Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

Gjest xankix

gratulere så masse med 1.3 kg ned det er jo kjempe bra. Og så bra at du ikke er langt unna 10 kg og et nytt 10 kilos mål.

Det klarer du bare å stå på videre

 

Ha en strålende 17 mai

 

klem anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar
Gjest Krusmynte

Endelig kom de sommerlige temperaturene her og! Har hatt en sur vind, så finværet vi har hatt i det siste har ikke vært særlig varmt.... Så i dag har frøknen sittet og kost seg i ettermiddagssolen på altanen. Nå står middagsgryten og putrer. På menyen i dag? Fjordland... Jepp! Kjøper ikke så ofte lengre etter å ha blitt litt lei, men nå har det jo kommet sånne nye som heter "Et lett valg", og i dag hadde de kyllingfilet med ratatouille og naturris på tilbyd på Meny, så det måtte prøves. Så får vi se om det faller i smak.

 

Nyt pinsehelgen folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Da var mandagen og veiedagen her igjen. Vekten i dag viste -0,3 siden forrige gang, som jeg nok skal være fornøyd med tatt 17. mai + to spiste ute-middager i betraktning. Hadde jo håpet på litt mer slik at ny 10-tall skulle være innen rekkevidde neste uke, men tror jeg skal være realist og gi meg selv 2 uker til....

 

Når det gjeder målene så er det i dag nøyaktig en halvmeter mindre av meg enn da jeg startet! *klapper meg selv på skulderen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I går var dagen. Dagen da jeg måtte ta et sorgtungt farvel med favorittbuksen min.... Den har vært litt stor i det siste, men har likevel brukt den - et belte ordner da så mangt! I tillegg har den vært ganske tynnslitt ganske lenge, og da jeg gikk ut av bilen i går skjedde det som måtte skje før eller siden. Den raknet....

Meeeeeen.... Aldri så gale at det ikke er godt for noe! Som følge av dette har jeg nemlig gått igjennom klesskapet i dag. Og har funnet 3 bukser som ikke lengre er for små! Og en som tidligere satt som et skudd men som nå er for stor rundt rumpen og i livet og ser helt idiot ut på. Jippi!

Skulle selvsagt gjerne kjøpt nye klær, men det blir jo et økonomisk spørsmål. Så jeg velger å bruke det gamle jeg har så lenge jeg kan inntil jeg når målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Grattis med ned 0,3.....skjønner godt du gleder deg til å se minus 10 kg!!

 

Ja det er morsomt å rydde i klesskapet, men også litt trist når favorittplaggene blir til boss! Men det må til :D

 

Et godt tips er å vente så lenge du kan med å kjøpe nytt, alt jeg kjøpte tidligere i vår er nå på grensen til å være for stort. Nå er så mange cm blitt borte at det er ikke lenge før de minste str BIB, H&M er for stort!! Me like

 

Ha en flott dag, Kruspersille :)

 

Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xankix

Gratulerer så mye med nedgang, 300 ned er bedre enn ikke noe.

Jeg mener at man før igjen på skatten for klær man handler pga livsstilendring. Så da er det bare å ta vare på kvitteringen og skrive av på skatten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Såååå herlig med de tre buksene...men min erfaring med klesskapet er todelt... når jeg kan ta det i mitt tempo, så er det meste ok. Men når jeg blir bedt i selskap ol. så får jeg helt panikk :)

For da skal alle se meg, se på meg og da skal det meste stemme... jeg gleder meg sinnsykt til jeg kan gå inn i en normal 40 str........jeg viiil tro at jeg skal klare det før eller senere... enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger!

 

Kjenner meg veldig godt igjen i det med selskap, Solvik. Man vil jo så gjerne føle seg litt flott, og det er ikke alltid like lett når man er mange størrelser for stor. I fjor gikk det så langt at jeg lot være å gå på jobbens årsfest før jul - året før følte jeg meg SÅ fin da jeg gikk hjemmefra, bare for å komme frem og føle meg som et skikkelig feit og klønete takras. Hjalp ikke en gang at folk sa jeg var fin - hadde bare lyst til å gå hjem og grine.... Så i fjor orket jeg ikke å kjenne på den følelsen igjen og lot være å gå, men satser på at i år blir det andre boller!

