Gå til innhold

Den perfekte frøken K's herlige liv


Gjest avk
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest giraffe

Jeg har 3 nye bukser i str. 38 som ligger i skapet og venter på meg. Jeg kan fint bruke dem, men de er mildt sagt ettersittende, og jeg tenker at de nok blir finere når jeg er i mål.

MEN DET SER IKKE UT TIL AT JEG KOMMER DIT!!!! Jeg har veid meg, og vekta viser 67 kilo! Og da har jeg selvfølgelig veid meg et tosifret antall ganger fordi jeg ikke helt vil tro det jeg ser!

 

Og jeg har hverken besøk av tante grønn, tante rød eller tante fiolett, og jeg kan heller ikke skylde på fordøyelsesbesvær i form av forstoppelse, eller et par ekstra liter vann fordi jeg har drysset i meg halve saltbøssa.

 

Ok, da er det tilbake til full registrering av alt jeg putter i munnen + snikveiing i morgen. Kanskje det rett og slett er min tur til å oppleve at vekta "henger litt", og kanskje er jeg litt tilbake til gamle synder der jeg putter litt i munnen nå og da. Jeg får ta en dag av gangen, og det som nå er helt sikkert: Jeg når ikke målet til 17. mai ;)

 

Jeg er ikke sint, jeg er bare veldig, veldig skuffet... trippelsukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og vekta var riktig. 64,6 i morrest.

 

Og hurra for din korrigerte vekt! Blir en fin helg, dette!

 

Planen framover er å legge meg på 1900 kalorier om dagen. Jeg skal registrere det jeg spiser, for å vite at jeg får i meg passe mye. Jeg er jo usikker på hva som er riktig, men innbiller meg at etingen hjemme hos mamma har dyttet forbrenningen oppover, og at 1900 kan være rimelig. Det har vært en rask økning i forhold til hva andre har hatt, men jeg vil gjerne bli riktig kalibrert fort! Nå gjenstår bare det å få treninga på stell igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg har ikke registrert på noen dager nå, men tror jeg har vært innenfor rimelighetens grenser. Litt mye "mai-mat" har det blitt,- altså is, pølser, vafler osv. Så jeg har dessverre ikke spist så riktig, men på vekta ser det ut til at jeg holder meg midt på 65-tallet, og det er jeg fornøyd med inntil videre.

 

Den siste kiloen skal jeg sloss med etter 17. mai, og frem mot sydenturen, og jeg satser på seier i den kampen.

 

Jeg ser meg i speilet og er nokså fornøyd egentlig! Snart ti kilo lettere,- det føles sååå godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt litt beng i telling, jeg og. Har egentlig gitt litt beng generelt... Og det kan jeg jo ikke gjøre. Jeg vil jo gjerne fortsette å være slank, og det kommer jeg ikke til å forbli hvis jeg skal spise is hver dag.

 

Men jeg er fornøyd med vekta! Og ganske fornøyd med speilbildet. Og neste uke blir det trening, for nå skal det bygges muskler!

 

Og det viktigste er alltid at vi er glade damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg tenker at jeg skal telle litt innimellom, men kjenner jeg er lei av å regne ut kalorier, og hele tiden tenke på hva ting inneholder. Jeg vet jo utmerket godt hva som er sunt og usunt, så jeg tror nok at daglig telling er over for mitt vedkommende.

 

I dag har jeg stavgått 5,5 trimpoeng, så nå er jeg skikkelig sliten i beina. Det blir sunn og lett wokmat til middag, og jeg håper at jeg kan legge meg med god samvittighet når kvelden kommer. I går hadde jeg et typisk spiseraid, der jeg bare hadde lyst på mer og mer,- popkorn, kjeks, sjokolade, is, kake, ja, jeg fikk i meg det meste :) (dette er noe av forklaringen på den lange turen i dag...)

 

Jeg er enig; Det viktigste er at vi er fornøyd, men helt beng må vi ikke gi!! Da er det snart tilbake til dårlig selvbilde og annet ubehag. Jeg er veldig fornøyd nå, er ikke så veldig opptatt av de siste 1-2 kiloene, men vil selvfølgelig gjerne nå 64 slik som deg. Tenker at det hele skal gå naturlig og avslappet for seg. Jeg må begynne å tenke at livsstilen er endret, og at slik skal det forbli.

 

Ha en strålende feiring i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg greier å få drillet inn minst to økter skikkelig trening i uka, minst to frukter pr dag, et glass melk (biola naturell el.l) og en yoghurt (må finne et alternativ mellom de vanlige kaloribombene og 0% fett/20% aspartam-alternativene) pr dag, og lar være å spise til jeg blir så mett at det gjør vondt, tror jeg mye er gjort for å holde dette syndige legemet slankt. Og i tillegg tar med det jeg har lært gjennom å telle kalorier så lenge som jeg har.

