Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar
Gjest FruFleksnes

Ønsker deg noen fine sommeruker, Krusmynte :)

Lykke til som ferievikar for meg! Litt arbeid er det med loggen, men det er vel verdt det....

Og du, løft hodet ditt når du er ute på tur. Du har all grunn til å være stolt av deg selv ;)

 

God sommer ønskes

fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Da var veiingen overstått for i dag, og resultatet viser ned 0,8. Er superfornøyd med det, har hatt en skikkelig bedriten uke sånn generelt. Har i tillegg hatt det travelt og har ikke fått logget noe jeg har spist, så at det har gått såpass bra ned er jeg superfornøyd med!

 

Denne uken har jeg ferie.Yay! Tar meg en liten storbytur til London sammen med min søster, og gleder meg veldig til det. Reiser gørrtidlig i morgen tidlig og det blir STAS! Blir jo utespising og sånt, men det blir jo ditto mye gåing, så jeg håper det skal gå greit....

 

Ønsker alle en finfin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg god tur til London -og husk gode sko!

Jeg er litt "jåleberte" og har ikke alltid vært like flink til de å huske på hvor mye man tråkker på en sånn storbyferie, da får undersåttene unngjelde og det er jo dumt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Greit, jeg kan ikke regne. Sist sa jeg at jeg hadde gått ned 0,8 kg og 10,9 totalt. Det stemmer ikke hvis det jeg har registrert på ukesrapporten er riktig. Iflg den hadde jeg gått ned 0,9 og 11,1 totalt. Akkja, det skal ikke være lett.

 

Resultatet for denne uken er ikke særlig oppløftende. Har gått opp 0,6 kg. Var mentalt forberedt på mer, så sånn sett er jeg vel egentlig fornøyd. Gir litt av skylden på London. Har kost meg masse, vandret mye og hatt det varmt og deilig. Skikkelig sydenstemning. Så varmt at hovedfokuset har vært å få i seg nok drikke, og ikke så mye på spisingen. Og når vi endelig fant ut at "oi - vi har visst glemt å spise" var vi så sulten at vi gikk inn på nærmeste sted uten å tenke så mye på hva det var de serverte....

I tillegg gikk jeg på en smell og gikk amok i M&Ms i går. Har det kjempetøft om dagene og kjemper daglig en knallhard kamp mot trøstespisingen. Det har i det store og det hele gått veldig greit, men i går sprakk jeg altså fullstendig. Det hjelper jo ikke akkurat på, og føler meg ekstremt tung og oppblåst i dag, noe som antagelig er et resultat av sprekken i går. Om det har gjort utslag på vekten vet jeg forsåvidt ikke.

Får bare gå på videre med krummet nakke og håpe at dagens pluss kan gå tilbake til utgangspunktet fra forrige uke til neste veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Aktivitet er halve veien til vekttap. Bare det å gå en tur med noenlunde rask gange er allerede veldig bra. Det må ikke gå opp på topper eller fjell, helt enkelt i nærområdet der du bor.

Som jeg nevnte allerede mange ganger, krom (som kjøpes hos helsekostf.) tar søtsuget. Men skal du trøstespise så gjør følgende. Kjøp en beger med "Mager Kesam", suppler med ferske bær samt flytende søtningsmiddel. Nam, nam!

 

Ellers er det veldig bra med en kanne te på kvelden. Kjøp deg noe ordentlig godt i te-/kaffebutikk i løsvekt. Lag deg en deilig kanne med te. Teen metter litt, smaker godt, virker beroligende (se på type) og er en ren oral nytelse.

 

Håper at dette kan være til hjelp for deg. Lykke til på prosjektet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid like greit........men tenk på hvor flink du har vært til nå, og at du bare har hatt en liten utforkjøring. Opp på veien igjen og fortsett med det du har gjort i lang tid og som du er så flink til! Du skal se at neste uke ser du resultater igjen!

 

Dette klarer du - stå på!

 

klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist er spist, kjære deg... Ikke tenk så mye på hva du har gjort, prøv heller å se fremover :D

 

For meg har det hjulpet å bare lukte på sjokoladen, i stedet for å spise den ;) Hvis du ikke bruker FRImerkene dine, så synes jeg at du skal bruke de på sjokolade eller noe annet du velger. Kanskje du da klarer å stå imot resten av uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Greit' date=' jeg kan ikke regne. Sist sa jeg at jeg hadde gått ned 0,8 kg og 10,9 totalt. Det stemmer ikke hvis det jeg har registrert på ukesrapporten er riktig. Iflg den hadde jeg gått ned 0,9 og 11,1 totalt. Akkja, det skal ikke være lett.

