Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar
Gjest Krusmynte

Da var ukens veiing foretatt, og gikk ned 0,3 kg. Kan bare si meg mellomfornøyd med det på bakgrunn av at jeg skulle ønske det var litt mer, men samtidig så vet jeg at innsatsen denne uken bare har vært på rundt 80% av hva jeg vet at jeg kan.... Menmen det har ihvertfall gått riktig vei! Og det er jeg superhappy med. Dessuten - ny uke, nye muligheter!

 

Mangler nå nøyaktig 0,9 kg på å ha gått ned 10 kg, mangler 1 kg på å se nytt 10-tall (119,9) og mangler 4 cm på å få nytt 100-tall på centimeterne. Alt er innenfor relativt snarlig rekkevidde - heldigvis! Siden sist har jeg også kommet meg inn i enda en bukse fra glemselen, og den fine capribuksen jeg kjøpte meg i fjor sommer fordi alt annet av sommerklær var for lite har begynt å bli litt stor. *fornøyd glis*

 

Denne uken har jeg ingen konkrete planer. Det kjennes ut som om kroppen brygger på en forkjølelse - tung i hodet, øm i kjertler og bihulene er ikke som de skal. Krysser alt for at det går fort over, hvis ikke får jeg bare ta ting som de kommer og gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Gratulerer med nedgang denne uken. Spennende fremover for deg, hele 3 forskjellige delmål er innen rekkevidde.

Gøy med den buksen som passer igjen, ingenting er så inspirerende som trange plagg som plutselig passer igjen/ eller blir for store.

Ønsker deg en fin uke, Krusmynte :( Håper du ikke blir forkjølet. Jeg har slitt med det 1,5 uke nå, det slipper liksom ikke taket.

 

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Litt ned er bedre enn ingenting, alt går ikke på skinner bestandig!

 

Lykke til med ny uke og stell ekstra godt med deg selv hvis du er blitt syk!!!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elisa28

Gratulerer så masse med - 0,3.

Må være en hærlig følese og kunne legge vekk noen klær for og finne fram noen i mindre størelse:)

Stå på videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Veiedag igjen. Riktignok ned 0,4, men guuuuuud så tregt det går om dagene! Sukk! Ingen cm inn heller. Får skylde på at jeg ikke har fått beveget meg omtrent i det hele tatt denne uken. Formen har hanglet, men nå begynner jeg å føle meg bedre om enn ufselig trøtt etter å ha vært grytidlig i gang i dag. Å stå på vekten litt før kl. 5 om morgenen er ganske heftig! Og å da ikke se de målene man hadde et ørlite håp om at kanskje ville vise seg er kjipt!!!!! Så i morges har jeg tenkt masse på Solvik - en fantastisk bra inspirasjonskilde å ha. Jeg har sittet og lest tråden hennes når det har gått bra, og også når vekten ikke gjenspeiler innsatsen, og jeg er så superimponert over stå-på viljen hennes at det halve kunne være nok. Så derfor har hun vandret rundt i tankene mine på morgenkvisten.

 

Fra i dag og frem til neste fredag skal jeg passe hus og katt for foreldrene mine som er på ferie. De bor veldig fint plassert i forhold til turgåing med fjell omtrent rett utenfor døren (selv må jeg gå i en halvtime langs veien før jeg kommer til nærmeste turområde, og det er kjedelig når man ikke har anledning til å gå lengre enn i en times tid), så turskoene er pakket og klar til bruk i håp om at resultatene neste uke blir litt mer å skryte av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elisa28

Gratulerer med - 0,4 kg:) Mye bedre med 400 gram ned enn 400 gram opp.

Stå på videre, så får du resultatene du ønsker.

Håper du får mange fine turer denne uka da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei Krusmynte! Skjønner at du blir litt utålmodig, men 0,4 er jo nesten et halvt kilo. Nå unner jeg deg å se et nytt 10 kilo, for du er så nær så nær!!!! :)

 

Lag deg litt fisk denne uken. Det blir katten også glad for, hehe......

Er det trapper i huset, bruk dem mye. Jeg går mange ganger ekstra opp og ned i våre trapper hver eneste dag!! Alt hjelper!!

 

Få på deg turskoene og bruk området du bor i denne uken.

Lykke til med pass av katt og hus :D

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hei, og takk for tilbakemeldinger alle sammen!

