Gå til innhold

Termin i oktober


snurpa

Anbefalte innlegg

10 mai : Uke 4+3 : 93,5 kg

24 mai : Uke 6+3 : 93,6 kg - Opp 0,1 kg

08 juni : Uke 8+4 : 94,0 kg - Opp 0,5 kg

15 juni : Uke 9+4 : 93,7 kg - Opp 0,2 kg

24 juni : Uke 10+6: 93,5 kg - Opp 0 kg

21 juli : Uke 14+6: 95,0 kg - Opp 1,5 kg

12 aug: Uke 17+6: 96,4 kg - Opp 2,9 kg

29 aug: Uke 20+2: 97,3 kg - Opp 3,8 kg

14 sep: Uke 22+4: 98,2 kg - Opp 4,7 kg

21 sep: Uke 23+4: 98,3 kg - Opp 4,8 kg

 

Ikke så lenge siden sist veiedag, men har kontroll hos jordmor i morgen, så da ble det sånn denne gang. :D

 

Ellers har jeg vært på ultralyd i dag, og alt er bra. Gøy å se hun lille som vokser der inni! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 258
  • Created
  • Siste svar
10 mai : Uke 4+3 : 93' date='5 kg

24 mai : Uke 6+3 : 93,6 kg - Opp 0,1 kg

08 juni : Uke 8+4 : 94,0 kg - Opp 0,5 kg

15 juni : Uke 9+4 : 93,7 kg - Opp 0,2 kg

24 juni : Uke 10+6: 93,5 kg - Opp 0 kg

21 juli : Uke 14+6: 95,0 kg - Opp 1,5 kg

12 aug: Uke 17+6: 96,4 kg - Opp 2,9 kg

29 aug: Uke 20+2: 97,3 kg - Opp 3,8 kg

14 sep: Uke 22+4: 98,2 kg - Opp 4,7 kg

21 sep: Uke 23+4: 98,3 kg - Opp 4,8 kg

 

Ikke så lenge siden sist veiedag, men har kontroll hos jordmor i morgen, så da ble det sånn denne gang. :D

 

Ellers har jeg vært på ultralyd i dag, og alt er bra. Gøy å se hun lille som vokser der inni! :)[/quote']

 

 

Wow Ragnhild, du er jammen flink til å holde vekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status:

 

1: 28+6 Vekt: 93,3

2: 29+6 Vekt: 93,6

3: 30+6 Vekt: 93,7

4: 31+6 Vekt: 93,6

5: 32+6 Vekt: 94,1

6: 33+6 Vekt:

7: 34+6 Vekt:

8: 35+6 Vekt:

 

0,5 kg opp og misfornøyd til tusen :D Hadde en dritt helg og glemte alt som heter GR-kurs. Men nå blir det bedre, er fullt sykemeldt fra denne uka og regner med at det blir færre av de dårlige dagene da jeg nå har anledning til å slappe mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho damer.. I`m back..

Så koselig at du brakte nyheten inn hit Ragnhild

 

det er helt sant.. JEg er bedre form nå enn det jeg har vært absolutt heeeele svangerskapet.. Tross opperasjonssår og gode greier.. OG at jeg har to babyer.. OG storesøster..

 

Ja i dag er jentene en uke og en dag.. Det går så fint med oss.. OG de er bare så fantastiske. Og storesøster på 2,5 år er kjempeflink:) Er så snill og omsorgsfull med babyene.. :)

Her går det bare i amming, bæsjing og soving på de små.

 

Ja da var det bare å ta fatt på kiloene da.. Faktisk så er jeg veldig førnøyd med hvor jeg står nå.. HAr gått ned igjen til der jeg begynte når jeg ble gravid. Men selvfølgelig så har jg jo 15 kilo igjen etter det da, så ikke noe ligge på latsiden av den grunn. MEn glad for at jeg ikke sitter igjen med noe ekstra.. Skal se at den passe seg for godis og raske karbohydrater var effektiv.. For jeg har jo holdt meg unna alt som heter dritt mat og godis siden 12 juli..

