Gå til innhold

Den perfekte frøken K's herlige liv


Gjest avk
 Share

Anbefalte innlegg

Strålende treningsøkt: drøyt fem minutter oppvarming, en halvtime styrketrening (uten pauser), 20 minutter ellipse og drøyt et kvarter på tredemølle.

 

Tredemøllen var nærmest et uhell: jeg måtte hente vann før programmet på ellipsemaskina var ferdig, og da jeg kom tilbake hadde det bare avsluttet. Så da gikk jeg på tredemøllen, og over halve tiden løp jeg, og deler av tiden løp jeg fort (til meg å være da). Det er artig! Beina holder helt fint, men det er tøft for pusten.

 

Ganske fornøyd med dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Løping er gøy! Så artig at du oppdaget at du er god til å løpe og at beina holder! Tipper du også merker at kroppen har kvittet seg med et par 5-kilos potetsekker,- sånn i vekt altså. Det er mye det!

 

Selv løp/gikk jeg ti kilometer i går ettermiddag, og det føltes godt! Det har vært en travel uke, og jeg har ikke hatt tid til noen skikkelig trimøkt før igår. Jeg har spist sunt men godt denne uka, selv om jeg i skrivende stund sitter med munnen full av sjokolade. Planen er at jeg skal unne meg en 200-grams denne helga,- halve i kveld, og resten i morgen kveld. Så gjenstår det å se da, om det lar seg gjøre...Nå må jeg da snart klare å si NEI! til fråtsing og overspising!

 

Masse lykke til!

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker godt at jeg er lettere, ja! Og det er deilig.

 

I dag er er jeg trøtt, sulten og godtesjuk. Jeg har spist for mye taco, og en bitteliten snickers (91 kalorier), og nå er det rødvin på bordet. Fullstendig hvile i dag. Jeg får sove skikkelig i natt, og ta meg sammen resten av helga.

 

Jeg er litt stolt over at jeg nøyde meg med den lille sjokoladen, istedet for å røske opp posen. Men kvelden er ung...

 

Og lykke til med måteholdet! Det er et langt prosjekt... God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp og dvask dag. Jeg har følt meg oppblåst og giddalaus, og har tilogmed spist is, ganske mye is. Nå har jeg tatt vinterpelsen av, badet og filt og lakket, og jeg håper et det skal gi meg et løft ut i morgendagen. Da planlegger jeg svømmehall med jenta mi, og jeg håper å få svømt såpass at jeg blir sliten. Hun er sju år og svømmer godt, men må jo passes på endel.

 

Dårlig dag. Det kjennes ut som jeg er på vei i feil retning, og jeg må nok bruke litt tid på å motivere meg selv igjen. Det er bare så dumt å spise en halv boks is når en ikke er så glad i is en gang. Og mett. Tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er tilbake nå! Nå har jeg svømt skikkelig en stund, og bedrevet bading en litt lengre stund, og det kom 1,8 trimpoeng ut av det. Jeg er jo ikke sikker på om den registreringa blir riktig, men gjør så godt jeg kan. Noterte 15 minutter brystsvømming, og en halv time rolig svømming, og var i vannet en time og 20 minutter. Jeg tror ikke jeg har vært for snill mot meg selv.

 

Det ble is til dessert i dag og, men det var ca 50 gram, og jeg tenker det er ok, så lenge jeg ikke finner på noe tull utover kvelden. Og nå er det heldigvis tomt! Jeg har ikke noe særlig tro på veiinga mi på tirsdag, men det viktigste er å få rørt seg , og spise fornuftig, så skal jeg være i mål til rett tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt helt av denne helga! På fredag inntok jeg sjokolade under kontrollerte forhold og i moderate mengder, men i går, lørdag, endte det i et fråtseri uten like.

 

I dag er jeg selvfølgelig full av anger, og det har stort sett gått greit i dag. En liten trimtur har det også blitt, og jeg håper sååå inderlig at jeg ser 66-tallet igjen i morgen! Det er nesten så jeg ikke fortjener det, men jeg har jo vært flink og fornøyd den første delen av uka. Spennende blir det i alle fall.

