Gå til innhold

Jeg vil, vil vil .......få det til!


Gjest solvik

Anbefalte innlegg

Jeg er en godt voksen dame , som har vært medlem her siden i høst. Jeg er blitt oppfordret til å lage min egen tråd , for jeg har en lang vei å gå.

Jeg startet på internettkurs i september. Jeg hadde så et opphold til etter jul.

Jeg begynner å nærme meg minus 10 kg. Det går ikke så fort med meg.

Jeg har trent jevnt og har gått fint inn i cm. Jeg er ivrig med målebåndet- det inspirerer meg! Minus 78 cm totalt og 21 cm i midjen og 24 cm rundt brystet, det merkes godt :(

 

Jeg har slitt med overvekt hele mitt voksne liv, men aldri sånn som nå. 10 kg opp på meg , er bare et schvupp... Kanskje skyldes det at jeg har slitt med sykdom og søvnforstyrrelser de siste årene. Er under utredning nå , håper å få hjelp sånn at hverdagen blir bedre. Det sies jo at søvnkvalitet har forbindelse til hormoner og fettlagring.

Imellomtiden så prøver jeg så godt jeg kan å få bukt med min overvekt. Legen mener en operasjon vil være tingen, men det kvier jeg meg veldig for.

 

Jeg har fulgt med her inne på forumet og fått masse inspirasjon fra flere her. Spesielt har Leeplay imponert og inspirert meg. Det han har gjort er bare fantastisk, ja nesten utrolig.

Jeg skal ned rundt 40 kg til og er innstilt på å greie det. Og det må bare ta den tida det tar!

Del tanker og resultater med meg, da blir jeg glad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 710
  • Created
  • Siste svar
Gjest Leeplay

Dette greier du Solvik! Og med egen tråd kan vi lettere følge med deg og gi deg tilbakemeldinger fremover. Du sier det går seint, men du har vel hørt det gamle ordtaket: "slow and steady wins the race"

 

Du skal i alle fall vite at jeg har kjempestor tro på at du greier denne kampen. Føler at du har innstillingen til en vinner! Du har jo vært kjempeflink frem til nå, og ser ingen grunn til at du skal forandre den flotte innsatsen når du ser så flotte resultater som det du har fått til.

 

Tusen takk for ros forresten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei solvik!!

Velkommen tilbake fra ferie. Jeg måtte "etterlyse" deg, synes det var så rart at du plutselig ble borte. Heldigvis var du bare på ferie :(

Synes det er kjekt du har fått egen tråd her. Da er det lettere å følge deg og komme med innspill. Du har et virkelig flott cm-resultat. For meg er tapte cm egentlig enda mer en inspirasjon enn tapte kilo.

 

Ønsker deg en fin uke!

Hilsen Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere to for fine ord !

Jeg trenger dem!

Og akkurat dere to viser jo at det virkelig går å få resultater som virkelig monner. Dere er virkelig kjempeflinke begge to:)

Jeg har bestemt meg for at trening er tingen for meg. Jeg merker at formen er blitt betraktelig bedre og at jeg er "blitt fastere i fisken".

I tillegg skal jeg sørge for å få i meg nok proteiner for det tror jeg er viktig for vektnedgangen.

For første gang på lenge har jeg vært på ferie i "sæggebukser" som vi snakket om Leeplay. Og det var godt å ha på seg noe som ikke strammet noen steder.

Det er jo ingenting som er verre i varmen enn trange klær.

 

Dessverre var det ikke treningsrom på vårt hotell, men jeg gikk turer på alt fra 1 til 4-5 timer hver eneste dag. Til sammen ca . 14 timer og da har jeg ikke vært raus med meg selv.

Jeg fulgte Release your potential programmet i 4 uker før vi dro og nå skal jeg i gang igjen. Og så trener jeg intervaller på tredemølla.

 

Men det som er mest spennende i livet mitt akkurat nå er at jeg utredes hos denne søvneksperten- skal dit i morgen! Håper på hjelp og at dette også kan hjelpe meg i forhold til vekta. For det sies jo nå at dårlig søvn faktisk kan føre til fedme.

 

Vi snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo alltid spennende med vekta når en har vært på ferie....jeg har gått ned 0,5 kg siden sist. Ikke så mye, til tross for mine mange gåturer.

Men det ble nå ikke opp i allefall :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei solvik!

Jeg synes det er flott med 0,5 kg ned etter en ferie i utlandet. Det er jeg sikker på jeg ikke hadde klart....masse fristelser underveis på en ferie; man spiser på restauranter, noe godt i glasset er jo også fristende i sydlige strøk....

 

Hilsen Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så har jeg fått det bekreftet etter lange utredninger og soving på søvnlab, vektøkningen min skyldes mest sannsynlig min dårlige søvn gjennom 10 år...puhhhh , et lite lettelsens sukk!

For når man går så mye opp i vekt , selv om man prøver alt for å leve sunt, ja så er det godt å få litt forståelse og kanskje litt hjelp .

Fire sorter ny medisin, hm.......det kan jo slå mange veier..... jeg er spent Men tross alt optimist:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei!

