Gå til innhold

Jeg vil, vil vil .......få det til!


Gjest solvik

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Er vel ikke usannsynlig at det er mulig å bli "avhengig" av sukker og sånt. Er et eller annet med det "mye vil ha mer" greiene. Leste også på VG-nett her om dagen at forsøk på rotter viser at mat med mye kalorier og fett påvirker hjernen litt på samme måte som narkotika - at man rett og slett kan bli avhengig av det. Når det er sagt så har jeg også lest at man kan bli tilsvarende avhengig av rockemusikk, alt grunnet dopamin. Musikk er jeg allerede avhengig av - kanskje jeg kan bli kvitt suget etter usunn mat om jeg hører ENDA mer på musikk? Hmmmmm..... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 710
  • Created
  • Siste svar
Gjest solvik

Ja , kjør full guffe ofte:) Og dans gjerne til takten.....det hjelper!!!

Og tenk på ALT du kan spise med god samvittighet, for vi kan jo spise det meste utenom snop, bare man holder seg innenfor visse rammer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Litt synd det var stillstans denne uken, solvik.....Husk at oppgang er myyye kjipere!

Ikke tenk for mye på det nå når du drar på tur. Igjen, kos deg masse på hjemlige trakter.

Riktig god tur....men jeg savner deg når du er borte, vet du :D

 

God klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Ja dumt med stillstans, men jeg hadde jo minus 2,9 kg på de to foregående ukene og det er jo unormalt til meg å være.

Veier meg jo på denne Tanitavekta og verdiene var helt rare denne uken,skjønner ikke helt dette. Muskelmassen så ut som den hadde gått opp mye og så hadde jeg mer vann i kroppen enn forrige uke, så det kan hende jeg får det igjen neste uke.(håper!)

Jeg er begynt med noen nye nye medisiner i forhold til søvnforstyrrelsen, vet ikke om det har noe å si...... strever litt med det der, har måttet bytte og prøve flere sorter...ikke bra. Har jo vært til utredning hos denne søvnspesialisten, men begynner å miste troen på at han kan hjelpe meg :D

 

Dum dag i går, for i tillegg til stopp på vekta, så ser det ut som vi må droppe hele nordoverturen p.g.a. uforutsette ting på jobben til mannen min.... surt!

Hadde gledet meg sånn til å åpne hytta for sesongen.

Men det er jo meldt godt vær her på Østlandet i pinsen, så man får tenke positivt!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Kjipt at jobben til mannen din skulle komme i veien for helgeplanene.... Men forhåpentligvis klarer du å følge Fleksnes sitt råd om å finne på noe gøy der du er. Selv satser jeg friskt på husarbeid... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

men jeg depper ikke så lenge :)

Det er nydelig vær her og livet er herlig :)

Vært å shoppet litt nye sommerklær i dag, deilig å ha kommet ned på large istedet for xl-bare det er jo grunn nok for å være i godt humør :D

Og så er det deilig å bruke litt farger igjen, jeg var liksom grodd fast i mitt sorte klesskap...

 

Kanskje blir det en tur på Aker Brygge i solen også:)

 

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Det høres herlig ut, solvik :) Nyt finværet, men vær litt forsiktig. Jeg våknet sååå forkjølet i dag, satt nok for lenge ute i går, med for lite klær på.

 

Riktig god Pinsehelg :D

 

Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

her på Østlandet! Temperaturer som gir energi og påfyll...godt:D

Har koset meg med lange turer, late timer på terrassen og tur til Aker Brygge!

Her ble det lunsj bestående av skalldyrsalat og tørr hvitvin-deilig og lovlig!!!!

 

Synes våren er den deiigste årstiden.... alt våkner til liv , varmen kommer og gir oss energi, mindre klær og mye uteliv. elsker cafelivet i sola!

Ha en fin vår alle sammen!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Åååååh, det hørtes ut som en fantastisk deilig helg.... Her kom regnet akkurat i rute til helgen, så det var litt kjipt. Men har da klart å skvise inn en bytur med lunsj og litt diverse andre sysler likevel.

Ønsker deg en finfin uke!

 

Klem, Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

ja , så var det veiedag igjen....!!! skuffet også denne uka...stillstand for andre uke på rad....kjedelig og surt!!!:)

 

Etter tre skikkelige treningsøkter på en og en halvtime hver og 3 lange gåturer på rundt en time hver seg denne uka...men iflg. vekta så har muskelmassen gått opp og fettmassen ned, så det er jo positivt.I tillegg enda mer vann i kroppen... Men totalvekt står på det samme og det er KJEDELIG!!!!!

 

tror det har sammenheng med denne nye medisinen, kan ikke skjønne dette....sukk:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så utrolig kjipt... At du kan se at fettprosenten er gått ned er jo forsåvidt greit, men det må være frustrerende når du ikke ser noe resultat på vekten! Det er jo en stor årsak til at man holder på med dette. Ja, man får helsegevinst ellers også, men det er nå en gang et eller annet med disse tallene som lyser mot en. Jeg er derfor mer imponert over deg enn mange andre her inne - når man går ned i vekt er det motivasjon nok i seg selv til å holde det gående, men når man uansett hvor flink man er går uke etter uke uten å se resultater på vekten ser jeg for meg at det må stålvilje til for å holde det gående...