 

Jeg krysser fingrene for morgendagens veiing. Føler at nå har jeg bare tiden og veien, så nå må jeg stå på for å komme i mål!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingre for deg og! En dag kan vel ikke velte hele uka? For meg var det vel bare mandag og onsdag som ble riktig med tanke på mat, og jeg tror ikke jeg skal gå amok før jeg legger meg i kveld. 3 av 7 gode dager er for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått gjennom det jeg har spist denne uka. Det jeg ser er at så lenge jeg greier å få til en middag med lite kalorier (og da går det bare ikke med taco, ikke engang når jeg sparer inn på skjellene og osten), og ikke spiser kake og godter og tull (inkludert møtebaguett) går det veldig bra. Da kan jeg tilogmed spise den tvilsomme kveldsmaten min, med mandler og rosiner i.

 

Konklusjon: planlegging av middag neste uke (ikke pitabrød til fiskekaker, selv om det går fort!), og null søtt (unntatt ti gram rosiner pr dag). Jeg skal ikke passere 1600 kalorier, bortsett fra dager med over 3 trimpoeng (og da er grensa 1650), og fredag og lørdag, da grensa er 1750. Og jeg skal ha 10 trimpoeng. Rapport avlegges daglig.

 

Er du med giraffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 66,5 i dag, og jeg er strålende fornøyd, selv om jeg var der for fire uker siden også. Jeg synes det er vanskelig å holde meg under 1600, selv om det er det jeg har som mål. Ofte ender jeg så vidt over 1700, men jeg er med på daglig rapport. Du er jo en streng dame, og daglig rapportering vil forhåpentligvis virke skjerpende for meg :)

 

Pølsebrød, hamburgerbrød, pitabrød o.l. inneholder usannsynlig mange kalorier. De er rett og slett proppfulle av tomme karbohydrater. Synd men sant..

 

Jeg klarer meg ikke uten søtsaker. Starter alltid dagen med to skiver Ingers rugbrød med jordbærsyltetøy, og jeg avslutter ofte dagen med eple og bananbiter med vaniljekesam/-yoghurt og rosintopping (ca. 10 gram).. Endel kalorier, men jeg er så søtsugen på kvelden, og det hjelper meg å styre klar fra sjokkisen.

 

Denne uka jobber jeg fryktelig mye, og dette går utover trimmen. Mitt mål er 7 trimpoeng i uka, og jeg skal forsøke å klare det! Må nok ta noen økter til helga.

 

Lykke til på denne fine dagen! Askesky eller ikke,- her er det superfint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ender på 1704 kalorier i dag. Jeg kom i skade for å spise 3 ruter sjokolade som sto ensomme og forlatte i en liten skål på jobben. Disse ga meg 140 (!!!) ekstra kalorier. Så sånn er det. Ingen trim i dag, men jeg har vevd. Å veva er å leva!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det nok 1400, og 0,7 trimpoeng (rockering i kombinasjon med tv3). Så jeg er fornøyd! Jeg har igjen kveldsmat og et eple, men det er regnet inn.

 

1704 er innenfor. Da ligger det an til videre nedgang, men en har liksom ikke så mye slingringsmonn til helga... Jeg synes det høres artig ut å veve! Hva vever du? Hmmm, jeg burde begynne med noe sånt, i stedet for å se så mye drit på tv.

 

Det blir veiedag for meg i morgen. Jeg er ikke så optimistisk, men man får se, jeg har blitt overrasket før.

 

Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå vever jeg en firkantet duk i lingarn. Litt sånn gammeldags stil kan man mildt sagt si, men jeg bruker freshe farger, så den blir nok ok på kjøkkenbordet. Jeg er med i en vevgruppe hvor vi har ti vever som man kan veve ulike ting på,- filleryer, pledd, løpere, puter, møbelstoff, brikker, små og store duker, osv. Gjennomsnittsalderen er sikkert minst 75 år, og da er jeg med på å dra ned snittet noe kraftig.

