Gå til innhold

Den perfekte frøken K's herlige liv


Gjest avk
 Share

Anbefalte innlegg

1408! Og 4 trimpoeng. Det må da være en god dag? Og jeg legger meg stappmett! Jeg har spist 300 gram mango, og overskred for første gang fruktkvoten min (den har jeg stort sett ikke greid å fylle, bortsett fra de gangene jeg legger inn rødvin der, for å spare på frimerkene. Smart, hva?:) Og nå er det diger musli med mange mandler. Sånn går det når jeg greier å spise meg stappmett til middag med under 400 kalorier.

 

God morgen yoghurt, ja. Lenge siden jeg har spist det. Jeg trodde jo også det var helt i orden, helt til jeg skulle registrere det. Synd, for det er jo så praktisk. Antakelig bedre enn vestlandslefsa, hvis det skulle være alternativet.

 

Og nå er det snart helg! Jeg skal jobbe litt lørdag, men bare litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg spiste sjokolade i går kveld, og endte på 2442 (Fy, fy, nei og nei!!). Ikke bra, heller ikke noe å være stolt av, men for humøret var det helt vidunderlig! I en tilstand av PMS syntes jeg nemlig fryktelig synd på meg selv.

 

I dag skal jeg forsøke å ligge unna for mye søtsaker, og etter planen skal jeg ende på 1645. Litt over hele tiden, så ikke vet jeg. Sikkert ikke særlig motiverende for deg å lese om meg som skeier ut i tide og utide, men det øker jo vinnersjansene dine :)

 

Jeg lover at jeg skal ta meg sammen til uka! Da er formen bedre, det skal trimmes og det skal sytes betraktelig mindre!

 

Ha en fortreffelig aften! Snart er det gullrekka på NRK1, deretter fransk drama på NRK2. Lenge leve statskanalen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger an til 1641 og 0 trimpoeng her, da medregnet den lille sjokoladen jeg delte med min sønn på vei hjem, og to planlagte glass rødvin.

 

Jeg vet ikke hvor motiverende min absolutte fortreffelighet denne uka er for deg... Jeg håper inderlig det gir uttelling mandag!

 

Merkelig det der med sjokolade og sjølmedlidenhet, men det virker jo. Jeg har ikke sjokolade i huset, og det er regulerende på inntaket. Og nå er jeg litt av igjen, heldigvis.

 

Jobb i morra. Men først: rødvin og nytt på nytt! Synes det er synd at nrk har sluttet med detektimen, jeg savner det!

 

Ha en fin kveld, du og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen rekkevidde for min høyre hånd står en skål med potetgull. Det faller meg ikke inn å røre den. Det sier jo noe... Og det må ikke viljestyrke til en gang.

 

Nå må det sies at jeg aldri har vært umettelig på potetgull. Det er nøtter og sjokolade som har vært greia mi. Men potetgull er altså ikke et alternativ mer. Skal jeg spise noe skikkelig usunt må det iallfall smake nyyydelig!

 

Hurra!

 

(Og det blir detektime, men jeg tror det er noe nymotens greier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det endte på 1590 i går! (jeg drakk mindre vin enn planlagt).

 

I dag, derimot... Jeg har spist både mangosorbet (60 kalorier! Det kan man unne seg), og sjokolade (den er det verre med). For mye fortreffelighet er ikke av det gode... Og den sjokoladekaffen... Hm.

 

Tror jeg tar en styrke- og rockeringøkt når ungene har lagt seg, så skal jeg likecel være fornøyd. Hvis jeg ikke skeier ut mer, da... Og det gjør jeg ikke. Bortsett fra litt vin, men det er jo lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2161...

 

Og det kommer av litt forskjellig; pizza på jobb (litt), is på kafe (nesten ok), sjokolade (litt for mye, men ikke voldsomt), salat med fetaost og avocado og gresskarkjerner og pesto og kylling (jeg er ekspert på å få bomber ut av uskyldige salater) og vin (to glass, tror jeg det blir). Til sammen blir det for mye. (Eller 2232: jeg hadde glemt sjokokaffen).

