Gå til innhold

Starten til et aktivere liv = "ned i vekt"!


Gjest Good4me

Anbefalte innlegg

Gjest FruFleksnes

Riktig god ferie, kos deg på tur!!! Er ikke i tvil om at du klarer å holde fokus, selv om du er på ferie!!

Tar du fergen til Kiel, kan jeg anbefale deg et fantastisk badested; TIMMENDORFER STRAND.... Kritthvit, laaang strand, flottere enn Copacabana i Rio :D

( Nord-øst for Lübeck, ligger i Lübecker Bucht )

 

 

Hilsen Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 455
  • Created
  • Siste svar
Gjest Good4me

Kom meg godt og vel frem til den tyske østersjøenskysten, etter en behagelig seilas med Color Magic til Kiel. Det blir nok ikke Timmendorfer Strand, Caro, jeg er på Camping.

Men badet har jeg alt. Østersjøen holder 23 grader for tiden, det var noen uker med stekevarmen her, det har sørget for nydelig badetemperatur. Aldri opplevd det før!

 

Når det gjelder vekten så viste det fredag morgen, 23.7., 122,1 kg. ned 0,8 siden mandag, totalt 26,4.

 

Ha det bra ale sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Nå er det omtrent tre måneder siden jeg begynte å ta kontroll over kroppen min, og ikke minst matinntaket.

Inntil nå har jeg vært usedvanlig disiplinert, ikke hadd en eneste utskeielse. Men nå i ferien er det unntaket som gjelder.

I dag spiste vi lunsj på et italiensk restaurant. Jeg så på salat, etc, all de gode valgene, men til slutt ble det pizza "tonno"(tunfisk og løk) med masse hvitløk. Det ble en stor Cola light til det. Det smakte godt, men ikke noe mer enn det.

 

Kanskje gir den omstillingen i matveien en effekt i forhold til nytelsesperspektivet? Kanskje blir ganene omskollert? Eller var det en liten touch dårlig feeling, rent matmessig, som tillot ikke en bedre nytelse. Eller, til syvende og sist, manglet det kanskje en flaske "Valpollicella" for å gjøre opplevelsen komplett.

 

Jeg fikk kjøpt noen fine ferdigsalater, som jeg supplerer med tunfisk og egg. Det skal bli deilig i hvert fall.

 

Fortsatt feriehilsen fra østersjøenskysten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jepp - tror nok ganen forandrer seg litt. Har nok med vaner å gjøre også. Men husker da jeg hadde vært superflink i månedsvis og skulle unne meg min gamle favoritt - ravioli med ost + ost og skinkesaus, begge fra Fjordland. Snakk om skuffet! Over halvparten ble kastet og jeg satt igjen med tankene "hvorfor spiste jeg dette 3 ganger i uken?"..... *ler*

 

Godt å høre at du koser deg på ferie om ikke annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drømmedamen

Hei Good4me!

 

Har lest gjennom tråden din nå, og tar av meg hatten for deg.

Snakk om strålende resultater!! Det må kjennes helt fantastisk ut å være over 25 kilo lettere nå til sommeren. Heldiggris!

 

Følger spent med på deg videre! God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med flotte tilbakemeldinger!

 

Det har vært en god vei å gå, inntil nå. Og jeg er svært motivert på veien videre. Likevel er jeg også svært opptatt på "ettervernet", som jeg kaller det. Ikke falle tilbake til gamle vaner, miste vektkontrollen, kaster over bord alle de gode målsetninger.

 

Det å gå ned i vekt er en viktig sak, men å endre til en levelig livsstil er hovedmålet.

Det er du sikkert enig i, og med oss de fleste her i forumet!

 

Gleder meg også til å følge utviklingen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drømmedamen

Du sier noe svært viktig.. Lett å være fullt fokusert på selve vektnedgangen, som jo er viktig for å lykkes!, men kanskje også lett å glemme å legge en plan videre. Been there, done that!

Har du tenkt ut noen strategier allerede? Interessant å høre hva du tenker i tilfelle, og tips mottas med takk!

Det er jo som du sier, en ny livsstil. De gamle mønstrene man har hatt over mange år sitter gjerne godt fast i ryggmargen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...snakket sammen på en kongress i Paris. Japaneren lovpriste de oppnådde lønnsvilkårene, engelskmannen strålte av glede over deres streikerett. Når nordmannen skulle fortelle noe de hadde oppnådd var det som følger: Jeg har kanskje et noe praktisk eksempel: Når jeg drar på jobben om morgenen gir jeg kona mi et klapps på rumpa. Når jeg kommer hjem fra jobben dirrer rumpa hennes fremdeles. Det kommer ikke av at un har så stor rumpe, men at vi i Norge har så kort arbeidsdag.