 

Men det er hyggelige damer som strutter av kunnskap om lefser, flattbrød, bunadbroderi og selvfølgelig veving. Og det beste av alt; MANDAGSKVELDEN ER BARE, BARE MIN, MIN, MIN!! Veving er en høyst underkjent terapiform,- det er så deilig å bare sitte der å produsere i mitt eget tempo, uten mas og kjas og forventninger om resultatet. Med andre ord helt motsatt av min ellers så travle hverdag...

 

Lykke-lykke til på veiedag i morgen! Tipper nok du glefser en bit av 66-tallet og havner på et nytt tall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble oppgang, gitt! 300 gram opp, og 66,5. Det er jo litt skuffende, selv om jeg hadde en mistanke.

 

Jeg er ikke så sikker på om oppgangen er reell. Magen min er litt ustabil, og nå har det gått sakte en stund. Det er veldig irriterende, for sånn har det ikke vært før. Det kan hende at kroppen min reagerer på slankinga, men det er vel bare å holde ut nå som jeg nærmer meg målet. Og det er jo resultatene i det lange løp som teller.

 

Det ble en flink dag i går. Jeg greier ikke samme flinkhet i dag, da det er samboeren som lager middag, og jeg skal drikke to glass vin med venner i kveld. Men jeg skal trene, og skal likevel ikke passere 1650.

 

 

 

040110: 75,1 kg, 92 cm midje

110110: 75,1 kg, 90 cm midje

180110: 74,1 kg, 88 cm midje

250110: 73,7 kg, 87 cm midje

010210: 73,0 kg, 87 cm midje

080210: 71,9 kg, 86 cm midje

150210: 70,6 kg, 85 cm midje

220210: 69,5 kg, 84 cm midje

010310: 69,5 kg, 82 cm midje

080310: 69,1 kg, 82 cm midje

160310: 68,9 kg, 82 cm midje

230310: 69,1 kg, ?

300310: 67,5 kg, ?

060410: 67,0 kg, ?

130410: 66,2 kg, 80 cm midje

200410: 66,5 kg, 80 cm midje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la meg sulten i går, selv om jeg spiste 3 ryvita kl. halv ni på kvelden. Sulten gnog hele natten, noe som førte til dårlig søvn og en litt sliten dag i dag. Da jeg våknet følte jeg meg helt underernært, og det kjentes ut som jeg veide i underkant av 30 kilo.

 

Fortvil ikke over vekta,- de siste kiloene henger nok bedre på, og jeg hører at andre har stillstand på vekta selv om de følger opplegget til punkt og prikke. Jeg anser meg selv som heldig som har klart å få av meg over 8 kilo, tross mange sprekker og dårlige perioder. Så gjenstår det å se hvordan det blir med de siste mine. Kanskje må jeg prøve å skrenke inn matinntaket ytterligere. Jeg ligger stadig litt for høyt ser jeg, men jeg nekter å gå sulten til sengs!

 

Hold ut, hold ut, kjære tante Sofie! Om tre, fire uker har vi nådd trivselsvekta vår og da kan vi slappe litt mer av. For min del vil jeg nok alltid måtte kjempe en liten kamp mot søtsakene. Allerede som toåring klarte jeg å dra kjøkkenstolen bort til matskapet for å stjele sukkerbiter fra midterste hylle, så en uforbederlig hang til søtsaker har jeg alltid hatt.

 

I dag står jeg for middagen, og da blir det wok-mat med masse grønt som er lett og god. Jeg er samboer med en typisk norsk potetmann, så mine retter får sjelden middagstittel. Det er nemlig bare retter med potet-tilbehør som er "middag" :)

 

Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe særlig å legge seg sulten! Jeg prøver å passe på at jeg har litt å gå på til kvelden , så jeg kan spise en skikkelig sen kveldsmat. Og jeg har vanligvis igjen litt til frukt og melk. Jeg spiser heller mindre til frokost.

 

Jeg trodde jeg skulle ha en kurs- og møtefri uke, men i morrest fikk jeg beskjed om at jeg skulle på kurs. Og da kom den sedvanlige baguetten på bordet til lunsj. Og twist. Jeg kastet halvparten av baguetten (men spiste all osten), men det ble likevel 400 kalorier (tror jeg...), og jeg tror jeg nøyde meg med 5 twist. Det gode er at det ble sodd til middag, så jeg holdt meg innenfor der.

