Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Hei!

 

Da lager jeg min egen tråd og... Har ikke vært superaktiv her inne - for det første fordi jeg er relativt ny og for det andre fordi jeg egentlig mest har prøvd å hente inspirasjon uten å legge fra meg så mange spor. Men det skal det bli en slutt på!!!

 

Jeg er altså en 33 år gammel bergenserinne på jakt etter vekttap. Begynte på internettkurs 1. mars i år. Har tidligere gått på kurs med stort hell, men det er mange, mange år siden (på gammelt opplegg der man levde på 1200 kcal dagen...) og alle kiloene har dessverre kommet tilbake med renter. Vet noen av grunnene for hvorfor ting har blitt som de har blitt, og nå når jeg har fått på plass noe av det var det på tide å igjen gjøre noe med vekten.

 

Første uken gikk superfint, ned 2,4 kg. Andre uken har jeg bare gått ned 0,1 kg, men konstaterer at jeg har ihvertfall gått inn i mål - mener det var totalt 6 cm i midjen men husker ikke totalen ellers. Var litt nedtur med så lite vektnedgang siden jeg har vært flink forholdene tatt i betrakning, men vet forsåvidt at det er normalt med litt variasjon i hvor mye man går ned hver uke.

Utfordringene mine nå om dagene ligger mest i at jeg reiser mye med jobben = mye hotell/kantine/restaurantmat. Prøver å velge fornuftig selv om det ikke er like lett. Gleder meg til denne reiseperioden er over og jeg kan leve litt mer normalt og enklere kunne bestemme selv hva jeg vil spise. Ja, og så har forkjølelse etterfulgt av bihulebetennelse har satt en effektiv stopper for særlig med trening de to første ukene. Men nå er jeg frisk, så da skal jeg gå på med nytt mot.

 

Totalmålet? Tja... Ifølge BMI og sånt sikkert rundt 60 kg. Men det er et ekstremt stort tall og virker per dags dato veldig uoverkommelig for meg må jeg innrømme. Er heller ikke så veldig tilhenger av BMI egentlig - er mer opptatt av fettprosent/muskelmasse (som jeg selvsagt aldri har målt... *rødme*). Jeg begynte første veiedato på et helt titall, og synes 7,5 kg til neste titall også virker ufselig langt vekke akkurat nå. Så jeg har bestemt meg for at 5 kg er et supert første delmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar
Gjest FruFleksnes

Hei igjen Krusmynte :(

Så kjekt du har fått din egen tråd. Et godt tips er å bruke forumet her, både i medgang og motgang. For meg er forumet blitt en mye større motivasjonsfaktor enn selve GR-kurset. Føler det forplikter å ha en egen tråd og det trenger jeg...

Du må ikke tenke på alle kiloene som skal bort, da virker det uoverkommelig det hele....fokuser på del-målene dine og lev litt i "nuet". Selv skal jeg ned nærmere 90 kg og har en stor jobb foran meg. men det tenker jeg ikke på nå....gleder meg til tosifret tall, 99,9 og det er også frem i tid!!

Går også på nettkurs som deg, meny 2. Hvilken meny ligger du på? Synes dette opplegget er mye bedre enn før i tiden (1995) med 1200 kcal.

 

Lykke til, ha en fin uke :D

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

...skulle jeg og en venninne som også holder på med slanking (dog med go123) ha felles blogg for å støtte hverandre. Jeg hadde overhodet ikke tenkt å begynne på kurs nå helt til jeg dro på besøk til henne og vi pratet om det, og jeg ble kjempeinspirert og meldte meg på. Hun har falt av lasset alt, så bloggen er lagt på is ettersom at jeg oppdaget forumet her.

 

Jeg går på meny 3. Iflg registreringen min ligger jeg litt lavere i kalorimengde enn det jeg egentlig skal, men grunnet mangel på vekt til veiing av mat ved reise tror jeg nok inntaket er høyere enn det som fremkommer. Gleder meg veldig til å få en uke hjemme hvor alt veies, måles og noteres skikkelig sånn at jeg virkelig får kontroll på tingene....

 

Takker for lykkeønskinger og sender det samme i din retning!