(har smakt litt nå da.. måtte jo nesten det, nå når jeg kan.. litt iallefall;))

 

Jeg har ingne ambisjoner om noen form for fysak enda.. Men skal prøve å spise så riktig som mulig.. Passe meg litt.. MEn forholde meg helt normalt egentlig.. SÅ får vi se.. skal sies at det krever ganske mye å amme to stk.. Kjenne stålsulten er der allerede.. Så klarer jeg spise litt normalt kan jeg jo håpe på litt drahjelp derifra..

Jeg tok jo keisersnitt, så skal ikke løfte eller drive noe spes på 6 uker.. 5 uker igjen da med andre ord.. Sambo er hjemme her med oss en mnd nå.. SÅ når han begynner å jobbe er det 2 dager igjen til de er 6 uker..

 

Det som blir den største prøvelsen framover er vel den kose seg moduset som man går inn i på høsten.. Sitte i sofakroken med nidar favoritter hehe. KAkao i koppen, kaker og god fredags-lørdags mat.. Og desember mnd.. Som blir full av fristelser sikkert.. Men skal prøve å være normal som sagt. hehe.. Det er det som er målet mitt her i livet da.. Alt med måte. SÅ normalt som mulig.. For mye og for lite forderver alt osv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen/oppgangen min:

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

- mandag 22 februar 10:Gravid uke 8+2: 89,9 +0,9 siden sist. -1,1 kilo tilsammen.

- mandag 1 mars 10: Gravid uke 9+2: 89,4 - 0,5 siden sist. -1,6 kilo tilsammen.

- mandag 15 mars 10: Gravid uke 11+2: 90.0 +0,6 siden sist. - 1 kilo tilsammen.. (nå nermer jeg meg pluss her gitt.. hm.. MEn men.. )

- mandag 5 april 10: Gravid uke 13+2: 91,7 + 2,7 siden jeg ble gravid.

- fredag 16 april 10: Gravid uke 15+6: 92,4 + 3,4 siden jeg ble gravid.

- mandag 3 mai 10: Gravid uke 17+5: 93,5 + 4,5 siden jeg ble gravid.

mandag 10 mai 10: Gravid uke 18+5: 95,7 + 2,2 siden forrige uke. 6,7 kilo tilsammen... oh my god.. Nå har jeg virkelig lagt meg ut..

Onsdag 19 mai 10: Gravid uke 20: 97,4 +1,7 siden sist. 8,4 tilsammen. Herreminhatt... Lurer på hvor dette ender.. Jeg er så suuuulten....

Tirsdag 25 mai 10: Gravid uke 20+6: 97,2 -0,2 siden sist. 8,2 tilsammen.

Søndag 6 juni 10: Gravid uke 22+4: 98,9 + 1,7 siden sist. 9,9 tilsammen. Oh my god.. om to uker har jeg nok gått langt over ti kilo... hm.

Tirsdag 15 juni 10: Gravid uke 23+6: 99,4 +0,5 siden sist. 10,4 tilsammen.

onsdag 7 juli 10: Gravid 27 uker: 101,7 + 2,3 siden sist. 12,7 tilsammen. eek

onsdag 14 juli 10: Gravid 28 uker: 100,5 - 1,2 siden sist. 11,5 tilsammen. (helt ok)

Onsdag 11 August 10: Gravid 32 uker: 103,5 +3 siden sist. 14,5 tilsammen. oh my... Nå kan det jo bare stoppe her.. Skal tross alt nedigjen alt dette også..

Fredag 20 August 10: Gravid 33+2uker: 103,4 -0,1 siden sist. 14,4 kilo tilsammen..

