Gå til innhold

Den perfekte frøken K's herlige liv


Gjest avk
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest giraffe

Jeg er, utrolig nok, 65,2 kilo i dag! Det er ned 600 gram siden forrige uke, og jeg er svært fornøyd. Midjemålet er nå 76 cm, og da har jeg tilsammen gått ned 16 cm rundt midjen og 9,8 kilo! Slik er den lille sølvrekka mi nå:

 

Januar 2010:

 

vekt: 75

bryst: 101

midje: 92

stuss: 107

lår: 65

overarm: 35

 

Mai 2010:

 

vekt: 65,2 (-9,8)

bryst: 90 (-11)

midje: 76 (-16)

stuss: 101 (-6)

lår: 57 (-8)

overarm: 31 (-4)

 

Nå gleder jeg meg til å se 64-tallet neste uke. Klarer jeg ikke det, vanker det juling!

 

700 gram på ei uke trimmer du fort av deg,- det er nok bare litt som har samlet seg opp der inne i kroppen et sted. Nå skal jeg trimme, også skal jeg ut for å se om jeg kan finne den ultimate bikinibuksa + en shorts eller to :)

 

Top on the morning to yeah! (som de sier i Irland..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fantastisk, giraffe! Men du har vært en sprek jævel siste uka, og det har jo noe å si.

 

Jeg har vært på trening i dag, og fått mine 3,5 trimpoeng. Og så registrerte jeg mat, for å sjekke hva det egentlig er jeg spiser. Er stapp mett nå, og har spist drøyt 2400 kalorier. Det er godt i overkant av hold-vekten inntak, så jeg må passe på. Det har røket på alkohol og sjokolade i dag, i kombinasjon med sult. Akk ja, får fortsette registrering for forskningens del.

 

Skal ta mål overalt senere. Jeg gjorde det ikke da jeg startet, men kan jo være gøy å sammenligne. Jeg ser med en gang at jeg er drøyere rundt livet og smalere over stussen (som du så poetisk omtaler det). Og de korte beina har jeg ikke greid å gjøre noe med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg er inne i god flyt nå, men erfaringsmessig vet jeg at det ofte bare varer et par dager før jeg bevilger meg en supersprekk. Planen denne uka er å dytte innpå med godteri (det skal fungere som en slags motgift) under grand prix- finalen på lørdag. Takket være alle usmakelig lettkledde damer, vil nok endel ekstra kalorier forbrennes bare ved å sitte og måtte se på. Og det sammen med mann og barn og det hele! Jammen godt at vi har Hellas, som til gangs veier opp, slik at også mor har litt å se på... :)

 

Turkis bikinibukse i god størrelse er innkjøpt. Jeg er egentlig litt sånn svart og lilla og freakete av meg, men siden jeg skal til Hellas, må jeg jo matche!

 

Nå må jeg stikke ofr lunsjen er over!

 

Ha en strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du har gått fra å være friker til skinnybitch med dragning mot greske strandløver. Bildet står helt klart for meg:-) Og hva skal jeg si om meg selv? Det er ikke mye revolusjonært å være fetladen.. Ikke mye revolusjonært å være så opptatt av mat og helse, heller.. Jeg strever litt, må innrømme det, men det er helt klart førtiårskrisa. Og du skal ikke se bort ifra at jeg blir sittende og knaske godter med familien og se grand prix på lørdag, jeg og.

 

Jeg blir i Norge hele sommeren (bortsett fra storbyferie noen dager), men kan likevel få bruk for bikini, så jeg må nok til pers.

 

Det ser ut til at jeg skal greie å holde meg fornuftig i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Litt unødvendig krisegodteri (nutrilettbar) i går førte til en liten sprekk, men holdt meg under 2000, så det får være bra. Har smakt på 64-tallet på snikveiing, og det smakte godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Dette blir kveldens kaloriinntak. Taco, smågodt, popcorn og pepsi max skal gjøre grand- prixkvelden til en sann glede. Heia testosteronbombene fra Hellas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag skipper jeg telling. Pannekaker med blåbærsyltetøy og bacon til middag! Det var svingodt, men ikke engang grovt mel greier å gjøre den middagen sunn. Ellers er det is i huset igjen og godter og snacks, men jeg skal greie å holde meg unna det meste.

