Gå til innhold

Den perfekte frøken K's herlige liv


Gjest avk
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm, ja. Jeg er ikke perfekt, og blir ikke perfekt. Ikke engang kirurgi gjør meg perfekt. Og jeg har ikke lyst til å være perfekt! Det er helt sant.

 

Jeg går for 65, og fortsetter (prøver) samme nivå trening. Det vil jo gjøre mer for meg når jeg (engang) har et normalinntak. Og da er jeg faktisk ganske sikker på at jeg vil være fornøyd. Jeg tror at også en slankekur er en slags spiseforstyrrelse, og at en må være forsiktig med all den kontrollen.

 

God nok og glad nok og flink nok og sunn nok. Nok får være nok.

 

Middag på peppes får uansett dagen til å gå til helvete kalorimessig, men noen ganger slipper en ikke unna...

 

Og den magen... når den når ikke har et så sterkt ølvompreg, da kan vel også den gå for å være en av de kvinnelige formene? Jeg satser på det!

 

Og du, giraffe, du tusler deg nedover også uten naziregime. Det blir vel nedgang denne gangen også!

 

Hurra for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest giraffe

Du har helt rett! Jeg synes faktisk det er fint med kvinnelige former,- heller det enn å se mager ut. Jeg synes også at frodige kvinner er flott, men når det kommer til meg selv, blir jeg så utrolig selvkritisk.

 

Får håpe det blir nedgang, om ikke annet så i tusletempo, ja... Jeg er nokså lei av å være flink, men jeg liker å være sunn, og det innebærer også en god del kos. Sunnhet handler jo også om indre velvære, og da skal ikke kontrollen, flinkheten og slankestresset ta overhånd. Jeg ser frem til å kunne ha et litt mer avslappet forhold til det hele, og merker allerede at jeg er veldig mye mer fornøyd med meg selv nå enn da jeg startet på nyåret.

 

Jeg har et brennende ønske om å se 65- tallet til tirsdag. Dessverre viser ukeoversikten nok en gang at det vanskelig skal la seg gjøre. Men håpe er alltid lov, og kanskje, kanskje klarer jeg å snike meg under denne magiske grensen..

 

Snart skal jeg kjøpe ny bikini, for Kreta kaller om en måneds tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det endte på 2287 i går. Det ble for mye av alt; middag på peppes, 4 glass rødvin, litt sjokolade og jellybeans (av alle ting). I dag blir det null godter og mer fornuft. Fra i morgen blir det en ekstra skive til frokost, og litt større overbærenhet til middag. Jeg er halvenig med meg selv om å legge meg på 1700 fra nå av, og så 1800 fra neste uke. Jeg reiser til mamma om en uke, og da blir det vanskelig å ha kontroll, men livet må nå liksom gå sin gang. Jeg får ta en ny vurdering når jeg kommer tilbake.

 

Jeg snakket med en (tynn og veltrent) venninne i går. Hun er på samme høyde som meg og veier et par kilo mindre, og hun har egentlig lyst til å gå ned noen kilo. Det får meg til å tenke at jeg kanskje ikke burde være fornøyd med å være tjukkere enn henne. Men jeg må bare kjenne med meg selv hva jeg er fornøyd med, og jeg vil være rundere enn hun er. Jeg vil ikke se ut som ei sportsjente. Jeg vil se mykere og rundere ut. Jeg vil ha pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1696, det er vel så og si spot on.

 

Jeg regner ikke med å ligge på 65 blank el under ved veiing tirsdag, da det er noe pms på gang, men holder uansett planen. Det skal bli godt å spise bittelitt mer, jeg håper på bittelitt mer overskudd og da. Jeg fikk meg forresten et trimpoeng idag, og det var deilig. Tirsdag blir det ei skikkelig økt, og jeg planlegger ti trimpoeng denne uka.

 

Håper du er klar for ei ny uke, giraffe! Den blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg er selvfølgelig med! Helga som har vært orker jeg ikke skrive om engang, jeg har gått i alle feller, og kommer nok dårlig ut på veiing i morgen. Synes det er veldig vrient å holde meg unna søtsakene, og når jeg først går i baret, gjør jeg det til gagns! Det må det blir slutt på, for det er nettopp det som er årsaken til at kiloene har ballet seg på med årene.

 

Planen blir også denne uka å holde meg under 1600, bortsett fra på lørdag da jeg skal i bursdag. Målet er over 7 trimpoeng,- i uka som gikk hadde jeg 9,6.