Fredag 27 August 10: Gravid 34+2uker: 105,2 +1,8 siden sist. 16,2 kilo

 

Nå skal liksom nedgangen begynne:

- Torsdag 23 sept 10: Jentene 1 uke: 89,9kg - 15,3 siden sist. he he.. det var slankekuren sin det. MEn med 6,1 kilo baby tilsammen så går det fort litt.. 0,9 kg igjen til da jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen Gratulerer :) Wow Snurpa - skal si du virker opplagt - og allerede igang med vektnedgangen???? Blir helt imponert!

 

Det er bra, du er herved utnevnt som min store inspirasjon :)

 

Kos deg med den nye tilværelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig samvittighet nå kjenner jeg, for å ha komt med den store nyheten... Du burde jo fått komt med den selv! Jeg hadde jo virkelig ikke regna med du skulle være på plass igjen her så raskt! Psyko-mamma!!! (Eller SUPER-mamma om du vil!! :) )

Men SÅ glad jeg er for det!! Trenger deg her inne - du blir en kjempe motivasjon for meg fremover!!

Klem klem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild: Jeg syntes det er kjempekoselig at du har rapportert for meg jeg:) SÅ det skal du iallefall ikke teke på vennen.. :) Da vet jeg at dere tenker på meg;)

 

Hadde vel aldri forestilt meg at jeg skulle innom her så fort jeg heller.. MEN nå skal det sies at jentene her bare sover, spiser og bæsjer.. OGså koser de seg så veldig med hverandre. DE er stor fornøyde når de får ligge ved hverandre.. Det gjør jo at jeg blir veldig frigjort da.. Det er jo veldig positivt ifht eldste gullet mitt..

 

Igang og igang med vektnedgangen fru blom.. Skal iallefall prøve så godt jeg kan.. Får jo ikke kommet igang med noen form for trening på en stund.. MEn skal ialefall prøve å holde meg i skinnet når det kommer til godiis.. MEn litt skal jeg unne meg nå..

Det verste er at alle kommer med kaker da.. Det er sikkert godt å ha i fryseren.. OG ja det er jo det. Men jeg er truende til å tine og spise det selv jeg vettø:) he he.. Nå har jeg fått sjokoladekake og eplekake allerede...

 

I dag er det fredag.. VI får beslk av ett venneparr og skal lage hjemmelaget pizza.. nam nam.. Kosekveld forran tvn.

OG med tre perfekte døtre i hus. Det er så fantastisk. OG jeg er så lykkelig og glad for de barna jeg har fått.

 

Gleder meg til dere andre her har fått spirene deres også.. SÅnn at vi kan ha skikkelig opplegg igjen.. he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Jeg klarer liksom ikke la være å veie meg jeg.. Føler liksom at det minker, og da klarer jeg ikke la være.. I dag lå vekta på 87,2.. Altså 2 kilo mindre enn når jeg ble gravid;) Superfornøyd med det altså.

 

MEn jeg er jo så sulten hele tiden.. SPiser masse og er sulten igjen med en gang.. MEn det er nok amming av to stk som tærer på litt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 mai : Uke 4+3 : 93,5 kg

24 mai : Uke 6+3 : 93,6 kg - Opp 0,1 kg

08 juni : Uke 8+4 : 94,0 kg - Opp 0,5 kg

15 juni : Uke 9+4 : 93,7 kg - Opp 0,2 kg

24 juni : Uke 10+6: 93,5 kg - Opp 0 kg

21 juli : Uke 14+6: 95,0 kg - Opp 1,5 kg

12 aug: Uke 17+6: 96,4 kg - Opp 2,9 kg

29 aug: Uke 20+2: 97,3 kg - Opp 3,8 kg

14 sep: Uke 22+4: 98,2 kg - Opp 4,7 kg

21 sep: Uke 23+4: 98,3 kg - Opp 4,8 kg

28 sep: Uke 24+4: 98,8 kg - Opp 5,3 kg

 

Så her øker det jevnt og trutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Jeg klarer liksom ikke la være å veie meg jeg.. Føler liksom at det minker' date=' og da klarer jeg ikke la være.. I dag lå vekta på 87,2.. Altså 2 kilo mindre enn når jeg ble gravid;) Superfornøyd med det altså.