 

OG! 4,2 trimpoeng! Det ble ca 5 minutter oppvarming, en halvtime styrketrening, en halvtime på ellipsemaskina, og 20 minutter på tredemølla. Jeg føler meg sprek!

 

Så langt: jeg tror jeg holde meg innenfor mine 1600 i dag, inkludert to glass vin. Da er det også plass til en liten kveldsmat.

 

Jeg kjenner til det der med sukkerbitene, giraffe! Når jeg ble større blandet jeg sukker og kakao i en kopp og smugspiste på rommet mitt. Kan ikke forstå at jeg ikke ble tjukk tidligere (kanskje fordi sukker var det eneste jeg spiste...) Og jeg er fortsatt solgt når noen setter en skål twist foran meg, skjønt jeg nå er i stand til å la enkelte biter ligge (kokos).

 

Akkurat nå har jeg stor tro på neste veiing. Dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det går bra! Litt tidlig å skrive om dagens allerede loggførte 1533 kcal, men jeg gjør det likevel. Kveldsen skal bestå av 300 gram honningmelon og 3 ryvita knekkebrød, og da bør jeg vel ha fått metta mi.

 

Trim blir det ikke i dag. Er alene hjemme med den minste, og da kan jeg ikke godt løpe fra henne :) Satser på at været holder, og at jeg er litt friskere og raskere i morgen. Planen er en løpetur i skogen før kveldsvakta.

 

Det høres ut som du har full kontroll, og du er jo superflink til å trene!! Jeg synes det er en bragd å klare å bare ta 5 twist. Det vitner om selvkontroll. Jeg har spist 2 festkarameller på jobb, og bare to! Til å være meg, er det slett ikke dårlig, men strengt tatt burde vi begge la være å falle for slike fristelser midt i uka....

 

Jeg har klippetro på at vi begge raser ned i vekt denne uka. Vi satser vel begge på å se 65-tallet neste uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte på 1662, og ofret et tredje glass vin (gratis). I tillegg rørte jeg ikke peanøttene. Jeg er fornøyd!

 

To festkarameller er godt gjort! Jeg er nesten i stand til å ligge unna fristelsene, men når det settes foran meg er jeg ikke sterk nok. Når jeg når en slags normaltilstand håper jeg at 5 twist ikke velter dagen. Det skal så lite til før regnestykket går i stykker nå.

 

Jeg har stor tro på 65-tallet neste uke, så jeg er med. Det blir herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt: 1062. Da gjenstår kvelds hos en venninne (det kan jo bli så ymse, selv om jeg bestemmer selv...), og turen til og fra.

 

I dag veide jeg risen min for første gang, tidligere har jeg alltid gjort et grovt anslag. 100 gram (kokt) ris var overraskende mye! Kanskje jeg skal veie spaghettien skikkelig og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser meg nå som ferdig med spisingen for i dag, og ender på ca. 1611 kcal. Har spist kinesisk lunsj på restaurant, og jeg er uviss på hva slik mat innholder. Derfor blir det sånn rundt regnet,- jeg har heller ikke skikkelig kjøkkenvekt, så det blir nok alltid sånn cirka på mine utregninger.

 

Litt trim har det også blitt, til tross for vind og sludd. Sanket sårt tiltrengte 2,6 poeng, og det var ukas første...

 

Snikveiing idag fortalte meg at det nok ikke blir lett for meg å se 65-tallet til mandag, men jeg håper jo på nedgang. Skal prøve å være litt flinkere denne helga, men skal på Oslo-besøk, og da er det ikke godt å vite hva man får servert. Jeg er så frekk at jeg ofte har med meg både eple og en boks med tropisk frukt i veska i tilfelle det bare blir servert kaker og søtsaker. Litt flaut å måtte ta det frem, men kjenner jeg folk godt, så gjør det ikke noe synes jeg. Skal besøke ei venninne som har kjøpt seg ny leilighet,-et bittelite krypinn som så veldig koselig ut på prospektet :)

 

Vi tastes i morgen, natti-natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1466 og 1,6 trimpoeng!

