Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Da har den nye kursboken kommet i posten, og i dag er første rapporteringsdag. Og jeg har gått ned 1 kg! Er strålende fornøyd med det. Målene har ikke gått særlig inn denne uken, men har jo hatt uker der jeg har gått inn i cm uten å gå særlig ned i vekt, så det er vel ikke unaturlig.

 

Skrøt så fælt av at jeg skulle begynne å trene i uken som gikk, og det har jeg jo forsåvidt.... Har riktignok bare hatt 3 økter, og ble så støl at jeg knapt klarte å bevege meg etter den første! Strever med noen senebetennelser, så jeg er litt redd for å ta for hardt i også. Men - 3 er bedre enn ingen, så det er ihvertfall en start! Og jeg fortsetter denne uken.

Har for øvrig et ekstremt anstrengt forhold til trening - har prøvd så mange ganger å like det, men det går bare ikke selv om jeg vet at kroppen har godt av det. Og det har ingen ting med dårlig form å gjøre (selv om det ikke gjør det bedre, selvsagt) - likte det ikke da jeg var i relativt OK form heller.

Men - målet for uken er i tillegg til å fortsette med Gillians DVD å gå minst 1, helst 2 turer denne uken. Og hvis jeg neste uke forteller at jeg ikke har gjennomført må dere bare kjefte!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar
Gjest Krusmynte

Glemte helt å fortelle at på min noget smekrere kropp befinner det seg i dag en dongeribukse som ikke har passet på kjempelenge!!!! Sitter som et skudd, og jeg føler meg SÅ mye mer vel enn med de som begynner å slenge litt for mye her og der....

Måtte bare dele! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Så flott at du er kommet i gang med treningen ! Tre økter er jo kjempebra, vær bare forsiktig med belastningen nå i starten.Det er så dumt å få senebetennelse, for da kan man jo ikke trene i det hele tatt. Og får du et opphold, så er det lett å falle av lasset......

Vektnedgangen din er jo super-grattis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Grattis med flott ukeresultat Krusmynte, herlig!! :D Flirte for meg selv da jeg leste : here is the result of the badevekt, hehe ;)

Flott at du er i gang med trim. Du må finne et opplegg som passer DEG, så du orker å holde på og ikke "droppper ut"!! Tror alle blir støl av 30 Days Shred, tøft opplegg det der.....men DET VIRKER. For å være helt ærlig, så liker ikke jeg heller å trene, men sier til meg selv at helsen blir bedre og kroppen flottere.....da er det bare til å komme seg i gang, hehe!

 

Det er så herlig når klær passer igjen, gøy å høre om den jeansen som sitter som et skudd, ååå det er så deilig følelse.

 

Ønsker deg en flott uke :)

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mandag sa jeg noe sånt som at hvis jeg ikke gjennomførte tur/trening denne uken skulle dere få kjefte på meg. Vel - dere slipper!!!

I går tok jeg en annen buss enn den som går forbi døren min hjem, og gikk en halvtime for å komme meg hjem. Var fornøyd med meg selv da.

 

I dag kom jeg hjem fra jobb, laget middag og hadde egentlig tenkt å slappe litt av foran TV'en før jeg tok litt husarbeid. Men var litt rastløs, så begynte med å legge sammen klesvask, rydde og vaske badet før jeg bestemte meg for å gå tur. Gikk i ca. 1,5 time, inkludert et par små fotopauser (fant noen hvitveis som måtte foreviges bl.a.)!!! Gikk opp "helvetesbakken" (kalt det pga. at den er bratt, lang og seig, og et helvete å komme seg opp for sånne dårlig trente som meg!) uten å dø - fant en sang på iPod'en som jeg kunne gå i takt til, og da gikk det så mye greiere.... Husarbeidet (dvs støvsuging) ble jeg aldri ferdig med, så inntil videre får støvlaget fortsette å vokse....

 

Så nå sitter jeg her med beina på bordet og verdens beste samvittighet, nå skal ejg på kjøkkenet og lage meg noen grove skiver med reker og grøntfor på, samt en kopp te, til kvelds!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Så flink du er....vanvittig bra gjort, jeg er virkelig imponert!!!!! Og du, den bakken høres veeeeldig vond ut!! Kjempe bra, det er jo så altfor lett å bare legge seg "til lading" på sofaen etter jobb!

