Gå til innhold

Den perfekte frøken K's herlige liv


Gjest avk
 Share

Anbefalte innlegg

Nå lager jeg meg egen tråd, og jeg gleder meg til å se hvordan dette skal gå. Tittelen er mest ironisk, men tanken er at jeg skal prøve å finne min egen idealtilstand. I løpet av det siste halvåret har jeg forsøkt å ta tak i det som er skadelig for meg. Jeg sluttet å røyke i høst, og det er en skikkelig investering i helsa. Sjansen for at jeg skal slepe meg rundt med oksygenflaske i rullatoren er ikke overhengende mer:-) Etterpå gikk jeg opp 2-3 kilo. Tjukkaseriene var altså påbegynt lenge før røykeslutt, men det var da det ble klart for meg at jeg var på vei inn i fedmen. Det var ekkelt å oppdage at den største størrelsen på bikbok var for liten.

 

Jeg ble 75,1 kilo før jeg bestemte meg for å slanke meg, og for å gjøre det skikkelig. Det monner liksom ikke å la være å spise kjeks og godter en periode. Jeg har aldri vært fornøyd med kroppen min, og var det heller ikke da jeg en gang antakelig veide 60 kilo. Alt fett på kroppen min (sånn virker det iallfall) legger seg over magen og ryggen (og litt under haka), og jeg har følt meg som en potet med fyrstikker under. Nå er jeg en voksen dame som aksepterer at det er sånn jeg er, og er jeg slank er den magen nesten sjarmerende. For det handler jo om frøken K' egen perfeksjon, dette:-)

 

Jeg begynte tjukkaseriene etter jeg som trettifemåring hadde fått barn. Jeg la på meg akkurat passe under svangerskapet, men da prinsen var ute og et ammekjør uten like (som den gnomen la på seg! Fra å være en liten rosin ble han en duftende bolle på no time) var i gang, ble jeg besatt av tanken på å få i meg masse mat med en gang han sov.

 

Jeg er trettini år, og 170 cm høy. Nå veier jeg 66,1 kilo. Jeg skal ned til 65 kilo, men tjuvstarter her for å forberede meg på å tenke langsiktig. Slankeprosessen har gått rimelig greit, kroppen har samarbeidet. Det er sikkert en fordel at jeg ikke har vært overvektig siden barndommen.

 

Planlegger å bruke tråden min flittig. Og setter pris på kommentarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

avk- skal følge med på reisen din...Spennende ;)

 

Jeg kommer snart etter her inne, har igjen et par kilo etter å ha gått ned 18-19. Men de to siste har jeg igrunn balet med lenge nå, så det spørs om jeg ikke kommer listende inn her om få uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for interessen, Soleia! Jeg har nå snokt litt rundt på tråden din. De siste kiloene ser ut til å sitte godt fast hos mange. Jeg har forventet at de siste skulle sitt godt fast hos meg og, og ble forskrekket da jeg via en snarvei (omgangssyke) så tallet 65,2 blinke mot meg for en uke siden. Det var jeg bare ikke klar for, og i pur angst (og antakelig litt fornuft) har jeg spist på meg en drøy kilo i løpet av påsken. Det var koselig å dele godteriet med sønnen min, i stedet for å ta en enslig bit. Det blir lenge til neste gang.

 

Nå er det tomt for kjeks og godter i skapet, og tirsdag er det serriøs veiing, og jobbing for å ta det siste. Imens jeg lager en lur plan for å være mett og fornøyd og slank til jeg dauer mett av dage.

 

Jeg har trent overkommelig siden januar. Det vil si skikkelig trening (minimum 3 trimpoeng, styrke+ellipsemaskin eller spinning) to ganger i uken, og annen aktivitet (svømming/bading, turer, rockering, styrke på stuegulvet, skøyter etc) utenom. Det har blitt ca 10 poeng i uka. Dette vil jeg fortsette med. Jeg har fortsatt mye å hente på å bygge opp både muskler og kondisjon. Og det har da også noe å si for energinivå og humør.

