Gå til innhold

Starten til et aktivere liv = "ned i vekt"!


Gjest Good4me

Anbefalte innlegg

  • Svar 455
  • Created
  • Siste svar

Ned 3,2 kg. på uken som har vært. Totalt: -35,2

Det var vel et eller annet boost mon tro.

 

Jeg var litt overrasket over stopp i forrige uke. Jeg hadde registrert nedgang noen dager før, men så var det ingen bevegelse på vekten mandag morgen. Hadde jeg veiet meg tirsdag hadde jeg antakelig hatt nedgang.

Men så er det med fast veiedag, den gjengir ikke alltid et riktig bilde, det er en momentskontroll.

Men nå er dette glemt, alt er bare rosenrødt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere for hyggelige tilbakemeldinger og oppmuntrende ord.

 

I den fasen med god vektnedgang er det som å jage 100 meter rekorden. Når du har oppnådd noe fantastisk så nullstiller du deg i samme øyeblikk, med fokus på nye rekorder.

I kveld begynner jeg å tenke på programmet i uken samt veiing neste mandag.

 

Jeg må komme i gang med å tenke på ettervern -som jeg kaller det! Hva skal jeg spise dagene og ukene etter jeg har nådd mitt mål?

Inntil nå har jeg ikke gått på GR-kurs, jeg følger mitt eget opplegg. Muligens er det en idé å gå på "GR - holde vekten kurs" når det nærmer seg målvekten en gang i desember/januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Et Holdvekten kurs er nok en smart investering. Jeg har sett litt i den nye boken de har fått på det kurset...veldig inspirerende. Da veier man seg x 1 pr måned og har i tillegg 5 valgfrie veiedager. Klarer en å holde seg innen for trivselsbelte (+/- 2 kg) gjennom kurset, får man 1/2 år gratis.

 

Jeg skal iallefall på det kurset. Ikke mange "nyslankede" som mestrer å slippe alene ut i verden, dessverre!!!

 

I tillegg kan man lage seg en tråd på Hold vekten forumet. Jeg har allerede begynt å lese litt der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 1/2 kilo i uken som gikk.

Jeg skjønner ikke helt dette, men det svinger vel noen ganger uforklarlig.

Ser ingen indikasjon om at vektøkningen er logisk.

Da er det bare å vente i spenning om det vekten viser neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Uffda......Nå må du bare stå på videre, og ikke miste fokus pga det tallet du så i dag. Er det noen jeg har virkelig tro på, ja så er det deg, Good4me ;):)

 

Lag noen magre fiskemiddager denne uken og spis minimalt med salt.

Lykke til, ønsker deg en fin uke....og så må du ikke "skye helt over" nå da!!!

 

Trøsteklem

 

PS: Har ikke lyst å føre opp ukeresultatet på loggen....Hva vil du selv?

Sååå kjipt å se det + tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøstende ord og motivasjonskikket.

 

Joda Caroline, dette ukeresultat skal med i listen, så absolutt!

 

Jeg har bare hatt medgang siden jeg begynte i slutten av april, og det har til tider gått veldig fort med vektnedgangen. Det er derfor ikke noe bekymringsverdig at det går feil vei en gang. Det er bare litt rart, på lørdag var jeg nesten 3 timer på sykkel-, ro- og styrketrening. I går gikk jeg en 9 hulls runde (omtrent 2 1/4 timer) på golfbanen. For første gang på en del år bar jeg golfbaggen selv istedenfor å bruke tralle. Tenkte på at da forbrenner jeg noe mer enn å trille golftralle. Matmessig har jeg ikke tilført noe som skulle tilsier oppgang. Kjøpte 0,5 l. proteindrink på lørdag etter treningen, men det kan vel ikke har en slik betydning for organismen/stoffskifte!?

 

Det blir sikkert et bedre resultat neste mandag, det satser jeg i hvert fall på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er så positiv! Det er inspirerende at du bare rister det av deg og fortsetter som før! Men som du skriver har jo du hatt en ekstrem vektnedgang siden du startet og du vil nok sikkert merke det som ekstra nedgang neste uke istedetfor. Totalen på hele spetember måned blir nok fantastisk for deg uansett hva vekten sa i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Vet ikke hvordan helgens trening har vært i forhold til tidligere trening kort tid før veiing, men dersom den har vært hard kan det ha noe å si. Men - som du sier selv så har det jo gått lekende lett så langt, og før eller siden kommer det gjerne en smell. Men godt å se at du ikke lar dette stoppe deg på noe som helst vis - de gode tallene kommer plutselig igjen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte og support, dere er helt utrolige.

Håper og tror på at dette vil utjevne seg igjen ved neste anledning.

 

Det er bare å stå på, men enda et hakk mer fokusert enn ellers. Liker ikke plus tall, jeg, i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgangen er trott for tiden, 0,5 kg mindre enn for 14 dager siden.

Muligens er det noe i fysiologien som må justere seg etter vektreduksjon de siste månedene.

 

Spisevanene har ikke særlig forandret seg, utenom baguette til salaten i helgene.

Jeg får skjerpe litt inn på dette for å se om dette forandrer resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kilo på en uke er nå bra synes jeg - virker ikke som om det går særlig trått rent bortsett fra den lille glippen forrige uke... Men kroppen trenger nok tid til å tilpasse seg litt, ja, kan jo hende du har kommet til et sånt sted nå. Flott resultat er det uansett - gratulerer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gratulerer med flott nedgang! Du har jo hatt en start de fleste andre bare kan drømme om! Skjønner jo at når du har fått så flotte resultater for arbeidet blir man litt vant til de høye tallene hver uke, men det er vel mer normalt det du opplever denne uken! Og du, jeg vedder 500 kroner på at du brukte mer en 4 og en halv måned på å gå opp de 35 kiloene du har tatt av siden 3. mai, jeg tror du brukte mye lenger tid, og da må det nødvendigvis ta en stund før de går av igjen. Når det er sagt tror jeg du kommer til å nå målet ditt på rekordfart! virker som om kroppen din har anlegg for å miste vekt fort, og det er jo strålende :D Lykke til videre, du knuser oss nok ned i støvlene neste uke igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Lykke82, takk for hyggelig support og kommentarer til ettertanke. Ja, jeg har brukt noen år å komme meg opp i vektklassen jeg var i.

Helvetes kretsløp er som følger: Har man spist godt, med fløte og krydder, blir man tørst som bare det. Har man drukket et par glas vin blir man sulten på noe godt (peanøtter, chips, saltstenger,etc.).

At det i lengden får opp vekten er ikke vanskelig å forestille seg. Samtidig blir det ikke mye bevegelse til fløtesaus og rødvin.

 

Jeg ønsker deg lykke til med ditt prosjekt, skal følge deg på veien din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har et kjemperesultat, som du skal være meget stolt av!!!:D

Så og si alle kommer til slike vektterskler av og til, hvor det kan stå stille eller gå saktere en stund. Og et kg er jo egentlig mye!!!!

Tror du er så bevisst på løpet ditt at dette greier du uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...