Gå til innhold

Termin i oktober


snurpa

Anbefalte innlegg

Hei hei damer:)

Nå har jeg virkleig vært lenge borte.. Beklager det.. men dagene går i ett og er i veldig feriemodus ser dere;) he he.. Antar at flere er der..

 

Nå har jeg ikke veid meg på en stund.. Men vekta stoppet på 101,7 forrige uke... eek... helt grusomt å se 3 tall...

Der skal jeg ikke bli lenge.. Håper virkelig jeg går ned masse etter fødsel;) Dream on.... ja ja..

 

Har da gått opp 12 kilo hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 258
  • Created
  • Siste svar

Vektnedgangen/oppgangen min:

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

- mandag 22 februar 10:Gravid uke 8+2: 89,9 +0,9 siden sist. -1,1 kilo tilsammen.

- mandag 1 mars 10: Gravid uke 9+2: 89,4 - 0,5 siden sist. -1,6 kilo tilsammen.

- mandag 15 mars 10: Gravid uke 11+2: 90.0 +0,6 siden sist. - 1 kilo tilsammen.. (nå nermer jeg meg pluss her gitt.. hm.. MEn men.. )

- mandag 5 april 10: Gravid uke 13+2: 91,7 + 2,7 siden jeg ble gravid.

- fredag 16 april 10: Gravid uke 15+6: 92,4 + 3,4 siden jeg ble gravid.

- mandag 3 mai 10: Gravid uke 17+5: 93,5 + 4,5 siden jeg ble gravid.

mandag 10 mai 10: Gravid uke 18+5: 95,7 + 2,2 siden forrige uke. 6,7 kilo tilsammen... oh my god.. Nå har jeg virkelig lagt meg ut..

Onsdag 19 mai 10: Gravid uke 20: 97,4 +1,7 siden sist. 8,4 tilsammen. Herreminhatt... Lurer på hvor dette ender.. Jeg er så suuuulten....

Tirsdag 25 mai 10: Gravid uke 20+6: 97,2 -0,2 siden sist. 8,2 tilsammen.

Søndag 6 juni 10: Gravid uke 22+4: 98,9 + 1,7 siden sist. 9,9 tilsammen. Oh my god.. om to uker har jeg nok gått langt over ti kilo... hm.

Tirsdag 15 juni 10: Gravid uke 23+6: 99,4 +0,5 siden sist. 10,4 tilsammen.

onsdag 7 juli 10: Gravid 27 uker: 101,7 + 2,3 siden sist. 12,7 tilsammen. eek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Vart litt meir reising. Vekta var 84,2 i dag og. Skal ta ei ny veging på torsdag (då skal eg bli betre på torsdagsoppdateringar :D )

 

Merkar faktisk eg har mindre matlyst no for tida. Håpar det er noko som held seg slik ei stund...

 

Har verkeleg ikkje lyst å bli like stor som dei andre gongene eg var gravid. Tar for lang tid å koma seg ned til normalvekt etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

å, eg synes det er så vanskeleg å ikkje rasa opp i vekt!

For å ikkje gå masse opp må eg eta like mykje (lite) som når eg skal ned i vekt når eg ikkje er gravid! Fleire som har det sånn? Er det hormonene som gjer det? Eg har det vel eigentleg sånn når eg bruker p-piller og...

 

Slankar meg ikkje, men eg vil ikkje like mykje opp som dei andre gongene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen/oppgangen min:

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

- mandag 22 februar 10:Gravid uke 8+2: 89,9 +0,9 siden sist. -1,1 kilo tilsammen.

- mandag 1 mars 10: Gravid uke 9+2: 89,4 - 0,5 siden sist. -1,6 kilo tilsammen.

- mandag 15 mars 10: Gravid uke 11+2: 90.0 +0,6 siden sist. - 1 kilo tilsammen.. (nå nermer jeg meg pluss her gitt.. hm.. MEn men.. )

- mandag 5 april 10: Gravid uke 13+2: 91,7 + 2,7 siden jeg ble gravid.

- fredag 16 april 10: Gravid uke 15+6: 92,4 + 3,4 siden jeg ble gravid.

