsskjært frukt eller litt hjemmelagde snitter (små brødskiver med litt deilig pålegg)

Om du ikke har noe søtt i hus blir du nødt til å spise brødskiver/knekkebrød når du får sug. Det er i det minste bedre enn sukker.

Meld deg på Grete Roede nettkurs for ammende, selv om all kunnskapen du får der er noe du har i deg fra før vil du allikevel få endel aha opplevelser, ikke minst har du da også noen du skal rapporter til og som du kan rådføre deg med når ting er vanskelig.

Smoothie er ofte redningen for meg. Bruker frosne jordbær, bringebær og har oppi litt banan sammen med vaniljeyoghurt og eplejuice. For å få den til å mette lenger har jeg også oppi litt havregryn. Til smoothie kan du jo også bruker hva du vil av bær/yoghurt/biola og man trenger ikke juice heller.

Skjær opp gulrøtter/kålrot/blomkål/selleri og ha i kjøleskapet til enhver tid. Det kan du jo spise ubegrenset av.

 

Amming krever masse energi fra mor, spesielt når det er to! Kjempeviktig at du får i deg nok mat - og drikke. Husk også kalsium, behovet øker jo ved amming;)

 

Og til slutt - husk at dette er en begrenset periode i livet ditt. Uansett hva som skjer så kommer det tider senere hvor det blir lettere for deg å fokusere på deg selv og vektnedgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter bare innom' date=' ser det er lite aktivitet på tråden. Vi får hive oss rundt og bli mer aktive når vi kommer inn i nye rutiner med bebisene. Det er 3 dager igjen til termin, så nå føler jeg meg overmoden. Har prøvd diverse, som akupunktur, for å sette fødselen i gang, men snuppa kommer når hun er klar.

 

Håper alt er bra med dere andre ;)[/quote']

 

Spennende Lenemora:) Lykke til!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

LENGE sidan eg har vore her... vart for deprimerande å føra opp vekta etter kvart som den berre vart verre og verre. Enda på 97 før fødsel (to veker overtid)

 

No er det ei veke sidan eg fødte. Har ikkje tenkt å aktivt slanka meg, men håpar ein del går av seg sjølv. Så no skal eg starta med å skriva inn vegingane kvar søndag.

 

Start i dag

 

14 nov: 89 kg

 

Målet mitt er 70 kg, men det får ta den tida det tar. Iallefall så lenge eg ammar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før gravid: 93,0 kg

10 mai : Uke 4+3 : 93,5 kg

24 mai : Uke 6+3 : 93,6 kg - Opp 0,6 kg

08 juni : Uke 8+4 : 94,0 kg - Opp 0,1 kg

15 juni : Uke 9+4 : 93,7 kg - Ned 0,3 kg

24 juni : Uke 10+6: 93,5 kg -Opp 0,5 kg

21 juli : Uke 14+6: 95,0 kg - Opp 2,0 kg

12 aug: Uke 17+6: 96,4 kg - Opp 3,4 kg

29 aug: Uke 20+2: 97,3 kg - Opp 4,3 kg

14 sep: Uke 22+4: 98,2 kg - Opp 5,2 kg

21 sep: Uke 23+4: 98,3 kg - Opp 5,3 kg

28 sep: Uke 24+4: 98,8 kg - Opp 5,8 kg

12 okt : Uke 26+4: 99,3 kg - Opp 6,3 kg

19 okt : Uke 27+4: 99,3 kg - Opp 6,3 kg

30 okt : Uke 29+1: 100,3 kg - Opp 7,3 kg

15 nov: Uke 31+3: 101,4 kg - Opp 8,4 kg

 

Ikke så mye nytt her... Sulten øker kjenner jeg, så jeg må passe meg!! Er ikke akkurat lettere nå når jeg er fullt sykemeldt å går hjemme hele dagene... Men jeg har stort sett ikke de verste fristelsene i hus - og det hjelper jo litt!