 

Klem fra Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jepp - jeg sliter med motivasjonen. Og det etter bare to og en halv uke med kurs... Prøver å være flink, men føler at absolutt hele verden motarbeider meg! Norges beste hotellfrokost tirsdag, utespising mandag, 3 timers forsinkelse da jeg skulle fly hjem i går som førte til at jeg ikke var hjemme før nærmere midnatt og ikke fikk kveldsen min som vanlig... Fredag skal jeg på tur med jobben igjen med mer hotellmat, altfor lang tid mellom måltidene, 3-retters med dessert, fri flyt av alkohol..... Sistnevnte pleier jeg ikke drikke så mye av, men pleier gjerne å ta meg et glass eller to for å slippe alle spørsmålene om hvorfor jeg ikke drikker. Det har vært fryktelig mye jobbreising som har gjort meg veldig sliten, så jeg sliter med å komme meg ut på tur, og det er vanskelig å holde kontroll på kaloriinntaket i løpet av dagen. I tillegg var jeg dum nok til å gå på vekten i morges, og hadde gått OPP 5 hg! Nei, jeg burde ikke gjort det, men er jo så spent og føler at jeg forholdene tatt i betrakning har vært flink og håper jo så inderlig at det skal gå nedover.

 

Sukk - det var dagens klagesang fra meg! Forhåpentligvis går det bedre i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med noen nye "adresser" her inne!

Flott at du deler de vanskelige tingene med oss. Det er virkelig når det butter at man trenger litt støtte og råd.

Livet er jo ikke bare rett fram hele tiden for noen!

 

Jeg synes også det er vanskelig å være på farten, det blir liksom ikke den kontrollen som hjemme uansett hvor flink man er.

 

Spis deg mett på det du vet er safe og pirk litt i desserten, det er der kaloriene som oftest ligger. Det er viktig å ikke sulte seg for da går det fort galt når fristelser blir satt foran nesa på en.

Tror det søte er er verst for oss, det trigger blodsukkeret så fort.

Ta frem det gode humøret , så er det ingen som legger merke til hva du har i glasset!

Tenk på at du skal i allefall ikke gå opp, for det er skikkelig surt! Lykke til på tur!! :(:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei!!

Et godt tips er å alltid ha noen wasa-sandwich i vesken. Vet ikke om du har prøvd dem? Det er 2 stk ferdigsmurte knekkebrød i en pakke. Finnes med ulike smaker på smøreosten:

1) brunost/ prim

2) pepperost

3) gressløkost

 

Lurt når en er ute å reiser. Mye sunnere med en Wasa-sandwich enn en baguett med smør, majones osv. På flyplasser er det jo så mange fristelser når sulten begynner å komme....

 

Hilsen Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tusen takk for gode tips til reisen! Jeg er nå hjemkommet, og det har gått ganske greit egentlig. Wasa Sandwich'er er gode følgesvenner i vesken min om dagene, det samme er epler. Har det med meg over alt når jeg vet at det kan bli lenge til neste måltid...

 

Turen gikk ganske greit. Det var buffet til både frokost og lunsj. Må innrømme at buffet'ene ikke var superspennende, så det ble mye salat, litt skinke, litt eggerøre og litt røkt makrell til lunsjene. Ikke så ille mao. Dessertbordet var ikke noe å skryte av heller - prøvde meg på en litt lei fruktsalat og et knøttlite stykke gulrotkake og var egentlig fornøyd med meg selv for at jeg klarte å holde det såpass. Vi var ute og i aktivitet et par timer med teambuildingøvelser i pissregn, men det var faktisk veldig gøy likevel - laget mitt vant til og med!

 

Så alt i alt en fin tur. Om vekten er enig når det kommer til veietid gjenstår å se, men ettersom at jeg virkelig trengte å komme meg bort og ha det litt gøy får vi heller ta det som det kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å ønske deg velkommen hjem- høres ut som du har gjennomført med stil!!

Det er en god følelse når man har vært på tur :) Lykke til på veiinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Egentlig pleier jeg veie meg søndag morgen med rapportdag mandag fordi jeg ser at det lett kan bli vanskelig å få sendt rapporten avgårde før kl. 12 en mandag. Men - i går da jeg veide meg følte jeg meg ekstremt tung i kroppen. Noterte tallet (som gikk opp 100gram), men bestemte meg for å sjekke igjen i morges siden jeg har fri og god tid i dag. Og hva skuer mitt øye? Ned 400 gram! Og det etter festlige helger og greier. Må si meg strålende fornøyd med det. Har holdt på i 3 uker nå (4. veiing) og har gått ned 2,9 kg så langt og inn totalt 20 cm hvorav 9 rundt midjen!