Håper at kroppen får stabilisert seg med de nye medisinene snart, slik at du du også kan få se hyggelige tall på vekten!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Flinke, flinke solvik, dette er virkelig urettferdig. Du som er den flinkeste trimmeren av oss alle. Du har sikkert den mest faste, trente kroppen også :) Iallefall har du fortsatt den laveste vekten av oss i den faste gjengen.

 

Har tenkt på det du nevner om vann i kroppen. Det er en problemstilling du egentlig bør snakke med legen om. Kanskje du har behov for vanndrivende medisin (Diuretika)

 

Vet du solvik, den dagen du veier 99,9 eller mindre, blir jeg like glad som når jeg selv kommer til å passere den "magiske grensen".

 

Skjønner godt at du er frustrert og håper på et fint resultat neste onsdag!!!!!

 

God klem til deg :)

Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

uff det var trist at det sto stille igjen, men kjempebra at du har fått mer muskler og muskler veier mer enn fett har jeg hørt:)

 

Du må bare stå på videre og brått kommer nedgangen igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

....til dere alle!

Joda jeg er fristet til å gi opp noen ganger, men da lurer jo dette opersjonsspøkelset... og det har jeg SÅÅÅÅ lite lyst til :)

 

Men det skal jo sies at kroppen min er veldig forandret, fordi jeg har trent så mye og formen er super nå. Men det er disse forbaska tallene da....og ja til deg Caroline- vet du det tror jeg på ! Vi har fulgt hverandre så lenge nå og det samme gjelder når du kommer til det magiske tallet!!! Det blir stort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

............i dag har jeg gjort noe som var utenkelig for noen måneder siden...!

jeg har kjøpt en DYR kjole... som er ceriserød!!!!!!:)

Jeg skal nemlig i bryllup i juli ....og den er bare nyyyyydelig.....håper alle andre synes det også...!

 

Ikke lett akkurat det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Gratulerer med ny kjole, solvik....den høres flott ut :) Herlig å få seg et nytt, flott plagg til en slik anledning. Tenker du kommer til å prøve den noen ganger før bryllupet i juli!!

Hjelpe meg, tenk om den blir for stor da.......

 

Ha en strålende helg

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så gøy! Grattis! Cerise er en flott farge og du kommer nok til å se og føle deg flott! Og når man gjør det pleier det å være SÅ mye gøyere å dra i sånne ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

.... her har det vært litt hektisk noen dager, med masse besøk og mye som skjer. Så da har det ikke blitt tid til så mye skriving her.

Jeg skal nemlig bli mormor til en liten krabat om noen dager, så nå trengs det litt hjelp og støtte der. De har en toåring fra før, så det er full fart. Men veeeldig koselig. Jeg synes bare at jeg er heldig som har dem i nærheten.

At jeg grep fatt i vektproblematikken var nok denne lille toåringen en vesentlig del av. For da hun begynte å gå, så merket jeg veldig hvor tungt alt var ,for å følge henne. Men nå springer hun ikke fra mormor ,nei :)

Tenkte jeg skulle bli en sånn "supergrand" :(

 

Jeg er nok i en litt annen aldersgruppe enn de fleste her, men jeg synes egentlig det er uvesentlig, for vi strir jo alle med de samme tingene enten man er 18 eller 50.

Nå skal jeg i kjelleren å ta en skikkelig økt- gleder meg!!!

Forresten , nå har jeg to fulle trimpoengtrær av. Det bli 200 trimpoeng siden i september. Det vil si 40 000 kalorier brent i kjelleren - det er jeg stolt av :)

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Supergran, ja. Gikk faktisk en TV-serie i gamle dager (midten på 80-tallet) som het det! Kom på den da du brukte ordet. Ikke den verste bestemoren å sammenlignes med!

 

Det er sikkert kjempekoselig med barnebarn. Jeg ser for meg å bruke det (eller barn for den saks skyld) nok kan gi en ekstra motivasjon i forbindelse med vekttap fordi en gjør det for andre enn "bare" seg selv (skriver med hermetegn fordi en selv er jo egentlig ikke bare - uten helse funker man tross alt ikke så bra. Men velger å tro at du forstår hva jeg mener :-) ). For ikke å snakke om hvor mye ekstra (gratis!) mosjon man får av å løpe etter småtassene! Kan du skjønne hvor de tar all energien fra... *ler*

 

Måtte selvsagt google supergran, og jammen santen fant jeg ikke bare bilder, men også teksten til kjenningsmelodien og måtte flire litt - her er et lite vers:

 

Stand back Superman, Iceman, Spiderman

Batman and Robin too

Don't wanna cause a ruckus, but BA Baracus

Have I got a match for you

She makes them look like a bunch of fairies

She's got more bottle than United Dairies

Hang about

Look out

For Supergran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elisa28

Så spennede og bli bestemor, husker mamma sa " bestemor, nei du det er jeg alt for ung til"( hun var da 42 år) Men hun gledet seg masse.

De setter nok pris på hjelp nå som det nærmer seg:)

 

200 trimmpoeng siden september er jo kjempe bra:) Stå på videre, flink er du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...