 

For noen år siden trente jeg meg ganske godt opp, uten å ha noe slankeperspektiv på det. Det var deilig å fokusere på å ha en sterk, glad, godt fungerende kropp, i stedet for vekt og utseende. Jeg håper jeg kan ha det fokuset på trening igjen nå. I det siste har jeg vært veldig opptatt av forbrente kalorier, og antall trimpoeng.

 

Det er planen. De siste dagene har fokuset vært på fløteis. Den perfekte frøken K blir aldri noen maratonløper, men jeg tenker hun heller kan få være en tettbygd, stuttbeint og ilter kampsportutøver (siden det høres litt stiligere ut enn bryter) enn en sofagris som har en boks trikolor-is med peanøtter på magen mens hun ser på paradise hotell.

 

Jeg har vært flink lenge nå. Det har gitt resultater. Det er kjedelig å være flink, så jeg vil slippe å slanke meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Etter et lass med kaker, brus og is, gleder jeg meg til en helt vanlig dag i morgen. " Velsignet være Ingers rugbrød", tenker jeg her jeg sitter helt ubehagelig stappa.

 

Veide 65,8 i morges. Det blir denne ukas veiedag, da morgendagen neppe kan gi gode resultater. Nå skal jeg prøve å kvitte meg med resten av kiloene før sydenturen. Jeg er litt umotivert, drittlei av å være flink, men et mål er et mål og jeg vil jo bli helt fornøyd!

 

Jeg er blitt glad i, og også avhengig av å trimme. Det hadde jeg aldri trodd skulle skje! Men det gir en utrolig god følelse å kjenne at kroppen virker som den skal, og at jeg faktisk er i stand til både å løpe og ta meg ganske hardt ut. Slik ønsker jeg at det skal fortsette å være, men som tidligere sagt, er ikke mitt problem aktivitetsnivået, men heller inntaket av snop og søtsaker.

 

Siden jeg ikke nådde 64 kilo til 17. mai slik målet mitt var, setter jeg nå en ny dato: INNEN 12. JUNI SKAL JEG VEIE 64 KILO (+-).

 

Håper du er med og heier meg frem, det kan jeg saktens trenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, velsignet være Ingers rugbrød! Her har utskeielsen stort sett vært chablis. Og fokuset er på at jeg skal greie å kreke meg bort på treningsstudio i morgen. Jeg føler meg så tung i ræva at jeg tror jeg må lokke med at jeg skal ta det helt rolig for at jeg skal greie å komme meg dit. Jeg håper likevel at det skal kjennes greit ut når jeg først er der, og at sløvheten forsvinner.

 

Nå er det heldigvis tomt for godter i huset, og jeg skal spise eple.

 

Jeg kommer til å bli her inne ei god stund til, så jeg skal både heie og kjefte på deg, alt ettersom. Selv trenger jeg litt tid på å greie å finne en fornuftig langsiktig tilnærming til mat og aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang denne uka også, 100 gram. Jeg tror forbrenningen er omtrent der den skal være, og at jeg bare skal spise fornuftig, og veie meg. Jeg fortsetter å registrere vekt, mål og trim. Midjemålet minket voldomt i starten, men i det siste har det vært lite bevegelse. Jeg håper at god innsats på treningsfronten skal stramme litt ekstra opp. Nå som jeg spiser mer, regner jeg med mer utbytte av treninga.

 

Jeg fikk trent i dag, 3,5 trimpoeng, så nå er jeg i rute. I tillegg har jeg gått rundt med skritteller, og jeg hadde 10000 skritt før jeg gikk fra jobb. Det var overraskende mye. Og jeg har fått i meg et lite glass biola, yoghurt (Ja!) og et eple. Og da er jeg fornøyd med maten og.

 

Har du tort å veie deg etter gårsdagens utskeielser, giraffe? Eller drøyer du til i morgen?

 

040110: 75,1 kg, 92 cm midje

110110: 75,1 kg, 90 cm midje

180110: 74,1 kg, 88 cm midje

250110: 73,7 kg, 87 cm midje

010210: 73,0 kg, 87 cm midje

080210: 71,9 kg, 86 cm midje

150210: 70,6 kg, 85 cm midje

220210: 69,5 kg, 84 cm midje

010310: 69,5 kg, 82 cm midje

080310: 69,1 kg, 82 cm midje

160310: 68,9 kg, 82 cm midje

230310: 69,1 kg, ?