 

Ute er det lyst, fint og vårlig (dog ikke sol), og jeg har en avtale i byen litt senere. Har lekt husmor i hele dag, og gleder meg til å gå ut i småsko. Dette blir en bra dag! *tusler ut på badet for å stæsje meg litt før avgang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Gratulerer med ned 400 g. Stå på i uken som kommer!!

Ja det er herlig at våren melder sin ankomst, helt klart den beste tiden på året......

 

Hilsen Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg har som jeg tror jeg har nevnt rapportering mandag før kl.12. Siden jeg synes det er litt knotete å gjøre sånt om morgenen før jobb (eller før gørrtidlig jobbreise som jeg har hatt mye av i det siste) tar jeg det søndag morgen. Og det er egentlig veldig greit, for jeg har alltid hatt et stort problem med at i helgene stapper man i seg mest mulig av hva som helst så lenge det er usunt. Men veiing søndag holder meg faktisk litt i ørene!

Anyway, kursleder har tatt påskeferie så det blir ikke noe rapportering denne uken, men har nå veid og målt likevel. Og hva skuer mitt øye? Ned 700 gram! Og inn ytterligere 12 cm, som gir 32 cm totalt hvorav 9 cm rundt midjen. Og så slo det meg - hvis cm fortsetter å forsvinne så mye fortere enn vekten, vil det da være noe igjen av meg til slutt? *ler*

 

Frokosttid! Sånn er det når klokken stilles - da blir det sen frokost... Ønsker dere alle en god søndag!

 

Klem, Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fortsetter veien nedover :)

Du akkurat det med cm synes jeg også er så festlig.

Har stilt meg selv det spørsmålet mange ganger, om jeg kommer til å ende som en våt flekk....., for jeg har også krympet veldig fort i forhold til at vekta går sakte.

Jeg har minus 21 cm midjen og minus 24 cm rundt brystet... det merkes på klærne!:)

Vi får tro at det som blir igjen, er en flott "muskelbunt" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du var innom i tråden min :) Jeg har gått på GR kurs 2 ganger før, i 96 og 98, og har fremdeles bøkene fra den gang. Men ser jo at mye er forandret siden den gang.

 

Så utrolig deilig å se minus på vekta, selv om du har vært på reise :) Flyreiser er mitt store mareritt de siste årene....er livredd for at setebeltet er for kort!! Jeg foretrekker SAS, for Norwegian har mye kortere belter, og det er såååå ydmykende å be om belteforlenger. Håper inderlig at på neste flyreise så passer beltet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Grattis med flott ukeresultat!! Herlig å minke så mye i cm, det er jo det som virkelig merkes på klærne :)Dette går veien....... Riktig god påske!!

 

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg kjenner jeg blir så glad når jeg kommer inn her og leser. Glad og inspirert. Og det skyldes alle de hyggelige, positive kommentarene som kommer fra dere! Både i egen tråd og andres. Dere virker så genuint interesserte i hvordan det går med oss andre, og det er så fantastisk deilig. Så TUSEN TAKK TIL DERE ALLE!!!!!

 

Da har påskeferien min startet, og to påskeegg overlevert venninner. Men i tråd med forsøk på vektnedgang og GR-kurs inneholdt gir man da ikke snop til to jenter som selv innrømmer at de burde gå ned mange kilo selv. Neida. For selv om de ikke er til meg fant jeg ut at jeg skal ikke fore opp andre heller. Så siden begge venninnene mine er glad i å strikke, fikk de hvert sitt påskeegg inneholdende garn! Kjøpte selvsagt et nøste til meg selv og.

Har snopt meg litt mer til påske - nemlig britiske Cosmoplolitan (salg på Narvesen må vite) og Eon (tegneserieblad for de som ikke kjenner til det). Påskesnopet vi fikk fra sjefen ligger godt gjemt nedi skuffen på jobben. Uåpnet. Veldig stolt av det....