 

Kos deg med kveldsen, høres godt ut, nam ;)

 

Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Så bra at du har hatt en så flott tur og at du fikk "godfølelsen "etterpå !

Når man begynner å oppleve den- da er man i gang!

Og du - hybelkaninene hopper ikke så langt!! ;) Du når dem nok igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Overskriften sier vel sitt. Nemlig misnøye..... Hvorfor? Fordi jeg har gått opp 100 gram denne uken! Greit, det er ikke mye, men likevel surt. Jeg har riktignok ikke vært så flink til å skrive de siste dagene, men har spist alle måltider og til og med gått turer og greier. Det eneste som kanskje kan forklare noe er at jeg har vært dårlig i magen, og har som følger vært saltsyk og følt meg dehydrert og drukket mer enn vanlig. Og med ekstra salt på maten så gjør vel det sitt. Føler meg også tung i kroppen. Jeg kan jo håpe på at disse tingene er årsaken og at det slipper igjen til neste uke... .

Har imidlertid gått inn et par cm til denne uken. Gikk inn mye i begynnelsen, men nå har det stagnert littegranne føler jeg. Men en cm er en cm så jeg får vel være fornøyd med det. Nærmer meg en halvmeter i minus fordelt på alle målepunktene.

 

Frem mot neste uke må jeg kjempe hardt mot motløsheten som jeg kjente kom da jeg gikk på vekten i morges og så på denne ukens resultater. Skal gå minst 1, helst 2 turer denne uken som forrige. I tillegg lånte jeg meg en skritteller forrige uke, så målet der får vel være 10.000 om dagen som de jo anbefaler. Så får jeg krysse fingrene for at snøen som falt i morges er et forbigående blaff og en dårlig spøk fra værgudenes side.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Overskriften sier vel sitt. Nemlig misnøye..... Hvorfor? Fordi jeg har gått opp 100 gram denne uken! Greit' date=' det er ikke mye, men likevel surt. Jeg har riktignok ikke vært så flink til å skrive de siste dagene, men har spist alle måltider og til og med gått turer og greier. Det eneste som kanskje kan forklare noe er at jeg har vært dårlig i magen, og har som følger vært saltsyk og følt meg dehydrert og drukket mer enn vanlig. Og med ekstra salt på maten så gjør vel det sitt. Føler meg også tung i kroppen. Jeg kan jo håpe på at disse tingene er årsaken og at det slipper igjen til neste uke... .

Har imidlertid gått inn et par cm til denne uken. Gikk inn mye i begynnelsen, men nå har det stagnert littegranne føler jeg. Men en cm er en cm så jeg får vel være fornøyd med det. Nærmer meg en halvmeter i minus fordelt på alle målepunktene.

 

Frem mot neste uke må jeg kjempe hardt mot motløsheten som jeg kjente kom da jeg gikk på vekten i morges og så på denne ukens resultater. Skal gå minst 1, helst 2 turer denne uken som forrige. I tillegg lånte jeg meg en skritteller forrige uke, så målet der får vel være 10.000 om dagen som de jo anbefaler. Så får jeg krysse fingrene for at snøen som falt i morges er et forbigående blaff og en dårlig spøk fra værgudenes side.......[/quote']

Kjære Krusmynte! Nei så kjedelig......skikkelig nedtur for deg å gå på vekten i dag. Men du må prøve å koble det litt ut, ikke la det ødelegge hele kommende uke. Fortsett som før med mat og trim, og ingen sniikveiing.

Det kan være du har nådd en vektterskel.

 

Kjenner til det med mindre nedgang på cm. Jeg også går mye mindre ned i cm nå enn tidligere!!!!!

 

Ta tiden til hjelp!!! Det løsner igjen, tro du meg ;) Prøv å lage noen magre fiskemiddager denne uken.

 

Lykke til Krusmynte, ikke gi opp!!

 

Stoor klem og varme tanker til deg

fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Dette kjenner jeg til!!!

Men ikke gi opp!

Kanskje har du spist så mye salt mat at du har mye vann i kroppen. Det kan tyde på det siden du har gått inn i cm. Da får du det igjen på neste uke...Dersom du har begynt å trene for første gang på lenge , så kan det også virke inn på muskelmasse og væskebalanse.

Og du ,tenk positivt, ikke stress og ikke snikvei deg!

Følg planen du hadde, så går det bra!!! Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dere er nå snille er dere.... Tusen takk for oppmuntringer! Nei, jeg verken kan eller vil gi opp. Ikke nå når jeg har kommet så godt i gang. Men må innrømme at det var en heller dårlig start på uken...