- mandag 3 mai 10: Gravid uke 17+5: 93,5 + 4,5 siden jeg ble gravid.

mandag 10 mai 10: Gravid uke 18+5: 95,7 + 2,2 siden forrige uke. 6,7 kilo tilsammen... oh my god.. Nå har jeg virkelig lagt meg ut..

Onsdag 19 mai 10: Gravid uke 20: 97,4 +1,7 siden sist. 8,4 tilsammen. Herreminhatt... Lurer på hvor dette ender.. Jeg er så suuuulten....

Tirsdag 25 mai 10: Gravid uke 20+6: 97,2 -0,2 siden sist. 8,2 tilsammen.

Søndag 6 juni 10: Gravid uke 22+4: 98,9 + 1,7 siden sist. 9,9 tilsammen. Oh my god.. om to uker har jeg nok gått langt over ti kilo... hm.

Tirsdag 15 juni 10: Gravid uke 23+6: 99,4 +0,5 siden sist. 10,4 tilsammen.

onsdag 7 juli 10: Gravid 27 uker: 101,7 + 2,3 siden sist. 12,7 tilsammen. eek

onsdag 14 juli 10: Gravid 28 uker: 100,5 - 1,2 siden sist. 11,5 tilsammen. (helt ok:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja.. Da har jeg endelig tatt meg en veiing.. OG det var egentlig gode nyheter det:)

MEn nå har jeg måttet begynne å spise veldig riktig og sundt da.. Med regelmessige måltider.. Har vært til utredning for svangerskapsdiabetes.. OG ligger rimelig i faresonen.. Så nå har jeg fått med meg målerapparat hjem og må sjekke før og etter måltider..

Så nå må jeg holde meg unna all dritt mat og godis.. Spise grove ting, grønnsaker, rent kjøtt osv..

 

ellers reiser vi bort og blir borte en ukes tid.. Så da blir det litt stille igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

ja eg skal ikkje påstå eg har vore så flink å passa matinntaket f(ør for ein mnd sidan)... er jo ekstra vanskeleg når ein er ekstra svolten i tillegg!... Jaja. 3mnd att til termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

10 mai : Uke 4+3 : 93,5 kg

24 mai : Uke 6+3 : 93,6 kg - Opp 0,1 kg

08 juni : Uke 8+4 : 94,0 kg - Opp 0,5 kg totalt

15 juni : Uke 9+4 : 93,7 kg - Opp 0,2 kg totalt

24 juni : Uke 10+6: 93,5 kg - Opp 0 kg

21 juli : Uke 14+6: 95,0 kg - Opp 1,5 kg totalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Da er vekta oppattstigende... Har jo vært noe positivt med denne kvalme perioden! :D Nå fremover får jeg begynne å passe meg!

Sliter endel med bekkenet allerede da, så jeg klarer ikke gå særlig mye turer uten at jeg får vondt. Så nå satser jeg å komme meg litt mer ut på sykkel! Har en trimsykkel i stua også som jeg satser på å få brukt litt. Jeg er helt nødt!

 

Synes dere har vært flinke! Snurpa, det er jo ikke ille i det hele tatt når du har komt så langt og har 2 nurk inni der. Flink jente! :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Lenemora

Hei dere!

 

Fremdeles i feriemodus? For her var det stille. Ferien er over for min del, hatt det helt skjønt - og lagt på meg masse :eek: Og en tiltakende bekkenløsning gjør det vondt å bevege seg. Skal til lege i dag og får antageligvis henvisning til fysio.

 

Status på vekta her er ganske så ille: 27 uker og opp 12,5 kg! Altså 92,5 kg :eek: Ser hundretallet blinke der fremme..

 

Håper det er bra med dere!

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Nå er det jammen en stund siden sist, så koselig å se at dere er gravide nå,

både Snurpa, Ragnhild og Lenemora, det er ikke verst! Pluss noen nye jenter, koselig :)

Har vel egentlig nyheter selv; er 10 uker på vei selv nå, med nr 3!...

Så hadde i grunnen vært fint om jeg hadde greid å være like flink som sist, har savnet dere her inne. Har dere noe i mot at jeg slår litt følge? :)

 

Skal til legen i morgen, på første kontroll, er litt spent da..