 

MEn jeg er jo så sulten hele tiden.. SPiser masse og er sulten igjen med en gang.. MEn det er nok amming av to stk som tærer på litt.. :)[/quote']

 

Grattis Snurpa!! :) Det må jo være så fantastisk god følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått en tur på 15-20 min og har kjempe vondt i bekkenet. Ikke gikk jeg fort heller... Så det frister ikke akkurat til masse gåturer. Vanskelig å finne alternativ også!

 

Ellers så synes jeg det begynner å bli tungt allerede... Det henger sikkert sammen med bekkenet... Men jeg sliter innimellom med pust og med sure oppstøt - og gruer litt for at det er så lenge igjen... Jeg kommer jo til å bli så svær. Men jeg skal vel ikke klage så du "hører" det, Snurpa... Jeg har tross alt bare ei der inni! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he.. Fordi jeg har gått med to stk i magen har jo alle andre rett på å klage også;) Den største plagen er jo den man bærer selv, for det er jo den man opplever;) Svangerskap er jo generelt tungt.. Eller det er jo noen som valser igjennom uten ett symptom og uten å få ett strekkmerke.. OG uten å kjenne at det er slitsomt med det meste (heldige er de- for å si det sånn)...

 

Vet godt hvordan det er å ha bekkenproblemer.. HAdde bekkenløsning i begge svangerskapene jeg.. Og det gjorde jo at trening og fysak ble veldig vanskelig da.. Det man selvfølgelig kan gjøre er jo å bruke litt vekter osv.. Lette 1 kilos på armene for eksempel;) All bevegelse er vel bra osv.. HAr du vurdert å gå til fysioterapeut. Det kan jo hjelpe litt.. der får man jo samtidig trening som skal forebygge bekkenproblemer..

 

Gleder meg sånn til å komme over 6 ukers perioden jeg nå, sånn at jeg kan ut å gå skikkelig tur med vogna.. Håper bare snøen holder seg borte leeeeenge.. For meg behølver den ikke komme før 1 des.. For i des vil vi jo ha det.. Gleder meg sånn til jula i år jeg.. Blir så koselig. Se på juleprogram sammen med størstejenta, julekalender og lage masse kos.. Lage julepynt og handle gaver.. :(

MEn nå vil jeg ha en superflott høst.. Som det er nå. Leeeenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også der - at jeg gleder meg veldig til jul i år! Det blir liksom litt ekstra stas nå når Tulla begynner å skjønne såpass som hun gjør. Hun blir jo så ekstremt glad for et brett med klister eller en liten sjokolade osv. Skal bli stas å lage kalender og litt julekaker sammen med henne! :(

 

Neida, jeg vet at jeg kan klage selv om det bare er ei her inni. Jeg føler bare det er litt tidlig å begynne med det nå, men plagene er jo der. Så jeg blir jo nødt til å forholde meg til de...

 

Ellers har jeg og sjefen hatt møte, ifht fare for utagerende pasienter... Så nå fremover mot jul så er det bare 3 pasienter jeg "kan" ha noe med å gjøre. Jeg skal avlaste sjefen endel utenom (dvs være hans personlige sekretær - evnt "slave" om du vil...), så jeg gruer litt for de 3 siste månedene kjenner jeg. Lurer på om det blir ok - eller bare forferdelig kjedelig... Men jeg må jo bare ta det som det kommer...

Er vel egentlig veldig misfornøyd med hele jobbsituasjonen om dagen, så det blir nok til at jeg ser meg om etter ny i permisjonstiden.... Det blir spennende! :D

 

Jeg føler jo selv at 5,3 kg er ok egentlig... Men i forhold til BMIen min så skal jeg jo egentlig ikke gå opp mer enn 6-8 kg, så det er jo ikke bra... Er ikke veldig flink om dagen heller, spiser for mye! Føler jeg går å småspiser hele tiden! ;) Jeg må skjerpe meg!!

