Gå til innhold

Jeg vil, vil vil .......få det til!


Gjest solvik

Anbefalte innlegg

...som har kommet med på dette opplegget! Men jeg har stått i kø 11/2 år. Det er søren meg ikke klokt, at det finnes så lite hjelp der ute for oss som trenger det.

Jeg skal i alle fall bruke plassen min godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 710
  • Created
  • Siste svar

...i likhet med resten av landet. Har plutselig en time "til gode"...før trening.Jeg var så tidlig oppe for jeg måtte til legekontoret å ta noen blodprøver på fastende hjerte. Her skal alt sjekkes,spennende!!!!

Sist jeg tok slike prøver så viste det seg at jeg hadde helt bra verdier på insulinnivå og triglyserider, så treningen og kosten har gjort sitt. Det er bra...men nå SKAL vekten ned på et akseptabelet nivå også!

Håper bare denne drahjelpen funker for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så er andre veierunde unnagjort, siden oppstart på friskvernklinikken....og det gikk bra:)

Minus 1,8 kg på to uker er jeg storfornøyd med:)

Treningen er hard, men jeg kjenner at det er deilig å være en del av en gruppe igjen, det er det lenge siden jeg har prøvd i forhold til vektreduksjonen. Jeg har liksom bare tusla for meg selv over lang,lang tid. Godt med drahjelp, kan jeg bare konstatere.

Nå er mitt 6. trimtre snart fullt, så jeg nærmer meg en liten skog ! Gøy!!!

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er jeg i siget igjen ! Har vært på tøff trening i dag også. 1 1/2 time med styrke og kondisjon og gjett hva pulsklokka viste !!!????Og den er ikke" gavmild" i forhold til kaloriforbruket....708 kalorier brent og jeg er lykkelig!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig flink du' date=' inspirerende![/quote']

 

Det er supert hvis jeg kan inspirere noen! Jeg har strevd såååååååå lenge for meg selv, så denne drahjelpen kommer til nytte, det ser jeg. Og kanskje er det noen der ute,som også trenger litt drahjelp. Det kan være seg å bruke forumet her eller faktisk å fa vite om at det finnes faktisk tilbud der ute, uten å ta operasjon.

Ha en fin aktiv helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....alltid like spennende!

I dag var det lite ned, bare 0,3 kg.Men det går nedover heldigvis.

Jeg har hatt to kjempetreningsøkter denne uka.Kjenner at kondisjonen øker for hver trening. Og i dag tok jeg 100 kg i benkpress!!! Instruktøren mente at jeg burde prøve 110 neste gang ! Og her har jeg holdt på å "fisle" på 70!!! Nei, man blir jo kjørt litt, håper bare vekta vil være litt mer medgjørlig etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååååå koselig at du stikker innom:)

Ja , jeg vil gjerne være rå....men kroppen setter sine begrensninger selv....Har vært i Køben i helgen og gått og gått, har så vondt i ankelen og foten at jeg har måttet ta frem støttebandasjen igjen. Jeg skadet jo denne foten i et fall for et par år siden og blir visst aldri bra. Spent på hvordan treningen blir i dag! Men jeg skal prøve iallefall. Ha en fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir meg ikke så lett, men det er virkelig en kamp og har vært det lenge....kanskje kan jeg endelig lykkes med å nå målet mitt etterhvert. Alternativet er jo ikke aktuelt, for jeg SKAL greie dette nå, dermed basta!

Men så kommer det jo noen nedturer også...nå har jeg hatt halsbetennelse og ikke kunnet delta på opplegget denne uka, surt:(

Ikke fikk jeg veid meg heller da,uhhhhh, men jeg håper jeg er" fit for fight" neste uke igjen.

Ha det fint i denne førjulstiden-ikke stress-det gjør ikke vekten godt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller egentlig ikke kalorier til daglig, men jeg ligger rundt 17-1900 kcal. Kanskje litt mer i helgene. Jeg tenker lavkarbo ala Fedon Lindberg. Jeg er kvitt sukker/ stivelsesbehovet for lenge siden. Så det går i ren mat og et karbonivå på mellom 20-50 gram. F.eks. så spiser jeg bare en skive og et knekkebrød til frokost , ellers går det i salater, melkeprodukter som Skyr, Cottage Cheese , rene kjøtt,fisk og skalldyrprodukter. Og en del egg også.

Til middag er det grønnsaker i stedet for pasta,ris og poteter.

Det har tatt meg lang tid å erkjenne at dette er det kostholdet som gjør meg godt.

Det er jo egentlig ikke så langt fra GR tankegangen , bare litt mer fokus på å kutte stivelsesholdig mat.

Grunnen til at jeg har landet der, er at jeg har hatt en kraftig insulinressistens. Hadde 180% mer insulin i blodet enn normalt.

