Gå til innhold

Starten til et aktivere liv = "ned i vekt"!


Gjest Good4me

Anbefalte innlegg

Gjest FruFleksnes

Gratulerer, synes 1 kg er veldig bra!!!:D Du har blitt godt vant til høye tall, hehe. Nå er du kommet så langt ut i prosessen, at det kan nok bli slik fremover....

(Selv ser jeg oftere 0, "et eller annet" nå, enn i starten...men det er helt greit)

 

Ha en god uke!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 455
  • Created
  • Siste svar

Takk, Caroline!

Det er nok et poeng med endrede reduksjonsmønster.

Ved vektreduksjon er det mye væske, så muskelvev og deretter fett som bygges av. Har noe å gjøre med nedbrytingen og forbrenningen å gjøre.

 

Spennede å se hvordan dette utvikler seg!

 

Har investert i nye kosttilskudd, tar multivitamin og dagsbehovet mineraler samt Omega 3 fra før, som skal hjlpe til å bygge raskere ned fett.

 

Pyrulean 150 Kapsler vektkontroll

Rapid Burn 120 Kapsler

CLA 120 kapsler

 

Her er lenken om du eller noen annen er interessert i mer info: http://www.proteinfabrikken.no/Avdelinger/Proteinfabrikken/Slanking--and--Fettforbrenning.aspx

 

Vet ikke om dette virker som bekreftet i fagmiljøene.

 

Tanken er å bygge ned fettet raskere, særlig med tanke på de markante problemområder.

Jeg vil etterhvert berette om dette gir noe resultater og/eller om hvordan dette virker generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....om du får noen ekstra resultater med disse preparatene innabords!

Det finnes jo så utrolig mye i markedet at man kan jo bli gal av mindre...!

 

Jeg har litt tro på CLA i forhold til å beholde muskelmasse, når en slanker seg.

Så et program på TV for lenge siden om dette, det var virkelig interressant.

Har prøvd selv også i perioder, men kan ikke med hånden på hjertet si at det hjelper....men jeg er den typen som prøver slike produkter en stund og så gir jeg opp kanskje for fort. Det krever vel at man bruker det over tid.

Men det er jo ganske dyrt....så ser jeg ikke resultater så slutter jeg bare og da er det jo iallefall bortkasta penger, eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solvik, ja, det er dyrt. Jeg betalte vel 2000.- kr. for forsyningen som kanskje holder et par måneder. Og da var noe på tilbud! På den andre siden har jeg spart noen tusenlapper også på mindre dyrt kosthold samt innsparte midler på rødvin, øl, etc.. Da blir totusen kroner for helskost, som jeg kaller det, allikevel ganske rimelig.

Som du selv sier, prøver man noe sånt så skal det være over en lengre periode. Kroppen trenger tid på tilbakemelding, den også.

 

Kommer til å fortelle om resultater av det, sett i sammenheng med videre lavkaloridiett og fysiske aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være borte en uke på høstferie. Skal derfor ikke melde resultat kommende mandag, men uken etter er jeg på plass igjen.

 

Det går ikke helt etter boken for tiden, utslag på vekten inkludert.

 

Men, det kommer nok i orden igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I'm back to basic!

 

Da er ferien over og veiing unnagjort: 112,1 er = -0,9

 

Siden jeg koste meg delvis med fymat og Riesling, øl, kjeks, Cabernet Sauvignon og Haribo, synes jeg det er veldig bra. Jeg rapporterte siste gang for 2 uker siden. Hadde nok gått ned forforrige uke, men siste uke nå gikk det vel litt opp igjen. Forståelig nok!!!!

 

Men kosen denne gangen var deilig må jeg si. Det ble heldigvis bare et par dager hvor alle gode og riktige forsetter ble tilsidesatt.

 

Fokus er nå tilbake på "plain duty".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

0,9 i minus i ferien må vel ansees som absolutt godkjent? Ferier har en tendens til å være lik kos som igjen har en tendens til å være lik oppgang....

Velkommen tilbake, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er tilbake og med minus til og med- kjempebra jobbet!

 

Litt ekstra kos må man ha når det er ferie og hvis det betyr litt vin , øl eller godis, så synes jeg faktisk det er ok. Man skal leve mens man lever. Og du har jeo greid å balansere dette i og med at du faktisk er på minussiden.