 

Men nå er det treningsfri:-( Jeg kjenner på ettervirkningene av en hjernerystelse, og tenker jeg skal være forsiktig. Jeg har et nært forhold til hjernen min, og har skrekkslagent observert problemer med kortidshukommelsen og generell treghet den siste uka. Det er bedre nå, tror jeg slapp unna med skrekken, gitt. Men jeg planlegger litt lange, gode turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake etter påskeferie fra vektprosjektet! Jeg har vært på en laaang tur (tre og en halv time) med fireåringen min. Jeg må si jeg er mektig imponert over gutten. Det var skikkelig bratt, og han sutret ikke en eneste gang. Artig at han har blitt en dugelig turkamerat. Det lover godt for å greie å holde vekten. For travle damer med småunger blir det vanskelig å få tid til trening. Jeg synes jeg ser for lite til dem som det er. Og jeg tålte det også, med det skrøpelige hodet mitt. Dette betyr at jeg kan gå turer også denne uka, og at jeg kan begynne med tøffere trening neste uke.

 

Jeg er spent på veiing i morgen. Er redd jeg ligger over 67 nå. Ble nok vel ivrig med godteret. Og det hjalp heller ikke at jeg knapt har vært utenfor døra.

 

Men den der lettkakaoen fra Freia smaker pyton!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

67 blank. Omtrent som planlagt. Jeg er fornøyd:-) Og får mine sedvanlige to rødvinsglass i kveld. Sånn kommer jeg meg gjennom tirsdagene...

 

Men etter jobb blir det ca timelang tur på raske ben. Jeg er merkelig glad i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det der hodet er da ikke bra... Det ble ingen rødvin i går, jeg holdt sengen i stedet. Og i dag har jeg vært hjemme. Jeg greier ikke å få tatt hodepinen med smertestillende heller. Da jeg ringte legen for å bestille time, sa legesekretæren at det sikkert ikke var noe å bekymre seg for, sikkert bare ettervirkning av hjernerystelsen. Javel? Noen time til lege fikk jeg ikke, og jeg er like bekymra. Og litt sint. Og jeg får ikke sove. Og jeg synes jeg snøvler når jeg snakker. Og jeg blir redd for at jeg egentlig bare er hysterisk.

 

Nei, dette er frustrerende. Nå skal jeg synes synd på meg selv en liten time til, så skal jeg ta meg sammen.

 

Og jeg skal ikke røre den engelske konfekten samboeren min kom hjem med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg har fulgt litt med på deg på andre tråder, fordi vi alders- og vektmessig har litt til felles. Jeg er med på "Flere over 40" tråden, men savner litt "konkurranse", og har derfor fulgt med på andre som har omtrent samme vekt. Litt barnslig kanskje, men jeg finner det faktisk litt motiverende å sammenligne!

 

Selv så jeg 66-tallet for noen uker siden, og der har jeg blitt. Gikk nok litt opp nå i påsken, etter å ha planlagt endel ekstra påskekos og gaflet i meg et digert påskeegg. Jeg veier meg på mandager, og målet mitt er 64 kilo ( er 167 cm høy). Gleder meg til å komme dit, og 17. mai er min magiske dato da jeg skal ha nådd målet mitt...

 

Jeg har stadige mega-sprekker, men har likevel klart å ha fin vektnedgang. Er spent på om disse siste tre kiloene blir vanskeligere å bli kvitt. Har som sagt stått stille noen uker, men det skyldes utelukkende fråtseri og min manglende evne til å begrense meg. Øver meg stadig i begrensningens kunst, uten at resultatene til nå har vært særlig imponerende..

 

Kjekt at du har startet din egen tråd, for da er det lettere å finne deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende nedgang, giraffe! Og farlig nær målet... Jeg ser likhetene mellom oss, ja, både når det gjelder oppstart og størrelse, og vi har vel gått ned omtrent like mye, og.

 

Jeg synes det er deilig å virkelig gjøre noe for å kunne trives bedre med meg selv og livet mitt. Det er lett å bare la seg drive avgårde, og glemme at det faktisk er mye en kan gjøre for å få det bedre. Sånn har det i hvertfall vært for meg, så det er veldig tilfredsstillende at kroppen min har reagert på endringene. Snille kroppen! Håper bare den er like grei de siste to kiloene.

 

Nå prøver jeg å finne ut hva det er riktig å ta med seg av kosthold og trening fra denne perioden, og inn i resten av livet. Jeg håper at jeg greier å ta med meg mine 10 trimpoeng i uka. Men jeg er ganske sikker på at den kunstig søtede yoghurten ikke får bli med. Puh! den er jeg lei av. Skyr er ok, men ikke hver dag. Det viktigste er å ikke overspise til middag, og å spise godter i meeeget moderate mengder. Jeg skal aldri, ALDRI mer spise snickers på vei hjem fra jobb, og aldri mer spise kjeks mens jeg lager middag.

