Gå til innhold

Jeg vil, vil vil .......få det til!


Gjest solvik

Anbefalte innlegg

Joda, jeg er her ennå:D

Men jeg har ikke tatt meg tid til å melde så mye på en stund. Jeg sysler med mitt og kjenner at klærne blir romsligere...men har ikke vært på vekta på en stund nå. Jeg måtte bare gi meg selv en liten time-out i forhold til veiing, for jeg ble så stressa på den vekta.

Og så har jeg sugd litt på den karamellen jeg fikk hos legen.Jeg ble overlykkelig over at alle prøvene var så fine. Tenk ingen insulinressistens lengre ! Må si at jeg er veldig fornøyd med det. Jeg har i alle fall fått en stor helsegevinst igjen for alle treningstimene mine.:) Så får vekta bevege seg så sakte den vil.

Ha en fortsatt fin uke alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 710
  • Created
  • Siste svar
Gjest Synsegulla

Å få ha helsa i behold er vel den største gevinsten av alle. Jeg vet at den vekta ikke er snill med deg, men som du sier selv så får den bare være litt. Det er jo så mange andre ting og måle. Jeg har kommet i over 30 trimpoeng denne uka, og målet er å få til det samme neste uke. Det krever planlegging, men det er det verdt. Jeg vil nemlig ikke først og fremst ned i vekt, men jeg vil ha kroppen min tilbake, dvs jeg vil at den skal virke sånn som før. Da var jeg sterk, og ble ikke andpusten av ei lita trapp.

 

Håper du nyter våren nå, her skinner sola fra blå himmel og det er 8 grader ute. Herlig! Ha en finfin dag Solvik :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei solvik! Det var en gledelig tilbakemelding fra legen din :D

Helsen er det viktigste av alt. Det vet man mye om når man har opplevd at den svikter. Da blir alt annet uvesentlig.

 

Ønsker deg en fin uke, solvik og håper du koser deg i herlig vårvær.

 

Tusen takk for hyggelige ord fra deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg gleder meg med deg og er veldig enig med deg, dette må vi gjøre på vår egen måte, det er altfor lett at disse tallene får en for stor betydning, helsa er viktigst!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

...... var godt å få tilbakemelding på det du hadde håpet på. Kjempefint!

Lurt å la være å veie deg en stund, helsegevinsten er det som teller mest.

 

Solvik, lykke til videre, og jeg er med i din heiagjeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Dette høres riktig ut, Solvik.

Det burde jo ikke være sånn, at tallene på vekta har sånn kraft, men jeg strever med det samme. Det gir god kontroll å følge med på vekta, for det er så konkret. men samtidig er jeg ikke så sikker heller, for det kommer jo an på hva kiloene består av også. Det må være fantastisk å få vite at alle prøver er bra, og samtidig også kjenne at klærne blir romslige.

 

Stå på videre, det er fint å følge med deg!

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...alle sammen. Det er så artig å gå inn på forumet og så er dt så mange hyggelige hilsninger:)

Nå er jeg i skikkelig vårmodus...så i dag har jeg vært å shoppet litt. Synes det er deilig å se alle de lyse fargene i butikkene.

Og så er jeg så glad i blått i alle nyanser og det er det mye av i vår.Herlig:)

Ble en marine strikkejakke med pynt på kantene ,lyseblå jeans og en silke t-skjorte, tror jeg blir riktig så fin nå :D

Flere som har vårfornemmelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Grattis med nye, freshe vårklær!! Høres veldig fint ut, solvik :D

Det er jo så mye fint i butikkene nå, i herlige, friske farger.....

Nå er det helt slutt på sorte antrekk for min del, farger gjør meg glad.

Har også kommet i vårmodus, eller nesten til sommer, hihi..... for jeg har allerede kjøpt inn små lyse, lette kjoler :):)

 

Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Jeg kjenner hvor mye lettere alt går om dagen nå som det er lyst så lenge.Er liksom ikke noe problem å begynne å støvsuge klokka 19 om kvelden nå, eller å dra ut for å handle sent.

 

Jeg har og skikkelig lyst til å handle.Elsker også blått. Har ikke tenkt å bruke mye penger på klær somsnart blir for store allikevel. Et par nye t skjorter blir det nok.

 

Gled deg over din nye helsestatus ,shop klær, og vær snill med deg selv. Positive tanker og trening, da kan jo ikke dagen bli noe annet enn bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg har også vårfølelse og har lyst til å shoppe, men som dere, venter jeg litt, det er så bortkastet med masse klær som blir for store (*huh* for et luxusproblem*)

 

Jeg har nå kun 3 langbukser, 2 par jeans som jeg kan ta opp og ned uten å åpne, og et par sorte magic jeans med elefantrompe (*bukserompa er for stor og henger løst nedover bak i folder*) bærre lækkert. Snart passer jeansen i str 46 - jeg sikter mot den før jeg kjøper noe nytt.