 

Jeg synes jo du er fornuftig som velger popcorn og pepsi max en sådan kveld. Vi tar grand prix i morgen, da det er for sent å ha ungene oppe til halv ett.

 

Uka så langt har ikke vært så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Denne uka har endt på 8,1 trimpoeng. Matmessig ikke så aller verst, men masse smågodt fredag og lørdag. Veide posene og fant med skrekk ut at jeg nok tilsammen har spist 400 gram smågodt, og det er jo ren idioti. Ikke rart jeg ble megakvalm i går kveld!

 

Tipper jeg i snitt denne uka har ligget på 1800 kalorier. Det er jo for mye, men håper i alle fall at jeg har klart å holde vekta. Dagens fristelse er vaniljeis og jordbær, og den kommer jeg nok til å falle for. Men jeg skal bare ha LITT.

 

Mine unger holdt koken i går, men tror egentlig at de var mer interessert i å være lenge oppe enn av selve grand- prix-showet. Selv synes jeg at det var overlevelig, men jeg eier jo ikke kritisk sans nå som jeg har passert 40. Våknet i sjokk en morgen i forrige uke, da jeg drømte at jeg var på Jan Teigen-konsert mens jeg viftet med det norske flagget og sang "Optimist" så det ljomet (i drømmen altså!) Jeg har ikke engang turt å prøve å tolke denne drømmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på 9,3 trimpoeng, men tenker å tvinge de siste 0,7 i land med rockering og styrketrening mot kvelden.

 

Ja, det er gjerne ikke det kunstneriske utbyttet som er viktigst for ungene. De mistet fort interessen her i hvert fall, og så ble det bare søling med brus og snacks. Men nå har vi vært ute og luftet oss godt, og alle fikk skrubbsår.

 

Jeg kjenner jeg er litt bekymret for din mentale helse;) Mye å gjøre på jobb? Noen analyse skal ikke jeg heller begi meg ut på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Da veier jeg 64,7 i dag, til min store glede og overraskelse! Jeg er superfornøyd, og skal snart si meg fornøyd med bare å holde vekta. Det er jo da jeg egentlig hører hjemme på dette forumet.

 

Du er jo en ræser til å trimme, og jeg er mektig imponert! Selv tenker jeg at målet skal være å holde meg på ca. 7 trimpoeng i uka. I dag har jeg fri, så nå skal jeg ut å gå tur i solskinnet. Om halvannen uke lokker Kreta,- VIDUNDERLIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra og endelig! Nå ble jeg glad.

 

Jeg gikk ned 200 gram, og er på den gode siden igjen med 64,9 kilo. Nå skal jeg se om jeg finner balansen i den blanke og fine solen.

 

I dag blir det trening, men jeg skal ta det litt forsiktig, for jeg har fått skikkelig vondt i korsrygg og hofter (der jeg ikke pleier å ha vondt). I morgen skal jeg til kiropraktor, og jeg får høre hva han mener. Jeg vet iallfall at litt av feriepengene skal brukes på to sett skikkelige joggesko, samt t-skjorte og bukse til å trene i. Dette er ikke noe jeg har prioritert før.

 

Ha en strålende dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Ingen telling av kalorier igår eller i dag, men tror nok at jeg har godtet meg litt for mye meg både kake og stroganoffgryte med masse fløte. I morgen er det sommeravslutning med jobben, med reker, jordbær, is og badestamp! Det er høydepunktet denne uka. Så gjelder det bare å ha tunga rett i munnen, og ikke lasse innpå, for på lørdag er det 50-årsdag..

 

Oi, oi, oi, dette blir en prøve-febrilsk-å-holde-vekten-uke. Jeg er jo veldig fornøyd med 64 og noe, så der vil jeg prøve å holde meg. Så blir det jo utrolig spennende å se hvordan det greske kostholdet har påvirket vekta i to uker når jeg er tilbake fra sydenturen.

 

Joggeskoene skal være med på tur, men de er temmelig utslitte, så jeg må nok også investere i nye når jeg kommer hjem igjen. God sko er superviktig, og jeg er litt sånn skofetisjist. Har maaaange og skammelig dyre sko...