 

Nå er bikinisesongen rett rundt hjørnet, så nå gjelder det å satse friskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den veiinga i morgen blir spennende. Det kjennes ut som magen er full av klumper, og den står ut som en tønne. I går var jeg sulten da jeg la meg, men i dag har jeg ikke helt skjønt hvordan jeg skal greie å få i meg mine 1700, så jeg tok 3 kjeks til dessert da middagen var alt for mager (kjøttsuppe).

 

Egentlig tror jeg ikke på noen nedgang i morgen, men at den kommer uka etter hvis jeg ikke skeier fullstendig ut. Men mine spådommer er ikke mye pålitelige.

 

Friskt mot er godt å ha mot bikinisesongen, giraffe! Du får avlegge daglige rapporter. Det er nøye regnskap her iallfall. Jeg er så nær en slags normaltilstand, og kan ikke tillate å tøyse det vekk nå på slutten.

 

Ellers er det kaotiske og interessante tilstander på jobb. Det gjør livet mitt mer spennende, men gjør meg også mer stressa. Jeg får prioritere treninga, og huske de gamle avspenningsøvelsene fra da jeg var på yoga- og meditasjonskjøret.

 

Skal se om jeg greier å skrike meg til et halv trimpoeng med rockeringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Dette er dagens tall. Jeg synes det er litt tragisk at jeg ikke har den samme motivasjonen nå som i begynnelsen, men i takt med at jeg stadig føler meg finere, synker motivasjonen. Jeg er jo så nær, og jeg har jo for lenge siden bestemt at jeg skal stå løpet ut til jeg når mine 64 kilo. Siden jeg stadig roter det til med gjentatte orgier, ser det ut til at det kan ta sin tid.

 

Gruer meg skikkelig til veiedag i morgen, for jeg tror vekta tipper i feil retning. Har ikke snikveid siden torsdag, da var jeg fremdeles 66,3 slik som på tirsdag, men mye har jo dessverre skjedd siden det.

 

Jeg har også travle dager på jobb, sjefen har blitt sykemeldt, og jeg stepper inn i hans sko. Masse nytt å sette seg inn i, veldig mye å gjøre, litt stress og dårlig nattsøvn har nok litt av skylden for at jeg har trøstet meg med tusenvis av tomme kalorier. Samtidig er det spennende å ha mer ansvar, og jeg føler jeg vokser med oppgaven (noe som også vises på vekta,dessverre ;) ).

 

Ha en riktig god kveld, kjære motivasjonspartner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1689. Tok tre småsjokolader for å komme rett på;) Det var helt ok!

 

Jeg regner med at det blir mer til middag i morgen, og ikke så pussige problemstillinger som i dag. Nå får jeg pakke sekken, så jeg er klar til skikkelig trening igjen. Melder inn vekt; det blir artig! Og lykke til på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg har gått opp igjen til 66,9. Kan jo bare takke meg selv for det resultatet,- jeg vil, jeg vil, men får det ikke helt til. Tar med litt av lista her, og jeg ser at 66- tallet er leit å bli kvitt (men jeg må ikke glemme at jeg var sjeleglad da det dukket opp):

 

Startvekt 29.12.09: 75 kg.

 

08.03. 67,2

15.03. 66,7

22.03. 66,8

29.03. 66,9

05.04. 66,6

12.04. 67,4

19.04. 66,5

27.04. 66,3

04.05. 66,9

 

Da er jeg altså nesten 3 kilo unna målet mitt igjen. Det var som pokker! Nå må jeg snart ty til munnkurv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg ender ganske nøyaktig på 1600 i dag. 2,6 trimpoeng har jeg fått, og alt ialt er jeg fornøyd med dagen. Det var ukas dag nr. 2 som gikk etter planen :D

 

Ha en fortreffelig aften ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1711, og 3,9 trimpoeng! Og det er jeg fornøyd med. Det er mye lettere å få det til å gå opp også med små utskeielser (som dagens rødvin..) når en har 100-200 ekstra kalorier en kan bruke.

 

Jeg tenker å øke med 100 kalorier også neste uke. Neste uke blir vanskelig å telle uansett, men jeg tror at forbrenninga mi er høyere enn 1700, og det som er viktig blir å følge med på vekta mi, så jeg ikke øker inntak hvis jeg legger på meg av det. Altså: opp til 1800 neste uke, og så drøye å gå videre opp før har en eller annen indikasjon på at det er ok. Jeg er litt i blinde her, men innbiller meg at kroppen ikke har skrudd forbruket veldig ned. Og jeg er ivrig etter å nå en slags normal før det blir ferie og vanskelig å holde oversikt.

 

Godt å høre at du holder deg til planen, giraffe! Jeg er heier på deg, og er imponert over at du også etter å ha falt grundig ned i sjokoladeskåla rapporterer rubbel og bit!