Men - det hjelper med oppmuntringer fra dere jenter! Så jeg går på med krummet rygg og nytt mot. Har startet uken med fisk til middag og en times tur inkludert den grusomme bakken jeg fortalte om forrige uke, så det er en god start. I morgen er det mors hjemmelagde lapskaus på menyen, og det er også snill mat, så jeg håper dette skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

.....og så har du startet uken godt, med trim og fisk!!!! Yes nå krysser jeg fingrer og alt og det, for at du får se det du vil se på vekten neste mandag ;)

 

Klem og god natt fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Langhelgen har vart i to dager, men har ikke ligget på latsiden av den grunn! I går var jeg nemlig på tur hvorav ca en halvtime var rett oppover. Og det er BRATT! Men, jeg overlevde, og har alle intensjoner om å gå opp dit flere ganger - er jo bare å gå rett ut døren hos foreldrene mine, litt bort i veien og så opp gjennom skogen og opp på fjellet.... Skal passe dyr hos dem i 14 dager i juni og målet da er å komme seg opp der minst 3 ganger. Og det som er så greit er at om det er fint vær kan man ta med badetøy og bade når man kommer til toppen...

 

Ellers har jeg vært flink denne uken og spist hele 3 fiskemiddager! I den forstand fiskegrateng, fiskeboller og plukkfisk teller... Føler at jeg har vært flink denne uken, så er kjempespent på resultatet på mandag. At jeg ikke kommer inn i bunaden får så være. Dvs kommer i den, men overgangen livet/stakken er akkurat 2 cm for trangt. Går greit å stå, men får ikke pustet så mye hvis jeg sitter. Akkja. Neste år satser vi på at den er for stor! *glis*

 

Nå skal jeg spise en god frokost og komme meg til byen. Været er strålende, og det er mye happenings i Bergen i dag med bl.a. buekorpsenes dag, så det blir nok mye rusling. Kanskje jeg skal ta med kamera og? Hmmm...

 

Ønsker dere en fin helg og en god 17.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei!! Så sprek du er, flott trening med sånne bakker! Håper på fint resultat for deg på mandag. Da blir dagen ekstra hyggelig:)

 

Finnes nesten ikke noe verre enn trang bunad. Flere år siden min var i bruk, men glemmer ikke den 17.mai feiringen. Trodde jeg hadde fått tarmslyng og det svei under armene. Utpå dagen måtte jeg ta taxi hjem for å skifte.....hadde så vondt at armene stod rett ut!! Fikk dem ikke ned, hehe. Ler nå!! Når bunaden var av, hadde jeg blodutredelser under armene etter den stramme vesten.

 

For små bunader bør bare bli hengende i skapet...til eierne har "krympet" :)

 

Kos deg i byen og nyt!!!

Ha en flott feiring på mandag, kos deg masse.

 

Stoor klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For det første - gratulerer med dagen til dere alle! Håper dagen blir fin - godvær eller ikke. Selv sitter jeg i sofaen iført pledd og med håret i vinkel og har akkurat spist frokost - 2 groooove skiver med leverpostei, makrell i tomat og agurk/paprika, litt skummet kulturmelk og en god kopp te. Gidder ikke dra til byen for å se prosesjonen (heter det her i Bergen, vettu), og håper været blir enda litt lettere til jeg skal ut av døren enn det allerede har blitt - vil jo så gjerne gå med mine nye, lekre lilla sko i dag!!!!! I mangel på bunad som fortsatt er for trang - har nemlig gått litt sent med cm i det siste. Som bringer meg til poenget:

 

-1,3 denne uken! -8,5 totalt! Er strålende fornøyd med det resultatet. Er litt kjipt at cm går tregt om dagene, vurderer faktisk å ikke måle dem en uke eller to bare for å se litt mer resultat om dere skjønner. Gikk forsåvidt veldig inn i begynnelsen uten at vekten gikk særlig ned, så det er vel utjevning på gang....

 

Anyway - dagens resultat betyr at jeg har 1,5 kg igjen til jeg når både 10 kg OG nytt 10-tall! Dvs for det nye 10-tallet bør jeg vel gå ned 1,6.... Siden jeg ser ut til å gå ned omtrent annenhver uke krysser jeg alt for at om 14 dager er jeg der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...