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, SofaQueen, som jeg skrev, forforrige uke hadde jeg gått ned. Veide meg lørdag før jeg dro på ferie, veide da 111,4. Så kom fråtsingen i feireuken, ikke mer enn 2-3 dager, men opp var det i alle fall. Kom tilbake fredag, trente lørdag og søndag, dermed 112,1 kg i dag. Har ikke gått opp mye i forhold til kos, det kan man si!! Heldiggrisen er meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Du har klart dette veldig bra synes jeg. Jeg håper jeg kommer så langt at de gode vanene blir så godt innarbeidet i mitt liv, at jeg ikke har så lett for å slippe kontrollen og "fråtse" uhemmet. Jeg jobber veldig med at jeg smaker på alt, men jeg spiser som de tynne, tar kun 2 stk., 2 peanuts, 2 potetgull, 2 biter kake etc. Da går jeg ikke glipp av noe, og får smake på alt jeg har lyst til. Og i mange tilfeller er det smaken og de første bitene som er best, alt man hiver innpå etterpå er bare ekstra (prøver ihvertfall å innbille meg det!)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, SofaQueen, du har da en veldig bra tilnærming på hvordan det burde være når man en gang i fremtiden når sitt mål. Helt enig at smaksløkene er glad for den første biten, og om man holder seg til dette går det veldig fint.

Men jeg kjenner meg selv ganske godt, tror jeg. Når jeg begynner med en bit sjokolade er i neste øyeblikk alt borte, nemlig i wommen hos meg. Det samme er det med salte ting, Soletti saltstenger f. eks.. Fotballkamp på TVen så var pakningen med saltstenger borte, 250 gr. altså. Jeg vil engang vite hvor mange kalorier det var.

Jeg føler i dag at jo lenger tiden i mitt kostholdsprogram går jo bedre kan jeg avstå fra disse fristelser. Sukker og salt er muligens våre verste fiender. For meg er det bedre å avstå helt enn å prøve meg på litt av hvert; ved nåværende tidspunkt i hvert fall. Kanskje må jeg holde på med et permanent kostholdsprogram i resten av mitt liv, for å holde styr på feitingen (K. J.!) i meg og den til tider uhemmede fråtsingen. Nøkkelen ligger også i fysisk utfoldelse. Trener man jevnlig så har man lov litt mer "fymat".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker rødt!

Tenker du får litt oppmerksomhet fra damene når du kommer på den:)

Jeg har en mann som kjører sykkel- og ja jeg har vært eksosrype!

Men jeg er egentlig litt redd!

Sønnen min og samboeren kjører også sykkel, er ikke overbegeistret for jeg er så redd for at noe skal skje.

Men de ser jo skikkelig tøffe ut når de stiller i skinndress og greier!

 

Mannen min har forresten bestemt seg for å gi bort sykkelen til sønnen for han synes det er så mye trafikk og mange ulykker. Han kjører så skjelden nå.

Han dyrker heller bilinteressen. Og den deler jeg med han. vi elsker å kjøre bil begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) ..... snart er det mulig at du kan sitte på. For tiden knekker vi sammen tillatt totalvekt på sykkelen. Den er tung fra før, ca. 355 kg., derfor kan den ikke pålesses så mye. Den tåler vel 190 kg. i bagasje og passasjerer:eek:. Så noen uker til så kan du hive deg på, så gli vi lett som en fjær over Karl Johan og hilser til [highlight]Kongen[/highlight]. Så tar vi en swingom til og bukker og neier foran Stortinget for å takke på avgiftsnivået for slike motorsykler:confused:.

 

Nå har jeg i hvert fall forstått hvordan man lager smilier:D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
;) ..... snart er det mulig at du kan sitte på. For tiden knekker vi sammen tillatt totalvekt på sykkelen. Den er tung fra før' date=' ca. 355 kg., derfor kan den ikke pålesses så mye. Den tåler vel 190 kg. i bagasje og passasjerer:eek:. Så noen uker til så kan du hive deg på, så gli vi lett som en fjær over Karl Johan og hilser til [highlight']Kongen[/highlight]. Så tar vi en swingom til og bukker og neier foran Stortinget for å takke på avgiftsnivået for slike motorsykler:confused:.

 

Nå har jeg i hvert fall forstått hvordan man lager smilier:D.

 

Hihi....Foran Stortinget tar vi samtidig et lite opprop på "ja til lavere priser på frukt, grønt og sunne varer i dette landet"

 

Glemte å skrive at den sykkelvesken din er utrolig stilig. Kunne nesten tenkt meg en sånn til reisebag, hehe.....

 

God helg til deg, Good4me!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si i fra når du skal reise slik at jeg kan ta ned en veske til deg tidsnok.

Vi må da bare finne noe å feste denne på, hvordan er det med hofta? Da ville du bare ha en påminnelse til din tidligere størrelse, he, he, he. Den hadde nok kledd deg ganske fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...