Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

Gjest Senjapia

Hei hei.

Takk for at du stakk innom min tråd.

Alltid hyggelig å bli kjent med nye folk, selv om jeg har jukset litt og lest en stund i deres tråder først.

Kjempeflott blogg du har og nydelige bilder.

Synes du bare skal ta med deg frukt og grønt.

Liker de det ikke så er det deres problem, du har tatt et valg som er bra for deg, og det skal du være stolt av.

Ha en fin dag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar

min erfaring er at folk bare blir glade hvis sier i fra hva man vil ha og synes det er greit:)

 

Bedre å si fra enn å ta dårlige valg fordi man ikke er hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Kos deg sammen med venninner og riktig god tur. Du klarer fint det med maten :D

Så flott blogg du har, Tove!!! Du har tatt utrolig flotte bilder må jeg si :) Selv har jeg ikke blogg.

Ha en flott helg!

 

Klem Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

En liten rapport fra meg som er på tur!

Befinner meg for øyeblikket på Kongsvinger i solskinnet, og koser meg! Har vært på tur med danskebåten og kom ut av tax-free butikken med posen tom for snop! Veldig stolt av det, glad som jeg er i m&m...

 

Har veid meg på lånt vekt i dag. I følge den har jeg gått ned 200 gram, men aner jo ikke hvordan den er i forhold til min. Har imidlertid gått ytterligere inn i cm, og totalen er nå 34,5 hvorav 13,5 i midjen.

 

Skulle gjerne kommentert i alles tråder, men surfer på iPod så det blir litt knotete. Tar godt igjen når jeg kommer hjem onsdag. Men før det er det Metallica konsert, men aller først - ut i solen!! Ha en god uke alle sammen!

 

Klem Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Heisann!

Høres ut som du har hatt en flott uke Krusmynte. Grattis som klarte å stå over kjøp av godis på taxfree......der er det jo mye som frister i stoooore forpakninger!!!! Kjempebra :) Håper du er vel hjemme igjen, og tilbake i gode rutiner....

 

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Må bare få ut litt frustrasjon. Jeg hadde nemlig en dårlig dag på matfronten i går...

Begynte så bra med frokost som vanlig - ikke noe problem der. Så laget jeg en vellykket pico de gallo og en mislykket guacamole som gikk i bosset, og rørte sammen en kake. I mangel på oppvaskemaskin skulle jeg vaske opp etterhvert ettersom jeg skulle ha venninner på middagsbesøk i anledning bursdagen min. Og da begynte problemene. Tett vask! Og ikke bare kjøkkenvask, men også vasken på badet (går sammen i samme avløp). Og da begynte stresset. Er nemlig ikke lett å få tak i rørlegger når det er streik!!!! Med syk far, svoger askefast i USA, ingen handy kompiser og slukskrekk er det nemlig eneste muligheten slik jeg ser det... Og hva skjedde da? Jo, jeg glemte jo helt å spise helt til middagen kl. 18! Den gikk for øvrig greit - serverte tacos og det er jo relativt snilt med karbonadedeig og mye grønt. Pico de gallo'en var knallgod om jeg skal si det selv! So far so good. Det var før jeg gikk amok i gulrotkaken... *sukk* Nøt det og koste meg der og da, men nå i etterkant har jeg rimelig dårlig samvittighet både for den og for mangelen på mat resten av dagen.... Akkja.

 

Maten i dag har gått bra, resten av kaken er i bosset og sjokoladen noen tok med seg i går forblir uåpnet inntil jeg får tatt den med og overrakt til noen andre intetanende mennesker og jeg er optimist med tanke på maten de kommende dagene. Har fortsatt ferie og hadde tenkt å gå en lang tur i dag, men i steden sitter jeg og venter på tilbakemelding fra en rørlegger på om han kommer i dag eller ikke. Benytter tiden til klesvask og strikking, turen får jeg heller ta i kveld eller når rørleggeren har tatt kontakt.