 

Joda, jeg er fornøyd med 0,4 ned. Blir bare litt utålmodig med såååå lite igjen til 10 kg og nytt 10-tall og vil så gjerne, så gjerne se det med egne øyne! Men må nok smøre meg med litt tålmodighet.... Men - 9,5 er 9,5 og det er det laveste jeg har vært på leeeenge!!!! *litt stolt*

 

Har vært flink pike og gått tur i kveld. Er dausliten etter å ha vært oppe 04.50 i dag for å slippe foreldre av på flyplassen. Hadde egentlig bare tenkt meg ut for å se om det fortsatt er liljekonvall å finne, men da jeg gikk ut porten tok jeg plutselig meg selv i å gå oppover til høyre i stedenfor nedover til venstre... Hadde ikke med drikke og var ikke helt riktig kledd for den lange vinden, men gikk 20 minutter oppover uten å stoppe og tok 2 minutter pause før jeg snudde og gikk ned igjen. Pustet som en hval og pulsen hamret hardt og fort, men det er jo da man kjenner at man lever.. *ler* Turen er omtrent halvveis av det jeg gikk sist jeg var her oppe og gikk tur, men neste gang skal jeg planlegge litt bedre og ta med meg noe drikke og en vindjakke så kan jeg gå til topps. Må si meg fornøyd med ukens start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Uken har startet meget bra med tur mandag og tur i går. Har registrert trimpoengene og blir littegranne forundret over hvor "lite" det utgjør... 2,4 poeng, og da gikk jeg oppover en halvtime og bortover/nedover i ca 40 minutter! Akkja, 2,4 er bedre enn ingen, og om ikke annet så gjør det meg enda mer imponert over dere som klarer å komme opp i 10/15/20 poeng i uken!!!! Lenge til jeg kommer dit er jeg redd...

 

Ellers har jeg fulgt Fleksnes sitt råd og spist litt fisk så langt denne uken. OK, bare to dager hittil, men i forhold til omtrent 1 gang hver 14. dag er det jo bra! Dvs tirsdag ble det fiskeboller, og i går delte jeg og katten en pakke gourmet torsk. Min del i form av plukkfisk, hennes bare kokt. Hun er en gammel pus (19 år) og sliter med matlysten om dagene. I tillegg er det varmt og det hjelper ikke på matlysten... Men torsk - det var stas! Hun gikk omtrent under beina mine da hun oppdaget hva som var i gryten, og da jeg satte fisken ned til henne og hun oppdaget at den var for varm lå hun ved siden av til den var kald nok! *ler* Så vi var fornøyd begge to... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei på deg!!

Synes du er kjempeflink med turene dine. Alle må finne den treningen som passer dem. Det er lite smart å gå for hardt ut, for så å bli lei og ikke fortsette. Ta det i ditt tempo....

 

Herlig å høre om katten som koser seg med fiskemiddag. Sånn har vi det her i huset også. Han venter trofast ved grytene, til den er ferdig trukket og avkjølt....i mellomtiden har han gått 300 ganger rundt føttene mine, for han gleder seg sånn. Koselig :D

 

Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Overskriften sier vel sitt vil jeg tro? Denne uken har jeg nemlig gått ned 0,8 kg. Det betyr at jeg endelig har krysset den magiske 10-kilosgrensen OG nytt titall! Totalt har jeg nå gått ned 10,2, og det var deilig å kunne se to tall foran kommaet... Er strålende fornøyd! Det jeg ikke er så fornøyd med er at målebåndet røk mens jeg var på punkt nr. 1. Har (eller hadde blir det vel nå) et sånt Grete Roede målebånd, og båndet røk inni den tappen som du fester med under målingen om dere skjønner. Joda, jeg kunne målt likevel, men så forsvant hele målebåndet inni og jeg gadd ikke begynne å demontere kl. før 6 om morgene. Kall meg gjerne lat.... *ler*

 

Den kommende uken blir travel med bl.a. stor konsert i morgen som jeg gleder meg veldig til, samt sommeravslutning med jobben torsdag, men skal prøve å trykke inn noen turer likevel. Har min siste måling på dette kurset om en uke, og kommer nok til å fortsette på neste. Kan jo ikke gi opp nå!

 

Ønsker dere alle en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elisa28

Gratulerer så masse med -0,8 kg kjempe bra:)

Og så flink du er og går tur:) Overaskende hvor fort man blir "avhengig" av og gå tur, blir urolig i hele kroppen hvis jeg ikke får gått tur en dag he he.

 

Flink er du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Supert Krusmynte!! Grattis med nedgang, nytt 10-kilo, og over 10 kilo totalt ;):)

Det er merkelig hvor stor forskjell det føles å veie 120,8 og 119,8. (Husker det godt, jeg var der i påsken)

Er veldig glad på dine vegne!!!!

 

Håper du får en flott uke :)

Klem Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott ukeresultat!

Skjønner godt at det målebåndet fikk leve sitt eget liv kl. 6 i morges!!!! Da er i alle fall jeg for trøtt til å ta en sånn kamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takk folkens! Ble så glad og lettet da jeg så vekten i dag. Feirer med en pakke Läkerol... ;)

 

PS. Er såpass skrudd at jeg dro hjem ens ærend i går for å hente vekten min (passer fortsatt katt hos de gamle). Mammas vekt viste godt og vel et kilo mindre enn min, så det var jaggu godt jeg gjorde, ellers ville jeg nok fått granatsjokk neste uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...