 

For denne frøknen blir det bypåske, men i år er det deilig bare å ha fri synes jeg, etter en vinter preget av mye jobbreising. Håper dere alle får en knakende fin påske!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Sånn føler jeg det også, blir kjempeinspirert her inne. (se mitt svar på ditt innlegg, på tråden min)

Veldig smart de påskeeggene til venninnene dine....koselig :) Det hadde jeg aldri kommet på selv.

 

Veldig kjekt å shoppe med seg noen blader fra Narvesen....sette seg i godstolen foran peisen med en kopp te.....og hygge seg med en bunke "glansede blader" , liker spesielt godt interiør-blader jeg. Problemet mitt er at jeg aldri klarer kaste slike blader, da blir det ganske fullt etter noen år, hehe :)

 

Herlig å ha fri/ ferie...kos deg masse og NYT!!!!!

 

Klem Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Da var det veiing og rapportering igjen for min del. Dvs veiingen og målingen tok jeg i går siden det er enklere når det er arbeidsdag mandag. Og vekten viste ned enda 1,6 kg siden sist uke, og 5,2 kg totalt!!!! Mao første delmål nådd. At vekten i dag viser mer igjen kommer ikke som noe forundring egentlig - følte meg tung i kroppen da jeg våknet i dag og ville sjekke om det hadde innvirking på vekten. Noe det hadde tydeligvis. Har nok sammenheng med min lille utskeielse i går, men det får vi snakke om en annen gang...

 

I cm har jeg gått inn totalt 28,5 hvorav 12 i midjen. Veldig fornøyd med det og! Merker imidlertid ikke mye på klærne, men det kommer nok etterhvert.

 

Neste mål får bli nytt 10-tall - 4,8kg igjen til det!

 

Nå må jeg slenge meg rundt - blir hentet av moder om 10 minutter, vi skal ut og lufte hverandre og kamera mitt i finværet (som ser ut til å skye over. Hrmpf!)

 

Ha en knakende fin dag allesammen!

 

Klem, TOve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Grattis med flott ukeresultat. Ned 1,6 er superbra!! Flott tap i cm også ;) Jeg kjemper litt med snikveiing, for det er sjelden til glede, og ofte blir dagen helt ødelagt når man veier mer enn dagen før!!

 

Du nevner du ikke merker så mye på klærne at du er gått ned. Det kommer, det kommer om du fortsetter som nå...... selv mistet jeg buksen ned på anklene 1.påskedag. Så det er bare til å innse at favoritt-jeansen min må legges bort. Den er blitt en stor "sægge-bukse", hehe :)

 

Ønsker deg en fin uke, Tove!

 

Klem Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et flott resultat, nå er det virkelig så det tar av her med flinke slankere!!! Håper det er min tur i morgen, når jeg skal på vekta! UÆÆÆÆÆ!

Jeg gruer meg litt.....det er det der med å føle at man har kontrollen.. Det er jo ikke alltid like lett når man er på tur.

Ha en fin dag fortsatt!!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takker for hyggelige tilbakemeldinger! Alltid koselig å få....

 

Jeg kjenner jeg er spent på den kommende uken. Skal på tur til venninne på østlandet ilagt en aldri så liten jentetur med alt det medbringer... Heldigvis prøver venninnen min også å gå ned i vekt, men er litt redd for at jeg skal spise for lite/sjelden faktisk... Får insisterer på å være med på butikken og ta med meg masse frukt og grønt - det er ikke noe de pleier å ha så mye av i huset pga diverse allergier. Kan ikke innbille meg at de blir fornærmet av at jeg kommer trekkende med en pose epler og noen gulrøtter - hva tror dere?

 

Men over til noe helt annet - blogging. Er det noen av dere som har blogg? Det har nemlig jeg. Totalt fri for slanking, men det er nå en tur i ny og ne dokumentert der inne... Ta gjerne en titt hvis dere har lyst, og hvis flere har blogger hadde det vært kjekt å kunne titte litt tilbake!

 

http://www.tovestingogtang.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen blir fornærmet for at du har med deg sunne saker, ja så la dem bli det!

Da er det faktisk de som har et problem, mener nå jeg!

 

Og husk å spise nok det er kjempeviktig Kanskje noen sånne proteinbarer kan være lurt å ha på lur i vesken . Så kan du fylle litt på med det, dersom du må holde igjen ved de vanlige måltidene.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...