 

Skjønner at du gleder deg til de seks ukene er over, Snurpa! Går ting fortsatt like bra? Hvordan er de to små nurkene?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.., skjønner at du ikke er helt fornøyd med jobbsituasjonen din. Det er ikke noe ålreit å føle at det ikke gir helt det man ønsker. Ganske greit at du snart skal ut i perm da:)

 

Vel.. her går alt veldig bra. I natt har jeg fått meg syv timer med søvn tilsammen. Superbra.. Jentene skulle bare ha mat en gang halv tre og igjen halv syv.. Deilig...

De er jo så fornøyde og greie å ha med å gjøre. De spiser og sover.. OG har STOR glede og trygghet i hverandre.. Ikke noe styr i det hele tatt.. Eneste jeg kjenner er jo det å amme å natta... skifte to bleier osv.. rape to stk.. Så gud takk for at sambo er hjemme til 25 oktober:D HAn hjelper meg mye på natta.. Bare det at han sitter vedsiden av meg og henger med hodet og halvsover hjelper;)

 

Ellers går det supert med storesøster som har så mye omsorg, og er veldig flink.. MEn vi er veldig flinke til å se henne vi også.. Hun står midt oppi det sammen med oss.. Tror det er superviktig. Selvfølgelig merker jeg jo litt.. MEn noe annet ville jo vært veldig unaturlig da..

 

MEn jeg er overrasket over hvor deilig vi faktisk har det.. HVor lite stress og slit det er.. Nyter det nå.. FOr det blir jo som sagt mer aktive perioder.. Ti med tenner, to som skal lære krabbe, gå osv.. To med 2årstrass;) hi hi.. TRE med oppkastsyke osv... hm.. så vi koser oss i sofaen med god samvittighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Status:

 

1: 28+6 Vekt: 93,3

2: 29+6 Vekt: 93,6

3: 30+6 Vekt: 93,7

4: 31+6 Vekt: 93,6

5: 32+6 Vekt: 94,1

6: 33+6 Vekt: 94,8

7: 34+6 Vekt: 95,3

8: 35+6 Vekt:

 

Her går det oppover gitt! Mistet motivasjonen til de grader - så sliten og inmobil. Nå er det full skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. ja.. nå var det visst en stund siden jeg har vært innom.. Vekta har ikke gått ned noe særlig..

MEn jeg har virkelig begynt å frotse og spise.. uff... godis, kjeks, masse mat osv.. HElt ekstremt.. Tydelig at ammingen har slått til for fullt.. Men det er så skummelt, for det går liksom ikke å drive sånn uten å legge seg ut som en hval.. Så nå skal jeg ta meg sammen.. Må bare prøve fylle på med mye ordentlig mat, for det er det som er problemet tror jeg.. Spiser for lite mat også må jeg fylle på med noe heftig til kvelds..

 

Ellers går det fortsatt så bra med jentene.. Det har begynt å gå seg til s¨bra på natta også.. Er oppe ett par ganger for å amme.. OG vi bruker ikke noe mer enn en halvtime om gangen.. Bare de slutter å bæsje hele tiden nå så kommer det til å gå veldig fort med den amminga.. :)

 

I dag skal jeg bake masse eplekaker.. putte frysen full.. Vi må hente inn frukten før den blir ødelagt.. Nam nam...

Det er ganske deilig utover vinteren da..