 

Jeg skal holde øye med deg! Og førster til mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Helt riktig! Jeg ser også på denne prosessen som livsstilending, som forhåpentligvis skal gi meg så mye velbehag at den er verdt å bevare. Samtidig vet jeg at for meg vil det ALLTID være en liten kamp å ikke dykke ned i sjokoladeskåla når jeg går forbi. Jeg håper likevel at det etter som tiden går skal bli lettere å styre unna godsaker som skader helsa og gjør meg tiltaksløs og slapp.

 

Jeg sluttet å røyke for ca. 4 år siden. Jeg erstattet suget med nikotin- sugetabletter. Sluttet med det for to år siden, erstattet suget med godteri, sluttet (nesten) med det for 3,5 måneder siden, erstattet suget med sukkerfrie pastiller og tyggis.... ERGO,- den ene avhengigheten har erstattet den andre, og alt handler om at jeg må ha noe å putte i munnen. Dette er en uvane jeg sliter veldig med å legge av meg, for det handler jo ikke om sult, bare sug, og det er ikke det samme. Og jeg som ikke brukte smokk engang da jeg var liten...

 

Jeg liker å røre på meg, men kaller det mer trim enn trening. Satser på å holde meg rundt 7 trimpoeng i uka, men siden jeg jobber turnus vil dette variere litt fra uke til uke.

 

Skyr har jeg prøvd meg på en gang,- den smakte pyyy, og veldig kunstig (som den jo også er). Men annen lettyoghurt har vært nok en god erstatter for meg (og den er jo like kunstig og full av ekle e-er)..

 

Lykke til på veiedag! Da taster jeg her, om ikke før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sulten dag i dag, og hadde en sulten dag i går. Og jeg kjenner jeg har alvorlig lyst til å kose meg alvorlig i kveld, flyte ut med et par ekstra glassvin og litt godter, og liksom legge meg på et slags normalinntak. Jeg tenker at det er viktig å ta meg sammen den tida som er igjen, ha tålmodighet en måned til.

 

Nå har jeg kommet dit at folk for det første legger merke til at jeg er blitt tynnere (og jeg benekter det ikke. Akkurat det satt litt langt inne, å innrømme at jeg gjorde noe så trivielt som å slanke meg), og jeg har fått kommentarer på at det ikke er nødvendig å gå ned mer heller. Men det vil jeg jo! Jeg vil ha de siste kiloene på plass! Jeg vil være helt fornøyd! For det er både mulig og overkommelig.

 

Derfor: holde fortet i kveld! Slutte med den fantastiske kveldsmaten jeg oppdaget i påska (biola med ikke bare go'dag musli med blåbær, men også mandler og rosiner. Nam!) til jeg er i mål. Ikke mer enn to glass rødvin (helst ett).

 

Jeg har allerede innledet helga med to fancy sjokoladebiter (12 kroner for en bit på mindre enn ti gram, håndlaget), og det er nok!

 

Og helst en times tur før vinen.

 

Du er i hvert fall ferdig med nikotin, giraffe! Og det er imponerende. Jeg slutta i høst, og bruker snus (jeg er trønder!) Og jeg orker ikke å slutte med det før jeg er ferdigslanka, og har holdt vekta en måned. Det kan bli tøft.

 

Det der suget kjenner jeg til, å traske rundt hjemme, kikke i skapene og lure på hva det egentlig er jeg har lyst på. Kanskje jeg egentlig kjeder meg litt... Det er så enkelt med mat, og forsåvidt også med røyk, det involverer ingen andre, og ingen prestasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Lykke til og fremad fremad avk!

Du skriver godt!

Vin og tur, og snus. Akkurat som en fredag skal være jo.

Tenker meg inn her på hold-vekten jeg også etterhvert, men slurer omkring, sterkt på overtid, med 3 kilo for mye enda.

Men det blir, det blir, perfekt eller ikke, men herlig, det blir det :D

 

God helg! vurder gulrøtter, knaskinga gjør monn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Titter innom tråden din jeg:-)

Jeg har nettopp laget meg en egen tråd inne på Hold- vekten forumet.

Har som du 2kg igjen, men etter å ha gått ned 25kg merker jeg at jeg begynner å bli litt lei og vil over i en ny fase, men håper jeg klarer å få ned de to siste kiloene. Har du meldt deg på Hold- vekten kurs? Jeg skal gå på internettkurs, begynner neste uke. Blir kjekt å øke inntaket, men mulig jeg må drøye det et par uker og se om jeg får av de siste grammene først...

