Gå til innhold

Jeg vil, vil vil .......få det til!


Gjest solvik

Anbefalte innlegg

Gjest FruFleksnes
Legetimen gikk kjempefint. Det første legen sa var at jeg så så opplagt ut!!!!

Blodtrykket var kjempefint' date=' faktisk bedre enn på mange år. Det synes jeg er virkelig flott og inspirerer til å stå på videre.:D

 

Vi fikk oss nå en god latter også, angående hans skrivekløe og min irritasjon over at han søkte meg på slankeoperasjon uten at jeg sa et ord hverken fra eller til. Han gikk faktisk så langt at han sa at det var vel et "overgrep"...Men det ble jo nyttig likevel, for jeg tente jo på alle pluggene da jeg kom hjem og bestemte meg for at her skal det IKKE bli noen operasjon!!!

Her skal det trenes og slankes :) Man må tenke positivt og motivasjonen er fortsatt på topp! Dette skal jeg greie, selv om det tar tid.

 

Ha en fin helg alle sammen! :D[/quote']

Så godt at dere fikk "renset luften" litt, solvik. Ut fra det du skriver, synes jeg også legen gikk litt vel, fort frem...... Dette klarer du uten opr. Snart har du for lav BMI, til at det er aktuelt å få tatt inngrepet ;)

 

Kos deg i helgen solvik

God klem fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 710
  • Created
  • Siste svar
Gjest FruFleksnes

Yes I can- Yes you can- Yes we can!!!!!!! ;):)

 

Morsomt at du nevner de ordene: Yes I can. Akkurat de 3 ordene har jeg og mine venninner pratet endel om. Hun ene arbeider i et stort konsern......der har de ansatte fått utdelt hver sin gullnål/ pins, hvor det står: Yes I can!! Den må de ha på brystet på uniformen, når de er på jobb!!

 

Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Tror disse ordene er noe av det viktigste man kan si til seg selv. Klappe seg selv litt på skulderen og si at nå har du vært flink. Det er så altfor lett å fokusere på det negative- det man ikke får til.....f.eks i denne slankeprosessen- en halv kg er en halv kg. Det er faktisk ikke et nederlag, men en seier!

Vi er forskjellige og kroppene våre er ikke like klar for å gi slipp på noe.

Selv om min vekt ikke går så fort ned så skjer det masse positive ting med kroppen og helsen min.:)

 

Jeg har jo en sånn Tanitavekt som scanner kroppssammensetning; vann, fett,muskelmasse, beinmasse. Den gir også beskjed om magefett, på en skala fra 1-59.

Har du et magefett slik at du havner på mellom 1-12 på skalaen, så er du innenfor den sunne grensen. Da jeg startet å bruke denne vekten etter jul ,så hadde jeg en rating på 15,5. Nå er jeg på 14 ;) Det synes jeg er kjempebra . Nå er et av målene mine at jeg kommer ned på 12 her- spennenede!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Leser innlegg som jeg så gjerne skulle satt meg ned å besvart...men jeg har omgangssyke så jeg greier bare ikke...Men det er utrolig mange flinke, motiverte og hyggelige mennesker her inne ;)

Stå på alle sammen- vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Uffda ;) Ønsker deg riktig god bedring, kjære solvik!!!! Trøsten er at det pleier å gå raskt over. Husk å drikke masse vann, så ikke kroppen "tørker ut"

 

Goood klem til deg

fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Tusen takk for trøsten jeg fikk!!! Jeg er bedre i dag, bare litt susete i hodet.

Men jeg måtte jo tidlig opp og på vekta ! Og tenk minus 1,5 kg:) Jeg er overlykkelig!!!!:)

Det hjelper jo kanskje med litt omgangssyke ,for det var jo et flott resultat denne uken også, til tross for mindre trening og helt sikkert alt for lite mat i to døgn.

Men jeg har jobbet i hagen i mange, mange timer denne uka. Det er jo også flott trim.

 

Ha en fin dag alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Så flott, solvik!!!! Grattis med nok et supert ukeresultat :)

 

Omgangssyke er fælt, det tar på.... "men ikke så gale at det ikke er godt for noe", hehe. Hjelper litt på vekten det!

 

Flott at du føler deg bedre, men ta det nå litt med ro da!