 

Gratulerer med 200 ned, og god bedring til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, og bedringen er her allerede. Kiropraktoren er effektiv som bare det, og det knakk skikkelig i dag. Han mente også at jeg måtte skaffe meg skikkelige sko, og at jeg må strekke ut etter trening. Og det skal jeg saktens greie.

 

Ellers har jeg tøyset med brunost og kjeks i dag.

 

Hmm.. det greske kostholdet. Jeg føler at alt som er sprøtt er magert, og alt som har vært i frityrgryta er sprøtt. Jeg har deilige minner om frityrstekt fetaost fra Kreta. Og fritert aubergine.. Det var så delikat sammen hvitvin på stranden. Akk ja. Men det finnes nok sunnere valg. Og pannekaker...

 

Litt irriterende at du plutselig er lettere enn meg, forresten. Nå lar jeg være å spise resten av uka på pur faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Hvis du lar være å spise resten av uka, kommer forbrenninga di til å bli så lav at du på søndagskvelden ender opp som en feit jævel, bare fordi du har tenkt sånn på mat. Og var det ikke slik forresten, at du rager noen cm mer enn meg over bakken? Dessuten varer det nok ikke lenge. Denne uka er som sagt ikke av de beste rent slankemessig, men KOS I MASSEVIS blir det.

 

Frityr er ikke noe for meg, har aldri vært glad i det, så jeg håper de har annen god mat også. Det blir spennede å smake på nye retter, både for meg og ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var sant. Da blir det amfetamin, så får jeg tatt huset med det samme.

 

I dag er jeg streikerammet, de streiket på treningssenteret, så det ble tur i stedet. Det gir ikke samme uttelling, men er bedre enn ingenting. Og det ble kake på jobb, akkurat da jeg var sulten. Ikke bra det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Det er ikke lett å holde vekten med is, kaker og wienerbrød i dietten. Snikveiing viste 65,1 i dag, så da er jeg på vei oppover. Det kan jeg ikke godta, så her må jeg legge meg i selen. Jeg merker at etter noen dager med mye sukker på menyen, er jeg mye mer søtsugen igjen på kveldene. Det er en tankevekker!

 

Amfetamin er et effektivt slankemiddel, og så blir man jo så handlingsrettet! Men tro meg, man blir ikke handlingsrettet på den rette måten, og før du vet ordet av det har du tent på huset til naboen, og havner innenfor murene. Der får du knapt rørt deg i den trange cella eller luftegården, og du kommer til å ese ut som et oppblåsbart badedyr! Nei, vi må nok kjempe mot kiloene på gamlemåten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da!

 

Jeg prøvde med fylla, med ungdommelige oppkastbyger, og smugveiing viste unevnelige tall. Huffameg! Jeg er for gammel til dette, men som alltid; der var gøy så lenge det var gøy. Denne dagen kan nok ikke reddes, men morgendagen er fortsatt uspolert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo bare tull etter ungdomsfylla. Det tar flere dager å få vatret kroppen igjen, og når cola og den slags er det eneste kroppen aksepterer, da må den få det.

 

Håper du har greid å ligge lavt med wienerbrødene. Det blir nok ingen god veiing på meg denne gangen. Menmen, nye fine uker ligger foran meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg har ikke vært helt klar i toppen i det siste når det gjelder å tenke fornuftig. Det er forsåvidt ikke noe nytt, men jeg blir både trist og irritert når vekta kryper oppover igjen. I går kveld ble det antydning til fråtseri i sjokoladeskåla, og jeg er ikke fornøyd med at jeg fortsatt har slike dårlige vaner. Og så på en søndag!

 

Det er sagt at det er mye lettere å gå ned i vekt enn å holde vekta. Det er deprimerende nytt, for jeg synes det har vært et slit å gå ned, selv om belønningen har vært stor. Jeg føler meg sprek og sunn, men synes det er fristelser på alle kanter.

 

Jeg vil gjerne bestille en stor porsjon motivasjon, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte: når du er borte fra forumet en dag, er det fordi du sitter og smiler fårete med sjokoladesaus i munnvikene:-) Det er nifse greier, disse soldagene. Det blir nok is som blir utfordringen min denne sommeren. Etter at jeg fant ut at is er bedre enn sjokkis kalorimessig har liksom den døra åpnet seg på vidt gap.