 

men jeg har kost meg, og har egentlig ikke dårlig samvittighet. Skal holde meg på matta i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kaloritelling på meg i går. Var jo på Oslo-besøk, som begynte med sunn lunsj, men deretter ble det potetgull, sjokolade og Peppes pizza. Da sjokoladen og potetgullet ble satt frem, var det 6 timer siden lunsj, og da kan du sikkert tenke deg hvordan inntaket ble.

 

Vi kom seint hjem, og i dag kjenner jeg at magen min slett ikke var fornøyd med gårsdagens spising. Snikveiingen har vært urovekkende, og jeg vet at jeg må klare å bygge opp mer motivasjon enn jeg har hatt denne uka. Jeg ser også klare sammenhenger mellom å jobbe mye og å "unne seg noe". Blir veldig sugen på søtsaker når jeg er sliten. Lite trimpoeng har det blitt, bare litt over 5 denne uka. Nå skal jeg jobbe 5 dager i strekk (inkl. i kveld), deretter fredagsfri, deretter helgejobbing, også begynner ny uke... sukk.. Ok, da var jeg ferdig med sytinga, og her er neste ukes plan:

 

mandag: Under 1600

tirsdag: Under 1600 + ca. 40 min. løpetur

onsdag: Under 1600 + 75 min. stavgang

torsdag: Under 1600 + rask gange+småjogg 80 min.

fredag: Under 1700 + ca. 40 min. løpetur

lørdag: Under 2000

søndag: Under 1800 (Får kaffegjester)

mandag: Veie under 66 kilo! :D

Tror dette er en god plan,- hva tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som du har travle dager foran deg! Planen virker fin. Jeg er sikker på at det vises på vekta hvis du greier å holde deg til den!

 

Jeg har vært på tur med sønnen i dag. Vi kommer oss ikke så langt, men jeg regner det likevel inn under trim. Matmessig ble det litt div. Det blir godt over i dag, det kan jeg si med en gang. Jeg får være fornøyd hvis jeg holde meg under 1800.

 

Jeg er likevel optimist med tanke på veiing i morgen; snikveiing virker lovende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ender på 1530 i dag,- flinke, flinke meg! 2,6 trimpoeng har det også blitt. Lagde meg deilig pastasalat (med lite pasta og mye grønt..) til middag, og det gjorde susen! Skal også begynne å spise Ingers rugbrød igjen. Denne uka har jeg spist to hjemmebakte rundstykker hver dag, og jeg er usikker på hvor mange kalorier de inneholder. Hadde masse ulike frø og slikt oppi, så grove og sunne var de i iallefall.

 

Nå vil jeg ha litt mer kontroll i uka som kommer, for jeg ønsker så inderlig å bli kvitt de siste kiloene. Denne uka har jeg nok gått opp dessverre, men jeg starter på ny frisk i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink pike! Og bra start på uka, må jeg si. Her blir det 1872. Ikke noe å rope hurra for, men jeg greide å ligge unna skapet, og det er jeg fornøyd med. Det var ei stund der det ropte, og jeg jobbet for å finne på unnskyldninger for å ta litt smågodt (rester fra i går). Nå har jeg spist kvelds, og driver og pakker til tur i morgen. Det skal egentlig bli godt å komme litt hjemmefra (selv om jeg savner familien når jeg er borte). Jeg skal bruke dagene jeg er på hotell til å øve på måtehold; jeg kan smake på det som frister, men ikke hive innpå.

 

Hvis det er datatilgang på rommet melder jeg inn vekt og hvordan det går, hvis ikke: lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei dag, hvor jeg ender på 1585. I morgen er planen en liten løpetur etter jobb, og det skal jeg prøve å gjennomføre.

 

Det blir veiing på meg i morgen. Tirsdag passer egentlig mye bedre som veiedag, så da bytter jeg til den.

 

Ha en fin kveld, vi tastes i morgen,- det blir spennende!!