 

Resultatet for denne uken er ikke særlig oppløftende. Har gått opp 0,6 kg. Var mentalt forberedt på mer, så sånn sett er jeg vel egentlig fornøyd. Gir litt av skylden på London. Har kost meg masse, vandret mye og hatt det varmt og deilig. Skikkelig sydenstemning. Så varmt at hovedfokuset har vært å få i seg nok drikke, og ikke så mye på spisingen. Og når vi endelig fant ut at "oi - vi har visst glemt å spise" var vi så sulten at vi gikk inn på nærmeste sted uten å tenke så mye på hva det var de serverte....

I tillegg gikk jeg på en smell og gikk amok i M&Ms i går. Har det kjempetøft om dagene og kjemper daglig en knallhard kamp mot trøstespisingen. Det har i det store og det hele gått veldig greit, men i går sprakk jeg altså fullstendig. Det hjelper jo ikke akkurat på, og føler meg ekstremt tung og oppblåst i dag, noe som antagelig er et resultat av sprekken i går. Om det har gjort utslag på vekten vet jeg forsåvidt ikke.

Får bare gå på videre med krummet nakke og håpe at dagens pluss kan gå tilbake til utgangspunktet fra forrige uke til neste veiing.[/quote']

Hei Krusmynte!!

Plusstall på vekten er kjiiipt!!!!! Føler med deg, men hver dag er en mulighet til å fortsette der en slapp.

Trøstespising er et resultat av mange leie følelser!! Bare du vet hva som utløser det for deg. Trøstespising var grunnen til at jeg endte på 147 kg. Det gir så utrolig kortvarig glede, og vi blir enda mer frustrert når vekten går opp.

Jeg har funnet ut noe smart som hjelper meg. Sterke halsdrops, FRIBOL HOSTE og HALS drops. Kjøpes på apotek. De er sååå sterke, at det er nærmest umulig å nyte godteri eller annet, etter å ha spist de.

 

Krysser fingrene for at det går bra med deg i uken vi har foran oss :D;)

Tenk over alt det positive du har oppnådd de siste månedene. Stå på videre, dette klarer du. Husk det er DU som er sjefen, ikke M&M og sjoko!! Basta.....

 

Stooor klem

fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tusen takk for støtte og gode råd fra dere alle! Det varmer virkelig når tingenes tilstand er som verst....

 

Om jeg har prøvd noen av rådene? Egentlig ikke... Når jeg er i trøstespisemodus så kan jeg spise hva som helst. Ergo er nok ikke krom en løsning på akkurat det problemet, selv om det nok kan hjelpe på et mer generelt søtsug. At det var M&M jeg snublet i søndag var tilfeldig - det kunne like gjerne vært nystekte rundstykker med brelett og et tjuuuukkt lag Norvegia, for å si det sånn. Altså ikke nødvendigvis søtt - bare mat, så lenge det er noe jeg synes er godt.....

Når det gjelder te drikker jeg allerede mye av det, kjøpte sist en trepakning med løsvektte på Harrods da jeg var i London. Stas! Og Fleksnes sitt tips om sterke drops? Vel, det blir jeg kvalm av, så sånn sett er det jo den ideelle kur for lyst til å putte usunnheter i munnen. Så lenge jeg klarer å spytte dem ut før jeg kommer til det punktet hvor jeg begynner å brekke meg... *ler* Når jeg tenker meg om kan sikkert munnskyllevann av typen Corsodyl eller hva det heter som tar bort alle smaksløkene være like effektivt....

Det beste for meg er nok å jobbe med grunnen til at trangen til trøstespising kommer. Og denne gangen vet jeg hvorfor det kom, og det er en god start.

 

Kan nevnes at jeg har vært flink til å gå tur så langt denne uken. Mandag gikk jeg på meg vannblemme på begge hælene som følge av at ankelsokkene ikke gikk over kanten på joggeskoene mine. Ikke særlig deilig! Har gått med Compeed siden som jeg akkurat har tatt av for å sjekke tingenes tilstand. Ser ikke lekkert ut... Men - det hindret meg ikke fra å ta samme turen med samme skoene i dag! Dog med bedre sokker OG Compeed. Funket finfint. I tillegg gikk jeg og tuslet i en og en halv time i Trondheim i går. Det gikk imidlertid såpass sent - for jeg tuslet virkelig - at jeg ikke har skrevet trimpoeng på det. I morgen er det meldt finvær, så håper på en luftetur da og. I mellomtiden lar jeg spist være spist og prøver å se fremover i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Veiing 2 på kurs 3 viser 0,5 ned og 11 kg totalt. Må si meg fornøyd med det selv om jeg skulle ønsket meg 0,1 til i minus så jeg er kvitt det jeg gikk opp forrige uke og tilbake på scratch. Menmen. Ny uke osv!