 

Det e godt å snart være i mål:-)

 

Hilsen Marte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått på kurs i hele tatt, jeg. Jeg har to venninner som har gått ned gjennom GR-kurs (og den ene har holdt vekta perfekt i mange år), og jeg har sugd til meg alt de har sagt. Og jeg har brukt forumet veldig aktivt, både med å skrive og lese på forskjellige tråder, og registrering og oppskrifter. Det blir ikke noe hold vekten-kurs heller, nei, jeg skal stjele informasjon fra alle de flinke her inne;) Dårlig økonomi... Jeg liker at det ikke er noe fancy greier, og at en forstår godt hvordan en greide å bli overvektig (og forhåpentligvis unngå å bli det igjen) gjennom prosessen.

 

Jeg er veldig imponert over nedgangen din, Marte! Har lest litt av deg her inne, og det virker som du vet hva du holder på med. Det skal bli rart å slutte å registrere hva jeg spiser, men jeg gleder meg til det. Jeg er ingen kontrollfrik! Men jeg er opptatt av å gjøre dette skikkelig, ikke bruke for lang tid, og SLIPPE Å GJØRE DET IGJEN. Det blir nok nøye kontroll av kroppsvekten framover, og endel vurderinger av hva jeg kan tillate meg å spise til hverdags, samt hvor ofte det ikke er hverdag.

 

Tusen takk for kompliment, josefin! Du får ta en innspurt fram mot sommeren i den (forhåpentligvis) fine våren.

 

Det ble tur (40 minutter så fort jeg kunne uten å løpe), en appelsin, og nå vin. Får legge meg litt tidlig, og prøve å hvile ut i helga. Håper, håper å kunne trene skikkelig neste uke! Tror jeg når mine 10 poeng gjennom stadig rusling denne uka, men jeg savner (?!?) å bli svett og anpusten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å gå relativt lang skog-/fjelltur med sønnen min i dag og, men han var ikke så lettbent denne gangeny, og det ble ikke rare greiene. Jeg skal likevel greie mine ti poeng denne uken, hvis jeg bare tar meg en rokke- og styrkeøkt mot kvelden. Da skal jeg være veldig fornøyd med denne uka trimmessig, hodet mitt tatt i betraktning.

 

Maten er jeg ikke så fornøyd med, ikke nå i helga i hvert fall. I går ble det den deilige thaitorskmiddagen, men unevnelige mengder peanøtter, og masse, masse rødvin. Jeg hadde det så hyggelig at jeg bare ga blanke.

 

For å tøyse det enda mer til, spiste jeg rester av gårsdagens middag i dag, med like mye peanøtter.

 

Jaja. Spent på veiing tirsdag, håper på det beste. Jeg kjenner jeg er litt utålmodig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to ukers grenseløs fråtsing i diverse påskeegg og sjokoladeskåler, ble resultatet som forventet. Dette kan jeg imidlertid verken være bekjent av eller fornøyd med, for jeg skal jo bli sommerfin og slank! Full skjerpings på alle fronter altså. Her er de siste ukers nedslående resultater:

 

08.03. 67,2

15.03. 66,7

22.03. 66,8

29.03. 66,9

05.04. 66,6

12.04. 67,4 (Sukk...)

 

Trøster meg med at jeg rett før jul veide 75 blank, så et stykke på vei har jeg jo kommet. Jeg tar meg selv i nakken, hever hodet og tenker at NÅ gjelder det! Vi har jo tross alt en konkurranse på gang her! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du har tømt skapene for godter nå, giraffe (hører du at jeg er veldig streng i stemmen nå?..)! Og jeg håper at jeg kan rapportere nedgang i morgen, men det er jeg slett ikke sikker på. Tipper det er fint lite bevegelse.

 

Idag har jeg fått et feilskjær med middagen. Jeg var så alt for sulten, og spiste meg så alt for mett. I utgangspunktet var det sunn mat (fiskekaker), men det ble spolert av pitabrødene. Neste gang blir det potet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at jeg skal lære meg å ikke falle for all verdens fristelser. De er jo overalt! På jobben er det alltid noe snacks som står framme, og jeg kan jo ikke forvente at samboeren min skal strippe sitt godteskap (ja, vi har hvert vårt!) selv om jeg skal ned i vekt (og som den skapsnokeren jeg er, går jeg ikke av veien for å stjele fra han, når nøden er stor).