 

Har også jakker som begynner å bli romslige, mye sort. Men også noe fra tidligere tider som jeg kan bruke igjen nå :-)

 

Høres fint ut det du har kjøpt! Jeg liker også blått veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nye' date=' freshe vårklær!! Høres veldig fint ut, solvik :)

Det er jo så mye fint i butikkene nå, i herlige, friske farger.....

Nå er det helt slutt på sorte antrekk for min del, farger gjør meg glad.

Har også kommet i vårmodus, eller nesten til sommer, hihi..... for jeg har allerede kjøpt inn små lyse, lette kjoler :):)

 

Klem til deg[/quote']

 

....trippe rundt i dine nye ,lette sommerkjoler...og flate sko...eller kanskje du går for høye hæler nå!?

Helt ny er du i alle fall denne sommeren:) God helg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vårfølelse og har lyst til å shoppe' date=' men som dere, venter jeg litt, det er så bortkastet med masse klær som blir for store (*huh* for et luxusproblem*)

 

Jeg har nå kun 3 langbukser, 2 par jeans som jeg kan ta opp og ned uten å åpne, og et par sorte magic jeans med elefantrompe (*bukserompa er for stor og henger løst nedover bak i folder*) bærre lækkert. Snart passer jeansen i str 46 - jeg sikter mot den før jeg kjøper noe nytt.

 

Har også jakker som begynner å bli romslige, mye sort. Men også noe fra tidligere tider som jeg kan bruke igjen nå :-)

 

Høres fint ut det du har kjøpt! Jeg liker også blått veldig godt![/quote']

 

 

....ja, det er vel det, men det er litt viktig å føle seg fresh og fin underveis også, synes jeg. det gir meg motivasjon og glede. Ikke mye som skal til...en ny topp og et fint skjerf...nye vårsko. Kos deg med vårfølelsen!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner hvor mye lettere alt går om dagen nå som det er lyst så lenge.Er liksom ikke noe problem å begynne å støvsuge klokka 19 om kvelden nå' date=' eller å dra ut for å handle sent.

 

Jeg har og skikkelig lyst til å handle.Elsker også blått. Har ikke tenkt å bruke mye penger på klær somsnart blir for store allikevel. Et par nye t skjorter blir det nok.

 

Gled deg over din nye helsestatus ,shop klær, og vær snill med deg selv. Positive tanker og trening, da kan jo ikke dagen bli noe annet enn bra :)[/quote']

 

Kos deg med vårfornemmelsene og nyt livet! God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Grattis med nye klær!

Vårfornemmelse, ja. Fortalte akkurat på Lykke sin tråd at i går var jeg på butikken og oppdaget først da jeg kom hjem at jeg hadde glemt å ta på ytterjakke. Bare collegejakke funket finfint, og det var DEILIG!!!!

 

Har også lyst til å shoppe - føler meg ganske desperat etter FARGER!!!! Blir mye svart fordi jeg ikke har klart å finne så mye farger jeg liker. Liker litt skarpe, klare farger - sånne duse pastellgreier er ikke helt meg. Så jeg gleder meg til å kunne tråle Londons butikker til uken og se om jeg finner meg noen fine ting jeg kan bruke utover våren.

 

Ha en fortreffelig fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nye klær!

Vårfornemmelse' date=' ja. Fortalte akkurat på Lykke sin tråd at i går var jeg på butikken og oppdaget først da jeg kom hjem at jeg hadde glemt å ta på ytterjakke. Bare collegejakke funket finfint, og det var DEILIG!!!!

 

Har også lyst til å shoppe - føler meg ganske desperat etter FARGER!!!! Blir mye svart fordi jeg ikke har klart å finne så mye farger jeg liker. Liker litt skarpe, klare farger - sånne duse pastellgreier er ikke helt meg. Så jeg gleder meg til å kunne tråle Londons butikker til uken og se om jeg finner meg noen fine ting jeg kan bruke utover våren.

 

Ha en fortreffelig fin helg![/quote']

 

Særlig om våren, synes jeg. Byen er full av "daffodills" (som er et av de rareste engelske ordene jeg vet). Koselig!

Jeg er enig i at det er gøy med farger. Jeg er heller ikke pastelldame, her må det kraftigere saker til!!!

Men når man er stor så er man jo litt redd for sterke farger....men egentlig er jeg så voksen nå at jeg har bestemt meg for å gi blanke i det!

Man blir glad av farger. God tur til London! Kos deg masse og "shop till you drop"!