Jeg håper virkelig du får det bedre nå. Å ikke få nok søvn/ god søvnkvalitet er fortvilende og ødeleggende på sikt. Går utover humør,vekt, konsentrasjon....ja det meste blir et ork da.

Jeg har hatt et godt "sovehjerte" det meste av livet, helt til sommeren 2009. Da var jeg blitt så tung at kroppen nærmest var i streik. Det var umulig å sove mer enn 2-3 timer sammenhengende. Jeg ble svært tungpusten når jeg la meg flatt i sengen. Iflg. legen min var det pga at den store magen presset på lungene. Dette forsvant raskt i januar da jeg la om livsstilen og vekten gikk nedover. Snorkingen er også borte. Jeg hanglet gjennom dagene pga lite søvn.

Blir spennende å se om du får det bedre nå.

Ha en fin kveld :(

 

Hilsen Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg ikke er den eneste som sliter med helsa.... men tenk hvor mye vi sparer den norske stat for dersom vi greier målene våre!

Jeg er en av de som synes helsevesenet er elendig på vår problematikk.

Her har de virkelig en jobb å gjøre. De er jo inne på tanken nå om å sette fokus på diabetes og overvekt, men det prates og prates...... i mens så er vi mange som virkelig ville hatt behov for støtte og hjelp. Lurer på hvordan Norges befolkning hadde sett ut uten Grete Roede !?!

Det er for galt at vi må betale moroa selv også, det kunne jo ha vært lurt å la folk få støtte til forebyggende medisin.....en sånn slankeoperasjon koster jo minimum 110 000 kroner!

Jaja, det var dagens hjertesukk.

 

God helg til deg!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

Flott at du endelig har fått en utgreiing ang søvnproblemene dine. Håper intenst at du får et lettere liv, både billedlig og bokstavelig, nå som du har fått en "diagnose" og medisinering for dette. Er virkelig glad på dine vegne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både i går og i dag har jeg hatt flotte treningsøkter og jeg blir så glad og lett på foten etterpå, riktig deilig er det!

Må jo legge til at i dag fikk jeg tid til badstue etterpå og det er jo skikkelig premie, synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og filosoferer litt for meg selv...det er begynt å bli litt vår i bakkene her jeg bor. Det er den beste tida på året, når alt våkner til liv etter en lang vinter.

Tenker på at jeg skal være takknemmelig for at jeg er oppegående til tross for mine helseproblemer. Og så håper jeg på at denne våren skal bli spesiell i forhold til at kanskje søvnen blir bedre og at vekta da lettere går nedover igjen.

 

Jeg tenker på at den svarte siden i klesskapet mitt skal gjøres mindre. Nå er det slutt på at hver gang jeg skal kjøpe noe nytt , så ender det med at jeg kommer hjem med nesten det samme som henger der fra før av! Noen som kjenner seg igjen?

Jeg skal bli den "jåleberta " jeg en gang var ... har startet med ny sveis og ny hårfarge. Før turen til Portugal så kjøpte jeg et par nye jakker i denne flotte corallfargen. Det føltes deilig med noe som lyste litt opp. Nå sikler jeg på en lett skinnjakke til våren. Det har jo kommet så mye fint i butikkene nå.

Og kanskje en fin sommerkjole.....er det flere som drømmer om et nytt klesskap?????

 

Skal til Milano noen dager i påsken, der er det vel litt å velge mellom, men så spørs det vel om størrelsene passer...... jaja, om ett år så SKAL det passe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med ny sveis og hårfarge - det er alltid en god begynnelse.

 

Kjenner meg veldig igjen i det du sier - det frister alltid litt ekstra med nye klær i friske farger nå når våren kommer! Og når man i tillegg kan kjøpe en størrelse eller to mindre - ja da er det lett å gå amok!!! Jeg synes og det er viktig å unne seg noe fint og nytt i "nedgangsperioden" - at man ikke går rundt og føler som en slusk mens man holder på fordi man bare bruker gammelt skrap som gjerne er for stort også. Det gjør under for både selvfølelse og motivasjon til videre nedgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta som en stor optimist i dag, tror du...... ikke det var opp!!!!!!

Kanskje er det de nye medisinene, men jeg blir bare motløs.

Trener og veier mat, det er liksom ikke noe som hjelper. Nå trenger jeg virkelig litt trøst!!!:)

 

Og nå skal vi på tur igjen i neste uke , 5 dager til Milano- det skulle jo være gøy, men nå begynner jeg også å grue meg Caroline!

det er jo sååååå lite som skal til for at det stopper opp her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei solvik.... Nei så leit for deg, du som er så flink med trening og legger ned så mye arbeid. Det er virkelig urettferdig dette. Er sikker på at du er minst like flink i det daglige som jeg er!!!!

Kan det være andre årsaker enn lav forbrenning? Bruker du salt i maten? Jeg har sluttet helt å bruke salt når jeg lager middager.... Drikker du nok vann? Får nok fiber?