Snurpa, skal du ha tvillinger? ;) tøft!

Er det noen av dere som skal følge/følger gravid-kurs her inne?

 

Stor klem fra gammel motivasjonsrapport-mor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Gratulerer Scorpiogi!! ;) Det er bare å slå følge ja! Ble mange gravide av oss gamle nå! :)

 

Her er det nok litt feriemodus om dagen?! Hvordan går det med dere?

 

Jeg kom hjem fra ferie selv i går kveld. Har vært på reis 3 av de siste 4 ukene, så nå gleda jeg meg fælt til å komme hjem! Er alltid godt det! Matlysten har steget til topps igjen, og i ferien har jeg nesten spist alt jeg har hatt lyst på... Har nok syns litt synd på meg selv etter mange uker med kvalme. Men nå er det STOPP! Skal virkelig prøve å være flink fremover! Har ikke tenkt å slanke meg eller noe sånn, men skal tenke litt bare! Skal i gang med å bake ingers rugbrød igjen, det pleier hjelpe litt på. Så skal jeg lage middagslister. Noen sånn smågrep tror jeg er ok...

 

En ukes tid til ultralyd nå. Jeg gleder meg SÅ! Er veldig spent på kjønnet! Har liksom vært overbevist om at det er jente til inni der frem til nå, men har en venninne som har greid å så litt tvil... Så det blir spennende! :)

 

Håper alt står bra til med dere! Og Snurpa - begynner det å bli tungt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg kommet meg en tur inn igjen her.. Har vært i veldig feriemodus i det siste... SÅ har bare forsømt nett og pc... Veldig deilig det også da..

 

Så hyggelig at vi er så mange gamle kjente:) Da blir det ny motivasjonsrapport tråd til våren tenker jeg;) hÅper dere er med... ;)

 

Har også veid meg.. OG den bare stiger og stiger.. eek..

 

OG nå er magen så stor at.. Kan ikke fatte at jeg skal bli enda større... I uke 32 i dag.. SÅ det nærmer seg med stormskritt.. Kjenner jeg blir veldig stresset.. Samtidig gleder jeg meg så jeg ikke kan vente.. Er så spent på hvordan det skal bli og gå...

 

Jeg tipper nå på ei jente til jeg da Ragnhild.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen/oppgangen min:

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

- mandag 22 februar 10:Gravid uke 8+2: 89,9 +0,9 siden sist. -1,1 kilo tilsammen.

- mandag 1 mars 10: Gravid uke 9+2: 89,4 - 0,5 siden sist. -1,6 kilo tilsammen.

- mandag 15 mars 10: Gravid uke 11+2: 90.0 +0,6 siden sist. - 1 kilo tilsammen.. (nå nermer jeg meg pluss her gitt.. hm.. MEn men.. )

- mandag 5 april 10: Gravid uke 13+2: 91,7 + 2,7 siden jeg ble gravid.

- fredag 16 april 10: Gravid uke 15+6: 92,4 + 3,4 siden jeg ble gravid.

- mandag 3 mai 10: Gravid uke 17+5: 93,5 + 4,5 siden jeg ble gravid.

mandag 10 mai 10: Gravid uke 18+5: 95,7 + 2,2 siden forrige uke. 6,7 kilo tilsammen... oh my god.. Nå har jeg virkelig lagt meg ut..

Onsdag 19 mai 10: Gravid uke 20: 97,4 +1,7 siden sist. 8,4 tilsammen. Herreminhatt... Lurer på hvor dette ender.. Jeg er så suuuulten....

Tirsdag 25 mai 10: Gravid uke 20+6: 97,2 -0,2 siden sist. 8,2 tilsammen.

Søndag 6 juni 10: Gravid uke 22+4: 98,9 + 1,7 siden sist. 9,9 tilsammen. Oh my god.. om to uker har jeg nok gått langt over ti kilo... hm.