 

Her er oversikten min. Gullrekka! Hihi, kjepphøy i dag, etter litt rødvin.

 

040110: 75,1 kg, 92 cm midje

110110: 75,1 kg, 90 cm midje

180110: 74,1 kg, 88 cm midje

250110: 73,7 kg, 87 cm midje

010210: 73,0 kg, 87 cm midje

080210: 71,9 kg, 86 cm midje

150210: 70,6 kg, 85 cm midje

220210: 69,5 kg, 84 cm midje

010310: 69,5 kg, 82 cm midje

080310: 69,1 kg, 82 cm midje

160310: 68,9 kg, 82 cm midje

230310: 69,1 kg, ?

300310: 67,5 kg, ?

060410: 67,0 kg, ?

130410: 66,2 kg, 80 cm midje

200410: 66,5 kg, 80 cm midje

270410: 65,6 kg, 80 cm midje

040510: 65,1 kg, 80 cm midje

 

 

(obs: når jeg trekker inn magen er det 74)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Jeg er innom og titter i blant, har laget meg en egen tråd siden vi hadde noe forskjellig utgangspunkt. Men jeg vil bare si at du/dere har en morsom tone, og det er underholdende å lese. Og gratulerer så mye med 10 kg bort! Det må være vidunderlig, jeg regner med at det må merkes godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kilo vekk merkes godt, og kanskje aller best på spiriten! Jeg må si at det hjelper på selvsikkerheten.

 

I dag har jeg hatt den ekle, innhule, fyllesyke følelsen i kroppen hele dagen (etter to glass vin!) Nå har jeg passert 2000 kalorier å få vekk den følelsen: knekkebrød med peanøttsmør, det skal ikke skje oftere... Men nå er jeg mett, og føler meg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Nok en dag i sunnhetens tegn! Strander på 1796 i dag, og dette skyldes ikke (slik noen kanskje kan komme i skade for å tro) at jeg har smuglet i meg sjokolade på min ferd forbi godteskåla, men fordi jeg nettopp har inntatt et fortreffelig måltid bestående av laks, poteter, agurksalat og saus. Den ovnsbakte laksen gjorde et horribelt hopp på kaloristigen, men jeg kjenner at kolesterolet mitt roper hurra, så jeg lar det med letthet passere.

 

Du har all grunn til å være kjepphøy, avk! Du er en supergod og fornuftig motivasjonspartner, og neste uke håper jeg å se litt resultater på min sølvrekke.

Forresten; jeg har trimmet til meg 3,3 poeng i dag, ved hjelp av superrask stavgang gjennom skog, myr, kratt og snø (!!). Og forresten, det er ikke alltid jeg rapporterer rubbel og bit..jeg lyver aldri, men dersom rapporten uteblir, er det et nokså dårlig tegn. MEN, nå er det en annen dans, RESTEN AV FLESKET SKAL VEKK, slik at våren og sommeren kan nytes i fulle drag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2091, det er evig nok... men jeg kan ikke forstå hva annet en kan gjøre når en er så hul enn å spise det det kjennes ut som kroppen vil ha til en er mett.

 

I morgen planlegger jeg å legge meg på på 1500-1600 for å reparere litt, men det er ikke krise med 1700 heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Det ser ut til at jeg ender på 1583 i dag. Har spart litt frukt og knekkebrød til kvelden slik jeg pleier, og er fornøyd med dagen.

 

Jeg er mega-sliten etter en travel og stressende uke, men tror nok ting roer seg litt fremover. Ingen trimpoeng i dag,- skal heller prøve å være litt sporty når helga kommer.

 

Til dessert i morgen har jeg kjøpt sjokolademousse. Tror rett og slett jeg bare må ha smaken av sjokolade når gullrekka starter i morgen kveld. Skal selvfølgelig holde meg innenfor rimelighetens grenser. Det har jeg sannelig hatt dreisen på hittil denne uka.

 

Vi tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg landet på 1614 i inntak, omtrent etter planen.

 

Sjokolademousse er himmelsk, og ikke så ravgæli på kalorier (det vet jeg, for jeg har spist det iblant. Hotellunsjer...), så det er gjerne smart for å stagge suget under gullrekka. Jeg holder meg til min last: rødvin. Men i dag tok jeg to biter sjokolade til kaffen, og det er lov;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det ikke bra. Jeg er allerede over 2100, alt for stor middag (litt usikker på hva det kom på, (tandoorikylling, med creme fraiche og endel olje), noen biter sjokolade (det skal så få biter til...), yoghurt som ikke var lettyoghurt, og nå rødvin... Aiaiai.