Bekkenet er ikke noe særlig - så det blir ikke akkurat trimming - men jeg prøver å røre meg litt iallefall.

Sliter veldig med Restless legs... Hver eneste ettermiddag/kveld - jeg holder på å bli sprø!! Er det noen som har erfaring med det og som har noen gode råd??

 

9 uker igjen til termin - føles lenge!! Men tiden går jo... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter bare innom' date=' ser det er lite aktivitet på tråden. Vi får hive oss rundt og bli mer aktive når vi kommer inn i nye rutiner med bebisene. Det er 3 dager igjen til termin, så nå føler jeg meg overmoden. Har prøvd diverse, som akupunktur, for å sette fødselen i gang, men snuppa kommer når hun er klar.

 

Håper alt er bra med dere andre ;)[/quote']

 

 

Spennende!!

Lykke til med innspurten - om du ikke har født allerede da! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEr er alt bra.. Iallefall med babyer og barn

 

HEG har vært innom her ett par dager altså.. HAr bare snik tittet litt. OG har ikke orket legge inn noe selv. Det går skikkelig dårlig med den vektnedgangen min altså.. æsj og fysj.. JEg tror jeg har gått opp igjen 5 kilo jeg nå.. MEn jeg sliter skikelig. For jeg er så sulten og søtsugen' date=' og har i meg gudhjelpemeg alt mulig..

 

Klarer virkelig ikke ta meg sammen.. MEn kaster innpå alt jeg kommer over.. Det er helt ekstremt.. Uff.. det er så fælt og jeg skulle ønske jeg kunne ta meg sammen.. Men det går ikke..

 

JEg føler meg så dritt og orker egentlig ikke ha det sånn..

Trøtt av nattamming er jeg også.. SÅ energien er ikke på topp til å trimme på dagen heller..

 

Nå har vi hatt febersyk jente hjemme i noen dager også.. Stakkar..

 

 

NEi.. HAR dere noen tips.. JEG prøver spise mye mat med godt innhold sånn at det skal mette litt.. Men det blir ikke nok.. for jeg blir sånn desperat sulten-sugen litt utpå.. OG klarer ikke stoppe før jeg har stappet innpå en pk med kjeks, sjoklade brød med sjokade osv... ;)[/quote']

 

 

 

Skjønner at du sliter - og det er jo ikke rart med to små som suger deg tom! :) Melis har jo komt med gode råd - tror ikke jeg har noe å tilføye! For min egen del så er den beste hjelpa å ikke ha ting i hus....

Klem til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LENGE sidan eg har vore her... vart for deprimerande å føra opp vekta etter kvart som den berre vart verre og verre. Enda på 97 før fødsel (to veker overtid)

 

No er det ei veke sidan eg fødte. Har ikkje tenkt å aktivt slanka meg' date=' men håpar ein del går av seg sjølv. Så no skal eg starta med å skriva inn vegingane kvar søndag.

 

Start i dag

 

14 nov: 89 kg

 

Målet mitt er 70 kg, men det får ta den tida det tar. Iallefall så lenge eg ammar:)[/quote']

 

Gratulerer så mye!!! Håper alt står bra til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Takk! Alt står bra til her. Glade storesøsken og fornøyd baby, så me kosar oss!

Er vel eigentleg berre vekta som er noko problem, men eg får berre prøva å ikkje vera så utålmodig. Skal greia å bli normal igjen:)

 

Lurer på om eg skal ha som mål å nå 70kg til 17 mai. Då har eg eit halvt år til å koma inn i bunaden att :)

 

Du må ha masse lukke til dei neste ni vekene! Synes du er kjempeflink som ikkje har gått opp så mykje! Her klabba eg på meg over 20 kg...

Forresten syntes eg tida gjekk endå fortare då eg vart sjukemeldt. Vips var det termin:) Strikking er fin slankehobby! Då er ein opptatt, og kan ikkje bruka hendene til eting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Alt står bra til her. Glade storesøsken og fornøyd baby' date=' så me kosar oss!