Tirsdag 15 juni 10: Gravid uke 23+6: 99,4 +0,5 siden sist. 10,4 tilsammen.

onsdag 7 juli 10: Gravid 27 uker: 101,7 + 2,3 siden sist. 12,7 tilsammen. eek

onsdag 14 juli 10: Gravid 28 uker: 100,5 - 1,2 siden sist. 11,5 tilsammen. (helt ok)

Onsdag 11 August 10: Gravid 32 uker: 103,5 +3 siden sist. 14,5 tilsammen. oh my... Nå kan det jo bare stoppe her.. Skal tross alt nedigjen alt dette også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Godt å "se" deg, Snurpa! Trenger deg på veien! Skjønner jammen at du er spent! Tror jeg hadde vært ganske nervøs hadde jeg venta to.... Gleder meg til første rapport etter fødsel! ;)

 

Ja, jeg tror nok ganske sikkert at det blir jente ja, men kan aldri si aldri da. Men det mest spennende er jo å se om alt er bra! Har kjent endel liv siste ukene, så den lille lever iallefall der inne. :)

 

Glemte å veie meg i dag tidlig, skal ta det i morgen. Tok en sjekk i kveld, som var godt over 97 - men satser på litt bedre i morgen tidlig.... Huff og huff!

Kjenner jeg sliter litt altså. Har lagt inn bilder fra ferien på dataen. Jeg har virkelig blitt stor altså - og da tenker jeg ikke på magen som vokser... Føler meg bare fæl hele tiden, det er ikke noe særlig! :) Håper jeg klarer å gjøre noen grep - eller så blir det noen kjipe måneder......

 

I morgen får vi en kattunge i hus da. Gleder meg så!! Har hatt lyst på katt i mange år, men ville ikke ha det i leilighet i Oslo. Har vært ute å kjøpt noe utstyr i dag, så i morgen er det bare å dra å hente den. Det blir en god dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

10 mai : Uke 4+3 : 93,5 kg

24 mai : Uke 6+3 : 93,6 kg - Opp 0,1 kg

08 juni : Uke 8+4 : 94,0 kg - Opp 0,5 kg totalt

15 juni : Uke 9+4 : 93,7 kg - Opp 0,2 kg totalt

24 juni : Uke 10+6: 93,5 kg - Opp 0 kg

21 juli : Uke 14+6: 95,0 kg - Opp 1,5 kg totalt

12 aug: Uke 17+6: 96,4 kg - Opp 2,9 kg totalt

 

Min tur til å sove lenge i dag...men fikk ikke sove. Så nå har jeg stått opp til nydelig vèr og drar med meg mann og jenta ut på sykkeltur. Blir herlig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora
Nå er det jammen en stund siden sist' date=' så koselig å se at dere er gravide nå,

både Snurpa, Ragnhild og Lenemora, det er ikke verst! Pluss noen nye jenter, koselig ;)

[/quote']

 

Scorpiogi: Så artig at vi "møtes" igjen. Gratulerer masse med spiren ;)

 

Ragnhild og snurpa: der var dere jo!

 

Jeg teller på knappene om jeg skal ta et GR internettkurs for gravide. Har ikke lyst til å legge på meg mer nå... Og jo mer jeg går opp i vekt jo mer må av etterpå. Etter forrige fødsel gikk 6 kg av av seg selv, resten måtte jeg ta opp en kamp for. Tok meg faktisk to år... Æsj - blir litt deppa med tanken. Skal jammen sjekke ut kurs med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Da er kurset bestilt og betalt! Setter i gang uke 34. Det er jo egentlig bare fordeler ved å ta et kurs, men er dog ganske så ambivalent i forhold til dette. Men nå må jeg - koster jo en del penger... Så vil antageligvis selvtilliten være bedre når lille snuppa er kommet til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Da er kurset bestilt og betalt! Setter i gang uke 34. Det er jo egentlig bare fordeler ved å ta et kurs' date=' men er dog ganske så ambivalent i forhold til dette. Men nå må jeg - koster jo en del penger... Så vil antageligvis selvtilliten være bedre når lille snuppa er kommet til verden.[/quote']

 

Så spennende! Du må fortelle hvordan det går! Kanskje jeg også må finne på noe sånt...

Lykke til!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom dere jenter:) Hyggelig å lese at det står bra til med alle!

