Gå til innhold

Jeg vil, vil vil .......få det til!


Gjest solvik

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 710
  • Created
  • Siste svar
Gjest solvik

Nå er vel påsken over....jeg har hatt en flott påske her på Øtlandet. Utrolig varmt og fint både på fjellet og her hjemme.

Kosa meg og slappet av og egentlig ikke kommet heeelt i gjenge etter ferien. Tenker ikke på maten for det går sin vante gang, men jeg er liksom ikke kommet helt i mål med treningen i tiden etter påske. Og jeg lurer på om min "vektløse " tilstand er så lurt.......men jeg fikk bare helt nok av det rigide systemet jeg hadde lagt opp for meg selv. Og nå er sommeren like rundt hjørne og jeg merker at panikken tar meg... enda en sommer uten å vise seg i badetøy!

Jeg orker snart ikke mer .....kampen mot fettmonsteret er hard:( Jeg er drittlei dnne gjenstridige kroppen, som ikke vil gi slipp på kiloene uansett hva jeg gjør!

 

Men det kommer en ny og ubrukt dag i morgen, håper jeg greier å bruke den til det beste for denne skrotten min....Trøst ønskes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Sommeren kan bli et kjempekick for motivasjon, tror jeg. Du kommer til å være mye finere til sommeren enn du tror akkurat nå. Poenget er at hver eneste kilo på vei nedover gjør stor forskjell, 100 gram ned hjelper godt på, det også, og enda er det TO MÅNEDER til sommerferien! Et hav av tid! Gled deg! Det kommer til å bli så fint!

Og så kan du gå ut i sola og bli brun, og det blir også fint!

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Bikinisesongen, ja. Måtte du nevne den? Akkja, det er ihvertfall en stund igjen til den begynner for min del, for jeg er så pysete at jeg ikke bader hvis det er under 20 grader i vannet, og hvis ikke jeg bader holder jeg i en usjenert hage/altan mens jeg er iført bikini... :-) Jeg tror at uansett hvor slank jeg blir kommer jeg ikke til å føle meg så vel i bikini pga. strekkemerker og sånt. Så jeg jobber mot mindre uvel!!!! ;) Jeg har kommet langt siden i fjor sommer og spesielt siden i forfjor sommer da jeg ikke var begynt på kurs en gang. Og selv om tallene på vekten din har vært lite samarbeidsvillig vil jeg tro at du har gjort akkurat det samme - om ikke annet er du jo blitt mye strammere og flottere etter all treningen!

 

Om det er greit å leve i en "vektløs" tilstand er det bare du som kan vurdere. Selv føler jeg at jeg må ha litt kontroll, men etter at jeg bestemte meg for å gi meg på kurs for en periode har jeg slappet litt mer av i forhold til det - faktisk såpass at jeg glemte å veie meg på til siste rapporteringen mandag! Og hva skjer? Jo, jeg har gått ned 700 gram... Jeg spiser på samme måten som jeg har gjort hele tiden, men tenker ikke så mye på det, og da er jeg heller ikke sulten hele tiden. Go figure...

Men det jeg og har merket er at det er jo så utrolig mye mer lystbetont å gå ut. Jeg har vært mye ute på tur siden palmehelgen egentlig, og det er jo bare superdeilig. Ser hvordan naturen forandrer seg og blir grønnere dag for dag og får samtidig god mosjon. Jeg samler på vårtegn, og ble lykkelig da jeg så den første hestehoven, løvetannen, hvitveisen osv.

 

Vet ikke helt hva jeg skal si, jeg, annet enn at prøv å se på resultatene du HAR fått til fremfor de du ikke har fått til. For sistnevnte kan jo gjøre noen og enhver deperimert.... :-)

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik
Sommeren kan bli et kjempekick for motivasjon' date=' tror jeg. Du kommer til å være mye finere til sommeren enn du tror akkurat nå. Poenget er at hver eneste kilo på vei nedover gjør stor forskjell, 100 gram ned hjelper godt på, det også, og enda er det TO MÅNEDER til sommerferien! Et hav av tid! Gled deg! Det kommer til å bli så fint!

Og så kan du gå ut i sola og bli brun, og det blir også fint!

 

Fønix[/quote']

 

Joda, det er jo en stund til det er ordentlig sommer, men været her på Østlandet er jo fantastisk om dagen! Jeg har rukket å bli ganske brun allerede og jeg har vært på terrassen i shorts og bikinitopp, så jeg skal ikke klage. Det er bare noen dager som er verre enn andre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

.......