Selv skal jeg til Køben på en tredagers til uka. Gleder meg både til smørrebrød og snaps, for det må bare bli en utskeielse der, det hører liksom med!

Har fått det for meg at jeg skal finne meg en trenchcoat.....tja vi får se!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med venninnebesøk. Håper dere får en strålende fin helg' date=' solvik :):)

 

Klem[/quote']

 

Ja, det ble et koselig treff ! Det er så rart dette med venner...noen har man uansett hva som står på. Og noen kan det gå laaaang tid mellom at man treffes, men likevel ha denne gode tonen med en gang man sees igjen . Rart! Og godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
Ja' date=' det ble et koselig treff ! Det er så rart dette med venner...noen har man uansett hva som står på. Og noen kan det gå laaaang tid mellom at man treffes, men likevel ha denne gode tonen med en gang man sees igjen . Rart! Og godt:)[/quote']

Jeg og har noen sånne venner. Og jeg kjenner at det er de som er mine virkelige venner, om du skjønner....

Ønsker deg en finfin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... på hvor deilig det er at det er vår og på hvor godt jeg har det , bortsett fra denne vekta. Har vært inne å sett på bilder av fru Fleksnes og er imponert og stum av beundring. For det ligger en formidabel jobb bak det at hun har gått ned 77,2 utrolige kilo. Og hun ser jo ut som en stjerne:)

Så nå må jeg bare ta meg sjøl i nakken og gi alt jeg har, for jeg vil,vil,vil jo også bli slank!!!!!

Ha en fin ny uke alle sammen!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Det er nok ikke bare viljen det står på.Man må ha en kropp som vil samarbeide også.

 

Ingen VIL nemlig mere enn meg hellet.Har ikke tall på alle de hundre timer jeg har lagt ned på trening senter de siste årene.Ingen kan ihverfall si at jeg er lat.Når man veier over 140 kg som jeg har gjordt sier det seg selv at jeg gjør mitt :). Vet at du står på og trener masse også.

 

Den nye trenings veilederen min frtalte meg at vi må lure kroppen litt for at den skal slippe fettet.Den venner seg nemlig til det man har lagt opp til. De som jobber på treningssentre blir jo ikke alltid magre av å trene så mye de heller.

 

Er veldig spent på å se om han har noen triks som kan fungere for meg,skal selvfølgelig gladlig dele dem :)

 

En ting skal vi ihverfall ha. VI GIR ALDRI OPP !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....jeg tar i mot alle triks du kan lære bort!!!:)

Jeg strever virkelig for å få kroppen til å slippe på kiloene, det er virkelig en kamp...Men gi meg skal jeg ikke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og deilige vårdager er her. Nå kommer alt det lyse, fine inn i butikkene også...kjenner at jeg skulle ønske jeg bare kunne plukke meg en ny garderobe , hvitt, beige og blått....men det er ikke så enkelt nei. Det irriterer meg grenseløst, det er nesten som en sorg hos meg, at jeg ikke bare kan velge og vrake i det som er pent. Ser ut som disse vide tunikaene er kommet for å bli....men jeg er ikke så glad i dem. Synes jeg ser enda mer "bumsete" ut. Ja,ja det var dagens hjertesukk.

Jeg hadde en grei tur til København, men det var egentlig litt utrivelig, for været slo seg helt vrangt. Kaldt og vind med storm i kastene. Alt som var løst på gata flaksa omkring. Så¨da ble det litt mer pub og inneliv enn jeg hadde tenkt. Ble nok litt mer i glasset også.... ikke så bra:(

Og nå forberder jeg tur til påskefjellet. Jeg greier ikke å la være å tenke at hverdagene er enklest. Men det blir jo egentlig helt feil, for man skal jo leve mens man lever....men jeg husker ikke sist jeg kunne være avslappet i forhold til mat.

Men håper nå at jeg får gått litt på ski, sånn at treningen ikke stopper opp.

Litt tidlig dette her, men jeg vet at det ikke blir mye tid foran pcen nå...så en riktig god påske til dere alle sammen. Kos dere!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Kjipt med vær som slår seg vrangt når man reiser på storbyferie, altså. Fy til danske værguder!!! Håper det blir bedre i påskeferien din!

 

Jeg var jo i London og shoppet litt der. Der og var toppene enten veldig fasongløs, eller så var det grusomme trykk på dem. Så ut som kjøkkengardiner fra 70 og 80-tallet mye av det! *fnis* Men i dag stakk jeg innom H&M på vei hjem og fant meg det jeg vil kalle en tunika men som andre nok vil kalle kjole til den nette sum av 75 kroner. Hvit med sitrongule striper. De sommerlige fargene bare ropte på meg! Nå venter jeg bare på solen...

 

Ønsker deg en finfin påskeferie!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...