 

Stoor klem fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Jeg glemte noe: Nå er det jammen ikke lenge til du nærmer deg to-sifret vekt. Å se 99.9 på vekten blir utrolig flott. Det gleder jeg meg enormt til.....tror det blir årets "højdare" eller?? :)

 

Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Omgangssyken er noe herk, så håper du har begynt å få i deg mat igjen.

 

Men uansett - 1,5 er knallbra, og jeg også kan tenke meg at det å se et tosifret tall foran kommaet blir fantastisk deilig! Må nok se etter det en stund selv, men det kommer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Takk for støtte!

Og JA, jeg ser frem til tosifret!!!!!:)

Har ikke helt turt å tro på det, for det har jo gått saaaakte med meg hittil, men kanskje det har løsnet nå! Jeg er optimist!!!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Ønsker deg også en fin langhelg og en flott 17. mai feiring :

Kos deg masse og håper dere får flott vær!!!

 

Stor klem fra meg til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Takk for hilsen fra deg Caroline ! Så at du hadde lagt en imponerende plan- det er lurt!

 

Selv skal jeg ha gjester og har laget en meny med kalkunstek og laks med "riktig" tilbehør, så det skal gå bra.

Jeg lager også marsipankake og ostekake, men det er ikke så viktig for meg for jeg er jo ikke søtmons. Kanskje smaker jeg en liten flis vi får se......

 

Ønsker alle en fin feiring- vi er heldige som bor i et så flott land!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

.....for denne gang.

Hadde familie selskap med store og små gjester. God mat og mye hygge.

 

Middagen gikk greit med kalkunstek og kokt laks. Friske bær med litt is til dessert.

 

Marsipankake hadde jeg bakt, tok en liten flis, men det var egentlig unødvendig for jeg synes bare det smaker søtt, altfor søtt.

 

Godt å stå opp i dag å vite at grovbrødet ventet!

Hverdager er ikke så verst...

 

Nå skal vi reise til Senja på hytta en uke fra torsdag, håper på fint vær og mange gåturer. Føler meg så sprek som jeg ikke har vært på mange år, det er en deilig følelse!!!:);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Så hyggelig det høres ut å være 17.mai gjest hos deg, solvik. Lager det flott til du :)

 

Er ganske så uenig med deg ang marsipankake....synes det er helt nyyyydelig. Egentlig er du ganske heldig, som ikke er en sånn søtmons. Har du tenkt på det? Veldig mange her inne er jo "sjokoman". Uansett om jeg leser på "ned 10-20 kilo" eller her, går liksom sjokolade igjen som et avhengighets problem.

 

Flott å reise på denne årstiden, naturen er så vakker og solen varmer herlig på en vinterblek kropp. Kanskje du treffer på Senjapia, uten å vite om det!! ;) Hehe

 

Håper du får fint vær og nydelige turer. Kos deg masse og slapp av på hytta, solvik!

 

God klem fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hyttetur på Senja høres deilig ut - håper dere får finvær! Da blir det liksom enda litt mer trivelig....

 

Du sier at marsipankake er for søtt. Har du alltid hatt det sånn eller er det et resultat av omlegging av kosthold? Mener nemlig å huske at tidligere da jeg gikk på kurs kom jeg til et punkt der sånt ikke fristet særlig lengre. Er optimist og håper at jeg skal komme til det punktet nok en gang! :-) I mellomtiden må jeg rett og slett bare la være og kjøpe inn eller sende ting til motsatt ende av bordet når jeg er i selskap... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Joda, jeg er nok litt heldig som ikke fristes så mye av av søtt. Is synes jeg er godt, men det er ikke sånn at jeg må ha det.

Men jeg har jo måttet passe vekta hele mitt voksne liv, så jeg har bare innsett at jeg må la det være. Det er bare borte fra "menyen" min.

 

Jeg har vært hos Fedon Lindberg til utredning og han hevdet at man kan bli sukkeravhengig. Jo mer du spiser jo mer får du lyst på! Og da er man jo fanget i en vond sirkel.

 

Det samme er det med salt. Jo mer man venner kroppen til saltmat dess verre blir det.

 

Jeg er vel en skikkelig saltmons. Så må passe meg der. Sett en bolle med potetgull foran meg.........da strever jeg virkelig for å holde meg i skinnet!

Så vi har alle våre svake sider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...