Noen dager er bare så pyton....jeg var skikkelig lei og sur den dagen. Følte at hele verden var i mot meg ...men nå er jeg like blid igjen :)

Bikiniangsten er gått litt tilbake, for været er jo så herlig, så man må jo bare kle av seg. Og på lørdag drar jeg til Gran Canaria en uke....så da blir det vel litt bading tenker jeg.

Og så har jeg funnet meg en ny frisør ,som har gjort meg såååååå fin! Det er alltid noe å glede seg over hvis man bare vil se seg litt rundt.

Tror jammen jeg må ut å shoppe noen nye topper og shorts også....kanskje dumper det en ny bikini i handleposen også... Ha en fin dag! Forresten så har jo du vært kjempeflink-grattis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Kjære solvik!!!

Godt å høre at du har det bedre nå :D:)

Jeg liker heller ikke å gå rundt i bikini, og lurer på om jeg noen gang vil trives med det. Men ta en titt rundt om på stranden, der ser man alle mulige typer kropper.......og de aller aller fleste er langt fra perfekt. Og hva er nå egentlig en perfekt kropp?? Finnes den egentlig?

For det som vi ser på som perfekt, vær ganske sikker på at vedkommende ikke føler seg slik.

Tror dessverre at de fleste av oss finner feil med seg selv, om andre synes man er flott.

 

Så pakk med deg bikiniene og fint sommertøy, ta solbad og kos deg.

Du er sååå heldig som får reise og oppleve. Ikke alle som har den muligheten.

Ønsker deg en flott tur, med masse hygge og kos......

 

Skulle gjerne vært med, tatt oss en Sangria, cerveza eller vino.....og danset ut i de små timer, hihi :)

 

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik
Kjære solvik!!!

Godt å høre at du har det bedre nå :D:)

Jeg liker heller ikke å gå rundt i bikini' date=' og lurer på om jeg noen gang vil trives med det. Men ta en titt rundt om på stranden, der ser man alle mulige typer kropper.......og de aller aller fleste er langt fra perfekt. Og hva er nå egentlig en perfekt kropp?? Finnes den egentlig?

For det som vi ser på som perfekt, vær ganske sikker på at vedkommende ikke føler seg slik.

Tror dessverre at de fleste av oss finner feil med seg selv, om andre synes man er flott.

 

Så pakk med deg bikiniene og fint sommertøy, ta solbad og kos deg.

Du er sååå heldig som får reise og oppleve. Ikke alle som har den muligheten.

Ønsker deg en flott tur, med masse hygge og kos......

 

Skulle gjerne vært med, tatt oss en Sangria, cerveza eller vino.....og danset ut i de små timer, hihi :)

 

Klem fra Caroline[/quote']

 

..er vel ikke oppfunnet. Men noen ganger så bare orker jeg ikke tanken på kampen som jeg driver med hver dag , året rundt...Men jeg beundrer deg for måten du greier dette på!Det som er viktig er å tenke på at alle har forskjellige forutsetniner og alle kan ikke være perfekte.

Jeg vet det.

Så gjelder dt bare å finne frem fighteren i seg igjen!

Skulle gjerne sittet i solen og tatt en sangria med deg og også en dans... det hadde vært gøy!! Noen gøyale trimpoeng hadde det blitt!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

...... er forgjeves. Her et par eksempler:

 

Jeg har i mange år vært gjest i en saunapark, en ombygget bondegård, med fantastiske fasiliteter samt restaurant, svømmehall, osv.. Hadde den vært her i Norge hadde jeg fremdeles gått ditt, men det finnes for det meste bare sauna (sex) klubber her til lands, og disse er ikke min bane.

Men det jeg vil komme frem til er følgende. I saunaparken var det begge kjønn som benyttet fasiliteter samtidig. Nakenhet var en gitt forutsetning når man skulle oppholde seg i bade og saunatraktene.

Hvis du hadde sett alle de mennesker, Solvik, det var ikke en eneste perfekt kropp blant alle de folkene jeg hadde sett der i alle år. Noen få var kanskje i nærheten av en såkalt idealfigur, men langt over 90 % av alle besøkende hadde både det ene her og det andre der.