 

Men for å være litt positiv oppi det hele - har prøvd to gamle bukser i dag. Den ene er jeans uten stretch (annet enn det de naturlig går ut etter å ha vært vasket, og denne er nyvasket). Den ser fortsatt pittelitt trang ut i linningen (mao det buler litt), men går helt fin å ha på uten å få tarmslyng og sitter nå veldig pent i lårene! To cm til rundt magen så er den perfekt... Det andre er en penbukse som har vært for trang i linningen men er nå perfekt. Veldig fornøyd!

 

Huff, dette ble et langt innlegg, men måtte bare klage litt til noen. Ønsker dere alle en finfin helg!

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det hørtes ut som en dårlig dag, bare å legge den bak seg og starte denne dagen bedre.

 

Så bra at buksene passer bedre, er så deilig når de gjør det:) Du føler deg så slank og fin.

 

Håper du før tak i rørlegger snart og kan gå en tur i solværet hvis det er det hos deg

 

Ha en superbra helg

 

klem anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Stakkars deg Krusmynte......fikk helt vondt av deg og alt som skjedde igår. Er det mulig??? Ikke godt å si hva som var verst, tette rør eller inntak av gulrotkake. Hjelpe meg, kan nesten se det hele for meg!!!!

 

Håper rørleggeren har tatt kontakt, så du får det ordnet til helgen, kan være ganske sløv de håndverkerne!! Og ikke tenk mer på den kaken.....spist er spist. VI STARTER ALLE MED BLANKE ARK NESTE MORGEN..... dette klarer du. Herlig med buksene som passer igjen, gledelig :)

 

Det blir nesten litt komisk å lese det jeg skrev til deg igår kveld: "høres ut som du har hatt en flott uke" og "håper du er vel hjemme igjen tilbake i gode rutiner" Lite visste jeg om tette rør og gulrotkake, hehe.... Vi må jo ha litt humor oppi det hele eller?

 

God helg, håper det ordner seg!!

Klem fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Senjapia

Huff, er det ikke typisk. Alt skjer jo selvfølgelig når det passer aller dårligst.

Håper du får rørlegger snart og at helgen blir bra.

Og tenk ikke på den kaken du...vi har alle dårlige dager, det er verre om det sklir ut til å bli dårlige uker.

En stor klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Da var det på tide med rapportering igjen, og må si at jeg ble gledelig overrasket... Ned enda 0,5 kg, og det til tross for at jeg gikk amok i denne tidligere omtalte bursdagskaken. Nå veide jeg meg riktignok på lånt vekt forrige uke, så om nedgangen da var reell skal forbli usagt, men er likevel strålende fornøyd. 5,9 kg er totalen hittil, har en gang igjen på kurset og har intensjoner om å fortsette videre på neste.

Har ikke gått allverdens inn i mål denne uken, men pytt. Har gått inn 14 cm i midjen. Husker ikke helt totalen, på målene her inne står det 29,5 men det er jo utenom hoftemålet og boken ligger hjemme mens jeg er på jobb, så... Forrige uke var det 34,5 totalt, det har økt med et par cm.

 

Ønsker dere alle en finfin uke både resultatmessig og generelt!

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Er glad du gikk ned denne uken, at ikke den kaken ødela for deg....flott om du fortsetter på kurs. Så supert at du også er med på vektloggen. Kjenner jeg føler litt press på meg, når tallene skal føres der!!

 

Har vært på landet, og der streiket batteriet på bordvekten min.....jeg var SÅ sur, ikke mulig å kjøpe nytt, mange mil til nærmeste butikk, har måttet bruke øyemålet i helgen. Da blir brødskivene større osv.osv.

 

"Snakkes", klem Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For det første - tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger på forrige ukes resultater! Jeg har lest dem før, men har hatt en litt slitsom uke og har liksom ikke orket å skrive noe i egen tråd....

 

I dag har jeg hatt siste rapportering på kurs 1. Denne uken gikk det ned 0,3, som gir 6,2 totalt på kurset. Snittet på 8 effektive slankeuker (hadde ferie fra rapporteringen i påsken, så da blir det 8) er på 0,775 kg i uken, og det må jeg jo si meg veldig fornøyd med. Har gått inn 16 cm i midjen og 40 totalt. Og jeg fortsetter selvsagt på kurs 2.....