 

(Jeg regnet forresten litt på lørdagens inntak og nådde nesten 3500! Milde himmel for en svimlende sum!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! I dag er hinsides telling, men jeg har holdt meg innenfor rimelighetens grenser (ikke godter, snacks og alkohol), og jeg har gått tur (liten). Veide meg før jeg dro i morrest: 65,6. Det er ok!

 

Gratulerer med god dag til deg! Dette er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 200,- slett ikke verst med tanke på forrige ukers hendelser. Så da stoppet altså vekta på 66,3, og det har jeg ikke lov til å klage på.

 

MEN, GRATULERER TIL DEG!! Er det ikke fantastisk at du bare har en drøy halvkilo igjen før du er i mål?

 

Du, min slankeguru, er til stor motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over det som var planlagt, men jeg har tatt en trimøkt og blir nødt til å unne meg eple- og bananbiter med yoghurt og rosiner mens jeg glor på frustrerte fruer seinere i kveld. Ellers blir det nattesvelt!

 

Alt i alt er jeg fornøyd med dagen, - jeg måtte tvinge meg selv ut i turløypa, men det føles jo så godt nå etterpå!

 

God kveld til deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramla i sjoko-helvete i kveld, og runder 2500 kalorier. Dette var ikke planen, men spist er spist, og det hjelper ikke angre (selv om jeg kjenner et snev av det..) eller klage.

 

Derfor skal jeg gå smilende til sengs, og være glad for at morgendagen ennå er kalorifri. Det gir nye muligheter. Hvordan har det gått med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Komme meg gjennom arbeidsdagen uten å spise kake eller annet usunt. For å klare dette skal lettyoghurt og eple medbringes.

2. Spise sunn salat til middag (den står allerede i kjøleskapet)

3. Gå 10 kilometer med staver (mens ungene er på dansetrening), selv om regnet pøser ned. På med regndress og sydvest!!

4. Spise knekkebrød til kvelds + tropisk frukt på boks (for å stagge kveldens garanterte søtsug)

5. Holde meg til planen (og der ligger den største utfordringen)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mila med stavgang er unnagjort (og det regnet ikke, derimot var det strålende solskinn!), jeg spiste en bolle men ingen kake, men det ble lunsjbaguette, og den dro litt opp. Det blir nok litt mer enn 1600 i dag også, for kjenner jeg meg rett, trenger jeg litt å tygge på i kveld etter trimøkta. Da blir jeg sååå sulten, og jeg ligger allerede på 1575.

 

Håper du snart er tilbake her igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et strålende møteopphold, og nå er jeg sliten og litt fyllesjuk. Jeg aner ikke hva jeg veier, hvor mye jeg har spist eller noe. Det var veldig uvant med bare tre måltidet om dagen.

 

Det ser ut som planen din har fungert sånn nogenlunde. Fine greier! Gratulerer med nedgang også. Neste gang blir det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..ble gårdsdagens resultat, og da skjønner du kanskje at det gikk litt skeis sånn helt på slutten av dagen. Men siden jeg forhåpentligvis trimmet bort over 700 av dem, håper jeg at "vinninga går opp i spinninga".

 

Godt du er tilbake!

 

Nå skal alle vinterklær ryddes vekk, og jeg skal opp på loftet og finne frem vår- og sommertøyet. Det blir en meget spennende affære,- mon tro om jeg har vokst inn i sommergarderoben igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stø kurs igjen! Jeg veide meg i morrest, og det så ikke bra ut (1 kilo opp), så nå er det vann, frukt og sponplater med lettost.

 

Jeg er så inderlig glad for alt det jeg allerede har gått ned! Jeg får mange fine kommentarer fra venner og kolleger, OG får oppmerksomhet fra menn igjen. Det siste har nok også litt med selvbilde og påkledning å gjøre, men jeg er svak for sånt. Akk ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ender jeg på det samme som i går cirka, og det er ikke bra! Tre dager på rad ligger jeg over 2000, og nå er det helg! Det betyr nazi-helg, og det er ingen enkel sak. Det er dermed ikke sagt at det ikke kan gå, så jeg får prøve å gjøre mitt beste for å rette opp skaden.