 

Det andre eksempelet gjelder våre verdensstjerner. For eksempel Julia Roberts. jeg antar at de fleste er enig med meg at hun er ganske pent og at hun har en ok figur. Når hun spilte i filmen med Richard Gere, hun spilte en prostituert, var det noen scener hvor hun gikk naken gjennom rommet til badet. Man kunne altså se Julias rumpe et øyeblikk, for den det måtte være interessant. Men langt i fra. Rumpa tilhørte en double, ikke pga. at scenen var så veldig, veldig farlig, nei, men pga. at originalrumpa til Julia ikke er så tilnærmet perfekt for lerretet som det skulle være.

 

Og her skal ikke ta til orde i forhold til modellverden eller -hverdagen, bare for å holde seg gående i bussinessen får de fleste jenter anorektiske trekk.

 

Vi løper etter idealer som ikke er relevant i hverdagen vår, vi løper etter myter og fiksjoner.

 

Får den vinklingen med deg til Gran Canaria, og hvis du ikke tror på meg gjør en liten strandvandring fra Playa del Ingles til Maspalomas, da kommer du forbi nudistsonen, da vil du få bevist det jeg sa/så.

 

Når du går på bar kan du bestille deg hos bartenderen følgende drink: Quaranta y tres, con leche con yiello. Ikke tenk på kaloriene denne gangen. Lukk øyene, drikk og nyt.

 

Kos deg masse på en uke med soltanking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Det var mange betraktninger rundt dette med kropp! Joda, jeg vet og jeg ser rundt meg. Men problemet mitt er jo at jeg ikke liker min egen kropp som den er og da har man jo et problem....hm...

Men jeg skal kose meg og nyte ferien både med god mat og litt drikke-jeg lover!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Åååååh, så misunnelig jeg er på deg som skal til sydligere strøk! Ikke det, vi har da hatt det veldig fint her i Bergen i det siste, men det er noe eget ved å dra til syden. Slappe av, slippe husarbeid og matlaging etc.... *drømmer meg bort* Unner deg virkelig den turen, altså! Er sikker på at du får det superdeilig.... Send oss gjerne en vennlig tanke når du sitter der og nyter et godt glass vin.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Heldig du som skal sydover, kos deg på turen!

 

Hvis du tenker etter ordentlig, på kvinner eller mennesker du beundrer, liker du dem for kroppen eller for noe annet? Jeg har mange ganger tenkt at det er attituden eller holdningen som skaper intrykk av et menneske. Om du møter verden med nysgjerrighet og et smil for eksempel. De mennesker jeg har festet meg ved gjennom både arbeidsliv og annet, er de som har en tilstedeværelse og virkelig ser deg og bryr seg, ellers blir det mye overflatisk og falskt.

 

Selvfølgelig er det sikker ok å ha en perfekt kropp, men jeg tror det spiller større rolle hvordan du bærer den :-)

 

Gi slipp på de dumme tankene og nyt turen i bikini!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik
Åååååh' date=' så misunnelig jeg er på deg som skal til sydligere strøk! Ikke det, vi har da hatt det veldig fint her i Bergen i det siste, men det er noe eget ved å dra til syden. Slappe av, slippe husarbeid og matlaging etc.... *drømmer meg bort* Unner deg virkelig den turen, altså! Er sikker på at du får det superdeilig.... Send oss gjerne en vennlig tanke når du sitter der og nyter et godt glass vin.... :-)[/quote']

 

Jeg skal jammen ta en ekstra skål for deg i solveggen! Gleder meg litt....jeg synes Ettermiddagskos med godt lesestoff og et glass Cava eller Champis er toppen. Og selvfølgelig det å gå ut for et godt måltid om kvelden.

Og så synes jeg denne tida er så fin å reise på for det er sånn passe varmt der nede nå- rundt 20-25 grader. Kjempefin temperatur for å gå lange turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik
Heldig du som skal sydover' date=' kos deg på turen!

 

Hvis du tenker etter ordentlig, på kvinner eller mennesker du beundrer, liker du dem for kroppen eller for noe annet? Jeg har mange ganger tenkt at det er attituden eller holdningen som skaper intrykk av et menneske. Om du møter verden med nysgjerrighet og et smil for eksempel. De mennesker jeg har festet meg ved gjennom både arbeidsliv og annet, er de som har en tilstedeværelse og virkelig ser deg og bryr seg, ellers blir det mye overflatisk og falskt.

