Gå til innhold

Jeg vil, vil vil .......få det til!


Gjest solvik

Anbefalte innlegg

  • Svar 710
  • Created
  • Siste svar
Flinke deg! Ferien min er straks over - siste fridag i morgen. Da er det på'an igjen....

 

Så flott at du er tilbake!

Håper du har hatt en fin tur og er klar for nye utfordringer:)

Treningsøkta gjennomført som planlagt her! Og premien i dag var en tur i badstua- deilig! Egentlig godt med noen gråværsdager nå.....Tid for litt stearinlys og kos:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjennes deilig ut!

nå er jeg godt i gang med mat og trening og for ørtogførtiende gange undrer jeg meg over hva som skjer i hodet når man har ferie....!!!?

Ønsker dere alle en flott og aktiv helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med manglende ferietillegg!! :-) Det er jo supert at det er borte. Og det at det i det hele tatt kommer er vel et resultat av at selv om vi vet inderlig godt at det ikke trenger å være sånn så er ferie = kos = mat og drikke og avslapping.... Kanskje man må begynne å dra på sånn sykkelferie og fotturer og sånt fremfor slaraffenliv i syden og den type ting. Jeg mener - selv om intensjonene er gode vet jeg så INDERLIG godt at det å svømme x antall meter før frokost rett og slett bare ikke er gjennomførtbart. :D Og etter frokost er det for mye folk i bassenget. *ler* Jaja, det skal ikke være lett....

 

Jada, jeg sa at jeg skulle være tilbake forrige uke, men sånn ble det ikke. Denne, derimot.... Nå ER jeg i gang igjen! Og håper ikke det tar allverdens tid før ferietillegget mitt er borte heller. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Bolledama,nå skal vi ha en herlig høst med sunn mat og mye trening.Det gjør susen!

Og til deg Krusmynte- så bra at du er tilbake på sporet igjen! Dette skal vi greie.Nye dager og nye sjanser-jippi!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men jeg skulle gjerne heller hatt en skikkelig økt i treningsrommet...Men kjenner i hele kroppen at jeg har vært litt overivrig...vondt i en albue og i en fot....jeg må for all del unngå betennelser.!Jaja, det er vel straffa for at jeg har vært lat i sommer!

Men i morgen skal jeg prøve meg igjen. Har såååå mye energi etter at jeg har kommet i gang med treningen etter ferien, det er godt, men som sagt så må jeg styre meg litt :)

Har hatt tre økter hver uke på ca. en og en halv time. Først på tredemølla, så styrke.

Jaja, det pleier å gå seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må ta vare på kroppen din, Solvik! Men du - det er jo ingen som sier at du må trene så lenge hver gang når du setter i gang etter ferien. 1,5 time tre ganger i uken er jo en del når man går fra ingen ting.... Det er bedre å trene f.eks. tre kvarter enn å ikke kunne trene i det hele tatt! :-) Men du hører jo tydeligvis på kroppen din, så flink pike! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert helt rett. Men jeg synes faktisk det er så godt med sånne lange økter....og etter at jeg begynte å løpe intervaller på tredemølla, så gir det meg faktisk enda mer. Men jeg er jo for tung fremdeles, så det går jo hardt ut over ankler og knær....så ja, jeg må nok tenke meg litt om.

Men jeg skal prøve å være flinkere neste sommer til å holde treningen ved like, for sånne avbrudd på flere uker er ikke særlig lurt. Og alt er jo bedre enn ingenting, selvfølgelig. Lett å være etterpåklok.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Heisann! Har du det bra solvik?

 

Ønsker deg en flott helg ;):)

 

Klem

 

Joda, jeg har det bra, men har vært bortreist vel en uke. Har hatt det litt tøft også da.....vi har bestemt oss for å selge hytta på Senja....litt vemodig må jeg si. Grunnen er så enkel at vi har et hus der også, forde min gamle mor er flyttet på sykehjem. Long story...og livet endrer seg jo etter som årene går.

Det som har vært bra med denne ukespausen er jo at jeg har fått roet ned kroppen etter en alt for hard treningsstart etter ferien. Jeg lærer visst aldri, blir sååååå ivrig.

Burde nok ha hørt på deg ,Krusmynte!!!

Vurderer om jeg skal ta gåstavene fatt igjen nå i høst, i stedet for tredemølla.....men trene skal jeg uansett! må bare passe på at belastningen ikke blir for stor for ledd og sener.

Ha en flott uke alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her kommer en liten oppdatering fra min side......jeg har jo trappet ned på aktiviteten her inne etterhvert,men jeg synes det er til god hjelp/ motivasjon å lese og å delta på forumet.

Men så er det perioder som man liksom ikke har så mye å melde.....jeg har jo sparket vekta nesten ut av huset, for den er IKKE samarbeidsvillig i det hele tatt:( Uansett hva jeg gjør i forhold til kost og trening , så går det saaaaaaaakte nedover,men heldigvis ikke oppover!

Men nå skal jeg få drahjelp en periode! Da jeg takket nei til slankeoperasjon, fikk jeg vite at det finnes noe som heter "Friskvernklinikken" (fint navn!) i Asker hvor man kan få hjelp og oppfølging i forhold til sykdom og overvekt.

Jeg er ikke høyt nok på BMI, men jeg har genetikk så det holder på hjerte/kar og diabetes, derfor har jeg fått plass.

Jeg har vært på testing og skal være i en gruppe på 8 personer, Da skal vi ha oppfølging av lege,fysioterapeut,ernæringsfysiolog og psykolog, i 12 uker. Vi skal også trene sammen tre ganger i uka. Oppstart den 24.oktober.