 

Jeg er så utrolig irriterende! Fra nå av: Ordnung muss sein!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig med nazihelg, men straffa for ukens synder. Hvis du greier det blir jeg mektig imponert! Skjærer det seg med godteret? Eller er det at du er sulten? Jeg ser at enkelte her inne synes de spiser så mye, men du er ikke en av dem. Jeg kunne også lett ha spist mer.

 

Jeg havner på 1585, hvis jeg spiser en ristet brødskive før jeg legger meg, og ikke tar et glass vin til. Det er jeg fornøyd med, selv om jeg antakelig burde ha strammet enda mer inn etter hotellutskeielsene. Og nå må jeg motivere meg for trening igjen. Kanskje i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morrest sto det 64,9 på vekta. Hva betyr det? Litt dehydrert? At jeg nå, fra neste uke, skal spise ei ekstra brødskive til frokost? Synes jeg egentlig at jeg er tynn nok? Har jeg lyst til å gå ned et par kilo til? Jeg har fortsatt litt fleskemage, og det er veldig synlig når jeg er oppblåst eller premenstruell. Eller vil jeg miste mer fra den sørgmodige lille rumpa mi hvis jeg går ned mer?

 

Tenkeboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Takk for hilsenen inne på tråden min!:-)

 

Ikke lett å vite det du lurer på her...

Jeg selv har den 4-måneder gravid magen fremdeles uten at jeg noen gang har vært gravid, hehe. Den har jo minsket fra 7 måneder på vei eller noe:-) Men det virker som den aldri vil bli flat uansett hvor mye jeg går ned, mens andre kroppsdeler som gjerne kunne forblitt som de var har minsket betraktelig (uten å gå nærmere innpå hvilke kroppsdeler det gjelder, kremt).

 

Det er ikke godt å si hva du skal gjøre, men kommer en noen gang til å være fornøyd med alle deler på kroppen, eller må man bare gi seg og si til seg selv at en er fornøyd? En må jo stoppe før en blir helt formløs også...

 

Lykke til! Er innom her og leser av ogt til og henter tips og motivasjon:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Nei, jeg er ikke en av dem som synes det er vanskelig å få i seg nok mat. Hadde det vært tilfellet, hadde jeg ikke trengt å være her. Min utfordring er det stikk motsatte; Å klare å begrense meg. Dette er mitt hovedproblem. Et typisk eksempel:

 

I går, fredag, skulle jeg og jentene på besøk til mine foreldre. Jeg visste at kaker eller annet søtmoms sto på menyen. Derfor dro jeg avgårde med oppskåret frukt, rosiner og yoghurt i veska. So far, so good..

Så skjer det, - mamma har laget vafler, bakt kanelboller og rosinboller,- huset dufter helt himmelsk og jeg er solgt! Nå hadde ikke dette blitt så utslagsgivende på kaloritabellen hvis jeg som folk flest hadde spist en bolle eller to, og kanskje en vaffel. Men jeg spiser fire boller og tre vaffelplater!! Og da jeg drar hjem er jeg helt sprekkeferdig, og det er ingen god følelse! Og jeg undrer meg, igjen og igjen og igjen,- hvorfor gjør jeg dette?? Trenger jeg rett og slett terapi??

 

Det blir ikke mye til nazi-helg, men jeg skal virkelig prøve å ligge under 1600 både i dag og i morgen. Kanskje kan planen virke. Jeg skal avgi jevnlig rapport!

 

64,9 må jo føles helt vidunderlig, dehydrert eller ei! Men den kroppen,- når blir vi egentlig fornøyde? Og hvor slank er det mulig å bli når jeg som gravid veide 92 kilo? Jeg synes også at jeg fremdeles har betydelig struttemage, og den blir ikke mindre, i motsetning til puppene, som nesten er borte. Det er prisen å betale... Jeg skal ikke gi meg før jeg når 64 kilo, men det å holde meg der, blir nok en stor utfordring. Og magen,- den tror jeg nok er kommet for å bli dessverre.

 

Ha en super lørdagskveld! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...