 

Vi er begge opptatt av å leve sunt, men han kjenner begrensningens kunst, i motsetning til meg. Det er dette jeg stadig øver på; Det går an å bare ta LITT!!

 

Takk for at du er streng! Det kan jeg saktens trenge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min kjøpte en kilo engelsk konfekt på taxfrien, og jeg er ikke glad for det. Stort sett greier jeg å ligge unna (er ikke så glad i engelsk konfekt egentlig), men er jeg sulten er det alltid skummelt. De mest utsatte periodene er når jeg er sulten, og middagen ikke er ferdig på ei stund, enten fordi det tar tid å lage den, eller fordi vi skal ha gjester eller noe sånt. Jeg må lage meg en strategi for de situasjonene, et eller annet som gjør kål på suget lynsnart, uten å gjøre meg så mett at jeg ikke orker middag (eller har så mye kalorier at dagsregnskapet går rett vest). Jeg greier sjelden å få dekt opp frukt- og melkerasjonen min, så frukt eller yoghurt er sikkert lurt. Det er bare å huske det når hånda er på vei inn i skapet...

 

Den maten som dukker opp utenfor huset er definitivt en utfordring. Det må jeg øve meg på. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal greie å motstå sjokoladeskålene, men jeg skal kunne leve med hotellunsjer, frokoster og middager (de har jo også frukt der, heldigvis). Problemet med hotellene er at jeg ikke får trent. Jeg er på hotell i jobbsammenheng, og synes jeg må prioritere det sosiale. Tror likevel jeg skal ha som mål å besøke svømmebassenget der de har det. Litt er bedre enn ingenting. På samme måte som for mye er bedre enn alt for mye.

 

Grusomt trøtt for tida. I seng tidlig i dag (det sier jeg alltid...), og SKIKKELIG trening i morra. Det blir spennende å se hva kroppen tillater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad veiedag for meg! Jeg gikk ned 800 gram, og der er langt over det jeg torde håpe på. 1,2 kilo til målet, nå, og det er veldig overkommelig.

 

Her er tallene så langt:

 

040110: 75,1 kg, 92 cm midje

110110: 75,1 kg, 90 cm midje

180110: 74,1 kg, 88 cm midje

250110: 73,7 kg, 87 cm midje

010210: 73,0 kg, 87 cm midje

080210: 71,9 kg, 86 cm midje

150210: 70,6 kg, 85 cm midje

220210: 69,5 kg, 84 cm midje

010310: 69,5 kg, 82 cm midje

080310: 69,1 kg, 82 cm midje

160310: 68,9 kg, 82 cm midje

230310: 69,1 kg, ?

300310: 67,5 kg, ?

060410: 67,0 kg, ?

130410:66,2 kg, 80 cm midje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kjempemasse! Kjenner den gode følelsen av å lykkes, og nå er du snart i mål!

 

Selv har jeg strammet tøylene kraftig, og satser på å komme i mål på en god andreplass :D Det blir nok litt for heftig å klare å kvitte meg med mine tildels nyervervede 3,4 kilo mot dine 1,2...

 

Jeg skal stå løpet ut, og siden jeg har fri i dag, starter jeg dagen med en løpetur i skogen, i mellom klesvask, støvsuging og storhandel :) DEILIG! (trimmen altså!)

 

Ha en strålende dag! Du har vært superflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over løpeturer! I dag var jeg på skikkelig trening igjen (det har jo vært lite av det de siste ukene, først ingenting, så turer i moderat tempo pluss litt rockering og styrketrening på gulvet hjemme), og det gikk bra. Det siste kvarteret våget jeg meg opp på tredemøllen. Jeg har møkkaknær, og er redd for å få vondt i knærne, men samtidig er det jo et punkt der en bare ikke greier å gå fortere uten å løpe, og det kjenner jeg iblant på når jeg er ute og går. Jeg får faktisk lyst til å løpe. Så derfor, tredemøllen, og jeg løp, men jeg greier ikke å løpe lenge, for pusten henger ikke med. Terskelen for å bli sett løpende er ekstremt høy hos meg, men jeg tror jeg skal våge meg bortpå den tredemøllen igjen. Men altså: respect! Løper du langt? Hvordan er formen din? Jeg er ikke noe grunntrent fra ungdommen akkurat, og må jobbe for å ikke falle ned i slapphetsdolpa igjen.