Dette blir spennende, kanskje kan de lære meg noen knep, som får vekta til å løsne.

Jeg holder meg fortsatt på en lavkarbodiett med fornuft. Jeg spiser ikke poteter,ris,pasta,men jeg spiser litt grovt brød eller rugsprø til frokost. Og jeg holder meg unna de store fettmengdene. Har liksom aldri greid tanken på å proppe meg med fett, etter å ha levd så lenge på lavkaloritankegangen.

Men siste boken jeg har lest er av legen Andreas Eenfeldt, som heter "Matrevolusjonen" anbefaler jeg alle å lese. Han har en mer akademisk tilnærming til kosthold og jeg tror faktisk på hans budskap. Men....å proppe meg med fett......jeg får det ikke til ennå. Er spent på hva jeg får av input på Friskvernklinikken.

Jeg kommer nok med noen små rapporter her etterhvert!

Ha en fin, lett uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så kjekt at du ikke har glemt oss! Ikke at jeg er så aktiv selv, egentlig - er jo mer aktiv på å kommentere andres tråder enn å oppdatere egen. Men uansett....

 

Friskvernklinikken høres spennende ut! Hvis du lærer noen lure knep så del de gjerne med oss! :) Lykke til!

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Kjære solvik!!

Ønsker deg lykke til på Friskvernklinikken. Håper de finner ut av det, som andre ikke har klart å hjelpe deg med. Ingen fortjener mer enn du, å nå din trivselsvekt!!!!

 

Og som Krusmynte nevner, så tar vi gjerne imot noen gode tips og råd.

 

Stor klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... skal overbringes- jeg lover!!!;)

Nå har jeg "svidd av" flere tusen kroner på ny treningsgarderobe, slik at jeg skal føle meg litt mer ok, når jeg skal trene på senter igjen.

Har ikke hatt det store behovet i mitt eget treningsrom. Fordeler og ulemper med alt....men jeg ble imponert over utvalget av treningstøy som passet til meg. Det var bare å velge og vrake- hurra for Intersport!!!:) ....to treningsbukser , sorte med korallrød stripe i siden og en sort med blå stripe i siden. Korallrød overdel, knallblå overdel og en sort. Nye joggesko og svettebånd-jeg er klar!!!!

Kjenner at jeg gleder meg til å komme i gang med opplegget. Kanskje kan jeg få uttelling på vekta også-det hadde vært skikkelig gøy!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Alltid gøy å shoppe når man finner ting som passer! I tillegg blir det nok mer lystbetont å trene når man føler seg litt fresh i klesveien - tenker helst på når man skal trene utenfor husets fire vegger...

Litt (rettelse - mye!) vektnedgang er deg virkelig vel unt, for jeg tror ikke jeg noen sinne har hørt om noen som står sånn på som deg... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....fra mitt nye liv...med trening utenfor heimen. Har vært på min første treningsøkt på Friskvernklinikken. Ti stykker i gruppe som ledes av fysioterapeut. Artig:)

Vi spilte innebandy som oppvarming og jeg var vel den som hylte høyest, da kom konkuranseinnstinktet frem! Etterpå var det sirkeltrening med alt fra boksing til bosuball , spretthopp,planken og mange flere øvelser. Minnet meg faktisk om treningen som foregår på "biggest looser", som jeg prøver å få med meg på tirsdagene. Gøy, men jeg tok meg nok ikke helt ut, for da jeg hadde fått pusten igjen , så kunne jeg nok fint gått en runde til.

I morgen skal jeg til samtale med fysioterapeuten og så skal jeg ha samtale med ernæringsfysiologen i neste uke.....spennende! Ny trening på onsdag.

Ha en fin, aktiv uke alle sammen!!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så gøy! Innebandy husker jeg at jeg synes var kjempegøy, men har ikke spilt det siden gymtimene på skolen. Var gøyest med bare jenter, for guttene ble litt for brutale for meg..... *ler*

Regner med at du klarer å ta enda mer i neste gang! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og korallrød også! Veldig lurt med nytt tøy og nytt opplegg. Håper det blir moro' date=' Solvik. Dette må bli bra!

 

Fønix[/quote']

 

.......faktisk å føle seg litt fresh:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Innebandy husker jeg at jeg synes var kjempegøy' date=' men har ikke spilt det siden gymtimene på skolen. Var gøyest med bare jenter, for guttene ble litt for brutale for meg..... *ler*

Regner med at du klarer å ta enda mer i neste gang! :-)[/quote']

 

....rett til værs i natt...var i et basketak med en av gutta...gir meg ikke,...Knis....Får være litt forsiktig med nærkamp neste gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....joda, jeg må erkjenne at det blir litt hardere når en står og peser gruppen...kjenner meg ganske støl og god nå!

Men det morsomste var jo at i dag ble jeg veid for andre gang ,siden kontakten med friskvernklinikken startet og gjett hva!!!! Jeg hadde gått ned over et kilo siden 13. oktober,det må jo bety at jeg er rett vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For det første - AU!!! Håper fingeren er frisk igjen!

 

For det andre - OI! Gratulerer!!! Du gjør utvilsomt noe riktig! Håper vekten fortsetter like samarbeidsvillig fremover. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Så heldig du er som har kommet med på det opplegget da.Det hjelper jo å ha noen som skal kontrollere ;) .Det er grunnen til at jeg nå endelig har fått begynt på kurs.

 

Jeg skal nå prøve å holde meg rundt 20 trimpoeng pr uke. Er på treningssenteret 3 ganger pr uke + at jeg går tur hver dag.

 

Det blir sikkert litt spennende for deg å trene sammen med andre igjen. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...