 

Selvfølgelig er det sikker ok å ha en perfekt kropp, men jeg tror det spiller større rolle hvordan du bærer den :-)

 

Gi slipp på de dumme tankene og nyt turen i bikini![/quote']

 

Så her må jeg vel bare rette meg opp i ryggen og heve hodet litt...:) Inn med magen og ut med rompa....:D

Jeg har jo strammet meg opp gjennom all treningen og brun er jeg blitt allerede her hjemme.... så kanskje jeg bare skal la det stå til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Jeg ønsker dere alle en flott 17. mai :) Jeg synes vi er kjempeheldig som bor i dette nydelige landet. Men i år skal jeg feire på Gran Canaria , skal ha med flagg og jeg skal spise is!!! Kos dere folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest solvik

Tilbake fra en het ferie på Gran Canaria. Over 30 grader hver dag, litt i meste laget for meg! Har ikke vært der på 12 år og tror det blir lenge til neste gang også. Synes det er bedre på fastlandet i Spania....og så er jeg jo ganske Frankofil da !

Det gikk bra med maten der nede. Jeg er så glad i fisk og skalldyr , så jeg holdt meg godt innenfor rammene. men så var det det som var i glasset da.... der er jeg ikke flink nok, selv om jeg holder meg till Brut Cava....

Har bestemt meg for å ta ferie fra forumet en stund, for det er så mye som skjer her. Ønsker dere alle en flott og aktiv sommer:):D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Syden.... *sukk*

Har aldri vært på Gran Canaria (eller noen andre kanariøyer. Eller Spania, for den saks skyld...) men akkurat nå er alt som minner om sommer fristende! :-)

Er ikke så veldig aktiv på forumet om dagene jeg heller, men plutselig stikker jeg innom. Og da er det kjekt å se at du har vært innom og! For du er stadig vekk med i tankene mine når ting går trått!

 

Ønsker deg en strålende fin sommer!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...meg helt borte herfra...koselig at dere stikker innom.Jeg synes jo at vi har hatt et flott fellesskap her som har vært veldig viktig for meg. Men livet er nå så mye og noen perioder er det krevende og da får man ta det som det kommer....men jeg har ikke glemt dere !!!! Jeg bare "pauser"litt! Ha en fortsatt fin sommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

....vil gjerne bruke den, for her ligger så mye historikk....dette er jo slanke- livet mitt de siste to årene!

Så glem den nye tråden, vet ikke hvordan jeg klarte å opprette en ny....Kanskje jeg har vært for lenge borte!? Dumt:(Men fra i morgen er det full rulle med trening og riktig mat!!!Jippi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bestemt meg for full rulle denne uka, men så rullet det istedet inn masse feriegjester og dermed gikk planen min i vasken....svake mensker, hvorfor er vi så svak......:D

Men når DENNE helga er over...Da er det full rulle!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Tusen takk for hyggelig hilsen!!

 

Ja nå gleder jeg meg til du er tilbake her!!

Nå er det snart høst, og det er en fin tid å starte på "prosjektet" igjen :D

Det er bare til å komme seg ned på trimrommet og starte opp apparatene igjen, solvik!!!

Ingen slår deg der!!!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Caroline!

Ja, da er jeg i gang igjen!!! Var på treningsrommet i går og brente 515 kcal!!! Men fy det var tungt.....men i dag har jeg sååå mye energi- deilig!!! Må styre meg for ikke å ta en tur i dag også. Men jeg vet av erfaring at jeg må ta det lungt i starten etter en pause, for ellers kan jeg lett få leddsmerter og betennelser. Men jeg skal ut å gå, minst en halv time.

Satt i går kveld og så på oppstart av ny sesong av slankekrigen(USA).

Stakkars, arme mennesker , som veide over 200 kilo!

Jeg synes det er grusomt å se at kropper virkelig kan bli så store. Men det er flott å se at det virkelig går an å gjøre noe, selv da.

Han som var størst veide 239 kilo og han gikk ned 15 kilo første uka1!! Utrolig!

Så egentlig har jeg vel ikke så mye å klage over i forhold....her er det bare å gå på med krum hals!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en aktiv uke med to skikkelige treningsøkter og to lange turer og det kjennes deilig å være i gang igjen:)

Har hatt en bra matuke og merker godt at sommertillegget er i ferd med å miste grepet!

I morgen blir det ny treningsøkt og det gleder jeg meg til!

Ønsker dere alle, gamle og nye medlemmer, en flott og aktiv uke!!!!:):):o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...