 

Ellers har jeg hatt en liten seier i helgen. Hadde en opplevelse fredag som gav meg akutt lyst til å trøstespise, noe som er et velkjent fenomen for min del og en medvirkende årsak til vektproblem.

Nedturen fortsatte lørdag morgen. Prøvde masse gamle topper hvorav en del faktisk passet. Ble selvsagt glad for det, men hadde fortsatt lyst til å trøstespise. Hadde en koselig dag i byen med venninne og litt retail therapy, men hadde fortsatt lyst til trøstespising. Og sånn gikk det hele helgen. Nå har tingene bedret seg betraktelig, og behovet for trøstespising er borte. Men vet dere hva? Jeg kom igjennom det. UTEN Å TRØSTESPISE!!! Det er en stor seier, og er følgelig superstolt av meg selv! *klapper meg selv på skulderen* At kontoen er halvtom grunnet retail therapy får heller så være.... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du virkelig vunnet en seier- tenk at du klarte det- en hel helg!!!!! Kjempebra !

Vet at DEN følelsen er god.... Stå på dette går veien!

 

Og du- resultatet på kurset var også supert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Grattis med flott resultat på kurs 1.....bra du fortsetter på kurs videre!!

 

Superbra du klart å komme deg gjennom helgen uten å trøstespise.....at du klarte å stå imot!!!!!!! :D Det krever sin viljestyrke det, når slike "anfall" kommer. Er glad på dine vegne! Uff, den kjipe følelsen man får etter en utskeielse er ikke verd det......

 

Du har all grunn til å være stolt av deg selv :)

 

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig flink du har vært i helgen, bedre med en halvtom konto enn tomme godtei poser man selv har tomt for å trøstespise.

 

Og gratulere med et flott første kurs og lykke til på neste kurs

 

HA en strålende fin dag

 

klem anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takker og bukker, folkens! Er så deilig å lese sånne koselige tilbakemeldinger....

 

Et av problemene mine på kurs 1 har vært at jeg ikke har trent særlig. Vel går jeg til og fra jobb, men det har jeg jo gjort de siste 4 årene så da teller jo ikke det. Har ruslet en tur en gang i blant, men det er jo ikke nok. Men i går begynte jeg - har kjøpt DVD'en 30 Day Shred med hun damen fra amerikanske Slankekrigen som jeg har lest inne på forumet her at folk har hatt gode resultater med. Gjøres i heimen med matte og vekter (som jeg ikke har, men flasker med vann i gjør jaggu samme nytten!), så nå får vi vente og se om det vil ha noen effekt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Supert at du begynner å trene, grattis med smart valg!! :D Du kommer til å få resultater på vekten med det programmet der. Kjenner flere som bruker det, og du kan regne med å bli gaaaanske stiv og støl i begynnelsen.

 

Blir spennende å høre hvordan det går....skriv og fortell. Vurderer faktisk å starte med det jeg også!!!!

 

(Lurer på om hun damen heter Jillian eller Gillian?)

 

Lykke til Tove :)

Klem fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et bra valg!

Trening hjelper fantastisk både på humør og form!

Det blir spennende å følge deg fremover nå !

 

Jeg er turgåer eller vandrer som jeg liker å kalle meg, men har erfart at skikkelig trening har gjort formen minst ti ganger bedre.

 

Sterkere i kroppen og kondisen er så bra nå at JEG jogger faktisk,det hadde jeg ikke trodd for et år siden.

 

Jeg har trent mye opp gjennom tiden, men etter lang tids sykdom så hadde jeg lagt på meg så mye at jeg klarte ikke å få noe driv over treningen. Men nå driver jeg med intervalltrening på tredemølle ,pluss styrketrening og kondisjonen øker uke for uke...deilig å kjenne at kroppen begynner å fungere igjen :D

 

Lykke til med treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...