Nå har jeg trent og lagt om kostholdet over flere år og er kvitt insulinressistensen. Det er supert synes jeg:)

Det er forskjell på hvilken ernæring en frisk og sunn kropp tåler og hva en syk kropp tåler. Dette glemmes ofte i denne opphetete debatten om lavkarbo og det synes jeg er skikkelig dumt.

Lykke til videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Hei ja , det er jo ganske likt hva jeg spiser også, men jeg har tatt litt min rasjon av pasta,ris og poteter stort sett hver dag.

 

Jeg har også insulinresistens og lavt stoff skifte.Er lenge siden jeg har tatt noen prøver nå så det må jeg snart får gjordt.

 

Er skikkelig lei all lavkarbo debatt som pågår nå og har igrunnen aldri hatt troen på det ekstreme. Jeg har jo prøvd det også og det fungerte veldig dårlig med trening for meg.Spesielt lange spinn timer ble vanskelige å fullføre. Fedon aktig kosthold fungerer mye bedre for meg også.

 

Jeg har innsett at det kommer til å ta laaaang tid å gå ned alt jeg skal ,men greier jeg 5 kg på hvert kurs så kommer jeg i mål tilslutt :D

 

Det gjør helt sikkert du også. Stå på videre, du hadde sikkert godt av noen dagers pause fra trening siden du ble syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok mange her ute som ikke akkurat raser ned i vekt, selv om vi er aldri så flinke...Jeg vil anbefale deg å kutte stivelsesrike matvarer så mye du kan, ikke kalorimengden. Finn ut hva du liker best og hva du ikke kan unnvære av pasta,ris,poteter og brød. Kutt så mye du kan og erstatt med grønnsaker,linser,bønner og coscos.

Jeg elsker brød og er stupsulten om morgenen, derfor prioriterer jeg brød da. Det faller mest naturlig i forhold til mitt behov. Synes en salat smaker bedre til lunsj enn til frokost. Og så prioriterer du å få i deg to mellommåltider i løpet av dagen. Gjerne noen nøtter og litt frukt,f.eks. tørka aprikos-kjempegodt!Ta gjerne Skyr eller cottage cheese også. Lite karb, masse proteiner og riktig fett,sunt og godt:)

Prøv deg litt fram, men spis det du liker og kan leve med!

Lykke til:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg er dausliten, men også stolt av meg selv:)

I dag fikk vi vikar på treningen vår, forde vår faste instruktør var syk. Han som hadde ansvaret i dag, jobber mest som personlig trener. Det fikk vi merke. Først varmet vi opp med innebandy 20 minutter. Så var det sirkeltrenig i 30 minutter. Etterpå fikk vi beskjed om å hente håndvekter og bli med ut i trappegangen. Så tok vi heisen ned i kjelleren. Etterpå skulle vi gå to trinn i slengen med vektene i hånda, opp fire etasjer!!

Fy fela , det var tungt. Og ikke nok med det....dette måtte vi gjøre tre runder!!! Så var det tilbake i salen og få i seg litt vann og så var det 8 intervaller , to og to sammen. Man får et belte med sropper ,hvor den ene som har belte rundt magen skal løpe og den andre skal holde igjen alt man greier.Tungt!!!

Tror dere det var slutt nå? Neida, nå var det inn i spinningsalen 10 et minutters intervaller med 40 sek sakte tråkk mellom.Sykt hardt!

Da jeg var ferdig sto det 821 svidde kalorier på pulsklokka....ikke verst det!!! Har jeg grunn til å være litt stolt eller?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Du har vært kjempeflink og har all grunn til å være stolt ja.

 

Skulle gjerne hatt en sånn slavedriver selv , jeg føler jeg er ganske flink til å presse meg selv også ,men det blir jo ikke så variert da. Jeg hadde aldri greid å ta to trinn om gangen i trappa !! BRA JOBBA !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....for godord:)

Kan love dere at jeg er støl i dag!!!! Er spent på hva som venter i morgen...vikar eller....jaja, kl 08.30. i morgen tidlig bærer det løs igjen . Jeg grugleder meg!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...med den vanlige instruktøren. Men et tankekors at jeg brant "bare" 526 kcal i forhold til storøkta på mandag. Dessverre sto vekta helt stille. Sikkert forde jeg har vært syk, det er ialle fall ikke noen grunn for å slakke ned på treningen, tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....og det kjennes bra! I dag har jeg brent 615 kalorier og er fornøyd med det. Merker at kondisjonen har økt betraktelig siden i oktober. I dag hoppet jeg tau som en del av sirkeltreningen, det er virkelig undervurdert som treningsform! Får pulsen skikkelig opp-anbefales!

Ha en aktiv uke alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...