Gå til innhold

Starten til et aktivere liv = "ned i vekt"!


Gjest Good4me

Anbefalte innlegg

Gjest Good4me

Jeg må si det er mye motivasjon å hente i dette diskusjonsforumet.

 

Jeg skal ned, mye ned, veldig mye ned, over 40 kg. i hvert fall. Hvor mye nøyaktig vet jeg ikke, jeg har ikke veid meg på mange år. Drømmevekten er 85 kg, for en mann på 1,84 m helt OK.

Jeg antar at jeg veier et sted mellom 140-150 kg.

Jeg trenger vel små skritt for å komme i gang. Dette innlegget er vel første steg på veien.

Jeg er mektig imponert av så mange flinke mennesker her.

Men det aller viktigste er vel å kunne holde vedlike "idealvekten", ikke falle tilbake i gamle mønstre for så å gå opp igjen, den såkalte "Jojo-effekten".

 

Jeg vil nok melde meg når jeg på alvor har definert start- og målvekt samt laget de første reelle planene.

 

Den måten Leeplay har fått bort kiloene sine er en vei for meg å gå, kanskje ikke så konsekvent med såpass mye trening, men med masse bevegelse, helst med fysiske aktiviteter hver dag.

 

Det blir ikke lett å se sannheten i øyne ved å se ned på badevekten, men det er nødvendig for å få bekreftet bange anelser. Håper jeg ser noe badevekt når jeg titter ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 455
  • Created
  • Siste svar

heisann;)

 

velkommen inn hitt, kan være greit å starte litt i det små. Det tar tid å kommer fram til punktet der nok er nok. Og ikke mist og snu alle de gale vanene.

Greit å starte i små og ta mer flere gode valg etterhvert som ukene går.

 

Brått er mange småting som man synes var tøffe før blitt en selvfølge og brått er livet mye bedre enn det har vært på mange år og man bare gleder seg til å leve sunt og lenge.

 

lykke til på ferden:) skal bli artig å følge med på deg

 

klem anki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Heisann og velkommen i Vektklubben :) Kjøp deg ny vekt/ eller skift batteri i den gamle, og opp på vekta med deg......for da har du mulighet til å gå ned mange kilo til sommeren. Ja det ER tøft å se ned på tallet som lyser mot en......men det må til, så hopp i det. Det er få ting jeg angrer sånn på i livet, som det at jeg har tillatt meg å bli nesten 150 kilo, skulle satt igang leeenge før 4. jan 2010 :D Jeg kan love deg at redusert vekt= økt trivsel og velvære.

 

Lykke til, gleder meg til å følge deg videre!!

Hilsen Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens!

 

Takk for positive og støttende bidrag.

 

Var i går på gymmen, syklet 24 min., deretter vekter og benkpress. Saunaen etterpå var deilig. Men så ble det et par øl og peanøtter foran TVen etterpå. En kopp te og et eple hadde vært det riktige, eller en proteinshake for den saks skyld.

 

Jeg trenger noen dager til før jeg klatrer på vekten, men da skal det være "Kickoff".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl og peanøtter kan jo være godt det, men......skulle du ikke stelle godt med kroppen? Jeg likte den første aktiviteten din bedre!!!:)

Stå på dette greier du hvis du vil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jeg den første til å være enig med deg i ! Jeg har strevd med vekta i hele mitt voksne liv. Jeg har aldri vært storspiser eller sjokoman. Jeg har alltid trent mer eller mindre. Men vekta er bare umulig...

Nå har jeg vært en del syk og bruker mye medisin, men sakte , sakte går vekta nedover nå.

Jeg prøver og jeg vil bare så gjerne si til alle som strever- det er ditt valg, ingen kan gjøre det for deg.

Og tenk på hvor heldige vi er som fortsatt kan gjøre noe for at helsa skal være god- alle får ikke den sjansen....... Så stå på!!!

 

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Good4me

29.4.10 sprakk det. Klær hadde blitt for smått, kondisen på bunnivå, kneene smertet, osv..

Jeg gikk på vekten, ikke bare én gang, nei, flere ganger. Jeg kunne ikke tro det jeg så: 148,5 kg.. Jeg ble rett og slett sjokkert!

Én ting var fra dette øyeblikket printet inn i hjernen min: nå skal det kjøres i vei prosjektet mitt: et lettere og bevegeligere liv til fryd for kroppen og viktig velvære for meg og mine omgivelser!

I uken etter var det dit og dat, bursdagfest hos venner og på jobben, andre tilstelninger. Jeg var klar for å komme i gang, men ga meg denne uken med det sedvanlige mønster.

Men startdatoen var satt: 10.5.10. Fra da av skulle livet forandres!

 

I dag, 16.5.10, er én uke gått, og i morgen skal det veies. Jeg er spent som f....!