Har ingen tvil om at du skal komme deg ned i en str 40, Solvik. Selv tror jeg at jeg har rundt str 44 som mål - 42 på en god dag og med et godt snitt. Selv om bredden blir mindre har jeg fortsatt 180 cm i høyden som skal inni klærne og! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg sitter her og funderer litt. Jeg har nemlig ikke fortalt andre enn min beste venninne (som bor på en annen kant av landet og følgelig ikke ser meg så ofte) og mamma og pappa at jeg går på kurs. Har som nevnt under gått ned 8,8 kg og inn 50 cm. Så langt er det INGEN - bortsett fra mamma og pappa og venninnen min som jeg tilfeldigvis så rett før jeg begynte på kurs (var henne som inspirerte meg til å melde meg på...) og igjen for 2 uker siden - som har merket noe. Ihvertfall har de ikke sagt noe..... Nå har jo ikke jeg gått superfort ned - begynte på kurs 1. mars og har raskt regnet gått gjennomsnittlig ned rundt 0,7 kg i uken. Kanskje det kan være grunnen? Jeg har fortsatt ikke lyst til å fortelle folk at jeg går på kurs (har nevnt min nye og sunnere livsstil uten å utbrodere noe særlig mer), men samtidig har jeg jo lyst til at folk skal legge merke til det! Jada, jeg er rar... *ler*

 

Noen synspunkter/erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elisa28

Skjønner godt hva du mener, man vil jo selvfølgelig at andre skal legge merke til vekt nedgangen. Men jeg tror det at folk kansje er litt redd for og si noe tilfelle de tar "feil".

Jeg har heller ikke sagt det til så mange, kun nærmeste fam og min beste venninne.

Jeg startet jo 4 mai så har jo ikke holdt på like lenge som deg, men jeg sier til meg selv at jeg må ihvertfall gå ned 20 kg før noen vil legge merke til det, siden jeg er så høy så er kiloene godt plasert over alle mine 180cm.

Men smør deg med tålmodighet, den dagen de sier noe så kommer det til og føles sååå bra, husker det fra forje gang jeg gikk på grete og gikk ned 20:)

 

Syntes du er kjempe flink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener :) Men husk at familien din og venninna di vet at du går på kurs og forventer å se vekttapet ditt. Andre ser nok at du har endret deg, men klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er, derfor unngår de heller å spørre i frykt for å si noe galt :) Men bare vent, plutselig ser alle det og så får du masse skryt og oppmerksomhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dere har nok rett begge to. Egentlig har jeg ikke noe jeg skulle sagt - er ikke flink til å se sånt på andre selv... Nye frisyrer og annerledes farge på øyeskyggen enn vanlig ser jeg lett, men ikke vekttap før plutselig en dag når folk minst venter det... *ler* Og det er nok noe i det at man ser at noe er "annerledes" før det går opp for en hva det er.... Kloke damer dere!

 

Jeg startet jo 4 mai så har jo ikke holdt på like lenge som deg' date=' men jeg sier til meg selv at jeg må ihvertfall gå ned 20 kg før noen vil legge merke til det, siden jeg er så høy så er kiloene godt plasert over alle mine 180cm.

Men smør deg med tålmodighet, den dagen de sier noe så kommer det til og føles sååå bra, husker det fra forje gang jeg gikk på grete og gikk ned 20:)

 

Syntes du er kjempe flink:)[/quote']Høres akkurat ut som meg... Begynte med 130 kg godt fordelt over 180 cm, så det er liksom et stort område å ta det av. Ser jo egentlig ikke selv at jeg har gått ned særlig, annet enn på tallene.... Men så ser jeg meg i speilet hver dag også.

Har faktisk vært ganske provosert flere ganger på kurs når det står en kursleder og kvitrer at "5 kg er en klessørrelse". Nehei - ikke når man er 180 cm høy!! sier jeg da. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Det er jo så flott å være høy og husk at dine kilo er fordelt på en lang kropp så du ser sikkert ikke så stor ut i utgangspunktet :) Skjønner at det ikke alltid er like lett å finne klær, men når du passerrer 10 kg i vektnedgang så er jeg sikker på at mange ser det!!!! Og drømmen om å finne klær som sitter kommer nærmere og nærmere.....:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Grethe Skyberg heter min kursleder. Vet ikke om du fikk med deg i tråden din at jeg har sett feil - har også bare 7 ganger på kurs 2, men overgangen gikk knirkefritt i og med at jeg hadde siste rapport på kurs 1 den ene uken og første rapport på neste kurs uken etter. Men altså bare 7 rapporter totalt når jeg så på listen over rapporteringsdatoer. Som jeg ikke la merke til før litt sent ut i diskusjonen. Menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha :)

 

Men hvis du begynte 3.mai og slutter 21.juni, så får du totalt 8 rapporter. Det mangler nemlig en dato i rekken din, den 10.mai :) Med den inn på rett plass, så blir det 7 uker og 8 rapporter :)

 

030510

170510

240510

310510

070610

140610

210610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...