 

Ellers er jeg mellomfornøyd med dagen i dag. Fornøyd med trening, men misfornøyd med inntaket som ble spolert av møtelunsj. Jeg er veldig fornøyd med å ha en liten uspist snickers i veska (som det står 91 kcal på)!

 

Du kan fortsatt greie målet til 17.mai, giraffe! Det blir bra! Og så holde seg slank gjennom sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært noen treningsfantast, og jeg har aldri satt min fot innenfor et treningsstudio. Da jeg fylte 40, innså jeg imidlertid at det å ha en kropp man trives i, ikke er noe man får gratis lenger. Da jeg rundet 75 kilo og 6.0 i kolesterol før jul, sa legen min at dersom jeg skal slippe å begynne på kolesterolsenkende medisiner, bør jeg gå ned litt i vekt, samt forsøke å spise litt sunnere.

 

Jeg liker å være aktiv, går mye turer, sykler til jobben når været tillater det og tar meg ofte turer til svømmehallen. Men samtidig med at jeg trim-messig har gjort det bra, har inntak av snop økt og økt.

 

Derfor startet jeg altså dette nye livet etter nyttår. Jeg har to små jenter, som fortjener å ha en sunn og frisk mamma, og selv også få gode matvaner. Dette er nok en motivasjon for meg.

 

Jeg har aldri likt å presse meg selv og få blodsmak i munnen når jeg trener. Jeg heller mer til typen som liker at treningen istedetfor trekker litt i langdrag... Men løping ja,- jeg begynte for ca. ett år siden, rett og slett fordi jeg fikk lyst når jeg var ute og gikk trimtur. Jeg fikk blodsmak i munnen etter 100 meter, men jeg har gradvis trimmet meg opp. Jeg løper bare på mykt underlag, med gode joggesko, det går ikke veldig fort, men jeg tror nok kanskje jeg løper i underkant av 8 km i timen i snitt. I oppoverbakker går jeg, og jeg tipper jeg klarer å løpe et par kilometer i slengen før jeg må stoppe opp litt for å puste... :) Det blir med andre ord ikke noe maraton op meg :) Turen i går var ca 4,5 km, og jeg brukte 35 minutter. Dette er en runde opp på en høyde med veldig bratt stigning, og der holde det lenge med å gå/klatre! Mne nedover langs skogsveien går det så det suser!

 

Med din vekt nå, ser du sikkert veldig bra ut, så kanskje du skal kjøpe deg en sprek løpetights (hvis du ikke allerede har), og ta det litt etter litt? Hvis man sliter med dårlige knær, bør man vel ikke løpe på hardt underlag, og man bør vel ha fulldempede sko, tror jeg.

 

Jeg hadde aldri i mitt liv trodd jeg skulle være i stand til å løpe flere kilometer i strekk. Det er en seier! Og tro det eller ei,- det føles godt!

 

Ha en strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor midt i byen, og det å løpe rundt i bygatene er bare ikke aktuelt, og det blir så dumt å kjøre langt bort for å finne en passende løype. Da er treningssenteret bedre, og bare fem minutter unna. Men det er noe så grunnleggende med å løpe, som jeg liker. Jeg får skaffe skikkelige joggesko, og gjøre det når det passer:) Du er nå imponerende sprek, giraffe!

 

Det har vært møtedag i dag og, men denne gang med kantine med salatbuffet. Da gikk det veldig bra. Og med to epler i veska holdt jeg til middag (med unntak av en neve gresskarfrø). Nå har jeg bestemt meg for å gå en tur, først plastre gammelt gnagsår, så gå tur. Da skal jeg ha ekstremt god samvittighet!

 

Det skal bli godt å ikke måtte være så flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en skrubbsulten dag, og røyk ut for et kakestykke. Et stort kakestykke. Det utelukker en vellykket dag, men det blir vel ikke så ille etter en god økt trening. I tillegg planlegger jeg en aktiv helg, med både svømming og tur. Jeg har denne uka, og neste, på meg til en skikkelig innsats, så blir det ei uke med hotell og den slags, som jeg ikke har noen forhåpninger til på mat- og treningsfronten. Jeg bør være i mål om tre uker, egentlig. Og så bør jeg ha kommet opp til en slags normaltilstand til midten av juni. Tror jeg...

 

Fikk vondt i magen etter den kaka. Huskeregel: å vente et kvarter etter middag før jeg spiser noe, for noen ganger kjenner en mettheten litt for sent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...