 

Men alt er ikke tapt:) Jeg får være fornuftig når jeg er der hjemme. Mamma bruker sinnsyke mengder med meierismør til all mat (hun skjønner ikke hvorfor hun er tjukk...), og ingen grønnsaker, så jeg må være forsiktig med middagene. Så får jeg kjøpe litt mat selv, og bruke hodet.

 

Jeg gleder meg veldig til noen dager fri! Håper å kunne koble skikkelig ut.

 

Håper det går bra med deg, giraffe! Var moussen god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Her har jeg mistet litt kontrollen i kveld, kjeks og kake har gått ned på høykant, og jeg har rundet 2300. Jeg trengte virkelig å kose meg i kveld, men kunne med fordel begrenset meg litt. Og ja, moussen smakte utmerket!

 

I morgen er det familiebursdag, og da blir det i hvertfall umulig å holde seg til skjemaet. Min mor er heller ingen lettvekter, og morgendagens kaker blir nok langt fra slankekost... For å forebygge litt, eller bøte på skadene om du vil, skal jeg ta en real trimøkt i morgen formiddag. Satser på minst 10 km jogging/stavgang, kanskje mer. Staver er litt teit, men gir utrolig bra trening og effekt, og jeg føler at hele kroppen er i bruk. Jeg gleder meg til frisk luft og bevegelse etter altfor mye stillesittende arbeid denne uka :)

 

Ny runde med syndenes bekjennelse følger i morgen kveld. Hvis du ikke hører fra meg, er det gått helt ad dundas slik at telling er utelukket, eller eventuelt gremmer jeg meg for mye til at jeg orker å skrive om det. Når det er sagt, er selvfølgelig målet Å HOLDE MEG I SKINNET!!

 

God Natt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt klart for meg hva jeg egentlig har planlagt med spising og den slags når jeg er bortreist. Kanskje bare å ikke spise godter eller fråtse, og røre meg så mye det går... Grisefylla var ikke riktig planlagt, men det var utrolig gøy så lenge det var gøy! Nå er det ikke så gøy, men jeg er helt sikkert under 65 kilo. Og jeg følte meg praktfull i går! Ikke i dag...

 

Akk ja... Håper du har rodd i land stumpene av helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Orket ikke telle i går, men det ble nok et ganske høyt tall. Ble servert påsmurte grove rundstykker (litt ala snitter), og jeg spiste seks halve rundstykker tilsammen hele kvelden (som startet kl. 16), to stykker eplekake med en vaniljeiskule til hvert + et stykke ostekake (kaloribombekaka) + ca. 100 gram smågodt av ymse slag.

 

Drakk null brus, der er jeg ikke glad i, men jeg elsker Bon Aqua! Det er min kosedrikk og inneholder 0 kalorier, så der er jeg litt heldig.

 

I dag har det vært et litt strengere regime, med 3,6 trimpoeng og ca. 1700 kalorier. Tenker kanskje å være enda strengere i morgen,- dagen før veiedag. Klarer jeg det, blir jeg nok veldig skuffa hvis jeg ikke har nedgang til tirsdag. To dager denne uka har gått litt skeis, men det har liksom ikke tatt helt av, og 5 dager har vært "flinkedager", ihvertfall etter mine begreper.

 

Tilsammen denne uka har jeg trimmet til meg 9,6 poeng.

 

Altså; stumpene er rodd i land, og jeg er veldig glad for at jeg ikke er fyllesyk ;)

 

God søndagskveld, og god bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Har ikke telt kalorier i dag heller, men jeg har spist passe og fornuftig tror jeg. Er spent på morgendagen, selv om snikveiing for noen dager siden ikke ga meg mye håp om nedgang. Men bare det er bittelitt ned, er jeg i grunnen fornøyd.

 

I morgen har jeg planer om en lang trimtur og masse hagearbeid, for jeg har fri fra jobb, og det skal bli deilig! Det ser ut til at været blir bra, så jeg gleder meg. Når jentene kommer fra skolen skal vi avgårde for å få oss pass til sommerens store sydentur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er matglade folk i slekta her, så det har blitt både pannekaker med bacon og sjokoladekake. Jeg spiste meg mett på pannekaker, men begrenset meg nogenlunde på kaka. I morgen planlegger jeg å gå på mamma sin badevekt. Den viser 1-2 kilo for lite, vil jeg tro, så det blir ikke så nøyaktig, men jeg får gjøre et anslag. Jeg tipper på nedgang, for magen virker igjen.

 

Ellers har jeg gått en tur. Det ble verken langt eller for, men er bedre enn ingenting. Og jeg har kjøpt dongeribukse, pinetrang, 29 tommer. Den ser veldig bra ut! Jeg har lyst på trange klær nå, i mitt overmot, men alt i butikkene er flagrende og fluffy. Irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...