 

Går det bedre med søvnen? Gi de nye medisinene noen uker til, så ser du hvordan det går da. Hadde virkelig unnet deg vekt-nedgang nå. Da er det liksom enda kjekkere å dra på tur.... men uansett blir det flott å reise til Milano. Har selv vært i Roma om våren, var som en sånn fin norsk sommerdag....ikke for varmt og herlig, herlig. Gled deg til å sitte på en fortaus-restaurant, se på folkelivet, shoppe eller "vindus-shoppe"- nyte atmosfæren. Du er heldig og har en flott tur foran deg. Du skriver tidligere at du kanskje ikke finner noe som passer, det har jeg opplevd om jeg er i New York eller Barcelona. Kommer ikke tomhendt hjem av den grunn. Finnes masse flotte vesker, sko, skjerf, smykker, kosmetikk....og kanskje den fine skinnjakken dukker opp :)

La "jåleberta" komme frem...DET ER VÅR!!!!!!!!!!!!!!! Gled deg til turen, det er ikke vekt og kilo som skal være hovedfokus, men det er lett for.....I know!!

 

Ønsker deg en fin ettermiddag :)

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Huff, det var kjedelig... Vet egentlig ikke hva jeg skal si, bortsett fra at håper det løsner snart!

 

Jeg tror at du kommer til å kose deg i Roma når det kommer til stykket. Kanskje du kan finne deg litt ekstra inspirasjon der? Selv har jeg med unntak av England/Skottland aldri en gang giddet å prøve meg på klesshopping i land som Frankrike og Italia - med mine 180 cm og ekstremt mange kilo for mange ser jeg på det som meningsløst. Jeg blir bare deprimert av det. Isteden har jeg kost meg med det jeg kan kose meg med, og Caroline har klart å ramse opp det meste. Det som også har vært en ekstra motivasjon for meg som hater å trene er all den mosjonen jeg får når jeg er på sånne turer uten å egentlig merke at jeg mosjonerer! Genialt! Men så foretrekker jo jeg å bruke føttene hvis ikke avstandene blir altfor lange - det er stort sett alltid noe å se på veien dit....

 

Kan bare ønske deg lykke til med videre vektnedgang. Og husk når du er i Roma og nyter livet så sitter jeg her hjemme og er fryktelig misunnelig på deg! :-)

 

Klem, Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

Kjenner jeg blir helt kraftløs når jeg hører hvilken fantastisk innsats du legger ned for så å se at vekta går opp. Føler virkelig med deg Solvik!

 

Men hadde du kunne sendt meg (på PM) matmengde du spiser pr. dag, samt kalorimengde og fordeling på karbohydrater, fett og proteiner. Sitter på litt kunnskaper, så kanskje jeg kan være til hjelp? :)

 

Skulle gitt mye for å reist rundt i verden, slik som du gjør. Håper virkelig jeg kommer i den livssituasjonen at jeg kan gjøre det en gang i fremtiden!

 

Ellers håper jeg du greier å fokusere på litt positive ting i hverdagen din også, sånn at ikke denne ene vektoppgangen ødelegger motivasjonen din.

 

Har troen på deg jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret er litt bedre i dag :) Men fy søren for en nedtur :)

 

Dere er kjempeflinke trøstere! Jeg ser for meg fortausrestaurantene og rødrutete duker på små bord... hyggelige kelnere som snakker sjarmerende gebrokkent eller sitt eget nydelige språk...kanskje blir det rom for et glass deilig (tørr) hvitvin i solen også...og mange gåturer for å se på dagliglivet og besøk i en katedral for å tenne lys. Og kanskje dukker den skinnjakken opp, som jeg drømmer om..... og sko og vesker i Italia er jo bare helt fantastico !!

jeg har alltid vært en skikkelig " jåleberte", så jeg finner nok noe. Men akkurat dette med å finne klær som jeg liker, ja det har nesten blitt som en sorg hos meg. Men, joda jeg gleder meg. Og jeg vet jeg er heldig som reiser så mye :)

Etter at vekta ble helt umulig, så er det faktisk bare en plass jeg har tatt av med shopping. Det var i New York. Da trodde jeg at jeg skulle dåne... der var en hel etasje i et flott kjøpesenter med størrelse XL og helt opp til XXXL. Mye var alt for stort for meg og det var HERLIG!!!! Og det var flotte merker til halve prisen av hjemme.... tror jeg må tilbake dit en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker alle her inne en riktig god påske, med gode opplevelelser og masse hygge med god (riktig)mat, trim og sosialt samvær:)

Selv om vårt problem til tider overskygger alt , så må vi huske på at det er mange rundt oss som fortjener at vi er til stede for dem.....for de er til stede for oss:)

 

 

God Påske alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg så fornøyd med meg sjøl :) Treningsøkt på over 1 time og 20 min for tredje gange denne uka !

Og det kjennes bare deilig!

Ikke vondt i knærne eller ryggen lenger- det er supert!

Litt støl etter å ha trent utfall og markløft, men det tåler jeg.

Håper flere enn meg får brukt alle kjente og ukjente muskler i påsken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...