Synes imidlertid det skjer lite på cm-fronten, og lurer på om jeg ikke klarer å måle på de samme stedene hver gang, for plutselig har jeg tilsynelatende gått opp. Skal kjøpe meg et nytt Grete Roede målebånd om jeg får til nettbutikken i dag - hadde problemer forrige uke. Men selv om målebåndet ikke er venner, så er det flere og flere gamle klær som passer. Fant en gammel capri bukse her om dagen som plutselig satt helt OK, og skinnjakkene som ikke passet før jeg begynte sitter ikke lengre som pølseskinn. Jeg kan gå med dem, men de blir enda bedre om et par cm. Og den fine, turkise regnjakken min sitter som et skudd nå. Deilig!

 

Fikk skvist inn to gode turer forrige uke, og håper på det samme denne selv om været er adskillig mindre samarbeidsvillig... Akkja. Får si som guttungen til en venninne av meg mens han stirret ut på regnet og blåsten: "Sant dette er ikke den ordentlige sommeren, mamma?". *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har nedgang denne uka :D Og ikke minst at klærne dine begynner å bli for store, herlig!!

 

Jeg kjenner til det der med målebånd og cm... jeg har det akkurat likt deg og jeg har bare droppet hele målingene for en stund ;) Jeg kjenner på klærne at cm forsvinner, så det er ikke så viktig å måle seg hver uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I dag har jeg, for første gang ever, rapportert at jeg har gått ned MINDRE enn det vekten viser.... Hvorfor? Vel, jeg snikveide i går til 117,9 kg. Så veide jeg meg i morges til 117,3. Men i mellomtiden har jeg hatt en hard natt preget av tette kanaler, feber, heftig bruk av nesespray og paracet. Og har i tillegg løpt på do ganske mange ganger. Noe er tydeligvis vanndrivende - om det er feberen, tablettene eller kombinasjonen skal forbli usagt.

 

Er i ganske dårlig form, og for første gang på lenge, lenge tenker jeg på MEG SELV fremfor andre, og holder meg hjemme fra jobb. Ikke det, er jo ikke særlig snilt mot kolleger å gå på jobb når man er såpass uggen, men kundene blir jo skadelidende. Men det får å være - det er faktisk sjefens problem, ikke mitt.

 

Ellers hadde jeg en runde fråtsing i går. Og det HELT uten dårlig samvittighet!!! Tante og onkel kom nemlig på besøk med 10 liter nyplukkede jordbær fra egen kjøkkenhage! Mmmmmm - deilig! Og ettersom jeg synes de er best naturell ÅT jeg virkelig. Ikke det verste man kan gå amok i - lurer på om det ikke er noe sånt som 150 kcal i 500 gram eller noe sånt. Fikk med meg hjemmelaget syltetøy også - et ganske snilt et hva sukker og kalorier angår, ihvertfall i forhold til butikkjøpte. Så jeg er strålende fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Heisann! Leit å høre at du ikke er frisk. Riktig god bedring til deg, Krusmynte :D Stell godt med deg selv!

 

For en tid tilbake, diskuterte vi lengden på sikkerhetsbeltene ombord i flyene!! Husker??

Tenkte på deg da jeg reiste nedover...festet beltet, strammet godt til, og jammen hang det en lang ende der :) I høst/vinter måtte jeg spørre flyvertinnen etter forlengelsesbelte....noe av det mest ydmykende jeg har vært ute for!!!

 

Stor klem fra

Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tenk at jeg fikk "være med" Fru Fleksnes på flytur til Nice... *fnis*

 

Ser forresten at jeg rapporterte vekten min mandag. Men midt oppi feber og drit glemte jeg å fortelle hvor mye jeg hadde gått ned.... Nemlig 1,1 kg! Strålende fornøyd!

 

Takker for god bedrings ønsker fra dere - det har tydeligvis hjulpet, for stemmen er noen lunde tilbake og jeg er på beina igjen! Ikke helt 100% i slag enda, men det kommer. Sliter litt med småkvalme og dårlig matlyst, men er flink og drikker mye (bl.a. appelsinjuice for å ihvertfall få i meg noe næring) så det skal nok gå fint håper jeg. Litt enklere å få i seg noe når jeg er tilbake i jobb, selv om jeg ikke nødvendigvis orker spise opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Å joda. Har nok fått det med meg. Og jeg må bare si at jeg er litt overrasket over meg selv over at jeg kan bli så utrolig engasjert i mennesker som jeg aldri har truffet i virkeligheten... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...