 

LEnemora.. Nå er det jammen ikke lenge igjen til babyen kommer da;) Da kan vi ta oss sammen, sammen vettø.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

10 mai : Uke 4+3 : 93,5 kg

24 mai : Uke 6+3 : 93,6 kg - Opp 0,1 kg

08 juni : Uke 8+4 : 94,0 kg - Opp 0,5 kg

15 juni : Uke 9+4 : 93,7 kg - Opp 0,2 kg

24 juni : Uke 10+6: 93,5 kg - Opp 0 kg

21 juli : Uke 14+6: 95,0 kg - Opp 1,5 kg

12 aug: Uke 17+6: 96,4 kg - Opp 2,9 kg

29 aug: Uke 20+2: 97,3 kg - Opp 3,8 kg

14 sep: Uke 22+4: 98,2 kg - Opp 4,7 kg

21 sep: Uke 23+4: 98,3 kg - Opp 4,8 kg

28 sep: Uke 24+4: 98,8 kg - Opp 5,3 kg

12 okt : Uke 26+4: 99,3 kg - Opp 5,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg er like glad hver gang jeg ikke har bikka 100 jeg....men nå er det ikke lenge igjen! Jeg har ikke orka gått på vekta siste uka, for jeg grudde meg litt til å se tallet. Jaja, jeg får grue meg en uke til! :)

 

Ellers går det i det samme her. Spiser jevnt over ok, men noen utskeielser innimellom selvsagt! Lite trim, men jeg er ikke bedre i bekkenet, så det er vel litt sånn det blir. Jeg prøver iallefall å bevege meg det jeg klarer.

Jobben sliter jeg med, så dagene er ikke helt gode. Prøver så godt jeg kan å tenke positivt, men det er ofte enklere sagt enn gjort. Synes det er så fryktelig lenge igjen! Jeg har 7 feriedager igjen da, så jeg skal ta de litt innimellom for å få pause.

 

Kjekt å høre at det fortsatt går bra, Snurpa! Tenker på deg - rett som det er!

Eplekake - nam nam!! :)

 

Lenemora - jeg synes du er flink!!

 

Nå skal jeg ned å få opp Tulla til barnehagen. Et av dagens lyspunkt - iallefall når jeg har god tid! :) I kveld skal vi på Ikea å kjøpe køyeseng til henne. Rart at hun har blitt så stor!

 

Ha en fin dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status:

 

1: 28+6 Vekt: 93,3

2: 29+6 Vekt: 93,6

3: 30+6 Vekt: 93,7

4: 31+6 Vekt: 93,6

5: 32+6 Vekt: 94,1

6: 33+6 Vekt: 94,8

7: 34+6 Vekt: 95,3

8: 35+6 Vekt: 95,1

 

Da var kurset for gravide over, må si meg fornøyd med 1,8 kg opp på 7 uker. Skal prøve å holde på de gode vanene fremover, men det er vanskelig å holde motivasjonen oppe når jeg er så uendelig sliten - enkelte netter blir det 1-2 timers søvn og da blir holdningen til mat og godterier svært laber. Men fire uker igjen til termin, så må jo bare holde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Før gravid: 93,0 kg

10 mai : Uke 4+3 : 93,5 kg

24 mai : Uke 6+3 : 93,6 kg - Opp 0,6 kg

08 juni : Uke 8+4 : 94,0 kg - Opp 0,1 kg

15 juni : Uke 9+4 : 93,7 kg - Ned 0,3 kg

24 juni : Uke 10+6: 93,5 kg -Opp 0,5 kg

21 juli : Uke 14+6: 95,0 kg - Opp 2,0 kg

12 aug: Uke 17+6: 96,4 kg - Opp 3,4 kg

29 aug: Uke 20+2: 97,3 kg - Opp 4,3 kg

14 sep: Uke 22+4: 98,2 kg - Opp 5,2 kg

21 sep: Uke 23+4: 98,3 kg - Opp 5,3 kg

28 sep: Uke 24+4: 98,8 kg - Opp 5,8 kg

12 okt : Uke 26+4: 99,3 kg - Opp 6,3 kg

19 okt : Uke 27+4: 99,3 kg - Opp 6,3 kg

 

Måtte bare få med førvekta, slik at vektøkiningen stemmer med helsepapirene. 0 kg opp denne uka. Fornøyd med det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...