Er vel eigentleg berre vekta som er noko problem, men eg får berre prøva å ikkje vera så utålmodig. Skal greia å bli normal igjen

 

Lurer på om eg skal ha som mål å nå 70kg til 17 mai. Då har eg eit halvt år til å koma inn i bunaden att

 

Du må ha masse lukke til dei neste ni vekene! Synes du er kjempeflink som ikkje har gått opp så mykje! Her klabba eg på meg over 20 kg...

Forresten syntes eg tida gjekk endå fortare då eg vart sjukemeldt. Vips var det termin Strikking er fin slankehobby! Då er ein opptatt, og kan ikkje bruka hendene til eting :)[/quote']

 

Høres bra ut! Sikkert et ok mål å ha det - og lurt å ikke være altfor utålmodig.. Men lettere sagt enn gjort! :)

 

Jeg hadde jo i utg.punktet altfor mange kg på - så jeg føler at jeg har gått opp mye mer enn jeg har. Det er tungt! Men jeg håper iallefall på å begrense skaden mest mulig - så får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet jeg også... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

14 nov: 89 kg

21 nov: 87,3 kg, ned 1,7

 

Trur eg må ha 75 kg som mål... Høyres meir optimistisk ut at eg har 12,3 kg til første mål, enn 17,3 ;) Så får eg heller ta dei fem ekstra når eg er der... Veit at eg kan leva med å vera 75 kg også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 nov: 89 kg

21 nov: 87' date='3 kg, ned 1,7

 

Trur eg må ha 75 kg som mål... Høyres meir optimistisk ut at eg har 12,3 kg til første mål, enn 17,3 :D Så får eg heller ta dei fem ekstra når eg er der... Veit at eg kan leva med å vera 75 kg også :)[/quote']

 

Sånn tenker jeg også, at jeg kan leve med 75 kg. Har vært nede på 70 kg noen ganger, men klarer aldri å holde meg der.

Grattis med nedgangen!! Gleder meg til det er min tur! :)

 

De to beste venninnene mine føder i disse dager. Hun ene fikk i går faktisk - og hun andre hadde termin i går og går å venter. Spennende! Ser frem til at det blir min tur! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Da er endelig babyen min kommet ;) Har vært hjemme noen dager og vi bare koser oss, "blubba" mi på nesten 4,8 kg :eek: bare sover og spiser.

 

Jeg gikk opp ca 20 kg i løpet av svangerskapet. Har ennå ikke veid meg etter fødselen, har fremdeles mye vann i kroppen. Planen fremover er å ikke fokusere så altfor mye på å gå ned nå, men ta noen grep etter jula - og det er jo ikke så lenge til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild..

Nå er det ikke lenge igjen:) Tiden går jammen meg fort altså..

I morgen jeg jentene mine 10 uker også.. ;)

 

Vi sliter dersverre litt her om dagen.. Virker som hun ene har fått kolikk.. HAr bare hatt to skikkelige døgn med dette.. JEg gidder ikke vente og se om det går over.. Har heller fått meg time hos kiropraktor med en gang.. Ingen vits å plage oss mer enn nødvendig. For dette er helt grusomt altså.. Skriker så hun er helt vill:( JEg gråter og hun skriker.. Helt til hun dirrer vettø.. uff.. MEn hun var sånn når jeg var hos legen i går, så hun fikk se hvordan det var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild..

Nå er det ikke lenge igjen:) Tiden går jammen meg fort altså..

I morgen jeg jentene mine 10 uker også..

 

Vi sliter dersverre litt her om dagen.. Virker som hun ene har fått kolikk.. HAr bare hatt to skikkelige døgn med dette.. JEg gidder ikke vente og se om det går over.. Har heller fått meg time hos kiropraktor med en gang.. Ingen vits å plage oss mer enn nødvendig. For dette er helt grusomt altså.. Skriker så hun er helt vill:( JEg gråter og hun skriker.. Helt til hun dirrer vettø.. uff.. MEn hun var sånn når jeg var hos legen i går' date=' så hun fikk se hvordan det var..[/quote']

 

Tenk det - 10 uker allerede!! Tiden går jo ganske fort tross alt! ;)

Leit å høre at hun ene sliter! Må være helt forferdelig! Bra du tar tak i det med en gang, sånn at dere ikke sliter dere helt ut!! Håper det ordner seg raskt!