 

Jeg takket nei til bolle, men spiste deilig hjemmebakt brød, eggerøre og salat til venninna mi, og det er jo en strålende kveldsmat! Hun er tydeligvis inne på samme spor som meg. Det var skikkelig koselig.

 

Jeg er fornøyd med meg selv. (Det er noe litt skummelt med all denne kontrollen. Jeg har aldri vært noen kontrollfrik, har heller latt ting flyte, så det er noe ekkelt med det. En personlighetsforandring, kanskje... Det vil jeg jo ikke. Jeg vil ikke være så flink alltid. Jeg vil være kul!)

 

Og du ligger vel innenfor det der ok-feltet selv med fiskebolle og 5 rosiner?

 

Det høres deilig ut med besøk hos venninne. Reiser du uten familien? Blir det shopping?

 

Det blir artig å se over helga! Jeg har fortsatt stor tro på 65-tallet. Uka etter det kan jeg ikke håpe på annet enn stillstand.

 

Og nå trenger jeg sårt noen nye klær... Det får visst bli på neste lønning. Igjen.

 

Og nå er det pinadø natta for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveiing er noe stort tull, men jeg synes selv jeg har vært flink med matinntaket denne uka. Derfor tok jeg en rask veiing i morges, og vekta viste 68 kilo! Skrekk og gru, hva skjer? Går jeg bananas i kjøleskapet om natten i søvne?

 

Dessverre er det ikke annet å gjøre enn det jeg allerede har gjort, og hvis jeg ikke går ned har jeg kanskje litt vektstopp. Det er da det gjelder å holde motivasjonen oppe, og da er det godt jeg har deg! :)

 

Jeg har barnefri helg, og skal til Oslo sammen med samboeren min. Vi er "Den nye familien"; jeg har to små jenter fra et tidligere forhold, han har to store gutter fra et tidligere forhold, og sammen har vi to kastrerte og velvoksne katter... Shopping blir det neppe, for jeg har brukt opp alle pengene mine på ferier, Kreta til sommeren, og London i høstferien. DA skal vi shoppe!!

 

Har forresten kjøpt en god del nye klær i det siste. Det har vært belønning til meg selv underveis når jeg har rundet nye tall på veien nedover. Det siste var tre nye dongeribukser i str. 38!

 

Taster i kveld for å avgi ytterligere rapport. På aksel geværrrr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Snikveiing er tull! Jeg gjør det selv iblant, men greier å ikke ta tallet alvorlig. Har gjort det selv noen ganger denne uka, og jeg vet at jeg har gjort alt riktig, selv om det ikke ser bra ut. Det er veiingen mandag (vanligvis tirsdag) som teller, og hvis det ikke blir bedre da, så slipper det snart. Det er jeg sikker på. En går ned i vekt også hvis en bare ligger bittelitt under det kroppen bruker, det tar bare så lang tid.

 

Jeg har kjøpt en liten topp til en hundrings i dag. Mest fordi jeg skal huske følelsen av å kjøpe klær, tror jeg. Jeg synes det er vanskelig å finne noe fint. Det ble størrelse 40, siden jeg "trekker litt over brystet", som de sier.

 

Nå er jeg stappmett etter pølserisotto, og har plenty kalorier igjen til kvelden. Da skal jeg spise mango! Men først skal jeg trene, jeg får se om jeg greier å gjenta tirsdagens bragd.

 

Det høres deilig ut med kjærestetur! Det blir lite av sånt for oss, vi bor langt borte fra familiene våre, og mangler barnevakt (barn på sju og fire). Men vi reiser på storbyferie til sommeren, alene, og det blir nydelig. Kanskje jeg kan få handlet litt da, mens han ser fotball, eller noe.

 

Ellers: slitsom dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ender på hele 1853 i dag. Det som veltet det hele var en Go morgen yoghurt med nøtter. Jeg var rett og slett ikke klar over at den inneholdt over 300 kcal. På den annen side er verken yoghurt eller nøtter av det aller verste, og spist er spist. I tillegg må jeg ha litt kvelds, og da ble altså dette resultatet...

 

Satser på å få trimmet litt mer i helga. Denne uka har vært travlere enn ønskelig!

 

Ellers: PMS så det holder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...