Gå til innhold

Starten til et aktivere liv = "ned i vekt"!


Gjest Good4me

Anbefalte innlegg

  • Svar 455
  • Created
  • Siste svar
Gjest Good4me

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

Anerkjennelse og oppmuntring er svært positive pådrivere!

 

Mat og trim i dag:

kl. 7.45 opp 1/2 banan og en kopp kaffe

deretter 1,5 timer fysisk aktivitet ute

kl. 10.15 frokost, Cornflakes og havremusli med lettmelk, to kopp kaffe

uteaktiviteter, graving av hull til et plommetre samt bortkjøring, malig av utemøbler

kl. 15.00 mellommåltid: Beger med Cottage cheese blandet i 1 banan

kl. 18.30 middag: ris blandet med tunfisk med chilipulver

kl. 22.00: 5 gafler middag (som over), som hadde blitt til overs etter middagen

Ellers har det vært noen kopper med deilig fruktte i kveld.

 

Jeg regner ikke på kaloriene, kanskje kommer det senere. Men så lenge mitt eget opplegg virker er det vel ikke noe som skal forandres.

 

Never change a winning team!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Disiplinen er fortsatt urokkelig.

 

Krom virker veldig godt mot søtsuget!

 

Tar vitaminer/mineraler, Omega3 og Krom hver dag.

 

Har vært noe i fysisk aktivitet hver dag unntatt lørdag.

 

Det som er viktig å skjønne, det er en lang vei å gå, men man nærmer seg målet hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Da viste vekten 136,5, det er 2,2 ned fra forrige mandag.

 

Jeg er godt fornøyd.

 

I morgen begynner sommermåneden juni, deilig vær er også på vei. Og jeg skal komme meg tydelig under 130 kg. denne måneden.

 

Legger allerede planer hvordan jeg skal mosjonere i ferien. Jeg skal ihvertfall kommer lettere tilbake fra enn startvekten er, selv om jeg skal unne med lite grann usunn mat og drikke (gleder meg til en kald øl!).

 

Jeg skal tidlig opp for å sykle mellom 1/2-1 time. Samme på kvelden. I tillegg til bading og andre fritidsaktiviteter burde dette går bra. Jeg håper det, og skal jobbe for det.

 

Men det er lenge til ferien, reiser rund 20.7., så det er 7 uker igjen med kontinuerlig nedgang i vekt. Muligens har jeg nærmet meg da 120 kg ganske mye.

 

Time will show, baderomsvekten lyver aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med nok et flott ukesresultat!

 

Hvis det fortsetter i dette tempoet før ferien begynner, så ikke glem å kjøpe ny badebukse før du tar ferie.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Gratulerer med supert ukeresultat. Jeg er imponert over din innsats. Dette går veien for deg. Gleder meg på dine vegne.

 

Hilsen Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

...og i morges skal det veies. Hurra, hurra, hurra, jeg er klippet, dropper grillmat og er klar, dette er da "wunderbar".

 

Fin søndag til alle dere aktive medslankere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Konklusjonen:

 

I begynnelsen var det Begood2me, liksom konversasjonen mellom det fysiske og kroppen min med det psykiske og åndelige i meg. Her var det frustrasjon og kamp om hvem som hadde mest innflytelse på hverdagen min. De dårlige og slappe vanene eller det intellektuelle, det å vite at forandring krever både hode og kropp samtidig i en felles viljestrategi.

 

De siste ukene har vært så positive for kroppen min, men også opp i hodet mitt, og konversasjonen er avsluttet, "alle mann om bord", skuta seiler i riktig farvann med vind i seilene. Og jeg er ikke skremt av piratene, de holder til i Aden-bukta; i overført betydning.

 

Altså: Good4me

 

Slik er situasjonsbeskrivelsen og visjonen måneder og år fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Da trekker jeg innendørs til treningsstudio for å sykle og en økt med vekttrening.

 

Etter treningen nyter jeg en proteindrink samt proteinbar (litt søtt da).

 

Til middag blir det rissalat med paprika, tunfisk, egg og chili, med litt litt brød til.

 

Spent hva vekten viser på mandag. Det er vel noe ned i alle fall, mon tro?!

 

Ønsker dere alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med 1,1 denne uken! Forstår godt at det kan oppleves som "lite" når man er blitt så godt vant som det du er med rasende fort nedgang, men det er jo det totale målet som teller, og det kommer du til fortere enn du aner! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... leste den artikkelen du henviste til i Carolines tråd. Ble så gira over resultatene til dama ,at jeg så til mannen min at jeg ønsker meg noen timer med PT i bursdagsgave. Han var ikke udelt positiv... han er vel redd jeg skal falle for en muskelbunt...hi,hi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...