Klem til deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Da er endelig babyen min kommet ;) Har vært hjemme noen dager og vi bare koser oss' date=' "blubba" mi på nesten 4,8 kg :eek: bare sover og spiser.

 

Jeg gikk opp ca 20 kg i løpet av svangerskapet. Har ennå ikke veid meg etter fødselen, har fremdeles mye vann i kroppen. Planen fremover er å ikke fokusere så altfor mye på å gå ned nå, men ta noen grep etter jula - og det er jo ikke så lenge til :D[/quote']

 

Gratulerer så mye!!! Stor og god - håper fødselen gikk bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen/oppgangen min:

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

- mandag 22 februar 10:Gravid uke 8+2: 89,9 +0,9 siden sist. -1,1 kilo tilsammen.

- mandag 1 mars 10: Gravid uke 9+2: 89,4 - 0,5 siden sist. -1,6 kilo tilsammen.

- mandag 15 mars 10: Gravid uke 11+2: 90.0 +0,6 siden sist. - 1 kilo tilsammen.. (nå nermer jeg meg pluss her gitt.. hm.. MEn men.. )

- mandag 5 april 10: Gravid uke 13+2: 91,7 + 2,7 siden jeg ble gravid.

- fredag 16 april 10: Gravid uke 15+6: 92,4 + 3,4 siden jeg ble gravid.

- mandag 3 mai 10: Gravid uke 17+5: 93,5 + 4,5 siden jeg ble gravid.

mandag 10 mai 10: Gravid uke 18+5: 95,7 + 2,2 siden forrige uke. 6,7 kilo tilsammen... oh my god.. Nå har jeg virkelig lagt meg ut..

Onsdag 19 mai 10: Gravid uke 20: 97,4 +1,7 siden sist. 8,4 tilsammen. Herreminhatt... Lurer på hvor dette ender.. Jeg er så suuuulten....

Tirsdag 25 mai 10: Gravid uke 20+6: 97,2 -0,2 siden sist. 8,2 tilsammen.

Søndag 6 juni 10: Gravid uke 22+4: 98,9 + 1,7 siden sist. 9,9 tilsammen. Oh my god.. om to uker har jeg nok gått langt over ti kilo... hm.

Tirsdag 15 juni 10: Gravid uke 23+6: 99,4 +0,5 siden sist. 10,4 tilsammen.

onsdag 7 juli 10: Gravid 27 uker: 101,7 + 2,3 siden sist. 12,7 tilsammen. eek

onsdag 14 juli 10: Gravid 28 uker: 100,5 - 1,2 siden sist. 11,5 tilsammen. (helt ok)

Onsdag 11 August 10: Gravid 32 uker: 103,5 +3 siden sist. 14,5 tilsammen. oh my... Nå kan det jo bare stoppe her.. Skal tross alt nedigjen alt dette også..

Fredag 20 August 10: Gravid 33+2uker: 103,4 -0,1 siden sist. 14,4 kilo tilsammen..

Fredag 27 August 10: Gravid 34+2uker: 105,2 +1,8 siden sist. 16,2 kilo

 

Nå skal liksom nedgangen begynne:

- Torsdag 23 sept 10: Jentene 1 uke: 89,9kg - 15,3 siden sist. he he.. det var slankekuren sin det. MEn med 6,1 kilo baby tilsammen så går det fort litt.. 0,9 kg igjen til da jeg ble gravid.

- Tirsdag 24 november 10: 91,5 kilo. Da er det ny start.. OG nå er det stopp altså..

Endre/Slett melding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...