 

Og gratulerer så mye med ny graviditet Scorpiogi:)

 

Lenemora: jeg begynte på kurs i uke 37 med minstesnuppa, det var veldig greit det, da fikk jeg også en god overgang til perioden etter fødsel og var klar for å ta fatt på kiloene ganske så umiddelbart;) Lykke til, håper du blir fornøyd med kurset!

 

Snurpa: nå nærmer det seg for deg, blir en spennende tid framover! I tilfelle jeg ikke får sagt det så lykke til med fødsel og alt!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO da ragnhild.. Nå er jeg tilbake.. Bare tatt en lang ferie.. Nå lader jeg bare opp til de skal komme og jeg skal ta fatt på kiloene igjen..

 

Veide meg i dag også.. Står fortsatt på 103,5... Skulle ønske jeg bare kunne stoppe opp der nå.. Så kanksje jeg ikke er helt på bærtur etterpå.. hm..

 

Uff.. når du sier bilder ragnhild, går det frysninger nedover ryggen på meg.. Uff.. Skjønner akkurat hva du mener.. HAr sett noen utrolig flotte bilder av meg selv i det siste også.. Hadde det bare vært magen som struttet ville jeg vært glad.. Men ser jo ut som om jeg er 9 mnd på vei i ansiktet og resten også.. uff og uff..

Men men.. Er ikke annet å gjøre enn å bli kvitt dette..

Hater mg selv for at jeg lot ting skli ut så veldig i fjor.. Men det var jo den forbaskede røykinga som gjorde det.. Null trim- null noe.. Bare pluss på sukker og fett...

 

Ja ja.. Nå harr jeg jo fått diagnosen svangerskapsdiabetes. det betyr at jeg må holde meg unna alt av søtsaker og raske karbohydrater som sagt.. Jeg klarer det.. OG hodler meg bare til ordentlig mat.. det begynner å bli litt vanskelig nå kjenner jeg.. Drømmer om bare å kunne ta meg en is.. Men men jeg vil jo aldri gjøre det.. Er ross alt de små gulla det gjelder.. MEn kjenner suget er der nå.. Eller er det kanskje bare hjernen min som fantaserer og romantiserer om noe som egentlig ikke er så stas??? hm..

 

Sporty gjrt å starte på kurs nå da lenemora.. MEn kanskje det da er enklere etterpå også.. at man har noen uker etter fødsel også..

 

HVordan har det gått med katten ragnhild.. Opp i gardinene og overalt;) he he..

Vi har hatt mye styr med katten vår i det siste.. Hun kom inn her for en stund siden meg vindt i halen... Så ut som om hun hadde brudd eller noe... Men ikke så lett å få undersøkt katten da.. SÅ tok henne med til dyrlegen. Da hadde hun blitt bitt av en annen katt stakkar- hadde gått skikkelig med betennelse i det.. OGså slikket hun og slikket på det så det ikke fikk gro- da tilførte hun bare masse bakterier.. SÅ da ble det antibiotika og smertestillende i 10 dager.. OG skjerm på hodet stakkar.. Ikke bare lett for en katt stakkar. Vant med å smyge seg rundt i huset, men nå stanget hun i alt.. OGså fikk hun ikke slikket seg som før, så hun bare slikket skjermen innvendig hi hi..

PÅ toppen av alt ble hun veldig dårlig i magen av antibiotikaen, så skikkelig diare i tilegg da stakkar.. OG med litt dårlig beregning havnet selvfølgelig halvparten utenfor kattedoen hver gang.. SÅ vi har ikke gjort annet enn å skifte på do osv... JEg syntes dette er velid ekkelt med tanke på toxoplasmose osv.. det er jo spesielt katter som er smittefarlige for oss gravide.. Man skal iallefall passe på at bæsjen blir tatt med en gang og at man vasker doen ofte.. Leste at toxoplasma som denne bakterien kalles ikke er smittefarlig før avføringen til katten har ligget en dag....

Trøster meg med at katta går på antibiotika og da sannsynlig ikke er smittefarlig for meg..

MEN.. I dag tok jeg av skjermen og hun kunne endelig ta seg en tur ut.. Skal tro hun var lykkelig stakkar.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...