 

Jeg har hver dag, unntatt torsdag, vært i fysisk aktivitet. Jeg har livnært meg med cornflakes, frukt, Cottage cheese, salat, tunfisk, egg, litt brød. På kvelden var det heller te istedenfor vin.

 

17. mai vil bli en fin dag for meg også, selv om det ikke blir noe festkos for meg denne gangen. Jeg skal kose meg kyllingfilet og salat.

 

Jeg skal rapportere i løpet av morgendagen hva vekten sier.

 

Forresten, jeg tror jeg må begynne å elske vekten istedenfor å hate den.

 

I ordets rette forstand har jeg et fjell foran meg, men jeg skal ikke flytte den, jeg skal få den bort for alltid. Dette trenger vilje og kraft, støtte fra dere i forumet og energi til å stå på når det stormer som mest.

 

Think positiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Spent og forventningsfull gikk jeg på vekten i morges. Den viste 142,5 kg.. Hurra for både meg og 17. mai. Erkjennelsen er slik: dette funker veldig bra om du vil og om du gjør det!

 

Jeg gleder meg til den videre utviklingen!

 

En god 17. mai til alle dere og til lykke med dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Gratulerer med dagen, gratulerer med en klok beslutning om å redusere vekten, og aller mest vil jeg gratulere med en fantastisk flott start!!! :) WOW så bra! Gledelig å høre.

 

Følger du GR eller et annet opplegg? I forrige innlegg nevnte du div. matvarer. Tror du skal være litt forsiktig med Cornflakes, har ganske høyt kcal-innhold.

 

Lykke til, blir spennende å følge deg ;)

Et godt tips fra meg: Ikke se så langt fremover. Da virker det så uoverkommelig med alle kiloene som skal bort. Lev i nuet, fra uke til uke.

 

Hilsen Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

hurra for deg og 17. mai!

Så super start, det er jo helt utrolig bra jobba!!!!

 

Du kommet inn på en god tråd her- masse flotte, flinke og motiverte mennesker!

Bruk forumet både til opp og nedturer, det hjelper faktisk.

 

Jeg følger med deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Takk for de hyggelige og oppmuntrende kommentarer og tilbakemeldinger.

 

Det som er min bane er trening, jeg må være i fysisk aktivitet, helst hver dag. Leeplay har gjennomført dette til punkt og prikke, og til de grader disiplinert. Jeg oppsøker treningsstudio bare for trene og å være i fysisk aktivitet.

Kosthold er nr. 2 på prioriteringen. Jeg skal komme senere tilbake for å spørre om råd og ideer om kosthold. Deres erfaringer, osv..

 

 

Nå føles det ikke vanskelig å unnvære pølser, is, kake, øl og vin og andre 17.mai forlystelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me
6 kilo ned på en uke!!! Dæven' date=' det er sinnsykt :) Håper bare du ikke spiser for lite nå da, sånn at du ikke klarer å fortsette i lang tid. Gleder meg til å se hvordan det går med deg fremover ;)[/quote']

 

Det var nok ikke på én uke. Jeg veide meg til sjokk 29.04.10, men mitt målrettet program begynte jeg for én uke siden. Så, hvor mye som nøyaktig gikk i denne uken nå vet jeg ikke, men det er ikke heller så viktig.

Jeg er bevisst på å ikke spise for lite, forbrenningen må holdes i gang. Jeg er glad i frukt, som er gode mellommåltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

I morgen skal det veies, alltid knyttet til forventninger og dermed svært spennende. Har begynt med tilleggsforsyninger av vitaminer og mineraler.

 

Jeg tar krom, demper søtsuget, omega 3, vitaminkompleks. I tillegg tar jeg hver dag kapsler med svartkarveolje for/mot pollenallergien. Inntak av mat og begrensning på usunn mat fungerer veldig bra.

 

Vi får se i morgen....., vekten viser vel alltid sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Jippi, da var det 3,8 kg ned denne uken.

 

Dette bekrefter at det går den rette veien. Fint å knekke 10eren.

 

Nå går med uforminsket energi mot 130 tallet. Nå er jeg svært optimistisk at jeg klarer å komme under 130 kg den 18.6..

 

Dette er morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi' date=' da var det 3,8 kg ned denne uken.

 

Dette bekrefter at det går den rette veien. Fint å knekke 10eren.

 

Nå går med uforminsket energi mot 130 tallet. Nå er jeg svært optimistisk at jeg klarer å komme under 130 kg den 18.6..

 

Dette er morsomt![/quote']

 

 

Djiiiises, sier bare jeg!!!!!! 3,8 kg på en uke er sinnsykt mye!! Grattis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Gratulerer med fantastisk flott nedgang denne uken.....virkelig imponerende ukeresultat. Det gir god motivasjon til uken som ligger foran deg.

Aner vi en "ny Leeplay" her???? Hehe

 

Ha en flott uke :D

 

Hilsen Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...