 

Ho, ho, ho!!!! For den som ler!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest FruFleksnes

Fantastisk innsats i ferien!!! Gratulerer...du fortjener fanfare og fyrverkeri :)

Jeg er sååå glad på dine vegne!!!!!!

 

Tenker du er stolt og kry som en hane i dag....Det har du all grunn til!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Caroline!

Ja, jeg er svært glad i dag.

 

Minstejenta har bursdag i dag. Til frokost ble det servert marsipankake fra Baker Hansen, med bringebær og krem med sjokobiter i, og pappa skuffet i seg et svært stykke, med smil rund munnen og ekstrem god samvittighet.

Og i ettermiddag blir det oppfølgeren, med kake og det hele.

 

Men så er det på normalen igjen, med Cottage cheese og Magerkesam, fordi det neste delmålet venter.

 

Ønsker oss alle lykke til mot de utfordringer som venter oss i ukene mot høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer både med en super vektnedgang og bursdag i huset!

 

Den kaka var virkelig fortjent!!! Og så er det jo noe med at enkelte dager de må bare gjennomføres med stil, uansett hva men gjør ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en nullrunde på meg denne gangen. Aktivitetsnivået skal opp og baguetter skal bare tillates til salat i helgen.

 

FruFleksnes konkluderte med at hennes vekttap også hadde noe å gjøre med det som er nevnt i overskriften. Da er vi gutter noe mer dårligstilt, kan ikke heller håper på en slik "periodebonus".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Boosten kan du gjerne få, men da får du med alt det andre som medfølger på kjøpet og! *ler*

Du har jo gått så sinnsykt ned hver uke, og det er ikke uvanlig at det plutselig bremser eller stopper opp en uke eller to. Det løsner nok igjen til neste gang skal du se! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

I samme runde glemte jeg da å si at FØR perioden, går man mindre ned....noen går i verste fall opp i vekt!!!! Vær glad du er mann du og slipper "elendigheten", hehe

 

Fra spøk til alvor! Synd du ikke fikk se nedgang denne uken. Du har hatt et meget stort vekttap over kort tid, da er det veldig normalt at den stopper opp en uke eller to. (Venter på at det samme kommer til å skje med meg)

Fortsett som du pleier...og ja, baguetter får bli helge-mat!!

 

Du er superflink, Good4me. Jeg heier masse på deg :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solvik, Krusmynte og FruFleksnes, takk for tilbakemeldinger og støtte/support. Ja, jeg klarer meg godt uten "boost" - og all det andre som følger med.

Av og til kan det hende at vi menn er også litt "pre-menstruelle", men dette relaterer seg mer til "det ikke fysiske", og da er det i hvert fall ikke snakk om "boost", kanskje "Boobs".

Jeg er på ingen måte bekymret over at nedgangen har stanset, det kommer nok i orden igjen. Det er bare å stå på og å kjøre programmet som vanlig, etter en kort tid vil dette nok regulere seg.

Etter ferien skal en del rutiner på plass igjen samt å omstille så smått fra utendørs til innendørs aktiviteter, inn i treningssenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Turtles24. Jeg tror at det vil komme minustall på mandag, føles i hvert fall sånn på kroppen. Som det har blitt sagt så har det gått fort ned for mitt vedkommende, 32 kg. på 4 måneder. Det er jeg strålende fornøyd med. Det tar nok litt lengre tid å få bort de resterende 30 kg., men det er ikke så farlig.

 

Det tar også litt tid for kroppen å komme tilbake til normalen etter ferien.

 

Jeg skal ikke presse meg på tid!!!!!!! Da vil det bli stress og mas med vektreduksjonen, og det skal jeg ikke ha.

 

Jeg er veldig motivert videre, så dette blir gøy utover høsten.

 

Gleder meg også med alle dere andre, og deres fremganger i tiden som kommer.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Heisann og hoppsann og fallerallera". Nå kom resultatet jeg ventet på.

Jeg hadde ikke trodd at det ble såpass mye, men det er jo et luksusproblem.

Det er vel bare fint at jeg slik tilbake i loopen mot høstens målsetninger.

 

I dag er jeg bare et sort smil!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...