 

Jeg er redd vi må bruke denne sommeren på å prøve oss fram jeg, giraffen. Det blir virkelig farlig den dagen vi ikke tør gå på vekta. En tåler jo litt kos og moro, og jeg tror forbrenninga mi er helt i orden. Så må jeg få basiskosthold og trening på sporet, og finne ut hvor mye tøys jeg tåler på toppen av det.

 

Det skal uansett bli spennende å få dommen i morgen. Jeg setter en hundrings på oppgang, men håper den ikke blir så stor. Kjenner forøvrig at smerteterskelen min ikke er på 66 kilo, men på 65, så jeg må nok kvitte meg med en kilo til utpå sensommeren. Som jeg ser det nå har jeg lyst til å ligge under 65, med en øvre grense på 66 etter ferie, jul og den slags.

 

Jeg vet ikke hvor motiverende dette var, men det er den samme båten vi er i, og den synker ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg har bestemt meg for at min smerteterskel skal være 65 kilo. Alt over det skal det jobbes aktivt mot. Jeg har akkurat feiret ukas vektnedgang med en diger rosinbolle, for vekta mi viste 64,3 i morges!!! Lykkerusen vil ingen ende ta!

 

Noe skyldes sannsynligvis at jeg våknet aldeles uttørret i morges. Det var 26 varmegrader på soverommet, men vinduet måtte være lukket fordi det er hannkatter på frierføtter på utsiden av soveromsvinduet. Dette berøver nattesøvnen til min kjære samboer, og da får jeg heller vri meg i hetetokter natten gjennom. Siden vi skal reise til Kreta til helga, ta jeg det som ren varmetrening. Jeg blir mannevond i varmen, og da er det jo greit å har unnagjort avklimatiseringen på forhånd.

 

Her er lista mi i litt forenklet utgave. Føler at den også fortjener gullrekkestatus nå:

 

Startvekt 75,0

 

29.12.09: 74,2

25.01.10: 72,0

22.02.10: 70,0

29.03.10: 67,5

26.04.10: 65,5

25.05.10: 65,2

01.06.10: 64,7

08.06.10: 64,3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Jeg har bestemt meg for at min smerteterskel skal være 65 kilo. Alt over det skal det jobbes aktivt mot. Jeg har akkurat feiret ukas vektnedgang med en diger rosinbolle' date=' for vekta mi viste 64,3 i morges!!! Lykkerusen vil ingen ende ta!

 

Noe skyldes sannsynligvis at jeg våknet aldeles uttørret i morges. Det var 26 varmegrader på soverommet, men vinduet måtte være lukket fordi det er hannkatter på frierføtter på utsiden av soveromsvinduet. Dette berøver nattesøvnen til min kjære samboer, og da får jeg heller vri meg i hetetokter natten gjennom. Siden vi skal reise til Kreta til helga, ta jeg det som ren varmetrening. Jeg blir mannevond i varmen, og da er det jo greit å har unnagjort avklimatiseringen på forhånd.

 

Her er lista mi i litt forenklet utgave. Føler at den også fortjener gullrekkestatus nå:

 

Startvekt 75,0

 

29.12.09: 74,2

25.01.10: 72,0

22.02.10: 70,0

29.03.10: 67,5

26.04.10: 65,5

25.05.10: 65,2

01.06.10: 64,7

08.06.10: 64,3[/quote']

 

10 kg, nesten, det er heftig! Gratulerer så masse! God tur til Kreta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er vakkert, giraffe! Noe forteller meg at også at din forbrenning er helt ok. Og at det er endel flinkhet blant tullet.

 

Jeg kommer til å savne deg når du er bortreist! Jeg får hore litt rundt på andre tråder, så går det nok bra;)

 

Jeg skylder deg en hundrings, forresten! 200 gram ned, til 64,7. Det er alvorlig rart, for jeg har vært langt over det på hver eneste smugveiing. Og nå har jeg trent på meg FEM trimpoeng! Det brukte jeg mindre enn 80 minutter på (jeg kjører meg virkelig helt til bunns på den ellipsemaskina), inkludert en halvtime styrketrening. Effektiv småbarnsmor.

 

Er i storslag i dag! Tror jaggu jeg skal greie å få klipt tånegler og barbert armhuler og!

 

Ha en velfortjent strålende aften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...