300310: 67,5 kg, ?

060410: 67,0 kg, ?

130410: 66,2 kg, 80 cm midje

200410: 66,5 kg, 80 cm midje

270410: 65,6 kg, 80 cm midje

040510: 65,1 kg, 80 cm midje

110510: 64,5 kg, 80 cm midje

180510: 64,4 kg, 79 cm midje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Du er neppe så tung i rævva med dine 64 kilo :) Jeg veide meg i går, og tenkte det fikk være bra. Ender på 1395 i dag. Skulle bare sjekke sånn innimellom, og idag kom jeg nok godt ut takket være Vesterålens fiskeboller til middag!

 

Til helga er det konfirmasjon og da skal jeg kose meg, men før det skal jeg trimme og sykle atskillige mil. Har endelig fått fikset sykkelen, sommeren er kommet og livet er fint! ;) Men magen er fremdeles så stor,- er det ikke håp for den mon tro??

 

Vi snakkes, nå venter fruene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har bestemt meg for at jeg er tynning nå, men ei uke uten trening (kombinert med alt for gode resultater til å ha spist så mye is) gjør at treningsmotivasjonen synker.

 

Du er mandagsveier du, ja. Gratulerer med fint resultat i går, forresten! Og et meeeget moderat inntak i dag.

 

Det der med magen driver jeg å forsoner meg med. Den kommer alltid til å være svær i forhold til resten av kroppen, og nå har jeg i tillegg fått meg litt hudproblematikk. Det ser helt jævlig ut når jeg bøyer meg framover. Og jeg vurderer på ingen måte kirurgi! Jeg skal bare leve med det.

 

Ellers: ingen is i dag. To øl. Det er vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Nei, nei,- jeg er ikke mandagsveier, jeg visste bare at det ville være veldig demotiverende å veie meg dagen etter 17. mai, for da ble det jo endel ekstra. Skal holde meg til tirsdagen fremover, jeg bare juksa litt denne uka...

 

Jeg kunne aldri lagt meg under kniven for å fjerne livserfaringen som har lagt seg litt her og der på kroppen min. Kenguru-magen er beviset på at jeg har huset to små krabater der inne, så det er bare å finne en bikinibukse som er litt høyere foran, så blir det ganske bra faktisk!

 

Har akkurat sittet på TV3 Web-tv og mesket meg med svenske hollywoodfruer. Har blitt helt betatt av Maria Montazami,- hun er så gjennomført blond både på utsiden og innsiden :D (Nå skjønner du sikkert at jeg ikke tilhører de blonde, siden jeg harselerer litt...)

 

Været er strålende, og nå skal jeg snart ut å gå tur. Tenkte å sykle til jobben i dag også,- det er ca. to mil tur/retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

5,9 trimpoeng i dag! Det har dessverre ført til en hunger uten like, jeg har spist middag to ganger, og jeg har nettopp spist is med nonstop og peanøtter. Smakte himmelsk, men isen ++ ga meg 400 ekstra kalorier, så den burde jeg klart å styre unna! Siden jeg har brent av over 1100 før i dag, håper jeg likevel at det går bra. Foreløpig ser det bra ut så langt denne uka, og jeg føler meg fresh, fin og full av energi :)

 

Ha en strålende aften :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæggern! 5,9 trimpoeng, det var da voldsomt! Det er nesten så jeg synes du fortjener den isen.

 

Jeg har selv vært skikkelig sulten i dag, og har allerede spist kveldsmaten min, og dobbel porsjon av den. Det er forsåvidt greit, men ikke etter snickersis...

 

Jeg forstår den facinasjonen av hollywoodfruene, det er virkelig langt ute... Før i tiden var jeg litt sånn intellektuell, men jeg blir bare mer og mer glad i lettbent underholdning, særlig sånt som er tøysete. Synske damer er en favoritt! Jeg mener alvorlig det er sprøyt, men føler en snedig dragning mot det.

 

Jeg planlegger å legge meg tidlig i kveld. Har vært veldig trøtt i dag, og håper å være kvikkere i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 trimpoeng, og godt fornøyd med det! Det er deilig å være sånn brennende varm inn i knoklene, men jeg strever med å mobilisere energi til å gå inn i dusjen. Hvis jeg får spist litt melon før jeg legger meg, vil jeg også være i mål med maten.

 

Melon, ikke nøtter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Litt for mye mat på meg i går. Det ble både kanelbolle og lefse, og det ødela for at jeg holdt meg innenfor de hellige 1600. Kanskje sklir det lett ut hvis jeg ikke registrerer daglig, eller kanskje er det bare en dårlig unnskyldning... Jeg vet jo at boller og lefser ikke står på menyen, og i hvertfall ikke på en helt vanlig torsdag.

 

Hadde en sulten dag i går også, og årsaken er trimøkta dagen før, - den endte tilslutt på 6,4 poeng. Godværet er slutt, ute regner det, men jeg håper på oppholdsvær så jeg slipper å trimme i fullt regntøy. Det kan bli litt i overkant klamt i denne temperaturen.

 

Når det gjelder nøtter, er det jo hårreisende hvordan bare 4-5 mandler slår ut på tabellen. Likefullt er nøtter meget sunt, særlig for oss kvinner. De inneholder jo sunt fett, så jeg tror nok man kan spise litt av det innimellom. MEN alt med måte, selvfølgelig.

 

Selv har jeg skeiet LITT ut er par dager, og det vises umiddelbart på vekta. I dag viste den det samme som på mandag morgen, og jeg er jo ikke helt fornøyd med det. Vil jo så fryktelig gjerne under 65 snart, men da må jeg nok klare å legge lefsene på hylla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, lefser og kanelboller er ikke helt greia. Men jeg spiser litt sånt nå, men prøver å spise lite av det. Nøtter har også en plass i kostholdet mitt, men målet er jo å ikke spise opp posen. Hvis jeg har en pose i huset er det alt for lett å spise alt, så jeg tenker at sånt må begrenses til når jeg har besøk og alt helles i en skål, og DELES.

 

Skal se om jeg greier å komme meg på tur i dag, ellers ser det mørkt ut for 10 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Typisk usunt-kosthold-helg, med snitter og kaker og snitter og kaker nok en gang. Jeg har aldri skjønt hvorfor alle snitter skal klines ned med diverse majoneser, remulader, waldorfer og annet fett griseri. Man aner fred og ingen fare helt til man setter kniven i roastbiffen,- da tyter det ut på alle kanter! Jeg er ikke glad i sånt, og prøver å skrape det av så diskrè jeg kan. Slikt kosthold medfører ofte fullstendig fordøyelsesstopp for meg, og det er godt å begynne på ny frisk fra i dag. Ingers rug og gode, gamle ryvita!

 

Det er ikke realistisk å tenke på nedgang i morgen, men jeg håper jeg har holdt vekta stabil, dvs. sånn ca. på 65,7.

 

Sydenturen nærmer seg med stormskritt, så nå får vi bare be om at Hellasfolket og alle vulkaner holder seg sånn noenlunde i ro slik at vi i hverfall kommer oss ned. Om vi skulle blir sittende litt askefaste der nede i syden noen ekstra dager, så skal vi nok klare oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært ei helt håpløs helg for meg også, når det gjelder mat. Har vært bortreist, og det har egentlig vært for lite mat jeg liker i skapene, så jeg har spist tullemat fra veska. Jeg håper nesten på oppgang i morgen, sånn at jeg forstår at jeg ikke kan stappe i meg på samme måte som før. Jeg nådde ikke opp med trimpoengene heller, og endte på åtte.

 

Det høres nydelig ut med sydentur! Håper du føler deg tøff i bikini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Det har vært ei helt håpløs helg for meg også' date=' når det gjelder mat. Har vært bortreist, og det har egentlig vært for lite mat jeg liker i skapene, så jeg har spist tullemat fra veska. Jeg håer nesten å ogang i morgen, sånn at jeg forstår at jeg ikke kan stappe i meg på samme måte som før. Jeg nådde ikke opp med trimpoengene heller, og endte på åtte.

 

Det høres nydelig ut med sydentur! Håper du føler deg tøff i bikini.[/quote']

 

Tullemat i veska? Det er ei tulleveske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med den bikinien, gitt. Jeg har nok aldrig smurt meg inn med olje og spradet rundt, og planlegger ikke å gjøre det nå heller. Men det å føle seg bra i dongeribukse er også noe!

 

Tallet i dag var 65,1. Det er 0,7 kilo opp på ei uke, så her må man ta seg alvorlig sammen. Hvis jeg fortsetter på denne måten er jeg tjukkas igjen før høsten. Jeg registrerte en fiktiv dag, der jeg sier meg mett til frokost og lunsj, legger meg 600 kalorier til middag, og tar et glass vin og to kuler is, og da holder jeg meg fint innenfor det jeg skal spise. Det der må jeg jo greie fint. Jeg må bare planlegge kosen. Tullveska må bort! Mat som spises med andre er noe annet enn det som smugspises.

 

Her skal det rapporteres videre! Og trimmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...